hakkab vänderdama

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

cas

Lugemata postitus Postitas cas »

motopaks
mul sõbral on sama ratas 98aasta, ta ostis selle prakt tutikana ja algusest peale on asi vänderdanud, ka peale seda kui tutikad kummid alla said. Vänderdab nii et vähe pole ja kusjuures järjest suureneva võnkimisega. Aga kui käed peale panna siis pole midagi.
Kasutaja avatar

Raitz
Postitusi: 544
Liitunud: 13 Aug 2003, 23:59
Asukoht: Rakvere / MT10 dnepr

Lugemata postitus Postitas Raitz »

spinna kirjutas:
No aga vägisi kisub siis ju teekumeruse süüks. Kui sa nüüd ringristmikest siin pajatama hakkad, siis täna-mee :)
Ja miks küll ainult esimene....? Üritab pidevalt mäest üles keerata?
Nuh see küll kisub juba natuke mustaks huumoriks, aga mul on nii esimene kui tagumine kumm mõlemad vasakult küljelt pisut rohkem kulunud kui paremalt...

Ei ei mitte selliselt nagu Motoka esikumm oli kulunud, vaid natukene... ise süüdistaks küll selles ringteid, kuna ma nendel vastuliiklust pole kunagi riskinud kallutamas käia, õigetpidi ikka juhtub, et õhtul kui liiklust pole, seal 1,5 või 2,5 ringi vajaliku 0,5 asemel teen...
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2409
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Ok, minu teooria vasakult kulumise kohta (mitte minu enda väljamõeldud).
Point siis selles et parempoolse liiklusega riikides on tsikkel rohkem ajast vasakule kaldu kui paremale. Miks? Sest võttes parempoolse liiklusega teel kurvi vasakule, läbid suurema teepikkuse kui paremale pöörates. Vasakpoolse liiklusega riikides kulub rohkem rehvi parem pool.
Teooria see nagu ülejäänudki aga tundub kõige tõepärasem.

terv
Kris
XVZ-13 TF - Big Blue Light

PS. Miks esimene kulub rohkem kui tagumine? Well ... äkki seepärast et tagumisel rehvil lihtsalt ei märka seda kulumist, kuna rehv kulub enne keskelt ära kui servade erinevad kulumised mõjule pääsevad.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Ei, Kris, siis peaksid kõik kurvid sama raadiusega ja ka sama pöördenurgaga olema, aga nad ei ole. Mõtlesin selle peale ka algselt ja viskasin kohe peast välja - sisekurv paremale võib olla pikem kui väliskurv vasakule. See kumeruse asi on loogilisem.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2409
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Erinevused keskmistuvad välja kui kõik paremale ja vasakule kurvid kokku võtta. Statistiliselt on vasakule-paremale kurve ühepalju ning need on keskmiselt sama raadiusega.
Või tood mingi põhjuse miks näiteks vasakule pööravaid kurve on rohkem kui paremale, või on need mingil põhjusel suurema/väiksema raadiusega? Või vastupidi.

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

saarlane
Postitusi: 214
Liitunud: 08 Dets 2003, 18:24
Tänatud: 30 korda

Lugemata postitus Postitas saarlane »

Terv!

Lisaks siia ka oma kogemuse siis VFR-i esiotsa vänderdamisest. Nimelt oli plaanis nagunii esimese rehvi vahetus ja siis enne rehvi vahetust vahelduva eduga peale nii umbes iga 500km läbimist korra proovisin lahtiste kätega söita. Vänderdamine läks seda hullemaks, mida rohkem rehv kulus, kiirustel mingi 60-40 km/h. Panin eile siis uue esirehvi, ning kiirustel 100 ja allapoole kuni niikaua kui lahtiste kätega söita julgesin ei toimunud absoluuselt midagi, täielik sirge ja tasane söit.
Niisiis minu ratta lenksu vänderdamise pöhjus oli kulunud rehv.
Lisaks veel selle et rattal oli parem esiamort tuksis, peale selle vahetust ei muutunud ka kulunud rehviga söites vänderdamises midagi, aitas vaid rehv. Amort pöhjustas vaid ülikehva teel püsimist treppis teel, eriti kurvides, a see on juba täiesti omaette teema.

