Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 11 Nov 2023, 18:36
Raha lihtsalt ei ole riigil?Ain kirjutas: ↑11 Nov 2023, 21:15Minuarust on täna ikkagi teema selles, et raha litsalt pole riigil. Ma isiklikult ei tea kedagi kellele maksud meeldiks ja kedagi kes lihtsalt lampi iga päev mingit uut maksu kehtestada tahaks. Ühiskond lihtsalt toimib läbi maksude. Kui korteriühistu maksu ei korja siis uut katust ei pane. Kui omal kodus raha ei korja siis samuti uut katust ei pane. Ükskõik mis nimega see raha korjamine siis ka oleks.. tulemus on ikka sama.. raha korjama peab! Kindlasti ei ole see traagika ja lollus. Traagika on see kui istud korteris või majas ja katus jookseb läbi.
Ega suures osas ei olegi häda kogumises vaid kogutuga majandamises, ehk lihtsalt vastutustundetus laristamises. Ja kui arutute lubaduste täitmiseks ei jätku, siis järjest absurdsemate ja nahaalsemate kogumispõhjuste välja mõtlemises.Ain kirjutas: ↑11 Nov 2023, 21:15Minuarust on täna ikkagi teema selles, et raha litsalt pole riigil. Ma isiklikult ei tea kedagi kellele maksud meeldiks ja kedagi kes lihtsalt lampi iga päev mingit uut maksu kehtestada tahaks. Ühiskond lihtsalt toimib läbi maksude. Kui korteriühistu maksu ei korja siis uut katust ei pane. Kui omal kodus raha ei korja siis samuti uut katust ei pane. Ükskõik mis nimega see raha korjamine siis ka oleks.. tulemus on ikka sama.. raha korjama peab! Kindlasti ei ole see traagika ja lollus. Traagika on see kui istud korteris või majas ja katus jookseb läbi.
Selles osas olen nõus. Lihtsalt selline see meie riigikord juba on.. Mäletan aastaid peksti reformierakonda, et miks ei võeta laenu, miks ei tehta seda ja teist... Reformierakond rääkis, et ärme raiska... hoiame tagavaraks kui peaks raskemad ajad tulema... Aga tuli seltskond võimule kellel oli vaja raha pilduda igale poole. küll tasuta ühistransport jms. Ei olnud siis väga kuulda sellist reaktsiooni nagu täna. Miks? Aga siis tulidki rasked ajad ja siin me nüüd oleme.701 kirjutas: ↑11 Nov 2023, 21:54Ega suures osas ei olegi häda kogumises vaid kogutuga majandamises, ehk lihtsalt vastutustundetus laristamises. Ja kui arutute lubaduste täitmiseks ei jätku, siis järjest absurdsemate ja nahaalsemate kogumispõhjuste välja mõtlemises.Ain kirjutas: ↑11 Nov 2023, 21:15Minuarust on täna ikkagi teema selles, et raha litsalt pole riigil. Ma isiklikult ei tea kedagi kellele maksud meeldiks ja kedagi kes lihtsalt lampi iga päev mingit uut maksu kehtestada tahaks. Ühiskond lihtsalt toimib läbi maksude. Kui korteriühistu maksu ei korja siis uut katust ei pane. Kui omal kodus raha ei korja siis samuti uut katust ei pane. Ükskõik mis nimega see raha korjamine siis ka oleks.. tulemus on ikka sama.. raha korjama peab! Kindlasti ei ole see traagika ja lollus. Traagika on see kui istud korteris või majas ja katus jookseb läbi.
https://www.err.ee/1609135283/riigieela ... nti-skp-stAin kirjutas: ↑11 Nov 2023, 23:53Selles osas olen nõus. Lihtsalt selline see meie riigikord juba on.. Mäletan aastaid peksti reformierakonda, et miks ei võeta laenu, miks ei tehta seda ja teist... Reformierakond rääkis, et ärme raiska... hoiame tagavaraks kui peaks raskemad ajad tulema... Aga tuli seltskond võimule kellel oli vaja raha pilduda igale poole. küll tasuta ühistransport jms. Ei olnud siis väga kuulda sellist reaktsiooni nagu täna. Miks? Aga siis tulidki rasked ajad ja siin me nüüd oleme.701 kirjutas: ↑11 Nov 2023, 21:54Ega suures osas ei olegi häda kogumises vaid kogutuga majandamises, ehk lihtsalt vastutustundetus laristamises. Ja kui arutute lubaduste täitmiseks ei jätku, siis järjest absurdsemate ja nahaalsemate kogumispõhjuste välja mõtlemises.Ain kirjutas: ↑11 Nov 2023, 21:15Minuarust on täna ikkagi teema selles, et raha litsalt pole riigil. Ma isiklikult ei tea kedagi kellele maksud meeldiks ja kedagi kes lihtsalt lampi iga päev mingit uut maksu kehtestada tahaks. Ühiskond lihtsalt toimib läbi maksude. Kui korteriühistu maksu ei korja siis uut katust ei pane. Kui omal kodus raha ei korja siis samuti uut katust ei pane. Ükskõik mis nimega see raha korjamine siis ka oleks.. tulemus on ikka sama.. raha korjama peab! Kindlasti ei ole see traagika ja lollus. Traagika on see kui istud korteris või majas ja katus jookseb läbi.
