12. leht 19-st
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 17 Okt 2023, 22:46
Postitas urmas66
Maaks kirjutas: ↑17 Okt 2023, 13:19
Kes ise ei ole selle peale tulnud, siis mina soovitan kandideerida avalikku sektorisse - edasi on elu nagu lill
No see avaliku sektori "lill" ei saa õitseda kui valitsev sektor ettevõtluse surnuks maksustab.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 17 Okt 2023, 22:55
Postitas morse
Henn kirjutas: ↑17 Okt 2023, 13:12 Paraku meie erasektor treib küünlajalgu, teeb odavaid patju või saepurust mööblit.
…
Ilmselt on viga ikkagi selles, et seal õllekas on ühe erajorsi kohta liiga palju avalikke jorsse.
Ma eeldasin, et jutu tuletis võiks olla see, et me peame odavate patjade ja lihtsate küünlajalgade tootmise asemel midagi vähe asjalikumat valmistama. Kasvõi nati paremaid patju ja ilusamaid küünlajalgu…
(avaliku sektori ja maksude suurus on muidugi sama saldo teine ots).
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 17 Okt 2023, 23:08
Postitas MustVälk
Erasektoril on vabad käed teha mida tahab. Kuigi mida suurem firma/korporatsioon, seda kaugemale pead oma infot liigutama, et tehakse õige otsus.
Erakätes tehakse tooteid ja avalikus kätes juhitakse riike.
Kuigi jah mõlemad sektorid sõltuvad teineteisest palju.
Eks see majandus ole keerulisem kui siin üldsõnalist saab arutleda.

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 18 Okt 2023, 09:02
Postitas rannamees
morse kirjutas: ↑17 Okt 2023, 22:55
Henn kirjutas: ↑17 Okt 2023, 13:12 Paraku meie erasektor treib küünlajalgu, teeb odavaid patju või saepurust mööblit.
…
Ilmselt on viga ikkagi selles, et seal õllekas on ühe erajorsi kohta liiga palju avalikke jorsse.
Ma eeldasin, et jutu tuletis võiks olla see, et me peame odavate patjade ja lihtsate küünlajalgade tootmise asemel midagi vähe asjalikumat valmistama. Kasvõi nati paremaid patju ja ilusamaid küünlajalgu…
(avaliku sektori ja maksude suurus on muidugi sama saldo teine ots).
Siit tuleneb fundamentaalne probleem nr2: Müüme odavat, ostame kallist.
Meie kaubavahetuse saldo on juba aastakümneid negatiivne ja seda on kompenseerinud peamiselt EU erinevad rahad.
Paraku on need rahad viimasel ajal hakanud vähenema, vähenevad tulevikus veelgi, samas ei vähene sugugi import.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 18 Okt 2023, 15:20
Postitas MannyEric
Maaks kirjutas: ↑17 Okt 2023, 13:19
Kes ise ei ole selle peale tulnud, siis mina soovitan kandideerida avalikku sektorisse - edasi on elu nagu lill
Jep, need tegelased juba oskavad elada ->
https://www.err.ee/1609136669/grunthal- ... e-st-valja
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 18 Okt 2023, 16:34
Postitas Madlobster
Ei oska ju kui kaart ära tuleb anda
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 08 Nov 2023, 16:38
Postitas pühak
Kuu aega tagasi nutsin ja halasin ürgvana (1996) aasta kaubikule tuleva ca 220 eurose aastamaksu pärast. Küsisin Transpordiametist järgi, et kuidas käib selle 3-kohalise kaubiku 9-kohaliseks mahtuniversaaliks ümber ehitamine. Pidin mõned korrad kirjutama, et kogu infot kätte saada, aga vastuste kokkuvõte on, et võid panna näiteks vana liinibussi istmed sisse ja ongi kõik. Kongis piisab vineervooderdusest, küljeaknaid ega turvavöid kui ei taha panna, siis võib ka ilma nendeta. Vaheseina kohta jäi küsimata, et kas peab selle ära võtma või võib teha niiöelda limusiini, kus esimene istmerida ülejäänutest vaheseinaga eraldatud. Seega nõudmised on enamvähem null, mida suuresti imestan.
