KALJU autokool
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
B kategooria käes natuke rohkem kui 4,5 aastat, autokooli tunnistuse omandasin 6 aastat tagasi eksternina. Mitu aastat mõelnud A kategooria peale, aga asi jäänud aja või raha taha. See suvi sai aga asi käsile võetud.sepp kirjutas:kuidas kellegile... mul b kat olnud 9aastat ja sõitnud igapäev autoga. tsikliga sõitsin 2aastat liikluses ilma lubadeta(niismaa töristanud tsiklitega niikaua kui mäletan) ja load tegin alles (sellel aastal)... ja mulle oli a kati autokooli maks ainult paberi omandamisex(liiklus ju b katist selge ja rattaga lapsest peale sõitnud).ajuvaba tegelt käi koolis, mängi lolli ja käi veel meeletu papp välja. vanasti oli ikka parem kui sai externina teha lube...stonefree kirjutas:specialist kirjutas:point
kuigi mõistuse piires tegutsedes ei pea ennast just ohtlikuks... aga eks aeg näitab...
Käi heas autokoolis -- autokooli maks ei ole paberi omandamiseks hetkeks välja käidud raha vaid investeering haridusse ja turvalisusse, millega pead suures osas elu lõpuni läbi ajama .
/me ei poolda lubadeta sõitu. aga rsk autokool on ikka ajuvabalt kallis ja siga palju läheb kogu selle jamaga aega. Usa-s on vist lubade tegemine 40taala ja paar päeva. Eestis aga umbes 6000eeki kokku kõik, 1,5kuud autokool ja 1,5kuud arkis järjekord = 3kuud
kas me sellist Eestit soovisimegi....
1) Teooria tundides istumise peale ei pea aega raiskama, kui ikka nii kaua liigelnud ja eeskirja tunned, siis piirdub asi sellega, et lähed teed koolis teooriaeksami ära. Samamoodi kui eksternina kunagi oli.
2) Esmaabi kursus, mis viimastel aastatel kohustuslik on sai autokooli kaudu läbitud 1,5 tunniga. St üks õhtu kuulasime teoreetilist juttu 1,5h ja järgmine õhtu oli 2 min. praktiline eksam kuidas kunstliku hingamist teha.
3) Kui teooria koolieksam oli tehtud, siis sain juba minna ARK`i teooriat tegema kuigi kooli sõidueksam oli tegemata. Lihtsalt tuldi vastu kuna ARK sõidueksami järjekorrad on pikad ja enne seda saab sõidu niikunii selgeks.
4) Kes aastaid sõitnud ja sõit selge, peavad koolis sõitma vaid niipalju, et eksamid läbida. Kohustuslike tunde ei pea täis sõitma.
Kokkuvõttes on A kategooria saamine sama lihtne kui vanasti B kategooria eksternina tegemine, ainuke vahe on selles, et nüüd peab maksma sama palju pappi kui teised kes koolituse täispikkuses läbivad.
12. juulit tegin autokooliga algust, praeguseks jäänud teha vaid ARK`i sõidueksamid kuna esimese aja sain 30. august.
Edu kõigile.
Autokooli vastastele.
... ja siis jõuame me varsti järeldusele, et autokoolid on pässidele ja õiged mehed õpivad sõitma otse tänaval ( soovitavalt ühel rattal korraga ) Kui kõik eesti tsiklistid õpiksid katse eksituse meetodil siis mina küll enam sõita ei julgeks.
Võibolla olen lihtsalt vana, loll, arg ja maakas, aga teiste inimeste elusid ma oma hingele ei tahaks.
... ja siis jõuame me varsti järeldusele, et autokoolid on pässidele ja õiged mehed õpivad sõitma otse tänaval ( soovitavalt ühel rattal korraga ) Kui kõik eesti tsiklistid õpiksid katse eksituse meetodil siis mina küll enam sõita ei julgeks.
Võibolla olen lihtsalt vana, loll, arg ja maakas, aga teiste inimeste elusid ma oma hingele ei tahaks.
-
Teema algataja
Ma ei ole autokoolis vastane, kirjutasin lihtsalt kirja neile kes aastaid sõitnud ja nüüd luba tahavad teha.
Ise ei olnud enne autokooli üldse sõitnud ja läksin spetsiaalselt Tallinna autokooli, et ka linnavahel sõita, erinevalt paljudest kes käivad Haapsalus ja teistes väikestes linnades, et lihtsamalt load saada. Samas pean ma ütlema, et ega autokoolis nüüd mingeid erilisi sõidunippe küll ei ole teada saanud, pigem ainult selle, mis on elementaarne ja oleks ka ise õppides kätte tulnud. Päriselt sõitma õpitakse ikkagi hiljem Moto Survival`i taolistel koolitustel.
Ise ei olnud enne autokooli üldse sõitnud ja läksin spetsiaalselt Tallinna autokooli, et ka linnavahel sõita, erinevalt paljudest kes käivad Haapsalus ja teistes väikestes linnades, et lihtsamalt load saada. Samas pean ma ütlema, et ega autokoolis nüüd mingeid erilisi sõidunippe küll ei ole teada saanud, pigem ainult selle, mis on elementaarne ja oleks ka ise õppides kätte tulnud. Päriselt sõitma õpitakse ikkagi hiljem Moto Survival`i taolistel koolitustel.
-
Teema algataja
Eelmise nädala neljapäeval veel 4 venda Kalju koolist said ARK sõidueksamid tehtud ja load kätte.
Autokooli teooriatundide vajalikkusest nii palju:
Endal 12 aastat B-kat load olnud ja ikkagi leidsin teooriatundidest üht-teist kasulikku ning liiklemine ja suhtumine liikluses peale Kalju koolis käimist kindlasti parem ja tolerantsem. Vähemalt ise hakkasin natuke teise nurga alt osadele situatsioonidele liikluses vaatama. Kasulikku sai teada ka tsiklisõidu kohta – Kalju kasutab Soomes tehtud õppevideoid. Kokkuvõttes oli minu teooriatundides käimine igati kasulik nii endale kui teistele liiklejatele
Sõidutundides mu meelest Kalju natsa liiga pinges ja ajab oma õpilased ka sellega närviliseks. Kuna mul oli eelnev tsikliga sõidukogemus ümmargune null siis ei tulnud alguses tänaval kõik nii hästi ja sujuvalt välja kui vaja ja Kalju suutis mind veelgi rohkem ähmi ajada. Sarnaselt enne eksamile minekut platsi harjutades suutis ta ka paar eksamile minejat närviliseks teha – ilmselt tal ka enne eksamit närv püsti, et kõik ikka eksamid tehtud saaks ja pingutab õpetamisega natsa üle. Samas, kui saad Kaljuga sõidetud on eksam juba väga lihtne. Teine sõiduõpetaja, Marek vist nimi, on palju rahulikum ja temaga saab nautida tsikliga sõitmist ja nalju, mida kõrvaklappidest ikka tuleb
Autokooli teooriatundide vajalikkusest nii palju:
Endal 12 aastat B-kat load olnud ja ikkagi leidsin teooriatundidest üht-teist kasulikku ning liiklemine ja suhtumine liikluses peale Kalju koolis käimist kindlasti parem ja tolerantsem. Vähemalt ise hakkasin natuke teise nurga alt osadele situatsioonidele liikluses vaatama. Kasulikku sai teada ka tsiklisõidu kohta – Kalju kasutab Soomes tehtud õppevideoid. Kokkuvõttes oli minu teooriatundides käimine igati kasulik nii endale kui teistele liiklejatele

