hakkab vänderdama
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Nuh see küll kisub juba natuke mustaks huumoriks, aga mul on nii esimene kui tagumine kumm mõlemad vasakult küljelt pisut rohkem kulunud kui paremalt...spinna kirjutas:No aga vägisi kisub siis ju teekumeruse süüks. Kui sa nüüd ringristmikest siin pajatama hakkad, siis täna-mee![]()
Ja miks küll ainult esimene....? Üritab pidevalt mäest üles keerata?
Ei ei mitte selliselt nagu Motoka esikumm oli kulunud, vaid natukene... ise süüdistaks küll selles ringteid, kuna ma nendel vastuliiklust pole kunagi riskinud kallutamas käia, õigetpidi ikka juhtub, et õhtul kui liiklust pole, seal 1,5 või 2,5 ringi vajaliku 0,5 asemel teen...
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi
-
- Postitusi: 2409
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 25 korda
Ok, minu teooria vasakult kulumise kohta (mitte minu enda väljamõeldud).
Point siis selles et parempoolse liiklusega riikides on tsikkel rohkem ajast vasakule kaldu kui paremale. Miks? Sest võttes parempoolse liiklusega teel kurvi vasakule, läbid suurema teepikkuse kui paremale pöörates. Vasakpoolse liiklusega riikides kulub rohkem rehvi parem pool.
Teooria see nagu ülejäänudki aga tundub kõige tõepärasem.
terv
Kris
XVZ-13 TF - Big Blue Light
PS. Miks esimene kulub rohkem kui tagumine? Well ... äkki seepärast et tagumisel rehvil lihtsalt ei märka seda kulumist, kuna rehv kulub enne keskelt ära kui servade erinevad kulumised mõjule pääsevad.
Point siis selles et parempoolse liiklusega riikides on tsikkel rohkem ajast vasakule kaldu kui paremale. Miks? Sest võttes parempoolse liiklusega teel kurvi vasakule, läbid suurema teepikkuse kui paremale pöörates. Vasakpoolse liiklusega riikides kulub rohkem rehvi parem pool.
Teooria see nagu ülejäänudki aga tundub kõige tõepärasem.
terv
Kris
XVZ-13 TF - Big Blue Light
PS. Miks esimene kulub rohkem kui tagumine? Well ... äkki seepärast et tagumisel rehvil lihtsalt ei märka seda kulumist, kuna rehv kulub enne keskelt ära kui servade erinevad kulumised mõjule pääsevad.
-
- Postitusi: 2409
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 25 korda
Erinevused keskmistuvad välja kui kõik paremale ja vasakule kurvid kokku võtta. Statistiliselt on vasakule-paremale kurve ühepalju ning need on keskmiselt sama raadiusega.
Või tood mingi põhjuse miks näiteks vasakule pööravaid kurve on rohkem kui paremale, või on need mingil põhjusel suurema/väiksema raadiusega? Või vastupidi.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Või tood mingi põhjuse miks näiteks vasakule pööravaid kurve on rohkem kui paremale, või on need mingil põhjusel suurema/väiksema raadiusega? Või vastupidi.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Terv!
Lisaks siia ka oma kogemuse siis VFR-i esiotsa vänderdamisest. Nimelt oli plaanis nagunii esimese rehvi vahetus ja siis enne rehvi vahetust vahelduva eduga peale nii umbes iga 500km läbimist korra proovisin lahtiste kätega söita. Vänderdamine läks seda hullemaks, mida rohkem rehv kulus, kiirustel mingi 60-40 km/h. Panin eile siis uue esirehvi, ning kiirustel 100 ja allapoole kuni niikaua kui lahtiste kätega söita julgesin ei toimunud absoluuselt midagi, täielik sirge ja tasane söit.
Niisiis minu ratta lenksu vänderdamise pöhjus oli kulunud rehv.
Lisaks veel selle et rattal oli parem esiamort tuksis, peale selle vahetust ei muutunud ka kulunud rehviga söites vänderdamises midagi, aitas vaid rehv. Amort pöhjustas vaid ülikehva teel püsimist treppis teel, eriti kurvides, a see on juba täiesti omaette teema.
Lugupidamisega, saarlane
Lisaks siia ka oma kogemuse siis VFR-i esiotsa vänderdamisest. Nimelt oli plaanis nagunii esimese rehvi vahetus ja siis enne rehvi vahetust vahelduva eduga peale nii umbes iga 500km läbimist korra proovisin lahtiste kätega söita. Vänderdamine läks seda hullemaks, mida rohkem rehv kulus, kiirustel mingi 60-40 km/h. Panin eile siis uue esirehvi, ning kiirustel 100 ja allapoole kuni niikaua kui lahtiste kätega söita julgesin ei toimunud absoluuselt midagi, täielik sirge ja tasane söit.
Niisiis minu ratta lenksu vänderdamise pöhjus oli kulunud rehv.
Lisaks veel selle et rattal oli parem esiamort tuksis, peale selle vahetust ei muutunud ka kulunud rehviga söites vänderdamises midagi, aitas vaid rehv. Amort pöhjustas vaid ülikehva teel püsimist treppis teel, eriti kurvides, a see on juba täiesti omaette teema.