Arvan, et panen siiski vähemalt kongi esimesele poolele klaasid, siis endal ka parem vaade külje peale, näiteks ristmikul ja vaheseina teen ära võetavaks. Siis saab soovi korral enamvähem normaalselt mingit parmukarja vms vajadusel selle peldikuga vedada. Ümberehituse mõte ongi esmajoones saada 50€ aastamaks kaubikule, seega valdava enamuse ajast sõidan ikka 3-kohalisena.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 08 Nov 2023, 18:08
Postitas Jesper
Mingist väljalaskeaastast, mida ma peast ei tea, nõutakse paraku mingeid ma ei tea mis paberitega istmeid, nende kinnitusi ning kogu krempli paigaldust vastavas töökojas (levinuim või siis äkki ka ainuke sobiv on Avestark). Kaubikelamute ehitajate poolt sada korda läbi käidud teema... Ma oleks nõus vabalt ka kõrgema tariifiga seda maksu maksma, kui need ametlikud lisaistmed a'la tonn tükk ei maksaks.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 08 Nov 2023, 18:18
Postitas mx77
Jesper kirjutas: ↑08 Nov 2023, 18:08
Mingist väljalaskeaastast, mida ma peast ei tea, nõutakse paraku mingeid ma ei tea mis paberitega istmeid, nende kinnitusi ning kogu krempli paigaldust vastavas töökojas (levinuim või siis äkki ka ainuke sobiv on Avestark). Kaubikelamute ehitajate poolt sada korda läbi käidud teema... Ma oleks nõus vabalt ka kõrgema tariifiga seda maksu maksma, kui need ametlikud lisaistmed a'la tonn tükk ei maksaks.
Just tahtsin kah kirjutada, et nii lihtsalt see küll ei käi, et viskad suvalised istmed sisse ja kui tahad, siis ka ilma turvavöödeta.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 08 Nov 2023, 18:22
Postitas Jesper
Mingist piirist (äkki oli 1998) need nõuded muutusid kõvasti, niiet ei saa üheselt öelda, kas käib või ei käi. Anoh selleks peab ikka üle keskmise entusiast olema, et veerand sajandit vana kaubikuga mingeid asju ajada...
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Nov 2023, 11:49
Postitas 2715
Kaubiku pidamine kallis tundub siis on lahendus aga las võtavad enne seaduse vastu.
Üldse ei peaks praegu inimesed avalikult teada andma kuidas nad kavatsevad seda maksu optimeerida sest neid ideid praegu üritatakse ära nullida.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Nov 2023, 12:46
Postitas yeekim
Pealkiri peaks hoopis olema:""Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend viis"
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Nov 2023, 15:08
Postitas Tuuletallaja
Jah, mine tea, loeb ehk eelpool viivuks mainitud 'dickhead' (oli siin üks ilus pilt aga jehoova kutsus teise ära) sedagi foorumid ja saeb kuskil nurgas rõõmuga auto-moto-vaenulikku joorupit riigikogujatele kokku.

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Nov 2023, 17:38
Postitas wend
Äge tsensuur on siin.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Nov 2023, 18:34
Postitas Vint
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Nov 2023, 18:47
Postitas wend
Pole nagu kedagi kanni saatnud. Lisasin pildi, mis nagunii elab netis oma elu. Aga no kui siin peab kõik olema poliitiliselt puhas ja õige, siis mul pole vastuväiteid.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Nov 2023, 18:52
Postitas Piipz
wend kirjutas: ↑09 Nov 2023, 17:38
Mitte poliitiliselt puhas ja õige, vaid poliitikapuhas.
See teema on siin niikuinii piiri peal, st. meil ei ole siin kunagi poliitikat arutatud. Kui aga hakkab mingeid loosungeid tulema, siis need ka kohe kaovad, vajadusel koos selle hoidjaga. See pilt elagu igal pool elu aga biker. ee on motofoorum, mitte "igal pool"
Ma ei kaitse sellega valitsust, vaid tahan hoida kogu foorumit 100% apoliitilisena. Igal pool mujal juba istuvad inimesed erinevate pinkide peal ja näitavad üksteisele näpuga. See on ainuke koht veel, kuhu see viirus pole jõudnud ja ei jõua ka
Kui on hirmus tahtmine mõni Mart m.u.n.n.i saata, siis tasuks seda neile otse teha. Kõik kontaktid on vabalt saadaval.
Ning mis puudutab ükskõik millist maksu, siis näita mulle üks inimene, kellele mingi maks reaalselt meeldib (oo, lahe, kütuseaktsiis on mu lemmik, sitaks äge on tankida kaheeurost bensu ä).
Mind kotib käibemaksu tõus tunduvalt rohkem, kui see neetud automaks.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Nov 2023, 20:49
Postitas Ain
Kuskil oli uudis, et perekooli foorum pandi kinni... Seal olla ka anonüümselt verbaalset ööpotti korralikult tühjendatud.. Aga ega see seltskond ju kuhugi ei kao.. otsivad järgmised kohad kus edasi möllata.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 10 Nov 2023, 10:35
Postitas urmas66
Jesper kirjutas: ↑08 Nov 2023, 18:08
Mingist väljalaskeaastast, mida ma peast ei tea, nõutakse paraku mingeid ma ei tea mis paberitega istmeid, nende kinnitusi ning kogu krempli paigaldust vastavas töökojas (levinuim või siis äkki ka ainuke sobiv on Avestark). Kaubikelamute ehitajate poolt sada korda läbi käidud teema... Ma oleks nõus vabalt ka kõrgema tariifiga seda maksu maksma, kui need ametlikud lisaistmed a'la tonn tükk ei maksaks.