Lugupidamisega, saarlane
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Ja minul selline mõte - minu rattal ei ole gondlit kuid on väike tuuleklaas, mis on teatavasti esihargiga seotud. Seega, kui ma käed lahti lasen siis tegelikult toimib tuuleklaas nagu stabilisatsioonipuri. Gondli puhul aga seda efekti ei ole ja seega võib vänderdamine palju kergemalt painama tulla.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

Ise olen oma rattal kummid ära vahetanud kuid vänderdamine ei ole kuhugi kadunud. Üks asi aga mida tähele olen pannud, on see, et jahedamate ilmadega vänderdab rohkem kui soojade ilmadega. Küsimus on siis minu arusaamise järgi kas esiamordide õli viskoossuse ja samas amordi(de?) töö muutumises või kummi temperatuuri muutusest tingitud haakumise muutuses. Ise hakkan üha rohkem esiamorde kahtlustama. Nende päris kuumade ilmadega ei vänderdanud praktiliselt üldse - sai täiesti vabal käed lahti sõita. Siis hakkas vänderdama ainult sel juhul kui mingi tõuke sai - kas siis mingi teekonarus või kui ise käega vastu lahtist lenksu tonksasin.
Pilt
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

Alustuseks võiks esiratta tasakaalu pinki visata ja vaadata, et kettad ning velg sirged on!

cl

Lugemata postitus Postitas cl »

kes viitsib see loeb: http://home.jps.net/~snowbum/instability.htm

kokkuvõtvalt: kontrollida laagrilõtkusid (tagakiige laagrid, esikahvli kaelalaarid, rattalaagrid), kontrollida rehvirõhud, proovida eemaldada raskused lenksude otstest, kulunud tagarehv on põhiline ebastabiilsuse allikas.

cl
Kasutaja avatar

puhh
Postitusi: 543
Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
Tsikkel: 90º V2
Asukoht: lapikese keskpaik
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas puhh »

kris. kirjutas:
Point siis selles et parempoolse liiklusega riikides on tsikkel rohkem ajast vasakule kaldu kui paremale. Miks? Sest võttes parempoolse liiklusega teel kurvi vasakule, läbid suurema teepikkuse kui paremale pöörates. Vasakpoolse liiklusega riikides kulub rohkem rehvi parem pool.
Teooria see nagu ülejäänudki aga tundub kõige tõepärasem.

Teoreetiliselt peaks meil kuluma parem kummiserv rohkem, sest valdavalt minnakse paremkurvi suurema kiirusega ja seega ka suurema kaldega. Vasakkurvi, mis on tihti "pime" minnakse natuke ettevaatlikumalt. Vähemalt ise enda rattal (ja sõidustiilis) olen seda täheldanud.

rookie

Lugemata postitus Postitas rookie »

asi on sedasi, et minu tead hakkavad koik kaherattalised ligikaudu 100 juures vibama,see on mingi eurodynaamika teema... 8)
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

VALE!

Kaherattaline peab mistahes kiiruse juures ise suutma tasakaalu hoida ning otse sõita! Mida kiirus suuremaks seda stabiilsemalt juhul kui tee on sile nagu peegel

Rooliamordiga peaks ka meie eesti teedel bike 200-ga suutma tln -> tartu sõita! (piltlikult öeldes)

Ja see kurvide teema vasemale või paremale unustage ära! See reegel kehtib ringrajal!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Laisaar
Postitusi: 3558
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Laisaar »

cas: tänks. Mul täpselt sama aasta ratas ka.

motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com

rookie

Lugemata postitus Postitas rookie »

ega see vibamine on ainult ligi 100 juures paarkend kilti aeglasemalt ja kiiremalt ei ole jah midagi... :)

Aha
Postitusi: 34
Liitunud: 12 Aug 2004, 23:16
Tsikkel: VFR 800
Tänatud: 3 korda

Lugemata postitus Postitas Aha »

VFR 800, uus ja vänderdab kah ca 30-80 km/h. Rehviks originaal Metzeler. Kusjuures huvitav on, et vänderdab ka hea kattega siledal (pindamata) asfaldil. Samas Haapsalu lennuväljal ei teinud aga seal on superpidamisega betoonkate. Äkki jääb pidurit veits peale - peale seismist liigub esiratas nahisedes... ja näiteks Haapsalus paljude pidurdamiste peale oli lahti. Lahendused igatahes teretulnud.
VFR

AndrusFJR

Lugemata postitus Postitas AndrusFJR »

Soovitaks kontrollida roolilaagreid ja kindlasti seda, et oleks õige momendiga pingutatud! Manuaalides peaks roolilaagri pingutamise momendid/metoodikad olemas olema.

Olen ka FJRi foorumites sarnast teemat lugenud ja seega tegin ka oma rattal protseduuri ära. Roolitunnetus paranes tunduvalt, kuigi mul mingit vänderduse probleemi polnud. Ilmselt töötab see pingutus ka nagu "vaese mehe rooliamort".

Sass XJR 1200

Arvamus

Lugemata postitus Postitas Sass XJR 1200 »

Teises foorumis oli üks tark kirjutanud sellise vea kohta, et tema uuel rattal see olevat tehase rooli laagrite viga. Asi kadus ära mitte kummide tasakaalustamisega ega ka muu tegemisega vaid originaallaagrite vahetusega "tuning" nõel-laagrite vastu. Selline värk.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

On siis keegi kohalikes oludes mõne vänderdamist põhjustanud teguri reaalselt kätte ka saanud?
Mina vahetasin kummid ära ja no võta näpust , ikka ei vänderda.
Aga kulumisest : esikumm kuluski vasakult rohkem ning ka pisut servadest sakiliseks. Tagumine aga kulus ilusti keskelt riideni kiilaks.
Servadesse jäi mõlemale poole võrdselt mustrit. Aga see põhjus peitub küll kaabuga sõitmises :)
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Minul samuti vänderdas ning pikapeale oli see kätele suht kurnav.Alguses oli hirm, et laagrid on peeti keeranud, aga siiski täheldasin, et vingerdamine algab alles 100 kilomeetrise tunnikiiruse juures, alla selle on kõik bueno.Et siis eelmisel laupäeval võtsin kätte ja läksid töökotta, kus velg visati pukki ja ennäe imet - mehe tegid suured silmad pähe ja teatasid mulle, et velg on üle 300grammi paigast ära.Ning pukis oli tema vingerdamine ja sinna-tänna käimine silmaga näha.Viskasid siis need tinakilogrammid peale ja ratas tagasi alla.Kuid siiski pean tõdema, et velge on mul vaja vahetada :shock: .
Vänderdamine lännu

primo
Challenge the Adventure.Ride The World

ants12

Lugemata postitus Postitas ants12 »

mul hakkas ükskord tartu otepää mnt-l kiirenduse peal,kiirus oli tol hetkel u 120-130km/h vänderdama ja seda mitte et ma poleks lenksust kinni hoidnud,vaid ma hoidsin sealt kinni nagu ikka.lõpuks vänderdas terve tsikkel mul all ja see polnud just eriti hea tunne.Ees sõitis veel üks rekka ka ja mul oli siht võetud sinna kuhugi rekka ja kraavi poole.olin näinud hiljuti üht videot kus mingi tüüp pani sellise vänderdamise peale ikka
väga valusalt laksu.
kui see mul juhtus siis ei osanud ma küll põhjust leida, miks ta mul lambist nii tegema akkas.siis panin osaliselt süü tee peale, sest kes on sõitnud antud teed mööda,see teab et see pole just kõige siledam.
igaljuhul tookord jäin püsti,aga enam sellise "mitte just kõige siledama "tee peal eriti sõita ei taha
Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 603
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Lugemata postitus Postitas Karupoeg puhh »

