3. leht 3-st
Postitatud: 11 Nov 2007, 21:45
Postitas taros
kr0om kirjutas: Seoses sellega kas keegi teab kui suur võiks olla põlemiskambri maht potil mille diameeter on 102mm. ca 750 cc
Mootori töömaht jaga silindrite arvuga, ongi käes ühe silindri töömaht. Minu ratta puhul oleks siis vast 344cm3jagada 2-le silindrile = 172cm3 see peaks olema see maht kus toimub põlemine e. põlemiskamber???
Tehke mulle ka asi selgeks. Ette tänades.
Postitatud: 11 Nov 2007, 21:52
Postitas oldmoped
taros kirjutas:kr0om kirjutas: Seoses sellega kas keegi teab kui suur võiks olla põlemiskambri maht
Mootorimaht jaga silindrite arvuga, ongi käes ühe silindri töömaht.
Ja kuidas see meid põlemiskambri suurusele lähemale viib?
Postitatud: 11 Nov 2007, 22:04
Postitas Painteddeath
Esimene masin oli mul elus Jawa 634. Paberid said korda aetud ja kuna lube sel hetkel polnud sai masin viidud sõbra koju(elab maal).
kiskusime siis mootori väheke lahti et näha mis sellega ka tehtud siis on. Sai kokku siis lõpuks tagasi ja puudu jäi õhulõdvik või mis iganes seal see mootori küljes on(kummist, ei tule õige nimi meelde) . Läksin siis esimest korda sellega sõitma mööda kruusa teid, ainult kiiver peas,ilma särgita ja plätad jalas
oma 500 meetrit sain sõidetud ja korraga jooksis suur hundikoer ette ja panin laksust käna,mootor suri välja ja ehmatusega ronisin kähku püsti ja tahtsin näha kas mootor veel töötab ja lõin masina käima,aga selle peale ei tulnud et kruus ja muu sodi oli pääsenud juba osaliselt mootorisse kuna seda kummi jublakat küljes polnud see hetk ja nii kui käima lõin tuli sealt seest täielik põrgumürin ja koos oligi mootor.
See oli huvitav päev.
Postitatud: 12 Nov 2007, 10:01
Postitas ulmo
taros kirjutas:Minu ratta puhul oleks siis vast 344cm3jagada 2-le silindrile = 172cm3 see peaks olema see maht kus toimub põlemine e. põlemiskamber???
Tehke mulle ka asi selgeks. Ette tänades.
Teeme nii, et ei õpeta teisi kui endal sisepõlemismootorite terminoloogia selge pole.
Eespool oli juba kenasti ära arvutatud piisavalt täpselt põlemiskambri maht.
Postitatud: 12 Nov 2007, 10:42
Postitas vincent
Aasimise asemel juhataks küsija parem siis sisepõlemismootori tööpõhimõtteid selgitava allikani - http://et.wikipedia.org/wiki/Sisep%C3%B5lemismootor
Postitatud: 12 Nov 2007, 11:08
Postitas ulmo
Teeme elu veel lihtsamaks:
Kood: Vali kõik
Ruumi, mis jääb pealepoole kolbi, selle ülemises surnud seisus nimetatakse põlemiskambri mahuks.
Postitatud: 12 Nov 2007, 11:27
Postitas speedvana
ÜSS asendis kolvi pinna ja silindri otspinna vahele jääv ruum.Ruumi saab suurendada silindrite alla lisaseibe pannes või vähendada silindreid alt maha treides. Vahemaa mõõtmiseks, saab ka hariliku lehtkaliibriga. Tehasemootoril on see kaugus harilikult 1,5mm ringisPõlemiskambri ruumala.
Postitatud: 12 Nov 2007, 13:14
Postitas spinna
Mis siin aasida, katsume mõisted paika panna. Nooruses autoklassis pähe taotu järgi peaks olema õige nii :
Silindri maht, ehk töömaht on ruumala silindris kolvi ülemise surnud seisu (ÜSS) ja alumise surnud seisu (ASS) vahel.
Põlemiskambri maht on ruumala mis jääb kolvi peale siis kui kolb on ÜSS.
