Rumalad või segased küsimused jms
Moderaator: Moded
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3139
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 487 korda
- Tänatud: 590 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Krl kirjutas: ↑04 Nov 2020, 14:37Spoiler
Assamait kirjutas: ↑04 Nov 2020, 12:57Peaaegu riiulist, ehk ostad e-poest ära ja lattu järele saad saunainterist. Müüakse basseinikemikaal ph- nime all.
https://www.saunainter.com/et/basseini_ ... bt_840105/Kardan et, mul natuke kangemat vaja.
Midagi sellist.
https://ksd-images.lt/display/aikido/st ... 000&w=2000
hävitad laipa?
-
- Postitusi: 1747
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 187 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Madlobster kirjutas: ↑04 Nov 2020, 16:14Spoiler
Krl kirjutas: ↑04 Nov 2020, 14:37Assamait kirjutas: ↑04 Nov 2020, 12:57Peaaegu riiulist, ehk ostad e-poest ära ja lattu järele saad saunainterist. Müüakse basseinikemikaal ph- nime all.
https://www.saunainter.com/et/basseini_ ... bt_840105/Kardan et, mul natuke kangemat vaja.
Midagi sellist.
https://ksd-images.lt/display/aikido/st ... 000&w=2000hävitad laipa?
Ei.
-
- Postitusi: 230
- Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
- Tsikkel: Eff Zett Quus
- Tänanud: 166 korda
- Tänatud: 33 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Soojendusega käepidemed või soojendusega kindad?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3139
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 487 korda
- Tänatud: 590 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
käepidemed
sest
paksud kindad on kohmakad
mässamine igasugu juhtmete akude või jumal teab millega on palju tülikam kui lenksul nuppu vajutada
-
- Postitusi: 1071
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 193 korda
- Tänatud: 119 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Käepidemed kindlasti = saad suht õhukeste kinnastega sõita palju kauem, valik erinevate kinnaste vahel kui märjaks saab matkal. Kestavad kindlasti kauem kui kindad. (pole siiani ühegi ratta peal oxfordi omad katki läinud ja piisavalt kuumad iga kinda jaoks. Pole kunagi 100% vaja läinud)
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2654
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 396 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kindaid saab kasutada ka mootorrattast eraldi, nende "paigaldamiseks" peab "mitte midagi" tegema - minu hääl läheb kinnastele
EDIT: Ostad uue/ teise ratta - pead veel 1-e komplekti soojendajaid ostma
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Juhtub,et need need ühed kindad saavad märjaks,lähevad katki, siis on ka soojenusega ühelpool. Soojendusega rutskad töötavad veel ka kümnenda paari kinnastega.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Tegelt on ka kompromissvariant olemas, sellised soojendajad, mille saad krõpsuga gripide peale panna. Ma ise kasutanud ei ole, sest plaan on kunagi ikka "päris" soojendajad sisse pista, aga olen kuulnud usaldusväärseid arvamusi stiilis "ajab asja ära".
Minu jaoks on põhiline "punane joon" soojendajate juures see, et ma tahan kasutada enda lemmik-lenksukumme - ehk need saavad olla kas eemaldatavad (metsa jõudes tõmban maha) või siis need eraldi elemendid, mis käivad olemasolevate kummide alla. Kui see pole probleem, siis on lihtne, sutsaki külge, juhe seina ja korras. Kinnastega tundub nagu rohkem jändamist...
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Miinuskraadideni ajavad käepidemed asja ära, sealt edasi võiks juba kinnaste peale mõelda. Aga see, et keegi nii külmaga üldse sõidab, on pigem erand.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3139
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 487 korda
- Tänatud: 590 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Mootorkelgul on soendusega rutskad, mis ajavad asja ära väga madalate miinusteni
Ma küll tsikli rutskade võimsust ei oska nendega võrrelda st vbl tõesti on võimsuse vahe nii suur, et enam ei aja asja ära?
