2. leht 2-st
Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 04 Mär 2016, 15:52
Postitas Hurt
Minu ajuehitus ei võimalda üldse aru saada, miks peaks keegi endale diisli ostma kui sõidab aastas 15 tuhat.
Sõitke bentsukaga, selleks tehaksegi neid 1,2-1,4 punne, et hommikul saaks lapsed lasteada ja ise 5km eemal tööle. Ilma ahjuta ei lähe need diislid teil soojakski linnas, ma saaks ilmselt naise ja lapsed tööle viia ja ise ka auto ära parkida enne kui temp "sinise peale "tõuseks. -15 on muidugi tore nii säästa, läkiläki peas ja sõrmed külmast kanged.
Kuna sai ka hiljuta "maale" kolitud ja aastane kilometraaz tõuseb ca. 35k peale siis kaalun alles nüüd diisli ostu.
Edu säästmisel ja "aretamisel". 
Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 04 Mär 2016, 16:03
Postitas franz125
Mul 4km tööle sõita selle ajaga ei lähe bensukas kah soojaks vaid paneb täiega rikast.Õlipõletajal suht pohlad.Pealegi vanakooli traktorimootorid neelavad ka muid huvitavaid aineid.Penale kõlbab kahjuks ainult pena või gaas.
P.S.Hurt tänapäeva bensukas võtab umbes samasse auku dislaga ja ka soojaks ei kipu nad tänu sellele minema.Pensu Golfidele pannakse Webastoid peale.
Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 04 Mär 2016, 16:11
Postitas Tort
Hurt kirjutas:Minu ajuehitus ei võimalda üldse aru saada, miks peaks keegi endale diisli ostma kui sõidab aastas 15 tuhat.
:
Uuenda versiooni ajul siis. Mulle meeldib 3.0 vääne ja minu eesmärk ei ole säästa. Soojaks läheb hästi.
Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 04 Mär 2016, 16:47
Postitas indumen
Hurt kirjutas:Minu ajuehitus ei võimalda üldse aru saada, miks peaks keegi endale diisli ostma kui sõidab aastas 15 tuhat. :
aga miks mitte, erinevalt bensiinist liigub diislit siiski odavamalt, eriti maapiirkondades
ja igasugune ära tahmamine, kokkupuuted puuduvad, aga ma natuke imelikum ka selles osas, puhtalt sellepärast et auto masuuti pressib, ei tähenda et parem jalg invaliid oleks 
Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 04 Mär 2016, 17:07
Postitas citikas
1.6HDi Tahmafiltri vahetus maksab ca 500€ Citroeni DPF ei ole mitte rikkis vaid lihtsalt põlemisjääke täis. Asja nimigi on ju filter ja filtreid tuleb aegajalt vahetada. Õhufiltrit ju ei viska minema kui see umbe läheb
Igasugused pesud mida reklaamitakse on citroeni puhul kasutud. Kui kellelgi on raha üle siis parem annetage mõnele lastekodule. Kogu see pesu värk töötab autodel kus on DPF niiöelda kuiva versioonina. Citroeni ja Peugeoti DPF süsteemis aga kasutatakse lisaainet mis ongi enamvähem see sama keemia mida pesemisel kasutatkse. Nii et kui tahmafilter on täis siis on ta täis.
Eemaldamise hinnad aga algavad alates 300€ (Saab ka odavamalt kuid siis on probleemid ka tavaliselt)
Citroeni puhul moditakse lihtsalt veakoodi registrit. Põletusprotsess kui selline aga jääb alles. Tean umbes 3 autot mis on tühja filtri tõttu põlema läinud kuna põletusprotsessi ajal on kuumus summutis kriitilise piiri ületanud.
Täna kehtiv seadusandlus lubab ülevaatuspunktil autosid tahmatestist läbi vedada kõrgema normiga kui tehas ette näeb. Aga vastavad muudatused on juba väidetavalt töös, kui seadusandlus muutub võib need tahmafiltrita autod enamus prügikasti panna kuna süsteemi taastamine maksab 4x nii palju kui eemaldus.
NoX-id ja tahm on täiesti erinevad asjad. NoX ühendid lagundatakse katalüsaatorites veeks/lämmastikuks ja tahm korjatakse tahmafiltrisse.
Mina soovitan igaljuhul auto korda teha on kõigil lihtsam elu.
Nüüd peaks saag käima minema küll. 
Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 04 Mär 2016, 18:36
Postitas Laur
Enamus juhtudest on täis DPF mitte põhjus ise vaid tagajärg.
Et protsess toimiks on vaja jahutusvedelik ca 80c, kütuse tase üle miinimumi ja mootoris ühtegi ohtlikku aktiivset viga.
Probleemid on vahel suurte külmadega, kui mootorid ei saavuta tempi.
Kuid olen korra surveka ja pesuainetega ühe puhtaks pesnud ja hiljem põletama pannud, sai hea. Umbe läks rikkis EGR´i pärast, hoiatustuled ei huvitanud ja sõideti kuni mootor seiskus 
Teadmiseks: peale kohapeal põletust tuleks vahetada mootoriõli!!
Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 04 Mär 2016, 18:50
Postitas kent
DPF-iga ei ole probleeme kui on järgmised tingimused: pole solk kütus (üleliigne tahm), mootor on korras, hea kui kasutada 2T õli kütuses (näiteks 1:200, põlemistemp on kõrgem ja tahma on vähem, pump ja pihustid, egr jne. on rõõmsad), lisaks on enda mersul olnud kunagi probleemi seetõttu kuna tsüklit käivitav DPF-i küljes olev andur ei töödanud. Muidugi koormust on samuti aegajalt vaja ja linnas töristamist too seade ka eriti ei armasta.
Mõnedel markidel on veel lisaks see et kui filter on väga umbes (loe:sõidetud on avariireziimis pikalt) siis ei saa arvutiga automaatset kohapeal põletamist käivitada. Siis on maha võetud, leotatud ja läbipestud.
Vahetamise mõte on siis kui seest on kärg puruks, siis pole midagi pesta enam.
Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 04 Mär 2016, 19:00
Postitas Laur
kahetakti õli on nii ja naa....määrimise koahapealt ok, kuid ta seob ka vett mis muidu jääks filtrisse, tänu õlile tuleb ta sealt läbi.
Ma oma autos kasutasin, mingit vahet ei täheldanud, põletamise tsüklid kõikusid ikka kusagil 600 ja 800 km. vahel
Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 04 Mär 2016, 19:24
Postitas aivar424
DPF keskeltläbi ongi projekteeritud kestma 200-300tkm(sõiduautol), kuna iga põletusega tekib veidi tuhka. Osadel autotootjatel ongi juba hoolduslistis DPF-i vahetus sees, iseasi, kes seda vahetada raatsib.
Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 04 Mär 2016, 19:41
Postitas citikas
Citroeni puhul ei soovita isegi 2T õli. Ega ühtegi muud lisandit.
PSA Gruppi autodel on DPF lahendatud lisaainega. (DPX42, Eolys176, Inffineum ja Powerflex)
Lisaaine aitab kaasa tahmafiltri põletamisele madalamal temperatuuril ca 450 kraadi. Ilma lisaainet kasutamata põleb tahm kuskil 650 kraadi juures.
Tahmafiltri põletuse vajadust arvutab mootoriaju põletatud kütuse koguse põhjal. Filtri küljes olev rõhuandur on niiöelda tagavara süsteem.
Tahma põlemisel jääb järele tuhk. Filter täitub ajapikku tuhaga ja seetõttu vajab filter aegajalt vahetamist. 1.6HDi mootori puhul on see piir umbes 150 000-180 000km.
Re: Diiselsaag
Postitatud: 04 Mär 2016, 22:27
Postitas Vint
citikas kirjutas:Citroeni puhul ei soovita...
Citroeni ostmist ja kogu lugu.
Muid konnasööjate äässi kukkunud, neljarattalisi tuleks samuti vältida. 
Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 05 Mär 2016, 07:56
Postitas andrias
Vint kirjutas:citikas kirjutas:Citroeni puhul ei soovita...
Citroeni ostmist ja kogu lugu.
Muid konnasööjate äässi kukkunud, neljarattalisi tuleks samuti vältida. 
No kuule. Iga asi omaks otstarbeks. On selge et prantsuse masinad kestavad vähem kui mõne premium margi omad, kuid hind on ka vastav. Sõidad 200 000 ja ostad uue. Kahetsusväärsem on see, et ka premium klassi masinad hakkavad tugevalt streikima enne 100 000 läbimist. Kogu diislite häda hakkab sellest pihta, et odomeetreid on ikka tugevasti keritud ja sellega paisatud segamini hooldusintervallid ja järjekorrad. Lisaks eestlasest iseõlivahetaja valib õli hinna järgi, mitte sertifikaatite järgi. Tihtipeale pole just kallimal nimega õlil vajalikku tahmafiltri või pumppihusti serti jne.

Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 05 Mär 2016, 09:23
Postitas citikas
Kahjuks ei ole autotööstuses asi enam sugugi must-valge. Kogu autotööstus on vägagi Hall. Kõigil on omad õnnestumised ja ebaõnnestumised.
Koostööd tehakse esmapilgul uskumatudes liinides.
näiteks see 1.6HDi mootor on Fordi oma ja kasutatakse paljudel markidel (Mazda; Volvo; Citroen, Peugeot; Ford jne.)
2.0HDi on PSA gruppi toodang ja leidub seda kõigi eelnimetatud markide mootoriruumis.
PSA poolt kasutatav 1.6 bensiini mootor on aga BMW-lt pärit.
Terved autod on praktiliselt samad lihtsalt tehnilises passis on nimi erinev.
Toyota Proace =>Peugeot Expert=>Citroen Jumpy=>Fiat Ducato on nagu ühemuna nelikud erineva nimega lihtsalt.
Renault kangoo ja Mercedes Citan
Sprinter=Crafter
Aygo=C1=107
Autode toitesüsteeme detaile toodavad ainult paar suurt. Bosch, Continental ja Denso. Vahet ju pole millise auto mootori küljes pihusti laguneb.
Kogu auto tööstus on nagu metroo kunagi ei tea kas tunnelis paistab rong või valgus. Enda arust ostad kvaliteetse sakslase aga saad prantsuse mootoriga auto või ostad saksa mootoriga prantslase ja ikka on mootoriga probleemid.
Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 05 Mär 2016, 09:41
Postitas mx77
Ja lisaks veel siia juurde nn. "preemiummarkide" täiesti haledad inseneritöö läbikukkumised nagu VW TDI õlipumba ajam "tööriistamarketi kuuskandijupiga" või DSG kast, milles kogu saastunud õli aetakse ka läbi juhthüdraulika.
Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 05 Mär 2016, 13:31
Postitas kaimex
mx77 kirjutas:Ja lisaks veel siia juurde nn. "preemiummarkide" täiesti haledad inseneritöö läbikukkumised nagu VW TDI õlipumba ajam "tööriistamarketi kuuskandijupiga" või DSG kast, milles kogu saastunud õli aetakse ka läbi juhthüdraulika.
Suht nõrgad näited. Sakslastel eriti VAG grupi autodel vigu ikka väga palju.
Ise olen aastaid neile diagnostikat teinud ja remontinud. Viimasel ajal aga tegelen põhiliselt Volvodega. Endale aga peale ameeriklaste vist ei taha midagi enam. Mitte, et need veatud oleks. 
Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 05 Mär 2016, 15:36
Postitas citikas
Miks mul on tunne et Piipz on meelega sae käima tõmmanud. 2009 aasta 66kw 1.6HDi-l ei ole ju tahmafiltrit.
Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 05 Mär 2016, 18:36
Postitas mx77
kaimex kirjutas:mx77 kirjutas:Ja lisaks veel siia juurde nn. "preemiummarkide" täiesti haledad inseneritöö läbikukkumised nagu VW TDI õlipumba ajam "tööriistamarketi kuuskandijupiga" või DSG kast, milles kogu saastunud õli aetakse ka läbi juhthüdraulika.
Suht nõrgad näited. Sakslastel eriti VAG grupi autodel vigu ikka väga palju.
Ise olen aastaid neile diagnostikat teinud ja remontinud. Viimasel ajal aga tegelen põhiliselt Volvodega. Endale aga peale ameeriklaste vist ei taha midagi enam. Mitte, et need veatud oleks. 
Need olid lihtsalt sellised näited, et kui mina sellised asjad insenerina oleks projekteerinud, siis mul oleks surmani häbi ja läheks üksikule saarele majakavahiks.
Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 05 Mär 2016, 21:45
Postitas Piipz
citikas kirjutas:Miks mul on tunne et Piipz on meelega sae käima tõmmanud. 2009 aasta 66kw 1.6HDi-l ei ole ju tahmafiltrit.
Täiesti võimalik, kusjuures.
Eks see selgub esmaspäeva lõunaks
, kui auto teenindusse läheb.
