Loe mu posti, loe määrust. küsi siis kui aru ei saa.tanel645 kirjutas:Lang aga kas platsisõitu ei pea tegema?
Tabel 1. Eksamite liigid, olenevalt juhtimisõiguse taotlemise eesmärgistLauri23 kirjutas:Aga kui mul on A1 11kw ja tahan üle minna A2 lubadele? Kas siis samamoodi?
Selleks ajaks, kui ARKi eksamitele lähed, võiks olla ka B lõppastme koolitus tehtud - saad teha esmase loa vahetuse juhiloaks ja kategooria tõusu korragaintz kirjutas:Midagi uut ka vahelduseks:
* Vanus 22+
* olemas BC1, kuid lisaandmete veerus igal real 101 ehk siis esmane juhtimisõigus olnud 02. maist 2003 :p (ei olnud vajadust/aega lõppastme koolitust ära teha õigel ajal)
Küsimused siis:
Kas hetkeseisuga saan üldse täis A-katti tegema minna? Näiteks nii, et teen B-kati lõppastme koolituse millalgi enne A-kati ARK-i eksamit. Või peab täis B olema enne koolituse algust juba olemas?
Kui on tegemist piirangutega lubadega -25kw, siis kehtib piirang 18-21 eluaastani. Järgmisest aastast tahetakse tõsta piirang 18-24 eluaastani. Kuidas kubatuuriga lood on, kas -550ccm või -750ccm ja 25kw? Kuidas erivõimsust arvutada tsikli puhul?
merilo1 kirjutas:Kuidas erivõimsust arvutada tsikli puhul?
kilovatid jagad registrimassiga?
Jah nii ongi, kuid seaduses pole kubatuuri kohta midagi öeldud. Vähemalt mina ei leidnud.
Liiklusseaduse Lisa sätestab: erivõimsus on mootori võimsuse ja sõiduki tühimassi suhe
Kas keegi naisterahvastest saab kirjeldada seika kui keeruline on õppida ja läbida a-kat koolitus naisterahval kes pole elusees kordagi ise juhtinud ühtegi mootorrattast.Ainult taga istmel aega mööda saatnud.Kas peaks olema mingi algeline õhk õrn kogemus,et ei sõidaks ennast platsil esimesel tunnil vigaseks.
Mina läksin ka nii, et polnud varem sõitnud aga A kati sain kätte kuskil 1,5kuuga...oleneb inimesest ma arvan, kui veidike pelgab siis võiks mingi motorolleriga proovida...aga arvan, et kõik on inimeses endas ja ta mõtlemises kinni....ja tahe peab ka suur olema
dimi1974 kirjutas:Kas keegi naisterahvastest saab kirjeldada seika kui keeruline on õppida ja läbida a-kat koolitus naisterahval kes pole elusees kordagi ise juhtinud ühtegi mootorrattast.Ainult taga istmel aega mööda saatnud.Kas peaks olema mingi algeline õhk õrn kogemus,et ei sõidaks ennast platsil esimesel tunnil vigaseks.
Mäletan, et meie sõiduõpetaja ütles omal ajal, et nii mõnegi tüdrukuga tuli alustada jalgrattast ja et isegi see olevat keeruline olnud...
Ise sõidan 1000 cbf ja koolitaks teda sellega aga rattast hakkab kahju.Arvan,et kooli tsikkel alguseks parem.Naine mul seljakotiks olnud ja nüüd koos sõitmas käies on tal endal huvi tekkinud ja egasmidagi las proovib.Loodan ikka kõigeparemat.
Soovitaks kooliratast piinata Küll jõuab seda 1000 ka väänata...aga hea kuulda, et naisi lisandumas...
Omalajal lube tehes alustas koos minuga kolm naist (kokku oli meid kuus). Minu andmetel said nad kõik load kätte - naiste vanus kõikus 21-41-ni
dimi1974 kirjutas:Kas keegi naisterahvastest saab kirjeldada seika kui keeruline on õppida ja läbida a-kat koolitus naisterahval kes pole elusees kordagi ise juhtinud ühtegi mootorrattast.Ainult taga istmel aega mööda saatnud.Kas peaks olema mingi algeline õhk õrn kogemus,et ei sõidaks ennast platsil esimesel tunnil vigaseks.
Omad kogemused algasid lapsest peast võrriga ringi kimades, suurt ratast sai proovida haruharva ja seda kuni viimase ajani. Nüüd vanast peast tegin A kati koos pojaga suhteliselt probleemivabalt. Alguses oli tänaval pisut nadi tunne suure seljas, aga mõnede lisatundidega saime asja enam-vähem.
Omal ajal kui mu ema noor oli ja isa talle oma siklit esimest korda proovida andis, ei olevat ta kuidagi suutnud uskuda, et tüdruk ennem sõitnud polnud. Sest ta siduri ja gaasiga kenasti pehmelt kohe hakkama sai. Teate miks sai? Ta töötas tekstiilivabrikus kangruna ja telje käivitamisel tuli ka jõud ettevaatlikult peale anda.
Nii et tasakaal ja siduri (gaasi ja piduri muidugi ka) tunnetus on kõige tähtsamad, millest alustada. Teatav kasu seega jalgratta ja auto kogemusestki. Ei juhtu temaga miskit hullu ma loodan, seal platsil ikka õpetaja vaatab ju ka mida teha laseb.
Alustasin ise ka õpinguid nullist, ehk polnud lenksu saanud katsuda enne esimest koolitundi. Esimene tund oli kuskil juulis ja load sain nov esimestel päevadel. Võtsin lisatunde et lihvida platsi.
