2. leht 5-st

Postitatud: 16 Mai 2006, 22:10
Postitas sokk
Tsikkelröövel kirjutas:
selgus siis, et kui simmereid saab mingi paarisaja krooni eest (standardtoode), siis tolmukaitsmed (no kordades lihtsam vidin kui simmer) saab ainult originaalvaruosana, kusjuures neid ei müüda eraldi vaid koos originaalsimmeritega.
Imelik. :roll: Kui ma (see oli küll paar aastat tagasi) oma Kawat korrastasin, siis sai küll IT-Motost tolmukaitseid eraldi osta. See võis olla, et neid ei saanud üksikult ja tulid paaris, aga õlitihendeid neil küll vägisi kaasas polnud.
Ja niipalju kui olen muudest foorumitest lugenud, tasuks võimaluse korral originaalosa karmim hind alla neelata ja nendesse panustada. Võib juhtuda, et B-osa kestab just täpselt selle raha eest, mis sa tema eest maksad. Ehk siis - vahetad simmereid veidi tihemini. Seda kõike muidugi juhul kui amorditorud on korras ja täketeta. Vastasel juhul pole vahet kas japs või hiinakas...

terv, sokk

Postitatud: 17 Mai 2006, 13:48
Postitas Tsikkelröövel
muide, sõltub asjaoludest. Standardtoode on reeglina tööstuslik ja leiab kasutust ka mujal. Ja sellisel juhul ei maksa küll originaali osta. Samas kui on tsiklispetsiifiline, on lugu muidugi teine.

Postitatud: 17 Mai 2006, 14:08
Postitas sokk
Tsikkelröövel kirjutas:
muide, sõltub asjaoludest. Standardtoode on reeglina tööstuslik ja leiab kasutust ka mujal. Ja sellisel juhul ei maksa küll originaali osta. Samas kui on tsiklispetsiifiline, on lugu muidugi teine.
Nõus. Aga oma eelmise postiga pidasin silmas just amordisimmereid ja need on ju siis "tsiklispetsiifilised" värgid, eks?

terv, sokk

Postitatud: 06 Nov 2006, 19:53
Postitas randmevääne2
küsimus siis selline et kas keegi teab mis mõõdus sisekuuskant on yamaha xj600 esiamordi sees olev mutter/poldipea ,mis siis kogu kupatust koos hoiab. manuaalis on ainult pilt ,kuidas võiks operatsioon välja näha,aga tehnilisi parameetreid(poldipea mõõt) pole seal antud.et katse-eksitus meetodil võtit valmistada on ka kulukas töö 8) et kui keegi on xj600 simmereid vahetanud siis äkki teab öelda

Postitatud: 06 Nov 2006, 22:07
Postitas Roth
sokk kirjutas:
Tsikkelröövel kirjutas:
Ja niipalju kui olen muudest foorumitest lugenud, tasuks võimaluse korral originaalosa karmim hind alla neelata ja nendesse panustada. Võib juhtuda, et B-osa kestab just täpselt selle raha eest, mis sa tema eest maksad. Ehk siis - vahetad simmereid veidi tihemini.
Ise tehes simmerite vahetus 46.- per amort, ma olen täitsa nõus sutsu tihedamini seda tööd tegema (kui veel vaadata motopoodide teenuste hinnakirja, nagu oleks seal kullasseppadega tegemist). Aga ma ei usu, et seetõttu palju tihedamini neid vahetama pean :roll:

Postitatud: 06 Nov 2006, 23:06
Postitas 0tt
pean ka talvel millagil ühe simmeri ära vahetama. Ei ole küll amorti varem lahti võtnud, aga arvan et saan sellega ka hakkama

Postitatud: 07 Nov 2006, 09:52
Postitas Tsikkelröövel
Roth, kas saan õigesti aru, et keegi on nõus amordi lahti lammutama ja simmeri vahetama 46.- eest? Krt, kas nüüd midagi valesti pole, keegi teeb tasuta tööd? Simmer ise on kulumaterjal, aga liigne lammutamine ei ole amordi tervisele ka kuigi hea.

Randmevääne2 - Kui sa mõtled seda amordi ülemist otsakorki ja selle kuuskanti, siis mis takistab sul seda stangliga ära mõõtmast? See on mingi mõõdu standardkuuskant. Sul on vaja mingit 5-sentimeetrist juppi kuuskanti, mida keerad tavalise padrunvõtmega. Iga treial annab sellise sulle. Ja kui ei anna ja ei mujalt ei leia, võid sellise asja ka ise kokku keerata vastava peaga poldist ja paarist mutrist. max 5 minutit kulub sul selleks.

Postitatud: 07 Nov 2006, 18:57
Postitas randmevääne2
ei no jah selle ülemisele või nn alumisele siis tegelikult ,kui vaadata amorti õiges asendis, pääsen ligi ilusti tavalise kuuskandida (8mm) aga polt käib amordi sees ringi ja seda vaja seestpoolt kinni hoida.selleks vaja u 60 cm pikkust võtit.no tegin selle ühest terasvardast,aga sisemine küll 8mm mõõduga pole.ei istunud .ei hakanud rohkem mässama siis ja tahtsingi küsida täpsemalt teema kohta..... :?