Sõidutundides mu meelest Kalju natsa liiga pinges ja ajab oma õpilased ka sellega närviliseks. Kuna mul oli eelnev tsikliga sõidukogemus ümmargune null siis ei tulnud alguses tänaval kõik nii hästi ja sujuvalt välja kui vaja ja Kalju suutis mind veelgi rohkem ähmi ajada. Sarnaselt enne eksamile minekut platsi harjutades suutis ta ka paar eksamile minejat närviliseks teha – ilmselt tal ka enne eksamit närv püsti, et kõik ikka eksamid tehtud saaks ja pingutab õpetamisega natsa üle. Samas, kui saad Kaljuga sõidetud on eksam juba väga lihtne. Teine sõiduõpetaja, Marek vist nimi, on palju rahulikum ja temaga saab nautida tsikliga sõitmist ja nalju, mida kõrvaklappidest ikka tuleb

me suhteliselt sama tarkuse omandasime siisEasyRider kirjutas:Eelmise nädala neljapäeval veel 4 venda Kalju koolist said ARK sõidueksamid tehtud ja load kätte.
Autokooli teooriatundide vajalikkusest nii palju:
Endal 12 aastat B-kat load olnud ja ikkagi leidsin teooriatundidest üht-teist kasulikku ning liiklemine ja suhtumine liikluses peale Kalju koolis käimist kindlasti parem ja tolerantsem. Vähemalt ise hakkasin natuke teise nurga alt osadele situatsioonidele liikluses vaatama. Kasulikku sai teada ka tsiklisõidu kohta – Kalju kasutab Soomes tehtud õppevideoid. Kokkuvõttes oli minu teooriatundides käimine igati kasulik nii endale kui teistele liiklejatele
Sõidutundides mu meelest Kalju natsa liiga pinges ja ajab oma õpilased ka sellega närviliseks. Kuna mul oli eelnev tsikliga sõidukogemus ümmargune null siis ei tulnud alguses tänaval kõik nii hästi ja sujuvalt välja kui vaja ja Kalju suutis mind veelgi rohkem ähmi ajada. Sarnaselt enne eksamile minekut platsi harjutades suutis ta ka paar eksamile minejat närviliseks teha – ilmselt tal ka enne eksamit närv püsti, et kõik ikka eksamid tehtud saaks ja pingutab õpetamisega natsa üle. Samas, kui saad Kaljuga sõidetud on eksam juba väga lihtne. Teine sõiduõpetaja, Marek vist nimi, on palju rahulikum ja temaga saab nautida tsikliga sõitmist ja nalju, mida kõrvaklappidest ikka tuleb


Kalju õppesõidud aga olid mulle väga lihtsad ja probleemi ei olnud. Seal yks teine vend kippus mind närvi ajama, mitte vist Marek. Eks Kalju jah püüab kõigeks ette valmistada aga eksamil kasuks

ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole 

-
Teema algataja
Kuna plaanis lähitulevikus a1 lubasi tegema hakata, siis kasutasin otsingut
ja lugesin infot erinevate koolide kohta. Lõpuks jäi silma Kalju autokool ning sai ka sinna infotelefonile helistatud. Küsiti minu nime ja tel numbrit, vastati ilusti küsimustele ja lubati ühendust võtta, kui nende jaoks on lumi piisavalt sulanud. Minu meelest igati positiivne algus. 