Silindri kogumaht on silindri töömaht + põlemiskambri maht.
Surveaste on silindri põlemiskambri mahu ja kogumahu suhe. Ehk piltlikult öeldes mitu korda mahub põlemiskamber silindri kogumahu sisse, ehk õigesti väljendudes mitu korda kogu laeng enne süütamist kokku pressitakse.
Asjatundmatute põhiline viga on see, et surveastmele üritatakse kangesti rõhu ühikut taha sokutada
Tegemist ei ole rõhuga vaid kahte ruumalat võrdleva suhtarvuga. Mis veel?
Kolvikäik on kolvi teekonna pikkus ÜSS->ASS
Mingi oluline näitaja ??? oli ka mootori kolvikäigu suhe silindri läbimõõtu. Selle järgi eristati vist lühikese kolvikäigu (kiirepöördelised tavaliselt) ja pika kolvikäiguga ( aeglaste pööretega tavaliselt) mootoreid vms.
Parandage või jätkake vajadusel. Taros sai ehk asja selgemaks? 
Postitatud: 12 Nov 2007, 16:02
Postitas rallitaja
Selliste ja ka paljude teiste asjade jaoks oli kunagi raamatupoodides selline oranzi värvi raamat-töövihik, kus õpetused/küsimused/vastused/ülesanded sees ja pealkirjaks suurte punaste tähtedega MOOTORI ALGÕPE.
Postitatud: 12 Nov 2007, 20:25
Postitas kr0om
Siis ei juhtunud seal midagi hullu. 1/4 võrra jäi kamber väiksemaks. Aga näe sellest piisas et purakas ilma sädemeta ära panna. Mootor oli tegelikult soe ka.
Postitatud: 12 Nov 2007, 21:55
Postitas oldmoped
olli kirjutas:Kui surveastmeks 1/10 võtta ja tegu on ühepütasega, võiks vaba ruumala kolvi ülemises surnud seisus olla 83 ccm.
x/(750+x) = 1/10
750 peaks olema töömaht.
järelikult x/750 = 1:10, ehk siis 75
peale 20ml õli lisamist muutus asja seis 1:13,6, mis on diiselmootori mängimiseks vähevõitu...
kui see muidugi ei ole mingi sportlik mootor, mis juba tehaseseisus näiteks 1:13-14, sest seljuhul on nüüd 1:20-22... millega sooja mootori puhul diiselmootori mängimine juba täiesti reaalne.

Postitatud: 12 Nov 2007, 22:33
Postitas olli
oldmoped, A. Palu kirjeldab surveastet kui arvu, mis näitab, mitu korda väheneb ruumala kolvi liikumisel alumisest surnud seisust ülemisse. Ehk siis põlemiskambri mahu ja kogumahu suhe.
Sel juhul jääksin ma ikkagi juba enne välja toodud valemi juurde. Olgugi, et erinevus tulemuses ei ole märkimisväärne.
A.Paluga nõustub ka eelpool toodud Wikipedia.
Järelikult on viga ikkagi ainult Spinna postis.
Postitatud: 12 Nov 2007, 23:22
Postitas spinna
Minu viga jah. Tegelikult täitsa loogiline, et peab olema üldmahu ja põlemiskambri suhtarv. Teen oma eelmisse posti paranduse.
Postitatud: 13 Nov 2007, 00:01
Postitas taros
täitäh
Tänud kõigile kes viitsisid valgustada. Korra küll tunnen häbi, see eest olen nüüd veidi targem.
Postitatud: 13 Nov 2007, 10:36
Postitas Habib
Tagasi lolluste juurde. Suvi, tolmune kiiver ja mitte üht lappi. Seljakott pakkus lahkesti välja mingi meigieemalduslapi. Suutsin siis oma pühas debiilsuses anti-fog-kilega klaasi sellega seestpoolt üle käia. Tulemus: anti-fog-klaas muutus hetkega ultra-fog-klaasiks ja selleks ka jäi
Ehk suutsin nüüd kellelgi tulevikus mõnisada krooni kokku hoida 