Esiamordi simmeri ja õli vahetus

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Esiamordi simmeri ja õli vahetus

Lugemata postitus Postitas Hans »

Tere

Lekib siis kergelt 1 esiamort. Teenustööna simmerid+vahetus+õli 700-900 eek (paar) ja kohe ette ei saagi, sabad :shock: Kas on keegi ise vahetanud nimetatud rattal? Haynesi service manual ütleb, et üht spets võtit vaja. Kas saab ka ilma? Kas tasub üldse ise mässama hakata, kokkuhoid oleks siis tööraha (300-500eek) ja sabas ootamisest vabanemine?

Tänud,
Hans
Kasutaja avatar

Raitz
Postitusi: 544
Liitunud: 13 Aug 2003, 23:59
Asukoht: Rakvere / MT10 dnepr

Lugemata postitus Postitas Raitz »

Lihtsalt võrdluseks:
Simmerid 5,90 USD saatmine 5 USD õli 89 EEK
Õhtupoolik garaazis.

Mina tegin sedasi tänavu.
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi
Kasutaja avatar

Teema algataja
Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Simmerid olemas, 200 eek paar, streetmotost.

Raitz, kust sellise hinnaga õli saab :shock: Mulle pakuti 150-200eek/l (tiba alla liitri pidigi minema).

Mis ratas? Osa amorte pidi lihtsalt lahti käima, minu oma vajab aga väidetavalt toda spets võtit - pildi järgi tundub olema toruvõti pika pulga otsas. Kas sul ka midagi sarnast vaja läks?

Hans :shock:
Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kalle »

Spetsvõtit läheb sul vaja amordi põhjas oleva "mutri" kinni hoidmiseks. See mutter on aga üks tavaline alumiiniumist koonus-silindriline tükk, mis hoiab amordi terastoru amordi sees kinni. Kui võtad amordi alt ja keerad alumise otsa üles, näed et sealt paistab kuuskant peaga polt, mis kinnitubki just selle amordi sees oleva "mutri" külge ja hoiab kogu kupatust koos. Kui nüüd üritad seda polti lahti keerat, siis see "mutter" võib amordi sees ringi käia ja just selle jaoks on sul vaja seda "spets" võtit.Tavalise tänavaratta puhu lon kogu see amordi õli ja simmerite vahetus on liiga lihtne töö, et seda mujale viia teha ja selle eest nii palju raha maksta.
Iga kord ei pruugi see "mutter" seal sees ringi käia ja seda võtit vaja ei lähe.

Sel kevadel vahetsin oma pere tsiklitel neljal simmereid (amordi õli vahetan iga kevad) ja kolmel neljast seda võtit vaja ei läinud. Lisaks nendel tegin lahti ka minu seisma jäänud kawa KZ1000 amordid ilma spets võtmeta. See siis isegi 5 ratas, millel sel kevadel tegin, aga seda pole kokku pannudki (sorry kawa:(
Honda ST1100 amortides aga hakkasid need mutrid tõepoolest ringi käima. Ei ma ei viinud neid kuhugi..kus mulle oleks tehtud nägu, et see on väääga keeruline spets töö jne. Ma võtsin tavalise puidust harjavarre ja lükkasin selle amordi põhja.
Nimelt istus harjavarre kooniline ots ilusti selle "mutri" teise otsa pessa, kuhu oleks spets võtme 12 kant pidanud minema, siis toetasin haravarre maha ja nii sai seda mutrit suurepäraselt kinni hoida. Amordid avanesid kiirelt ja kiirelt oli ka simmerid vahetatud, õli sees ja asi jälle koos. Manual abiks igal juhul

Selllel aastal kasutan ma kõikides ratastes esiamortides ATFi muide. Hea ATFi kvaliteet on isegi parem, kui paljudel amordiõlidel.. viskoosus u 7w.
Mõned Hondad kasutavad ATFi ka tehasest. Igatahes 50eeku liiter on ka üks argument, miks seda nüüd kasutan ja nt ST1100 esiots on veidi parema eluga, kui täissünt Castrol amordiõliga, mida eelmine hooaeg kasutasin.
Talvel MZ 125 ja Honda XL600 esiotsades õigustas ATF end samuti väga hästi, sest ka madalamte temperatuuridega kui -10 sõites töötasid amordid ilma, et ma oleks aru saanud, et õli oleks paksemaks läinud, mida enne oli märgata.

