oma lollus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
kr0om kirjutas:Seoses sellega kas keegi teab kui suur võiks olla põlemiskambri maht potil mille diameeter on 102mm. ca 750 cc
Mootori töömaht jaga silindrite arvuga, ongi käes ühe silindri töömaht. Minu ratta puhul oleks siis vast 344cm3jagada 2-le silindrile = 172cm3 see peaks olema see maht kus toimub põlemine e. põlemiskamber???
Tehke mulle ka asi selgeks. Ette tänades.
-
- Postitusi: 203
- Liitunud: 16 Aug 2007, 02:33
- Tsikkel: Aprilia Tuono
- Asukoht: Jõgeva/Tallinn
Esimene masin oli mul elus Jawa 634. Paberid said korda aetud ja kuna lube sel hetkel polnud sai masin viidud sõbra koju(elab maal).
kiskusime siis mootori väheke lahti et näha mis sellega ka tehtud siis on. Sai kokku siis lõpuks tagasi ja puudu jäi õhulõdvik või mis iganes seal see mootori küljes on(kummist, ei tule õige nimi meelde) . Läksin siis esimest korda sellega sõitma mööda kruusa teid, ainult kiiver peas,ilma särgita ja plätad jalas
oma 500 meetrit sain sõidetud ja korraga jooksis suur hundikoer ette ja panin laksust käna,mootor suri välja ja ehmatusega ronisin kähku püsti ja tahtsin näha kas mootor veel töötab ja lõin masina käima,aga selle peale ei tulnud et kruus ja muu sodi oli pääsenud juba osaliselt mootorisse kuna seda kummi jublakat küljes polnud see hetk ja nii kui käima lõin tuli sealt seest täielik põrgumürin ja koos oligi mootor.
See oli huvitav päev.
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
- Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
taros kirjutas:Minu ratta puhul oleks siis vast 344cm3jagada 2-le silindrile = 172cm3 see peaks olema see maht kus toimub põlemine e. põlemiskamber???
Tehke mulle ka asi selgeks. Ette tänades.
Teeme nii, et ei õpeta teisi kui endal sisepõlemismootorite terminoloogia selge pole.
Eespool oli juba kenasti ära arvutatud piisavalt täpselt põlemiskambri maht.
Aasimise asemel juhataks küsija parem siis sisepõlemismootori tööpõhimõtteid selgitava allikani - http://et.wikipedia.org/wiki/Sisep%C3%B5lemismootor
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
- Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
vincent kirjutas:Aasimise asemel juhataks küsija parem siis sisepõlemismootori tööpõhimõtteid selgitava allikani - http://et.wikipedia.org/wiki/Sisep%C3%B5lemismootor
Teeme elu veel lihtsamaks:
Kood: Vali kõik
Ruumi, mis jääb pealepoole kolbi, selle ülemises surnud seisus nimetatakse põlemiskambri mahuks.
Mis siin aasida, katsume mõisted paika panna. Nooruses autoklassis pähe taotu järgi peaks olema õige nii :
Silindri maht, ehk töömaht on ruumala silindris kolvi ülemise surnud seisu (ÜSS) ja alumise surnud seisu (ASS) vahel.
Põlemiskambri maht on ruumala mis jääb kolvi peale siis kui kolb on ÜSS.
Silindri kogumaht on silindri töömaht + põlemiskambri maht.
Surveaste on silindri põlemiskambri mahu ja kogumahu suhe. Ehk piltlikult öeldes mitu korda mahub põlemiskamber silindri kogumahu sisse, ehk õigesti väljendudes mitu korda kogu laeng enne süütamist kokku pressitakse.
Asjatundmatute põhiline viga on see, et surveastmele üritatakse kangesti rõhu ühikut taha sokutada Tegemist ei ole rõhuga vaid kahte ruumalat võrdleva suhtarvuga. Mis veel?
Kolvikäik on kolvi teekonna pikkus ÜSS->ASS
Mingi oluline näitaja ??? oli ka mootori kolvikäigu suhe silindri läbimõõtu. Selle järgi eristati vist lühikese kolvikäigu (kiirepöördelised tavaliselt) ja pika kolvikäiguga ( aeglaste pööretega tavaliselt) mootoreid vms.
Parandage või jätkake vajadusel. Taros sai ehk asja selgemaks?
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
olli kirjutas:Kui surveastmeks 1/10 võtta ja tegu on ühepütasega, võiks vaba ruumala kolvi ülemises surnud seisus olla 83 ccm.
x/(750+x) = 1/10
750 peaks olema töömaht.
järelikult x/750 = 1:10, ehk siis 75
peale 20ml õli lisamist muutus asja seis 1:13,6, mis on diiselmootori mängimiseks vähevõitu...
kui see muidugi ei ole mingi sportlik mootor, mis juba tehaseseisus näiteks 1:13-14, sest seljuhul on nüüd 1:20-22... millega sooja mootori puhul diiselmootori mängimine juba täiesti reaalne.
oldmoped, A. Palu kirjeldab surveastet kui arvu, mis näitab, mitu korda väheneb ruumala kolvi liikumisel alumisest surnud seisust ülemisse. Ehk siis põlemiskambri mahu ja kogumahu suhe.
Sel juhul jääksin ma ikkagi juba enne välja toodud valemi juurde. Olgugi, et erinevus tulemuses ei ole märkimisväärne.
A.Paluga nõustub ka eelpool toodud Wikipedia.
Järelikult on viga ikkagi ainult Spinna postis.
Tagasi lolluste juurde. Suvi, tolmune kiiver ja mitte üht lappi. Seljakott pakkus lahkesti välja mingi meigieemalduslapi. Suutsin siis oma pühas debiilsuses anti-fog-kilega klaasi sellega seestpoolt üle käia. Tulemus: anti-fog-klaas muutus hetkega ultra-fog-klaasiks ja selleks ka jäi
Ehk suutsin nüüd kellelgi tulevikus mõnisada krooni kokku hoida
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.