Postitatud: 07 Nov 2006, 20:06
Postitas 417
kui tihti üldse peaks vahetama zimmekaid ?

ma peale vahetust 12000 sõitnud
nüüd kui kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] maha võtsin sai paar nädalat tugevamalt nokatamist harjutada.Peale suuramat nokatamist on amordid õlised - muidu ei tähelda õli väljatamist.

Postitatud: 07 Nov 2006, 21:50
Postitas dahenk
Endal nüüd esimene õliamort näpus, millel oleks vaja vahetada tihendid ära. Aga...amort prillide vahelt käes, kuid edasi ei oska enam muki kakatki teha :lol:
Nagu ma aru olen saanud, siis selles teemas juttu käivatest amortidest on kõik alt poolt avatavd. Aga minu amordi puhul ei saa all pool mitte kui midagi teha, sest seal ei ole midagi peale silmuse, kus kohast võll läbi käib. Niisiis hakkasin ülemist otsa uurima. Üleavalt ots on ka kinni(kui välja arvata prilli jaoks kinnitus mutter toru sees). Kui vaadata ülevalt sisse poole, siis on umbes 10 cm kaugusel näha auguga puksi, kus on väike sälk sees, aga sellega ei oska ma ka midagi teha.

Või on äkki mingi muu teema kuidas tihendi ilma amorti lahti võtmata vahetatud saab(mis näib siiski võimatu) :) ?
Kõik abistavad mõtted on oodatud :)
Rattaks muide Yamaha Rd 80 1981.

Vähe hädist pildimaterjali ka kui aitab (lõpus) http://www.zone.ee/yamahard

Postitatud: 07 Nov 2006, 23:11
Postitas Hans
417 kirjutas:
kui tihti üldse peaks vahetama zimmekaid ?

ma peale vahetust 12000 sõitnud
nüüd kui kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] maha võtsin sai paar nädalat tugevamalt nokatamist harjutada.Peale suuramat nokatamist on amordid õlised - muidu ei tähelda õli väljatamist.
Eks see ongi märk sellest, et aeg vahetusele mõelda :idea:

Postitatud: 08 Nov 2006, 09:28
Postitas tramm66
väike vahemärkus - simmerite vahetamise käigus tuleb kindluse mõttes tööpinnad putkel üle poleerida (enamuses hooldusmanualides ka kirjas). Tihtilugu jäetakse tegemata ja kevadel ebameeldivaks üllatuseks, et ka uued simmerlingid ei pea. Ma ise ka vitsa saanud sellise laiskuse eest :mrgreen:

Postitatud: 08 Nov 2006, 10:08
Postitas mella
millega seda poleerimist kõige käepärasem teha oleks?

Postitatud: 08 Nov 2006, 10:48
Postitas tramm66
lai viltkäi, pasta ja poleerimine käib ainult pikisuunas (up-down)

Postitatud: 08 Nov 2006, 15:56
Postitas Tsikkelröövel
Randmevääne2 - jah, kui ringi käib, siis sa ei pääse küll. Minul seda probleemi ei tekkinud. Samas, siin foorumis on sellest juttu olnud siin ja seal.

Tramm66 - saan aru, et oled amortide osas spetsialist. Küsimus selline, et kui amorditorudel on kahjustused (korrosioonitäkked), kas sellisel juhul on ka mingit ajutist - püsivamat rohtu ka või tuleb, silmad pihus, uusi torusid otsida?

Postitatud: 08 Nov 2006, 17:03
Postitas tramm66
ei ma miski muu spetsialist aga amortide osas lihtsamatele asjadele ikka vastuse saab: magusaimas tööalas (ala mis paljastub tsiklit tõstes ja mis kaob amordi pudelisse kehajõuga peale vajutades) olevad kahjustused tuleb välja lihvida ja seejärel poleerida - kui ei õnnestu siis su lause viimane osa kahjuks... Kui kahjustused on tööalas sees kuid väljaspool "magusat tööala" siis hädapärast mingi aja aitab edasi ekspluateerida (koht üle poleerida sellegipoolest, sest miski täks oma terava servaga närib simmeka ära)

Postitatud: 08 Nov 2006, 19:03
Postitas kaska14
Kas terve eelnimetatud tekst kehtib ka up- down tüüpi amortide puhul ?

Postitatud: 12 Nov 2006, 16:23
Postitas randmevääne2
uurisin veidi asja ja kohe sai selgeks, et see mida ma otsisin amordi põhjast(mutter), oli tegelikult amordi keskel.nimelt oli seal 24mm läbimõõduga nn padrunipesa.keevitasin sama mõõduga mutri varda otsa ja selle abil sai hõlpsasti kinni hoida.lahtivõtmine sujus nüüd juba kergelt.teise simmeri sain 15 min vahetatud, kui arvestada puhastamist...et jah polnud keerulist midagi :D

Postitatud: 15 Nov 2006, 21:41
Postitas kolka28
tänud kallele, see harjavarre värk täitsa toimib, kuigi alguses mõtlesin teisiti :lol: !