ST1100 olen sel kevad-suvel ATFiga sõitnud tänaseks u9500km ja kõikides elementides on töö suurepärane.

Kk
Viimati muutis kalle, 29 Juun 2005, 22:06, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Re: Esiamordi simmeri ja õli vahetus

Lugemata postitus Postitas sokk »

Virago535 kirjutas:
Haynesi service manual ütleb, et üht spets võtit vaja. Kas saab ka ilma?
Väidetavalt saab ka ilma, aga see on minu arvates paras keberniit. Vajalik võti on põhimõtteliselt sisemine kuuskant, aga suurem kui need, mida oled harjunud käes hoidma. Peast ei mäleta, aga suurusjärku 19 või 21 mm või midagi taolist... Netist loetud keberniidiõpetus oli umbes selline, et võtad, näiteks, puidust harjavarre mis napilt ei mahu sellesse vajalikku kuuskant auku ja toksid selle ettevaatlikult sinna sisse. Et istuks tihkelt. Siis leiutad, et kuidas saaks nüüd toda harjavart toru sees pöörata nii, et ta toimiks võtmena ja soovitud asja lahti keeraks. :wack: Kõlab halvasti, onju?
Ise võtsin amorditorud prillidest välja, vedrud ja puksid ja muu pudi-padi torudest välja ning siis amorditorud näpus Depoosse. Palusin vajalikku võtit abivalmis mehaanikult laenuks ja ajasin kohapeal asjad ära.
Kui nüüd mälu ei peta, siis põhimõtteliselt on torusid vaja eraldada selleks, et vana õlitihend kätte saada. Nii et torud lahku, vana tihend välja ja siis võid nad kohapeal uuesti kokku keerata. Iseasi kui torusid vahepeal puhastada ja loputada tahad, siis pead võtit kaks korda laenama. Muidu aga - kukepea! :)

terv, sokk

edit: ihhihii, ahhahhaa. Näed, Kallega samal ajal kirjutanud ja tappa ma nüüd vist saan kahh! :wink:
Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Esiamordi simmeri ja õli vahetus

Lugemata postitus Postitas kalle »

sokk kirjutas:
Netist loetud keberniidiõpetus oli umbes selline, et võtad, näiteks, puidust harjavarre mis napilt ei mahu sellesse vajalikku kuuskant auku ja toksid selle ettevaatlikult sinna sisse. Et istuks tihkelt. Siis leiutad, et kuidas saaks nüüd toda harjavart toru sees pöörata nii, et ta toimiks võtmena ja soovitud asja lahti keeraks. :wack: Kõlab halvasti, onju?



Ma päris hästi ei mõsta, mis siin halvasti kõlab..täpselt nii ma toimisin ja asi toimis väga hästi ja kiirelt, mingit keppi ja niiti, ehk keberniiti tõesti ma ei leidnud kuskilt selle töö juurest. :-)

Kk
Viimati muutis kalle, 29 Juun 2005, 22:23, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kalle »

Ja veel.. lisaks mainitud juhusele olin mõni aeg tagasi juures kui ühe FJ1200 amordid pidid avanema. No ei avanenud.. no ei jõua polte lahti keerata. Sama harjavarre trikk töötas ka siin ilma liigse niidita:-) ja mutrid sai kinni hoitud. Mure oli aga selles, et poldid olid pagana kinni... aru me ei saanud.