sellise vänderdamise(nn. tankslapper) vastu aitab see, kui hoiad käed lenksu küljes lõdvestunult, siis ei kandu vänderdamine kogu ülejäänud tsiklile. lenks küll vänderdab aga tsikkel läheb ikka otse...põhiline on säilitada rahu :wink:
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Ei ole klindel, kas minu arvamus ka baikide kohta sobib aga siisn ta on. krossirattal mõjutab tohutult ratta sirgel käitumist järeljooksu suurus. Et ratas selle suhtes väga tundlik on, siis näitena võib öelda, et esiamortide tõstmine või langetamine prillides 5 mm või siis paar milli erineva ofsetiga prillide kasutaminemõjutab ratta käitumist tohutult. Kusjuures vastavalt igale mehaanilisele süsteemile ei teki vibra kõikidel kiirustel vaid siis kui välised mõjurid süsteemi omavõnkesagedusega kokku satuvad. Ratas muutub ebastabiilseks just siis, kui esiots madal ja taguots kõrge on ehk siis kui järeljooks väike on. Äkki on motopaksul esivedrud väsinud ja tagavedrul liiga palju eelpinget peale kruvitud?
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

See teema on nüüd ses suhtes vana, et Motokal pole enam seda ratast :twisted:

primo
Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

mx77 kirjutas:
...järeljooksu suurus.... esivedrud ......tagavedru....

:idea: :!:

Ja miks ma mitte....
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

Mina ei saanud vänderdamisest lahti muidu, kui vahetasin kogu tsikli ära.
Ei aidanud ei rehvide vahetamine ega nende tasakaalustamine.
Enam ei vänderda kuskilt otsast. :D
Pilt
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Aatomik kirjutas:
Mina ei saanud vänderdamisest lahti muidu, kui vahetasin kogu tsikli ära.
Ei aidanud ei rehvide vahetamine ega nende tasakaalustamine.
Enam ei vänderda kuskilt otsast. :D
see on vist parim lahendus kõikidele probleemidele :D
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Mul ka vänderdas mingi 50 pealt kui käed lahti sõita proovisin. Ja see jama hakkas peale piduriklotside vahetust. Probleem oli selles, et esimesed pidurikettad tibake loksusid ja uued klotsid käisid mõnikord liiga palju vastu ketast. Ketaste needid sai üle toksitud ja probleem kadus ära :)
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Piipz kirjutas:
Mul ka vänderdas mingi 50 pealt kui käed lahti sõita proovisin. Ja see jama hakkas peale piduriklotside vahetust. Probleem oli selles, et esimesed pidurikettad tibake loksusid ja uued klotsid käisid mõnikord liiga palju vastu ketast. Ketaste needid sai üle toksitud ja probleem kadus ära :)
Pagan, kui sul needitud kettad, siis need peaksid just lofkad olema. Tegu ju nn. "floating disk" ketastega. Parandage mind aga tavalised kettad peaksid otse poltidega rummu külge käima :shock: .
Kasutaja avatar

nitse
Postitusi: 695
Liitunud: 05 Dets 2004, 17:38

Lugemata postitus Postitas nitse »

Mul kulub ka vasakult rohkem ja väga lihtsal põhjusel. Nimelt tunnen end vasakule kallutades pisut kindalmalt kui paremale kalluatdes ja sellest tulenevalt saab vasakule ka sügavamale kallutatud, kui paremale. Ja ma pole meie pundis ainus, kes üks pool turvalisem tundub.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”