lugesin siin kiitvaid avaldusi kaljule ja tema koolile, tõsi mis tõsi! väga õpetlik mees on. tema õppesõiduplatsil on tõesti kõik need kaheksa kastid ja slaalomirajad oma meetri jagu väiksemad, lühemad. kui sa seal hakkama saad siis pole rohkem põhjust muretseda! ta ongi selline mees kes annb oma ratast ja oma platsi kasutada, seda väljas pool kokku lepitud sõidutundi ning tasuta.
aga iseõppinud ratturite kohta nii palju: enamus tulid oma uhke rattaga, uhked kostüümid seljas tagaratta peal siis platsile aga kui hapidid hakkama tegema näiteks tasakaalu sõitu, kaheksat, slaalomit jne. ei teinud nad enam midagi.
...ja kaljule au ja kiitus!!!
aga iseõppinud ratturite kohta nii palju: enamus tulid oma uhke rattaga, uhked kostüümid seljas tagaratta peal siis platsile aga kui hapidid hakkama tegema näiteks tasakaalu sõitu, kaheksat, slaalomit jne. ei teinud nad enam midagi.
...ja kaljule au ja kiitus!!!
kaks ratast on ikka kaks ratast!
http://backyard.pri.ee
http://backyard.pri.ee
-
- Postitusi: 88
- Liitunud: 22 Mai 2005, 14:03
- Tsikkel: Jawa Style
Tsau
Mul on nii keeruline küsimus, et ma pole üldse kindel, kas suudan selle siia üldse arusaadavalt kirja pannagi.
Olen 20a vana ja 21 saan alles 26.aug 2006(emme issi oleks võinud minu tegemisele veits varem mõelda), nüüd on siis seis seline, et suve parim osa saab läbi ja mina saaksin alles siis oma "täis" A kati.
Vahemärkusena veel, et vahtraleht on mul läinud!
Küsimus on siis selles, et kui minna Kalju Autokooli, praegu A kat lube tegema, siis ma saan nad selle kuni 25Kw piiranguga eks? Samas on autosõidu staazi juba 2 a täis seega peaks saama teha täis A kati õpet?
Ütleme, et näiteks 1. mai on mul käes A kat load kas siis peale 21-e aastaseks saamist tuleb teha uus täielik õpe kusagil autokoolis või piisab mingisugusest arki 2 järgu eksamist??
http://www.ark.ee/atp/?id=225 <--- nagu siin ark.ee lehel mainitakse?
rebin siis kontekstist siia ka natukene
A-kategooria mootorrattalt mootori võimsusega ≤25 kW või erivõimsusega ≤0,16 kW/kg A-kategooria mootorrattale mootori võimsusega >25 kW või erivõimsusega >0,16 kW/kg, juhtimiseks
teooriaeksam - sõidueksami järk 2
Tervitade Ermo
Mul on nii keeruline küsimus, et ma pole üldse kindel, kas suudan selle siia üldse arusaadavalt kirja pannagi.
Olen 20a vana ja 21 saan alles 26.aug 2006(emme issi oleks võinud minu tegemisele veits varem mõelda), nüüd on siis seis seline, et suve parim osa saab läbi ja mina saaksin alles siis oma "täis" A kati.
Vahemärkusena veel, et vahtraleht on mul läinud!
Küsimus on siis selles, et kui minna Kalju Autokooli, praegu A kat lube tegema, siis ma saan nad selle kuni 25Kw piiranguga eks? Samas on autosõidu staazi juba 2 a täis seega peaks saama teha täis A kati õpet?
Ütleme, et näiteks 1. mai on mul käes A kat load kas siis peale 21-e aastaseks saamist tuleb teha uus täielik õpe kusagil autokoolis või piisab mingisugusest arki 2 järgu eksamist??
http://www.ark.ee/atp/?id=225 <--- nagu siin ark.ee lehel mainitakse?
rebin siis kontekstist siia ka natukene
A-kategooria mootorrattalt mootori võimsusega ≤25 kW või erivõimsusega ≤0,16 kW/kg A-kategooria mootorrattale mootori võimsusega >25 kW või erivõimsusega >0,16 kW/kg, juhtimiseks
teooriaeksam - sõidueksami järk 2
Tervitade Ermo
Fazer GOO
Ma ei saanud väga hästi sinu küsimusest aru, aga endal on ka mingi raoline probla, praegu 20 ja sõidustaasi üle 2 aasta. saatsin meili kalju autokooli, sealt tuli vastus et kohtume siis kui 21 saate. Pole mõtet varem teha.madeinussr kirjutas:Tsau
Mul on nii keeruline küsimus, et ma pole üldse kindel, kas suudan selle siia üldse arusaadavalt kirja pannagi.