Kuna mul on oma auto kaubikuna arvel, aga reaalselt 5 kohaline akende ja tehasest polsterdatud salongiga, siis vahepeal uurisin kuidas oleks minu auto mahtuniversaaliks teha. istmed saab kasutatuna poolast 1500€ 3+3 koos kõige vajalikuga ja paigaldamine originaalistmele pole väga suure regulatsiooniga.
Minul peamine põhjus see,et auto on transpordi firma nimel ja alates juulis 2026 peavad 2,5 tonnise täismassiga ja suuremad kaubikud rahvusvahelistel vedudel hakkama kasutama digitaalseid sõidumeerikuid. Ehk lähed välismaale ja vead oma tsiklit, siis võib asi sitasti lõppeda. Esialgu see siseriiklikku liiklemist ei puuduta, aga kauaks ei oska ju ka keegi öelda. Ehk see kaubiku teema eeldatavasti toimib algul, aga kui tõesti vaja tahho ja kõik muu sinna lisada,siis see maksab mitme aasta automaksu summa ainult paigaldamisel(a´2000+€ SMART2),lisaks veel reeglid mis sellega sõitmisel kaasnevad ja iga 2a tagant taatlemine 100+€. Kaubiku ÜV ka kallim
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 10 Nov 2023, 11:05
Postitas 701
Ma lihtsalt enese harimiseks uurin. Mis see rahvusvaheline vedu on? Kui ma omale nt 6x6 Kamazi ostan, sinna kongi elamise teen ja siis mööda ilma ringi kärutan. Rahvusvaheline vedu on ilmselt kaubavedu, kuidas praktikas aru saadakse, kas vean kaupa või sõidan nii sama lampi ringi?
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 10 Nov 2023, 11:26
Postitas Maaks
701 kirjutas: ↑10 Nov 2023, 11:05
Ma lihtsalt enese harimiseks uurin. Mis see rahvusvaheline vedu on? Kui ma omale nt 6x6 Kamazi ostan, sinna kongi elamise teen ja siis mööda ilma ringi kärutan. Rahvusvaheline vedu on ilmselt kaubavedu, kuidas praktikas aru saadakse, kas vean kaupa või sõidan nii sama lampi ringi?
Praktikas tehakse ilmselt vahet selle järgi kas omanik on eraisik või transpordiga tegelev ettevõte

Mõistlik oleks see 6x6 kamaz registreerida autoelamuks, see väldib igasuguseid küsimusi ilmselt. Mingeid MB Unimog baasil analoogseid "monstrumeid" olen mitmeid näinud.
Ma sellega ei ole väga kursis, kas eraisik (mitte fie) endale kuuluva veokaga (ilma haaketa R Magnum näiteks) sõites (Haapsalust Värskasse näiteks) peab omama veokijuhi koolitust ja sõidumeerikut?
EDIT: Kaubikuga tuleb jah ettevaatlik olla! Autosert lehelt leidsin sellise väite:
Autosert.ee kirjutas:
Tähelepanu tasub siin pöörata ka sellisele autorongi variandile, kus vedukiks on alla 3,5 tonnise täismassiga kaubik – näiteks 3,2 tonni ja sellel on järel haagis, mille täismass on näiteks 1,2 tonni. Kokku moodustab see autorongi täismassi 4,4 tonni ning sõidumeeriku kasutamine on nõutud.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 10 Nov 2023, 12:44
Postitas Jesper
Urmas66, ilmselt ei ole ka N1 Cayenne'i tagasi sõidukaks pööramine keeruline, ehk siis sul on tehasest toodetud buss, tehase istmekinnitustega, mis on kaubikuks skeemitatud. Pmst pole probleemi sellist ka järelturult leida, aga need on kõik madala katusega, niiet isegi enduroka sisse pakkimine on paras kõrgema jooga ja ji-jutsu eksam.
Mitte, et need paar lisakohta nüüd elu ja surma küsimus oleks, ma nagunii ei ehita mingit looduses kambaga kärakapanemise bussi, anoh samas võimalusel ära ei ütleks, kui saaks nii sõõrikut süüa kui käsi mitte moosiseks teha.