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Lenksukotid on ka üllatavalt tõhusad, talvel kannatab kuni -10 kraadini tavaliste õhukeste krossikinnastega sõita.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Madlobster kirjutas: ↑06 Nov 2020, 17:31Spoiler
Mootorkelgul on soendusega rutskad, mis ajavad asja ära väga madalate miinusteni
Ma küll tsikli rutskade võimsust ei oska nendega võrrelda st vbl tõesti on võimsuse vahe nii suur, et enam ei aja asja ära?
Peopesa on soe muidugi, kuid sõidutuul puhub ikka väljast külma peale. Vb saaniga on pikemaid sirgeid vaja vähem sõita, et ei hakka nii külm, ei tea.
Sõidukott on hea, kuid tsikli peal on üsna ohtlik tunne, kui käsi kuskil sees kinni on (olen sõitnud nendega).
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Pole soojendusega kindaid lähedalt näinud, kas need soojendavad käelabasid/sõrmi pealt poolt ka või ainult peopesasid?
Rutskasoojendustega mul põhiliselt külmetavad pöialde otsad ja siis surun neid vastu käepidemeid.
Aga on piisavalt soe, et ei ole olnud vajadust talvisemaid kindaid osta.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
ju neid on erinevaid. mul on ühed sellised, mis soojendavad ikka ka näppu tervenisti.
kuna endal neid tegelikult vaja ei ole siis peakski vist müüki panema
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
mx77 kirjutas: ↑27 Okt 2020, 08:20Plaanin endale garaazhi osta sellisekeevitusseadme: https://www.stokker.ee/mig-keevitussead ... 1211439386
Traadiga on selge - gaasi asemel kasutada täidistraati. Aga kuidas on lood TIG keevitusega, kui gaasi ühendamise võimalust ei ole?
Asi on nüüd ära ostetud ja küsiks asjatundjatelt veidi nõu.
Kui täidistraadirullile on märgitud "DC -" siis peaks polaarsuse ära vahetama? Kaitsegaasiga keevitades on default vist käpp + ja tagasivool -.
Ärge siis väga pekske
-
- Postitusi: 335
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Gaasi/täistraadiga on jah käpp + ja massikaabel -. TIG puhul on DCEN e. alalisvooluga
elektrood negatiivne, mass + .
Anna siis teada kuidas täistraadi ja gaasiga funkab, mul pole plekitööks sobivat MIG-i.
Pole kiiret olnud ka, oma poolteist aastat olen edasi lükanud ja küll üht ja teist seadet
uurinud. Kuid naise käru laguneb ja no ei ole TIG-ga summuti parandamine teab mis
erutav kogemus
--
Vallo
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kätesoojenduste poolelt. Ma ka oma tsiklitele paigaldanud. Kuigi mul käed eriti külma ei karda. Aga külma käega ja jäikade kinnastega on tunnetus hoopis teine, eriti peale pikemat maanteeotsa. Kergema enduuroga tundub 20 km trassi jub igavikuna. Nagu eespool öeldi, käib mingist hetkest külm ikkagi käte välisküljele ja pöidlale korralikult. Kui maanteel sõidaks külmaga pikalt, kaaluksin neid kätesoojenduskotte või paneksin vähemasti midagi muud kui suvalised õhukesed kindad.
Oleneb vägagi tsiklist. ZX12R-i esigondel teeb midagi nii, et sellele ma pole soojendusega rutskasidki paigaldanud. Ja kiirused tunduvalt suuremad. Sõidan ka praeguste ilmadega. KLE ja CRF-i puhul on soojad rutskad osutunud vajalikuks. Motoneti mitte midagi maksvad soojendusega rutskad on 5+, isegi kaitse on juba küljes.
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kalts kirjutas: ↑07 Nov 2020, 11:04Spoiler
Gaasi/täistraadiga on jah käpp + ja massikaabel -. TIG puhul on DCEN e. alalisvooluga
elektrood negatiivne, mass + .Anna siis teada kuidas täistraadi ja gaasiga funkab, mul pole plekitööks sobivat MIG-i.
Pole kiiret olnud ka, oma poolteist aastat olen edasi lükanud ja küll üht ja teist seadet
uurinud. Kuid naise käru laguneb ja no ei ole TIG-ga summuti parandamine teab mis
erutav kogemus
Mul küss oli just see, et kui traadirullil on DC-, siis peaksin käpa miinusele ühendama?