Põhihäda on ikkagi keskmisega seotud palkade kordajasuhtes.zombi kirjutas: ↑12 Nov 2023, 10:43No aga teistpidi, vaatasin mina neid õpetajate palku: https://majandus.postimees.ee/7894997/k ... -kodukohas
Mul samas suurusjärgus ja no ei nuta...![]()
Pigem keeraks need kuluhüvitised seal künkal kinni - kes maksab tavainimese töölkäigud, elamised ja muu kinni? Ikka ise.![]()
Kes mida linnamaasturi all mõtleb.Minu mõistes sellised nagu T-roc,Karoq ja muud säärased on linnamaasturid,mis on lühemad ja kõrgemad kui universaalkerega auto.Maanteel on need viletsamad kui linnas.Neid lihtsalt pushiti rämedalt nö.sõiduautod olid vahepeal vaeslapse osas.Eestis populaarseim segment on linnamaasturid mis ei ole ju mõistlik.
Ma ainult ühte sajandivahetust olengi näinud oma elus.
Järgmine samm on kaubik, vaatad linnamaasturitele ka ülevalt alla701 kirjutas: ↑12 Nov 2023, 13:57Minu meelest need linnamaasturid ongi normaalsed autod. teed ukse lahti ja istud sisse või astud välja. Need nö tavalised sõiduautod on pigem sportautod, sisse peab pugema ja välja roomama. Kui vaadata paarkümmend aastat enne sajandvahetust tehtud autosid, siis ainult linnamaastureid tehtigi. Varasematest ei hakka rääkimagi.
Kui ma nüüd uut autot plaaniks osta, siis Caravelle oleks küll üsna valiku tipus. Mitte nüüd esmajärjekorras kõrgema väljavaate pärast.Piipz kirjutas: ↑13 Nov 2023, 09:36Järgmine samm on kaubik, vaatad linnamaasturitele ka ülevalt alla701 kirjutas: ↑12 Nov 2023, 13:57Minu meelest need linnamaasturid ongi normaalsed autod. teed ukse lahti ja istud sisse või astud välja. Need nö tavalised sõiduautod on pigem sportautod, sisse peab pugema ja välja roomama. Kui vaadata paarkümmend aastat enne sajandvahetust tehtud autosid, siis ainult linnamaastureid tehtigi. Varasematest ei hakka rääkimagi.![]()
No aga võta oma viimane bensutšekk või miks mitte ka elektriarve ette ja vaata, mis numbreid sa seal näed! Sealt peaks igaüks oskama edasi seoseid luua, millest lõppsumma koosneb ja kuidas erinevatele muudele maksudele käibemaks lisatakseHenn kirjutas: ↑12 Nov 2023, 14:40Kui täna maksab hall-metallik-diisel 45000, hind sisaldab 20%km. Kui palju see sama hall-metallik-diisel maksab siis kui km on 22%. Me hakkame uutmoodi matemaatikat nägema.
Kas 22%km lisandub selle hall-metalliku hinnale enne esmaregistri tasu või maksustatakse auto hind + kõik muud maksud. 37500+20%, 37500+22%+5000 või 37500+5000+22%
Ma arvan,et see +2% ei tule isegi nähtavalt esile,sest ostajatega on sitasti ja pigem nii mõnigi hind langeb,kui tõuseb. Ehk hallmetallikdiisel 45000.- sis 20% km võib kevadel muutuda hoopis a´la 42000.-sis.22% kmHenn kirjutas: ↑12 Nov 2023, 14:40Kui täna maksab hall-metallik-diisel 45000, hind sisaldab 20%km. Kui palju see sama hall-metallik-diisel maksab siis kui km on 22%. Me hakkame uutmoodi matemaatikat nägema.