Üldiselt EL-is on tänu ettevõtlikele poolakatele N1 selline peavalu, et ma isegi ei kaalunud seda enne maksu. Igasugu piirangud ja maksud ja praamipiletid ja parkimispiirangud ja tont teab mis veel. Reaalselt on "krossibuss" autoelamu, kui natuke siitsealt järgi aidata. Neid muidugi koinitakse teise nurga alt, aga eks sellega majandamine on selline nahkhiire elu - ühel päeval oled lind, teisel loom, vastavalt mis piiranguid hetkel plaanis rikkuda on

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 10 Nov 2023, 14:51
Postitas urmas66
701 kirjutas: ↑10 Nov 2023, 11:05
Ma lihtsalt enese harimiseks uurin. Mis see rahvusvaheline vedu on? Kui ma omale nt 6x6 Kamazi ostan, sinna kongi elamise teen ja siis mööda ilma ringi kärutan. Rahvusvaheline vedu on ilmselt kaubavedu, kuidas praktikas aru saadakse, kas vean kaupa või sõidan nii sama lampi ringi?
Lähed sellega prantsumaale ja saad teada midagi , mida sul puudu on, aga arve tuleb tuhandetes. Kui sa selle regad autoelamuks, siis on lihtsam,aga kui ei tee seda,siis oledki veokajuht.
Aga kui nii seadusest näpuga järge ajada,siis pead ka mitte kaubaveoks, isegi eraisikuna, teatud sõidukitega, teatud lubasid ja dokumente omama. See on väga spetsiifiline teema ja kõik juhtumid on erinevad ehk mingit universaalset retsepti pole olemas. Oleneb sõidukist ja selle massidest jne.
Kuid kaubikuga peale 2026 juulit, tsikleid-tsiklit vedades on see kaubavedu ja kui üle asukohamaa piiri lähed, siis on see rahvusvaheline ja seda ka EU-s liikudes. Ehk veokatega on vaja võtta teatud massi ületava autoga ja teatud tingimustel ERAA-st või muust selle laadsest organist omakauba vedamise litsents. Kuid kaubikute tahhograafi kohta erandit veel hetkel pole ehk enamus, kui mitte isegi kõik neist, on üle 2500kg täismassiga. Kusjuures litsents on juba praegu kaubikule vajalik,kui kaubavedu üle piiri teed.
Loodan,et kui kaubik on eraisku oma ja teenust ei osuta sellega, siis teoreetiliselt ei peaks midagi vaja olema, aga kuidas selle tõestamine poolas või prantsusmaal saab olema ei oska ennustada.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 11 Nov 2023, 12:28
Postitas yeekim
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 11 Nov 2023, 13:13
Postitas Ain
yeekim kirjutas: ↑11 Nov 2023, 12:28
Nimetada TalTechi eraõiguse professorit idioodiks.. Ma ei tea... kes siis üldse meie elu siin edasi võiks viia? Ma ei tea kus Sa töötad aga kui teil peaks tööjuures näiteks mingi koosolek olema kus kolleegid oma mõtteid ja arvamusi esitavad- tuleb aegajalt hinnang kellegile- idioot?
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 11 Nov 2023, 17:03
Postitas rannamees
See automaksu teema on vaikselt saanud uue mõõtme- maksustaks kõike, mida iganes on võimalik, isikupõhiselt?
Homme auto, ülehomme maja, üleülehomme lõunasöök, jne, jne?
Konna aeglane keetmine?
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 11 Nov 2023, 17:09
Postitas Turist
Millist infot see nutiseade peaks koguma, kui tihti ja kuhu saatma?

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 11 Nov 2023, 17:53
Postitas franz125
Maja juurde ilmselt jõutakse varsti,kinnisvaramaks nt.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 11 Nov 2023, 18:23
Postitas ranel
franz125 kirjutas: ↑11 Nov 2023, 17:53
Maja juurde ilmselt jõutakse varsti,kinnisvaramaks nt.
Kinnisvaramaks on juba olemas maamaksu näol.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 11 Nov 2023, 18:33
Postitas Ain
No täna ju kodualune maa on maksuvaba. Selle minuarust aastaid tagasi kehtestas Ref erakond. Nii nagu palju kordi olen ütelnud, et minule ja minu tutvusringkonnale seda tegelikult vaja ei oleks. Abid ja maksuvabastused peaksid olema ikka neile kes seda päriselt vajavad... Sama oli ju mingi aeg tagasi kui Jüri juhitud valitsus tegi elektri kompensatsiooni ja siis sotsmeedias sellest võdukalt teatas kui palju ta tagasi sai...
Samas olukord on autodega minuarust ajuvaba.... Täna just oli saade kus räägiti autodest ja kõlas fraas- Eestis populaarseim segment on linnamaasturid mis ei ole ju mõistlik.