Olen 20a vana ja 21 saan alles 26.aug 2006(emme issi oleks võinud minu tegemisele veits varem mõelda), nüüd on siis seis seline, et suve parim osa saab läbi ja mina saaksin alles siis oma "täis" A kati.
Vahemärkusena veel, et vahtraleht on mul läinud!
Küsimus on siis selles, et kui minna Kalju Autokooli, praegu A kat lube tegema, siis ma saan nad selle kuni 25Kw piiranguga eks? Samas on autosõidu staazi juba 2 a täis seega peaks saama teha täis A kati õpet?
Ütleme, et näiteks 1. mai on mul käes A kat load kas siis peale 21-e aastaseks saamist tuleb teha uus täielik õpe kusagil autokoolis või piisab mingisugusest arki 2 järgu eksamist??
http://www.ark.ee/atp/?id=225 <--- nagu siin ark.ee lehel mainitakse?
rebin siis kontekstist siia ka natukene
A-kategooria mootorrattalt mootori võimsusega ≤25 kW või erivõimsusega ≤0,16 kW/kg A-kategooria mootorrattale mootori võimsusega >25 kW või erivõimsusega >0,16 kW/kg, juhtimiseks
teooriaeksam - sõidueksami järk 2
Tervitade Ermo
Suzuki Kingquad 700 - >Suzuki gsx-r 600 K5 - > BMW G650GS -11
-
- Postitusi: 88
- Liitunud: 22 Mai 2005, 14:03
- Tsikkel: Jawa Style
Proovin selgemalt sõnastada. Kui teen praegu, mil olen 20a vana omale A kategooria, kas siis kui 21 saan ja tahaks omale täis lube saada on vaja
a) uuesti autokooli õppima minna ja maksta see 4600+eksamid arkis.
b)teha arkis ainult võimsama tsikliga(üle 25Kwh) teise kategooria sõidueksam.
Mind huvitab just see palju ma lõppkokkuvõttes maksma pean. Pole raha omale lääne tsiklitki osta, load veel kuidagi saaks makstud!
a) uuesti autokooli õppima minna ja maksta see 4600+eksamid arkis.
b)teha arkis ainult võimsama tsikliga(üle 25Kwh) teise kategooria sõidueksam.
Mind huvitab just see palju ma lõppkokkuvõttes maksma pean. Pole raha omale lääne tsiklitki osta, load veel kuidagi saaks makstud!
Fazer GOO
-
- Postitusi: 88
- Liitunud: 22 Mai 2005, 14:03
- Tsikkel: Jawa Style
-
- Postitusi: 88
- Liitunud: 22 Mai 2005, 14:03
- Tsikkel: Jawa Style
-
- Postitusi: 927
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
teooriaeksam kehtis vist pool aastat.
aga mingi haige kamm oli tervisetõendiga - arst väljastab selle kehtivusajaga 10 aastat, ARK-ile esitades peab olema mitte vanem kui 2 aastat ja eri haige oli mingi punkt, mis nõudis, et paberite viimisel ARK-i ei tohi arstitõend olla kehtinud rohkem, kui N kuud alates autokooli alustamisest. päris täpselt ei mäleta, aga mingi haige punkt sellega oli, mida ARK-is mulle nina alla hõõruti, kuna olin arstitõendi juba varakult-varakult ära teinud veebruaris, ARK-i protsessid aga alles juunis-juulis toimusid.
aga mingi haige kamm oli tervisetõendiga - arst väljastab selle kehtivusajaga 10 aastat, ARK-ile esitades peab olema mitte vanem kui 2 aastat ja eri haige oli mingi punkt, mis nõudis, et paberite viimisel ARK-i ei tohi arstitõend olla kehtinud rohkem, kui N kuud alates autokooli alustamisest. päris täpselt ei mäleta, aga mingi haige punkt sellega oli, mida ARK-is mulle nina alla hõõruti, kuna olin arstitõendi juba varakult-varakult ära teinud veebruaris, ARK-i protsessid aga alles juunis-juulis toimusid.
mul vaja weel m6ned s6idukorrad teha ja koolieksam, ennem tegin nende tsikliga, nyyd enda oma olemas..cha0s kirjutas:Kuna plaanis lähitulevikus a1 lubasi tegema hakata, siis kasutasin otsingutja lugesin infot erinevate koolide kohta. Lõpuks jäi silma Kalju autokool ning sai ka sinna infotelefonile helistatud. Küsiti minu nime ja tel numbrit, vastati ilusti küsimustele ja lubati ühendust võtta, kui nende jaoks on lumi piisavalt sulanud. Minu meelest igati positiivne algus.
öelda et võta ühendust kui lumi läinud.
ma teeks kasvõi praegu, suured teed vabad ja pluss kraadid ka..ma ei saa aru, millal nende jaoks piisavalt sulanud