Kas 22%km lisandub selle hall-metalliku hinnale enne esmaregistri tasu või maksustatakse auto hind + kõik muud maksud. 37500+20%, 37500+22%+5000 või 37500+5000+22%
Piipz kirjutas: ↑13 Nov 2023, 09:36Järgmine samm on kaubik, vaatad linnamaasturitele ka ülevalt alla701 kirjutas: ↑12 Nov 2023, 13:57Minu meelest need linnamaasturid ongi normaalsed autod. teed ukse lahti ja istud sisse või astud välja. Need nö tavalised sõiduautod on pigem sportautod, sisse peab pugema ja välja roomama. Kui vaadata paarkümmend aastat enne sajandvahetust tehtud autosid, siis ainult linnamaastureid tehtigi. Varasematest ei hakka rääkimagi.![]()
Ehk siis ilmselt vaadatakse varsti üle ka need juhud, kus kaubik on M1-na registreeritud, kui see soodsam tuleb.ärileht kirjutas:Siinkohal tehti aga kaubikutele erand: kui sõiduautode puhul arvestatakse praeguses valemis CO2 komponenti esimesest grammist, siis kaubiku puhul hakatakse seda arvestama alles 205 grammist kilomeetri kohta. Turul leidub seejuures mitut sorti sõidukeid, mida saab registreerida nii sõiduautona (M1-kategoorias) kui ka kaubikuna (N1-kategoorias).
Hea näide on Toyota Land Cruiser, mida on juba praegu võimalik osta kui N1-kategooria sõidukit. Selle kui sõiduauto registreerimistasu oleks 13 565 eurot ja aastatasu 940 eurot. Kaubikul oleksid vastavad arvud 2285 eurot ja 205,50 eurot. Seega oleks juba ainuüksi registreerimiselt maksuvõit üle 10 000 euro.
Saan aru, et autoga sõitmine võrdub sinu jaoks sisenemine + väljumine? Mind huvitab rohkem kõik see muu, mis nende kahe vahele jääb
Mina oma 190+ cm-ga libisen neisse tavasportsõiduautodesse ja neist välja sujuvalt ja muretult. Kui just ei ole värskelt selga paigast ära tõmmanud.
Peale 07/2026 tuleb rida reeglite muudatusi kaubikutele täismassiga alates 2500kg ja seda kogu euroopas. Algul puudutavad need küll rahvusvahelist kaubavedu,aga kui sa on N1 sõidukiga tahad vahel ka riigist välja sõita, siis pead suutma tõestada mõnes riigis politseinikule igasugu asju ja ka teemaks on kaubikule suurem. Teisalt ei keela see direktiiv kõiki neid nõudeid riikidel ka riigiseseks teha. Ehk mina täna kaubiku soodsamale lahendusele kogu varaga ei panustaks. Ehk kui sõiduk jääb alla 2500kg täismassiga,siis küll,aga kui on üle selle,siis pigem ma esialgu ei tormaks.Maaks kirjutas: ↑15 Nov 2023, 11:27Rahandusministeerium ei maga
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12024 ... -parandadaEhk siis ilmselt vaadatakse varsti üle ka need juhud, kus kaubik on M1-na registreeritud, kui see soodsam tuleb.ärileht kirjutas:Siinkohal tehti aga kaubikutele erand: kui sõiduautode puhul arvestatakse praeguses valemis CO2 komponenti esimesest grammist, siis kaubiku puhul hakatakse seda arvestama alles 205 grammist kilomeetri kohta. Turul leidub seejuures mitut sorti sõidukeid, mida saab registreerida nii sõiduautona (M1-kategoorias) kui ka kaubikuna (N1-kategoorias).
Hea näide on Toyota Land Cruiser, mida on juba praegu võimalik osta kui N1-kategooria sõidukit. Selle kui sõiduauto registreerimistasu oleks 13 565 eurot ja aastatasu 940 eurot. Kaubikul oleksid vastavad arvud 2285 eurot ja 205,50 eurot. Seega oleks juba ainuüksi registreerimiselt maksuvõit üle 10 000 euro.
Ehk siis meie automaks saab olema "parem/õiglasem" kui põhjanaabritel![]()
No vast ikka veel ei pea, aga tasub jälgida teemat.
Alates 01.01.2024 kaob ära õigus oma maksustatavast tulust maha arvata:
täiendavat maksuvaba tulu laste eest,
täiendavat maksuvaba tulu abikaasa eest ning
eluasemelaenu intresse
See tähendab füüsilise isiku tuludeklaratsioonis, mis esitatakse 2023. aasta kohta 2024. aasta veebruaris – mais, on veel õigus mahaarvamisi teha, kuid 2024. aasta kohta 2025. aasta veebruaris–mais, ei ole enam õigust mahaarvamisi teha.