Traat on see shielding wire, elik siis ilma gaasita keevitus. ei viitsi hetekel baloonide sebimisega tegeleda.
-
- Postitusi: 3242
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
mx77 kirjutas: ↑07 Nov 2020, 10:05Spoiler
mx77 kirjutas: ↑27 Okt 2020, 08:20Plaanin endale garaazhi osta sellisekeevitusseadme: https://www.stokker.ee/mig-keevitussead ... 1211439386
Traadiga on selge - gaasi asemel kasutada täidistraati. Aga kuidas on lood TIG keevitusega, kui gaasi ühendamise võimalust ei ole?Asi on nüüd ära ostetud ja küsiks asjatundjatelt veidi nõu.
Kui täidistraadirullile on märgitud "DC -" siis peaks polaarsuse ära vahetama? Kaitsegaasiga keevitades on default vist käpp + ja tagasivool -.Ärge siis väga pekske
Tagantjärele tarkus, aga täidistraat on viga. Kui soov, võin tutika kinnises pakis täidistraati maha müüa. Ise läksin co2 peale üle. Odav gaas ja tulemus pole isegi võrreldav täidisega.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
ranel kirjutas: ↑07 Nov 2020, 15:31Spoiler
mx77 kirjutas: ↑07 Nov 2020, 10:05mx77 kirjutas: ↑27 Okt 2020, 08:20Plaanin endale garaazhi osta sellisekeevitusseadme: https://www.stokker.ee/mig-keevitussead ... 1211439386
Traadiga on selge - gaasi asemel kasutada täidistraati. Aga kuidas on lood TIG keevitusega, kui gaasi ühendamise võimalust ei ole?Asi on nüüd ära ostetud ja küsiks asjatundjatelt veidi nõu.
Kui täidistraadirullile on märgitud "DC -" siis peaks polaarsuse ära vahetama? Kaitsegaasiga keevitades on default vist käpp + ja tagasivool -.Ärge siis väga pekske
Tagantjärele tarkus, aga täidistraat on viga. Kui soov, võin tutika kinnises pakis täidistraati maha müüa. Ise läksin co2 peale üle. Odav gaas ja tulemus pole isegi võrreldav täidisega.
Jaa, ega ma nüüd ikka surmani täidisega ei keevita . Väike rull ja saab kohe proovima hakata. Eraisikuna ei ole balloniomanikuks saamine kõige lihtsam vist (eelistaksin isiklikku balooni ja ei mingit renti). Lisaks peaks baloon ka võimalikult väike olema, sest plaanis ka suvilas kasutada, suure baloonikolaka vedamine ei tule jutuks.
-
- Postitusi: 3242
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
mx77 kirjutas: ↑07 Nov 2020, 15:35Spoiler
ranel kirjutas: ↑07 Nov 2020, 15:31mx77 kirjutas: ↑07 Nov 2020, 10:05mx77 kirjutas: ↑27 Okt 2020, 08:20Plaanin endale garaazhi osta sellisekeevitusseadme: https://www.stokker.ee/mig-keevitussead ... 1211439386
Traadiga on selge - gaasi asemel kasutada täidistraati. Aga kuidas on lood TIG keevitusega, kui gaasi ühendamise võimalust ei ole?Asi on nüüd ära ostetud ja küsiks asjatundjatelt veidi nõu.
Kui täidistraadirullile on märgitud "DC -" siis peaks polaarsuse ära vahetama? Kaitsegaasiga keevitades on default vist käpp + ja tagasivool -.Ärge siis väga pekske
Tagantjärele tarkus, aga täidistraat on viga. Kui soov, võin tutika kinnises pakis täidistraati maha müüa. Ise läksin co2 peale üle. Odav gaas ja tulemus pole isegi võrreldav täidisega.
Jaa, ega ma nüüd ikka surmani täidisega ei keevita
. Väike rull ja saab kohe proovima hakata. Eraisikuna ei ole balloniomanikuks saamine kõige lihtsam vist (eelistaksin isiklikku balooni ja ei mingit renti). Lisaks peaks baloon ka võimalikult väike olema, sest plaanis ka suvilas kasutada, suure baloonikolaka vedamine ei tule jutuks.