Postitatud: 26 Nov 2006, 16:46
Postitas 0tt
sain ka siis selle vahetuse tehtud. Ei läinud mingit spetsvõtit vaja õnneks. Ning midagi keerulist ka seal polnud.

Postitatud: 27 Mär 2007, 20:31
Postitas dan33
Kuidas kontrollida õli olemas olu ilma amorte alt ära võtmata?Mure siis selles ,et jube pehmed.Vastu survet nigu polekski.Torud õlised ei ole.Äkki on tühjad?Ratas GS500.Ja kui palju õli ültse ühte torusse läheb? :oops:

Postitatud: 27 Mär 2007, 20:59
Postitas mca15
dan33 kirjutas:
Kuidas kontrollida õli olemas olu ilma amorte alt ära võtmata?Mure siis selles ,et jube pehmed.Vastu survet nigu polekski.Torud õlised ei ole.Äkki on tühjad?Ratas GS500.Ja kui palju õli ültse ühte torusse läheb? :oops:
Keera ülemised punnid maha, võta vedru/vedrud välja ja lükka amort põhja, siis peab jääma vähemalt 10cm toru ülemisest äärest vedelikku puudu.

Postitatud: 27 Mär 2007, 21:20
Postitas Hans
mca15 kirjutas:
dan33 kirjutas:
Kuidas kontrollida õli olemas olu ilma amorte alt ära võtmata?Mure siis selles ,et jube pehmed.Vastu survet nigu polekski.Torud õlised ei ole.Äkki on tühjad?Ratas GS500.Ja kui palju õli ültse ühte torusse läheb? :oops:
Keera ülemised punnid maha, võta vedru/vedrud välja ja lükka amort põhja, siis peab jääma vähemalt 10cm toru ülemisest äärest vedelikku puudu.
Ka tühja amordi puhul jääb "vähemalt" 10 cm. Selle mõõdu peaks vaatama oma ratta manualist.

Hans

Postitatud: 03 Apr 2007, 00:09
Postitas Ryndor
sai ka seda harjavarre trikki proovitud...ei sobinud ükski, ju siis minu harjad liiga kõhna varrega :lol:
tuhlasin siis vanaraua hunnikus ja leidsin ziguli või moskvitsi käimalöömis vända....no sobis nagu tehase tööriist :lol: :lol:
nüüd mul uus vajalik asjapulk garaasi seinal :lol: perfecto

Postitatud: 18 Mai 2007, 17:41
Postitas howard30
Küsiks siis kas keegi ka gsxr750 93a on esiamorte lahti võtnud?Millele peaks eriti tähelepanu keerama ja amort ju (ümberpööratud)!Tänud ette abi eest.Laup.proovin simmerite vahetusega hakkama saada!

Postitatud: 18 Mai 2007, 20:19
Postitas Regula
Selline probleem, et parem esiamort hakkas õli välja ajama. Lasin vahetada simmerid ja õli ära. (simmerid originaalid tellisin). Ikka sama jama, ajab välja. Lasin uuesti ära vahetada, veelkord uute simmeritega (tellisin 2 paari, õli ja tolmu siis). Ikka sama jama, täna läks juba pmst läbi linna sõites amort peaaegu tühjaks või ma ei tea, seealt lausa voolab õli välja, tilgub täiesti. Hoian esipidurit peal ja surun kätega esiotsa alla, siis lausa lendab õli välja sealt. Väga kurb, praegu ei saa metsades ka käia, muidu saab totaalselt tühjaks amort.

Ideesi??

Ise ei oska enam midagi välja mõelda. Uus amort tõesti?
Ratas on Honda. 2004 aasta oma. No ma arvasin Honda kvaliteedist ikka natuke midagi muud, aga ei.

Postitatud: 18 Mai 2007, 20:59
Postitas spinna
Tohohh! Kuskohas sa neid simmereid siis niimoodi järjest vahetada lasid?
Kas peale vahetust kohe lekkis või sai ennem mõne tunni sõita ka?

Postitatud: 18 Mai 2007, 23:57
Postitas Regula
Mingi pool tunnikest sõitsin, linnatänavatel, ei mingeid hüpekaid. Vasak on ilus korras, aga parem ikka lausa pulbitseb õli välja. Vahetada lasin ühe mitteametliku aga proffessionaalse tsikliparandaja juures. Ta ütles, et kõik peaks küll nagu korras olema.

Et ma ei kujuta ette mis siin veel teha annab?

Postitatud: 19 Mai 2007, 21:48
Postitas Regula
Istumise asend on juba nii ebamugav. Ma vajun täiesti istma ette otsa, paagi vastu ja väga küürakaks läheb istumine, sest kogu esiots on nii madalale vajunud juba, kuna ühte amorti pmst ei olegi.

Keegi ei oska aidata? :cry:

Postitatud: 19 Mai 2007, 22:07
Postitas kõrtsmikumolu
Äkki oli õli liiga palju sees? Mul lõi sellepärast tihendi pahupidi. See pole mingi probleem uuesti õigesti sisse tagasi panna, kui muidugi tükki välja pole murdnud.