Re: Mis Te siis päev läbi teete e. kes millega aidata saab?
Postitatud: 07 Mär 2016, 13:17
Postitas Vapsik
Tort kirjutas:Sa räägid umbes sellist juttu, et tulge lõunale, mul on võimas äriettepanek. Ja siis hakkad kohvitablette, tervendavaid mahlu või kodukeemiat müüma.
Kle tuul on su fooliummütsi ära puhunud.
Saab puhtaks küll kui on head ained ja saab vahelt välja võtta.
Kui see su jaoks keeruliseks jäi siis - ma räägin pesemisest. Toimiva keemiaga pesemisest. Leotus ja kuivatus ka asja juurde loomulikult.
Mind aitas inimene kes omab tehnikat ja teadmisi kuidas DPF kätte saada, omab pesulat et seda pesta ja omab teadmisi erinevatest pesuainetest. Väidetavalt on küll vahe sees. Ja mina omal nahal nägin et kuskil pesu ei aidanud ja kuskil aitas. Ju siis on.
Aga ma ei vahenda rohkem kellegi kompetentsi. Siin ka juba küllalt kontakte jagatud.
Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 07 Mär 2016, 13:24
Postitas Piipz
citikas kirjutas:Miks mul on tunne et Piipz on meelega sae käima tõmmanud. 2009 aasta 66kw 1.6HDi-l ei ole ju tahmafiltrit.
Jep, ei olegi
Veateated räägivad kütusefiltrist ja eelsüüteküünaldest. Eks õhtul selgub, milles tegelikult kühvel oli. Ma lihtsalt eeldasin, et DPF- sest viga oli väga tuttav, korra enne seda teed juba käinud.
Teema siiski on väärt, et alles hoida, sest oma peres on kaks autot DPF-ga.
Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 07 Mär 2016, 14:10
Postitas pühak
Aga lase panna sinna see tahmafilter. Kui siitsamast teemast üks tsitaat rebida, siis lisandub veel väike keskkonnaalane aspekt ka. 
Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 07 Mär 2016, 15:15
Postitas Piipz
pühak kirjutas:Aga lase panna sinna see tahmafilter. Kui siitsamast teemast üks tsitaat rebida, siis lisandub veel väike keskkonnaalane aspekt ka. 
Pandi praegu ainult kütusefilter, viga hetkel kadunud. Küll aga tekkis uus küsimus, mis on nüüd küll juba teemast mööda, et kas tõesti peab seda nii tihti vahetama, viimane läks vahetusse vähem, kui aasta tagasi.
Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 07 Mär 2016, 15:23
Postitas kaimex
Piipz kirjutas:
Pandi praegu ainult kütusefilter, viga hetkel kadunud. Küll aga tekkis uus küsimus, mis on nüüd küll juba teemast mööda, et kas tõesti peab seda nii tihti vahetama, viimane läks vahetusse vähem, kui aasta tagasi.
Oleneb läbisõidust enamasti. Ise vahetan ka iga aasta.
Samas kui läbisõit alla 10k km-i, siis väga ei näe mõtet. Sellel peaks vist suht odav olema? Mul maksab u 50€.
Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 07 Mär 2016, 15:42
Postitas Vapsik
pühak kirjutas:Aga lase panna sinna see tahmafilter. Kui siitsamast teemast üks tsitaat rebida, siis lisandub veel väike keskkonnaalane aspekt ka. 

Re: Diisel ja rikkis DPF
Postitatud: 07 Mär 2016, 15:59
Postitas joel
Piipz kirjutas:Pandi praegu ainult kütusefilter, viga hetkel kadunud. Küll aga tekkis uus küsimus, mis on nüüd küll juba teemast mööda, et kas tõesti peab seda nii tihti vahetama, viimane läks vahetusse vähem, kui aasta tagasi.
Sõltub põhiliselt sellest, mis kütusega sõidad. Näiteks talvel võib suvise kütusega kilomeetriga filtri umbe tõmmata. Samas ühel 2.5tdi Volvol vahetasin kütusefiltri, mis oli sõitnud vähemalt 130k (+teadmata aja enne auto kasutatult Eestisse toomist) ja seda ka profülaktika mõttes, kuna käivitumisega oli probleeme ja filter väga palju sõitnud. Filtri vahetus ei muutnud midagi ja kui huvi pärast filtri lahti saagisin, siis mingit erilist sodi seal sees näha ei olnud.