Kordagi ei kukkunud aga kerge hirm oli koguaeg - ratas kõrge ja raske. Diversionilt küündisid päkad ainult maha. Seega, valida mugava kõrgusega ratas alustuseks, kui võimalik.
Kui õpetaja asjad kõik lahti seletab ja vaevub sinuga tööd tegema siis pole hullu. Oluline on teada kuidas ratas töötab ja reageerib, siis kaob ka hirm ratta ees. Mina sain olulised teadmised siiski Survivalilt ja mitte koolist. Koolis pandi rõhku siduriga tööle ja hoiatati gaasi "kergemeelse" kasutamise eest. Tulemuseks - platsil ei saanudki gaasi tunnetust aga linnas oli sellevõrra põnevam
Oleks elu viga olnud load tegemata jätta
CB500; FZ6S
Raigo kirjutas:Tar kirjutas:Variant 2: Tegelane on üle 21. a vana, on esmane B-kategooria juhiluba, tahab täis A-kategooria (>25 kW) lube teha? Kas ta saab?
Ma pakuks
Variant2 EI
Kas keegi nyyd ikka viitaks, kus kohas see liiklusseaduses kirjas on. Mina loen sealt:
Paragrahv 16
(2) A-kategooria mootorratta, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, juhtimisõigus antakse lisaks § 3 tabelis 1 toodud juhtudele ka isikule, kellel on juhtimisõigus ja täidetud juhiloa saamise eeltingimused mis tahes kategooria auto juhtimiseks, pärast vastavat ettevalmistust ning teooria- ja sõidueksami edukat sooritamist.
Ja Paragrahv 3 tabel 1 pajatab millised eksamid tuleb sooritada.
No mitte kusagilt ei suuda leida seda konksu, mis keelab esmase juhiloa omanikul t2is A-d teha. Ma ei taha norida, mul on lihtsalt endal sama situatsioon.
A.
Pead teisest kohast otsima, kui ma õigesti mäletan. See oli "Juhi vanuse alammäär" vms teema juures. Pead ei anna, seega palun eksimise korral seda ka mitte maha võtta
Kas keegi nyyd ikka viitaks, kus kohas see liiklusseaduses kirjas on. Mina loen sealt:
Paragrahv 16
(2) A-kategooria mootorratta, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, juhtimisõigus antakse lisaks § 3 tabelis 1 toodud juhtudele ka isikule, kellel on juhtimisõigus ja täidetud juhiloa saamise eeltingimused mis tahes kategooria auto juhtimiseks, pärast vastavat ettevalmistust ning teooria- ja sõidueksami edukat sooritamist.Ja Paragrahv 3 tabel 1 pajatab millised eksamid tuleb sooritada.
No mitte kusagilt ei suuda leida seda konksu, mis keelab esmase juhiloa omanikul t2is A-d teha. Ma ei taha norida, mul on lihtsalt endal sama situatsioon.
http://www.ark.ee/atp/index.php?id=271
http://www.ark.ee/atp/index.php?id=272
http://www.motokoolitus.ee/kursuseda.htm
http://www.aide.ee/index.php?id=10 jne jne jne.....
või telefon kätte ja uuri järgi: http://www.ark.ee/atp/?id=131
Ghost kirjutas:http://www.motokoolitus.ee/kursuseda.htm
http://www.aide.ee/index.php?id=10 jne jne jne.....või telefon kätte ja uuri järgi: http://www.ark.ee/atp/?id=131
Peab vist uurima jah. Autokooli lingid v2idavad, et "mitte esmane" aga ARKi kodulehekyljelt ja liiklusseadusest seda v2lja ei loe.
A.
offf kirjutas:Paragrahv 16
(2) A-kategooria mootorratta, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, juhtimisõigus antakse lisaks § 3 tabelis 1 toodud juhtudele ka isikule, kellel on juhtimisõigus ja täidetud juhiloa saamise eeltingimused mis tahes kategooria auto juhtimiseks, pärast vastavat ettevalmistust ning teooria- ja sõidueksami edukat sooritamist.Ja Paragrahv 3 tabel 1 pajatab millised eksamid tuleb sooritada.
No mitte kusagilt ei suuda leida seda konksu, mis keelab esmase juhiloa omanikul t2is A-d teha. Ma ei taha norida, mul on lihtsalt endal sama situatsioon.
Seesama tsiteeritud juhtimisòiguse andmise määrusju ütlebki, et täis A saamiseks peab olema juhtimisòigus, mitte esmane juhtimiòigus ja juhiluba, mitte esmane juhiluba.
mul selle kohta ka mingi arvamus:
kus krt see loogika on et a-kat on üle 25kw, aga eksamiks ja vaja 35kw. Mul nimelt proua ei saagi eksamile sest ta rattal 34kw
Aga need load, mis ta saab, võimaldavad tal sõita ka 100kW rattaga, niiet vast ikka on see nõue õigustatud. Pealegi ei pea ta ju enda rattaga eksamit tegema . 35 kW ratas peaks juba "suure" ratta kaalus olema, siit ka see nõue.
kawa 500vn on täpselt samasuguseid ka 37kilovatiseid, nii et vahet pole aga 34- kw ei saa. ratas sama
kawa 500vn on täpselt samasuguseid ka 37kilovatiseid, nii et vahet pole aga 34- kw ei saa. ratas sama
ja kus loogika et a-kat 25kw aga eksamiks vaja 35kw? kuhu 10kw kadusid?
Jyrr kirjutas:kawa 500vn on täpselt samasuguseid ka 37kilovatiseid, nii et vahet pole aga 34- kw ei saa. ratas sama
Jep, mu õe eelmine ratas 500vn oli 37kw, äkki on eksamineerija "räägitav", kui ilusasti põhjendad