Lugupidamisega, saarlane
Ja minul selline mõte - minu rattal ei ole gondlit kuid on väike tuuleklaas, mis on teatavasti esihargiga seotud. Seega, kui ma käed lahti lasen siis tegelikult toimib tuuleklaas nagu stabilisatsioonipuri. Gondli puhul aga seda efekti ei ole ja seega võib vänderdamine palju kergemalt painama tulla.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Ise olen oma rattal kummid ära vahetanud kuid vänderdamine ei ole kuhugi kadunud. Üks asi aga mida tähele olen pannud, on see, et jahedamate ilmadega vänderdab rohkem kui soojade ilmadega. Küsimus on siis minu arusaamise järgi kas esiamordide õli viskoossuse ja samas amordi(de?) töö muutumises või kummi temperatuuri muutusest tingitud haakumise muutuses. Ise hakkan üha rohkem esiamorde kahtlustama. Nende päris kuumade ilmadega ei vänderdanud praktiliselt üldse - sai täiesti vabal käed lahti sõita. Siis hakkas vänderdama ainult sel juhul kui mingi tõuke sai - kas siis mingi teekonarus või kui ise käega vastu lahtist lenksu tonksasin.

kes viitsib see loeb: http://home.jps.net/~snowbum/instability.htm
kokkuvõtvalt: kontrollida laagrilõtkusid (tagakiige laagrid, esikahvli kaelalaarid, rattalaagrid), kontrollida rehvirõhud, proovida eemaldada raskused lenksude otstest, kulunud tagarehv on põhiline ebastabiilsuse allikas.
cl
kokkuvõtvalt: kontrollida laagrilõtkusid (tagakiige laagrid, esikahvli kaelalaarid, rattalaagrid), kontrollida rehvirõhud, proovida eemaldada raskused lenksude otstest, kulunud tagarehv on põhiline ebastabiilsuse allikas.
cl
-
- Postitusi: 543
- Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
- Tsikkel: 90º V2
- Asukoht: lapikese keskpaik
- Kontakt:
kris. kirjutas:Point siis selles et parempoolse liiklusega riikides on tsikkel rohkem ajast vasakule kaldu kui paremale. Miks? Sest võttes parempoolse liiklusega teel kurvi vasakule, läbid suurema teepikkuse kui paremale pöörates. Vasakpoolse liiklusega riikides kulub rohkem rehvi parem pool.
Teooria see nagu ülejäänudki aga tundub kõige tõepärasem.
Teoreetiliselt peaks meil kuluma parem kummiserv rohkem, sest valdavalt minnakse paremkurvi suurema kiirusega ja seega ka suurema kaldega. Vasakkurvi, mis on tihti "pime" minnakse natuke ettevaatlikumalt. Vähemalt ise enda rattal (ja sõidustiilis) olen seda täheldanud.
VALE!
Kaherattaline peab mistahes kiiruse juures ise suutma tasakaalu hoida ning otse sõita! Mida kiirus suuremaks seda stabiilsemalt juhul kui tee on sile nagu peegel
Rooliamordiga peaks ka meie eesti teedel bike 200-ga suutma tln -> tartu sõita! (piltlikult öeldes)
Ja see kurvide teema vasemale või paremale unustage ära! See reegel kehtib ringrajal!
Kaherattaline peab mistahes kiiruse juures ise suutma tasakaalu hoida ning otse sõita! Mida kiirus suuremaks seda stabiilsemalt juhul kui tee on sile nagu peegel
Rooliamordiga peaks ka meie eesti teedel bike 200-ga suutma tln -> tartu sõita! (piltlikult öeldes)
Ja see kurvide teema vasemale või paremale unustage ära! See reegel kehtib ringrajal!
VFR 800, uus ja vänderdab kah ca 30-80 km/h. Rehviks originaal Metzeler. Kusjuures huvitav on, et vänderdab ka hea kattega siledal (pindamata) asfaldil. Samas Haapsalu lennuväljal ei teinud aga seal on superpidamisega betoonkate. Äkki jääb pidurit veits peale - peale seismist liigub esiratas nahisedes... ja näiteks Haapsalus paljude pidurdamiste peale oli lahti. Lahendused igatahes teretulnud.
VFR
Soovitaks kontrollida roolilaagreid ja kindlasti seda, et oleks õige momendiga pingutatud! Manuaalides peaks roolilaagri pingutamise momendid/metoodikad olemas olema.
Olen ka FJRi foorumites sarnast teemat lugenud ja seega tegin ka oma rattal protseduuri ära. Roolitunnetus paranes tunduvalt, kuigi mul mingit vänderduse probleemi polnud. Ilmselt töötab see pingutus ka nagu "vaese mehe rooliamort".
Olen ka FJRi foorumites sarnast teemat lugenud ja seega tegin ka oma rattal protseduuri ära. Roolitunnetus paranes tunduvalt, kuigi mul mingit vänderduse probleemi polnud. Ilmselt töötab see pingutus ka nagu "vaese mehe rooliamort".