-
Teema algataja
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 88
- Liitunud: 22 Mai 2005, 14:03
- Tsikkel: Jawa Style

Helistasin siis kõik muud koolid läbi ja juba teise korraga sain Kristiine omast teada, et täna (28.03.2006) toimub lastekodu 43 ka üks kursus. Lendasin kohale ja oligi - abc koolitused viivad mitme autokooli peale kambaga läbi A kat koolituse hind 4400 (10 teooriat ja 20 sõitu).
Rohkem polnudki vaja

Lubati, et mais on load käes.
kui kellelgi veel huvi siis järgmine kord on 4 aprill kell 18.30.
kaasa pilt ja arstitõend. Mni koht nagu oleks veel olnud.
Terv Ermo
Fazer GOO
-
Teema algataja
.
Need hinnad ongi siis kui Sul üldse ennem lube pole(sisaldab siis 50 teooriatundi ja 20 sõidutundi). Et kui nt Kalju autokoolis on b-kat olemasolul(mitte esmane) hind 4600 kr, kui sul pole lube siis on hind 5400kr. Teooriahind mängib rolli.Prez kirjutas:Kui b-kat. käes siis on ka 5k 10 teooria ja 20 sõidutunni eest v ? Kahtlaselt kallis, palju siis on kui enne üldse lube pole ?
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
See teoorialoengute hind mängib tegelikult üsna vähe rolli. Kui sul enne lube polnud, siis 90% tõenäosusega sa selle 20 sõidutunniga linnas sõitmist selgeks ei saa ja lisasõidutunnid ajavad asja väga kalliks. Minu käest autokoolis esimese asjana küsiti, et kas load on ja öeldi, et kui ei ole, siis nad soovitavad kõigepealt B kat-i ära teha ja seejärel alles A kat-i, sest lihtsalt tsikli linnasõit on niivõrd kallis, et mõistlikum on enne autoga linnasõit kui selline ära õppida.
Joel
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.