oma lollus

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

taros
Postitusi: 39
Liitunud: 07 Apr 2007, 23:04
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas taros »

kr0om kirjutas:

Seoses sellega kas keegi teab kui suur võiks olla põlemiskambri maht potil mille diameeter on 102mm. ca 750 cc

Mootori töömaht jaga silindrite arvuga, ongi käes ühe silindri töömaht. Minu ratta puhul oleks siis vast 344cm3jagada 2-le silindrile = 172cm3 see peaks olema see maht kus toimub põlemine e. põlemiskamber???
Tehke mulle ka asi selgeks. Ette tänades.

Viimati muutis taros, 11 Nov 2007, 22:29, muudetud 2 korda kokku.
Jawa 354´64
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

taros kirjutas:
kr0om kirjutas:

Seoses sellega kas keegi teab kui suur võiks olla põlemiskambri maht

Mootorimaht jaga silindrite arvuga, ongi käes ühe silindri töömaht.

Ja kuidas see meid põlemiskambri suurusele lähemale viib?

Kasutaja avatar

Painteddeath
Postitusi: 203
Liitunud: 16 Aug 2007, 02:33
Tsikkel: Aprilia Tuono
Asukoht: Jõgeva/Tallinn

Lugemata postitus Postitas Painteddeath »

Esimene masin oli mul elus Jawa 634. Paberid said korda aetud ja kuna lube sel hetkel polnud sai masin viidud sõbra koju(elab maal).
kiskusime siis mootori väheke lahti et näha mis sellega ka tehtud siis on. Sai kokku siis lõpuks tagasi ja puudu jäi õhulõdvik või mis iganes seal see mootori küljes on(kummist, ei tule õige nimi meelde) . Läksin siis esimest korda sellega sõitma mööda kruusa teid, ainult kiiver peas,ilma särgita ja plätad jalas :roll:
oma 500 meetrit sain sõidetud ja korraga jooksis suur hundikoer ette ja panin laksust käna,mootor suri välja ja ehmatusega ronisin kähku püsti ja tahtsin näha kas mootor veel töötab ja lõin masina käima,aga selle peale ei tulnud et kruus ja muu sodi oli pääsenud juba osaliselt mootorisse kuna seda kummi jublakat küljes polnud see hetk ja nii kui käima lõin tuli sealt seest täielik põrgumürin ja koos oligi mootor.

See oli huvitav päev.

Kasutaja avatar

ulmo
Postitusi: 382
Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas ulmo »

taros kirjutas:

Minu ratta puhul oleks siis vast 344cm3jagada 2-le silindrile = 172cm3 see peaks olema see maht kus toimub põlemine e. põlemiskamber???
Tehke mulle ka asi selgeks. Ette tänades.

Teeme nii, et ei õpeta teisi kui endal sisepõlemismootorite terminoloogia selge pole.
Eespool oli juba kenasti ära arvutatud piisavalt täpselt põlemiskambri maht.

Kasutaja avatar

vincent
Postitusi: 404
Liitunud: 05 Juul 2004, 00:37
Tsikkel: Varadero XL 1000 V
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas vincent »

Aasimise asemel juhataks küsija parem siis sisepõlemismootori tööpõhimõtteid selgitava allikani - http://et.wikipedia.org/wiki/Sisep%C3%B5lemismootor

Kasutaja avatar

ulmo
Postitusi: 382
Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas ulmo »

vincent kirjutas:

Aasimise asemel juhataks küsija parem siis sisepõlemismootori tööpõhimõtteid selgitava allikani - http://et.wikipedia.org/wiki/Sisep%C3%B5lemismootor

Teeme elu veel lihtsamaks:

Kood: Vali kõik

Ruumi, mis jääb pealepoole kolbi, selle ülemises surnud seisus nimetatakse põlemiskambri mahuks.
Kasutaja avatar

speedvana
Postitusi: 865
Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
Tsikkel: FZR
Asukoht: tallinn/+
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas speedvana »

ÜSS asendis kolvi pinna ja silindri otspinna vahele jääv ruum.Ruumi saab suurendada silindrite alla lisaseibe pannes või vähendada silindreid alt maha treides. Vahemaa mõõtmiseks, saab ka hariliku lehtkaliibriga. Tehasemootoril on see kaugus harilikult 1,5mm ringisPõlemiskambri ruumala.

Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Mis siin aasida, katsume mõisted paika panna. Nooruses autoklassis pähe taotu järgi peaks olema õige nii :

Silindri maht, ehk töömaht on ruumala silindris kolvi ülemise surnud seisu (ÜSS) ja alumise surnud seisu (ASS) vahel.
Põlemiskambri maht on ruumala mis jääb kolvi peale siis kui kolb on ÜSS.
Silindri kogumaht on silindri töömaht + põlemiskambri maht.
Surveaste on silindri põlemiskambri mahu ja kogumahu suhe. Ehk piltlikult öeldes mitu korda mahub põlemiskamber silindri kogumahu sisse, ehk õigesti väljendudes mitu korda kogu laeng enne süütamist kokku pressitakse.
Asjatundmatute põhiline viga on see, et surveastmele üritatakse kangesti rõhu ühikut taha sokutada :) Tegemist ei ole rõhuga vaid kahte ruumalat võrdleva suhtarvuga. Mis veel?
Kolvikäik on kolvi teekonna pikkus ÜSS->ASS
Mingi oluline näitaja ??? oli ka mootori kolvikäigu suhe silindri läbimõõtu. Selle järgi eristati vist lühikese kolvikäigu (kiirepöördelised tavaliselt) ja pika kolvikäiguga ( aeglaste pööretega tavaliselt) mootoreid vms.

Parandage või jätkake vajadusel. Taros sai ehk asja selgemaks? :wink:

Viimati muutis spinna, 12 Nov 2007, 23:24, muudetud 1 kord kokku.
Suzuki GSX 750 Inazuma

rallitaja
Postitusi: 491
Liitunud: 12 Juun 2007, 08:52

Lugemata postitus Postitas rallitaja »

Selliste ja ka paljude teiste asjade jaoks oli kunagi raamatupoodides selline oranzi värvi raamat-töövihik, kus õpetused/küsimused/vastused/ülesanded sees ja pealkirjaks suurte punaste tähtedega MOOTORI ALGÕPE.


kr0om
Postitusi: 205
Liitunud: 24 Apr 2006, 16:58

Lugemata postitus Postitas kr0om »

olli kirjutas:

x/(750+x) = 1/10

Siis ei juhtunud seal midagi hullu. 1/4 võrra jäi kamber väiksemaks. Aga näe sellest piisas et purakas ilma sädemeta ära panna. Mootor oli tegelikult soe ka.

Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

olli kirjutas:

Kui surveastmeks 1/10 võtta ja tegu on ühepütasega, võiks vaba ruumala kolvi ülemises surnud seisus olla 83 ccm.
x/(750+x) = 1/10

750 peaks olema töömaht.
järelikult x/750 = 1:10, ehk siis 75

peale 20ml õli lisamist muutus asja seis 1:13,6, mis on diiselmootori mängimiseks vähevõitu...
kui see muidugi ei ole mingi sportlik mootor, mis juba tehaseseisus näiteks 1:13-14, sest seljuhul on nüüd 1:20-22... millega sooja mootori puhul diiselmootori mängimine juba täiesti reaalne.
:)


olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas olli »

oldmoped, A. Palu kirjeldab surveastet kui arvu, mis näitab, mitu korda väheneb ruumala kolvi liikumisel alumisest surnud seisust ülemisse. Ehk siis põlemiskambri mahu ja kogumahu suhe.
Sel juhul jääksin ma ikkagi juba enne välja toodud valemi juurde. Olgugi, et erinevus tulemuses ei ole märkimisväärne.

A.Paluga nõustub ka eelpool toodud Wikipedia.
Järelikult on viga ikkagi ainult Spinna postis.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Minu viga jah. Tegelikult täitsa loogiline, et peab olema üldmahu ja põlemiskambri suhtarv. Teen oma eelmisse posti paranduse.

Suzuki GSX 750 Inazuma

taros
Postitusi: 39
Liitunud: 07 Apr 2007, 23:04
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas taros »

täitäh
Tänud kõigile kes viitsisid valgustada. Korra küll tunnen häbi, see eest olen nüüd veidi targem.

Jawa 354´64
Kasutaja avatar

Habib
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Jaan 2006, 09:35
Tsikkel: Suzuki V-Strom
Asukoht: Tallinn/Tartu

Lugemata postitus Postitas Habib »

Tagasi lolluste juurde. Suvi, tolmune kiiver ja mitte üht lappi. Seljakott pakkus lahkesti välja mingi meigieemalduslapi. Suutsin siis oma pühas debiilsuses anti-fog-kilega klaasi sellega seestpoolt üle käia. Tulemus: anti-fog-klaas muutus hetkega ultra-fog-klaasiks ja selleks ka jäi :wack:
Ehk suutsin nüüd kellelgi tulevikus mõnisada krooni kokku hoida :idea:

Lambad on siin ja... lambad on sääl...
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”