Arvamus
Teises foorumis oli üks tark kirjutanud sellise vea kohta, et tema uuel rattal see olevat tehase rooli laagrite viga. Asi kadus ära mitte kummide tasakaalustamisega ega ka muu tegemisega vaid originaallaagrite vahetusega "tuning" nõel-laagrite vastu. Selline värk.
On siis keegi kohalikes oludes mõne vänderdamist põhjustanud teguri reaalselt kätte ka saanud?
Mina vahetasin kummid ära ja no võta näpust , ikka ei vänderda.
Aga kulumisest : esikumm kuluski vasakult rohkem ning ka pisut servadest sakiliseks. Tagumine aga kulus ilusti keskelt riideni kiilaks.
Servadesse jäi mõlemale poole võrdselt mustrit. Aga see põhjus peitub küll kaabuga sõitmises
Mina vahetasin kummid ära ja no võta näpust , ikka ei vänderda.
Aga kulumisest : esikumm kuluski vasakult rohkem ning ka pisut servadest sakiliseks. Tagumine aga kulus ilusti keskelt riideni kiilaks.
Servadesse jäi mõlemale poole võrdselt mustrit. Aga see põhjus peitub küll kaabuga sõitmises

Suzuki GSX 750 Inazuma
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Minul samuti vänderdas ning pikapeale oli see kätele suht kurnav.Alguses oli hirm, et laagrid on peeti keeranud, aga siiski täheldasin, et vingerdamine algab alles 100 kilomeetrise tunnikiiruse juures, alla selle on kõik bueno.Et siis eelmisel laupäeval võtsin kätte ja läksid töökotta, kus velg visati pukki ja ennäe imet - mehe tegid suured silmad pähe ja teatasid mulle, et velg on üle 300grammi paigast ära.Ning pukis oli tema vingerdamine ja sinna-tänna käimine silmaga näha.Viskasid siis need tinakilogrammid peale ja ratas tagasi alla.Kuid siiski pean tõdema, et velge on mul vaja vahetada
.
Vänderdamine lännu
primo

Vänderdamine lännu
primo
Challenge the Adventure.Ride The World
mul hakkas ükskord tartu otepää mnt-l kiirenduse peal,kiirus oli tol hetkel u 120-130km/h vänderdama ja seda mitte et ma poleks lenksust kinni hoidnud,vaid ma hoidsin sealt kinni nagu ikka.lõpuks vänderdas terve tsikkel mul all ja see polnud just eriti hea tunne.Ees sõitis veel üks rekka ka ja mul oli siht võetud sinna kuhugi rekka ja kraavi poole.olin näinud hiljuti üht videot kus mingi tüüp pani sellise vänderdamise peale ikka
väga valusalt laksu.
kui see mul juhtus siis ei osanud ma küll põhjust leida, miks ta mul lambist nii tegema akkas.siis panin osaliselt süü tee peale, sest kes on sõitnud antud teed mööda,see teab et see pole just kõige siledam.
igaljuhul tookord jäin püsti,aga enam sellise "mitte just kõige siledama "tee peal eriti sõita ei taha
väga valusalt laksu.
kui see mul juhtus siis ei osanud ma küll põhjust leida, miks ta mul lambist nii tegema akkas.siis panin osaliselt süü tee peale, sest kes on sõitnud antud teed mööda,see teab et see pole just kõige siledam.
igaljuhul tookord jäin püsti,aga enam sellise "mitte just kõige siledama "tee peal eriti sõita ei taha
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
- Asukoht: Laagri
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Ei ole klindel, kas minu arvamus ka baikide kohta sobib aga siisn ta on. krossirattal mõjutab tohutult ratta sirgel käitumist järeljooksu suurus. Et ratas selle suhtes väga tundlik on, siis näitena võib öelda, et esiamortide tõstmine või langetamine prillides 5 mm või siis paar milli erineva ofsetiga prillide kasutaminemõjutab ratta käitumist tohutult. Kusjuures vastavalt igale mehaanilisele süsteemile ei teki vibra kõikidel kiirustel vaid siis kui välised mõjurid süsteemi omavõnkesagedusega kokku satuvad. Ratas muutub ebastabiilseks just siis, kui esiots madal ja taguots kõrge on ehk siis kui järeljooks väike on. Äkki on motopaksul esivedrud väsinud ja tagavedrul liiga palju eelpinget peale kruvitud?
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Pagan, kui sul needitud kettad, siis need peaksid just lofkad olema. Tegu ju nn. "floating disk" ketastega. Parandage mind aga tavalised kettad peaksid otse poltidega rummu külge käimaPiipz kirjutas:Mul ka vänderdas mingi 50 pealt kui käed lahti sõita proovisin. Ja see jama hakkas peale piduriklotside vahetust. Probleem oli selles, et esimesed pidurikettad tibake loksusid ja uued klotsid käisid mõnikord liiga palju vastu ketast. Ketaste needid sai üle toksitud ja probleem kadus ära

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.