190 eur maksab ~ 10kg co2 ja sellega balloon enda oma. Suuremad on vaid rendiks. Ise võtsin Airokist. Vahetada saad 24/7 iseteeninduses isegi ja maksab ~ 25 eur kanti.
Õige oleks segumix, aga selle vahetus eeldab tööpäeva ajal ära käimist jne ehk siis mugavam koduseks kasutuseks co2-ga piirduda.
5kg täidiseta traat oli viimati k-rauttast 10 eur. 1kg täidistraat 30 eur. Aastaga oli sel juba oksiidikiht peal.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 335
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Pole küll kunagi täidistraadiga keevitanud, aga olen kuulnud, et polaarsus on teistpidi.
Kuna pakil ka DC- kirjas, siis küllap on õige käpp negatiivse külge ühendada.
Ma soovitan ka väike balloon välja osta, ainus mida mõtlema peab ongi kas puhas
CO₂ või mingi segu argooniga. Jutu järgi on seguga vähem pritsmeid ja läbikeevitus pole
nii sügav. Kuid argoon on balloonis alati surugaasina ja CO₂ vedelal kujul?
Seega mahub ballooni puhast CO₂ rohkem kui argooni või nende segu? Pole uurinud, sest
olen ainult argooniga läbi ajanud, aga keegi teadjam võiks öelda kuidas asi on.
MIG-ga saab ka ainult argooniga väga hästi keevitada, aga terase keevitamisel on
mõttetult kulukas.
--
Vallo
-
- Postitusi: 3242
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Sul on õigus. Sellised märked on ka keevitustele peale märgitud, et kas no gas või gas.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Rumalad või segased küsimused jms
See pritsmete värk...no teoorias ehk võib tõsi olla. Aga just eile/üleeile sai migiga keevitatud päris palju ja pikalt üks suurem konstruktsioon kokku. Alguses oli setting pisut suvaline sest pole üle pool aasta midagi keevitanud aga peale paari esimest õmblust ja mõnda nupukeeramist ning õige käpa kauguse/nurga leidmist sai küll õmbluse juba ülimalt kenasti ja sujuvalt jooksma ning sisuliselt mingeid pritsmeid ei tekkinud. Ja keevitan migiga puhta CO'ga.
Läbikeevituse poolt ei oska nii täpselt kommenteerida.
CO on vedelal kujul küll jah ja seda on seal tõesti rohkem kui argooni. Kui argoon on olemas keevitad palju tigiga siis ehk äkki isegi pole mõtet CO juurde hankima hakata ainult sellepärast, et vahel migiga midagi teha. Aga muul juhul minumeelest mig ikka mõistlik CO'd kasutada. keevituse kvaliteedi kohta pole tegelikult midagi halba öelda, see oleneb ikka rohkem masinast, seadistuse oskusest ja käe täpsusest.
-
- Postitusi: 1747
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 187 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Proovisin äädikaga, aga see ikka pärisasjadega võrreldes krdi lahja.
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kui ma tahan ühte elektroonikaseadet (paadi kaardiplotter, kui täpsem olla), panna toas käima läbi adapteri, mitte aku pealt, nagu ta muidu käib, siis kumb seade oleks parem, kas 12V või 13.5V, kasutades seda adapterit: https://www.amazon.co.uk/Nedis-ACPA004- ... B07GH48XN3
Sest kui ta (otse) aku pealt on, siis ta saab pinget niikuinii kogu selles vahemikus, olenevalt et kas mootor töötab või mitte.
Seadme enda peal on kirjas: Supply Voltage 12v DC (10.8-17VDC)
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
12 peaks täitsa OK olema, eriti arvestades, et 12V adapterit on ilmselt lihtsam leida.
-
- Postitusi: 1747
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 187 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Tundub nagu mingi trikiga küsimus.
Naiivselt, ilma aru saamata kus on konks, võiks ju arvata, et täis pohhui kumma pingega toidada, kui mõlemad mahuvad seadme peal kirjas olevasse vahemikku. Või mis see parem/halvem väljund oleks, seadmest saadava soorituse osas?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.