Minu osa oli siis laenata akuga toimiv löögiga mutrikeeraja, millel momenti ja teravam löögiga keeramine kui käega. Harjavars pidas murtid kinni, kuni me neid polte täristasime..ja lõpuks nad avanesid.... ja mis võis näha.. nii palju keermeliimi kui nende poltide peal, pole ma ammu näinud, mõni ime et need kinni istusid. Täiesti liigne moos seekord selle saia peal igatahes.

Kk
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas sokk »

Sorri, Kalle! Mina olen elus ainult korra amordisimmereid vahetanud ja konkreetsel isendil olid ülalmainitud asjad omavahel "kõvasti" kinni. Võtmetega tuli rakendada mõningast jõudu ja usun, et harjavars oleks selle peale järgi andnud. Oma vähestele kogemustele tuginedes esinesin põhjendamatult põhjapanevate avaldustega. :oops: Veelkord - palun vabandust!
Mõistlike inimestena me aga teineteise vastu vimma ei kanna ja unustame selle poolpiinliku-poollõbusa vahejuhtumi. Onju? :)

parimate soovidega, sokk
Kasutaja avatar

andre460
Postitusi: 235
Liitunud: 24 Veebr 2004, 11:39
Tsikkel: BMW R1200GS
Asukoht: läänemaa

Lugemata postitus Postitas andre460 »

Tere.! See amordi simmerite vahetamine pole mingi eriline vaev.
Omal hakkas ka üks polt ringi käima, sai tehtud lihtne võti, nimelt sai
võetud 8mm keermevarras selle ühte otsa kahe mutri vahele panin
mutri 27mm välismõõduga(sul võib muidugi mõni teine mõõt sobida ,mul rattaks Kawa 500 EN), mis omakorda istus selle juraka sisse, mis
hoiab seda amorti koos. Keermevarda võib teisest otsast kõveraks käänata või kruustangide vahele panna. Edu tööle!
:D
Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kalle »

sokk kirjutas:
Sorri, Kalle! Mina olen elus ainult korra amordisimmereid vahetanud ... Oma vähestele kogemustele tuginedes....:. Veelkord - palun vabandust!

Pliiiiis mitte nii dramaatiliselt.. ma panen teinekord kaks :) nägu:)
Ma pean veelkord toonitama, et minu isiku puhul pole kindlasti vaja kasutada sedasorti vabandavaid väljendeid Ka polnud mul plaanis siin mingit meeletut guru mängida, keda ma ka pole:-)
Sinu kogemus kinniste poltide kohta on täiesti aktuaalne teema.. selle FJ1200 näitega julgen siiski väita, et ka väga kinnised poldid suutsime harjavarrega kinni hoida. Mis muidugi ei tähenda, et mingil juhusel see süsteem siiski ei toimi. Ja muidugi oleks ju hea kui oleks olemas selline ilus ja õige asi.

Ühesõnaga one big 8)

Kk
Kasutaja avatar

Raitz
Postitusi: 544
Liitunud: 13 Aug 2003, 23:59
Asukoht: Rakvere / MT10 dnepr

Lugemata postitus Postitas Raitz »

Lisaks siis ka veel seda, et tänavu sai kalli Castrol amordiõli asemel sisse kallatud Mobili ATF
Ei oska küll kuidagi väita, et mingi vahe oleks. Peaaegu 9k sõidetud.
Ise mõtlen, et kui vahet pole, siis miks maksta rohkem.
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi

toniskipper

Lugemata postitus Postitas toniskipper »

mina vahetanud teinud cb 750 nel mille alumised nn mutrid ka harjavarrega kinni hoitud. Ning see kevade sai vahetatud xt600 l millel need mutrid polemitte all pohjaas vaid poole peal ja sinna sisse peab susama suure 22-24 nr mutika selleks aga sobis ideallselt garaasist leitud teras kantprofiil :D
Ning koikse parem abimees on olnud minule suruohuvoti mille hetkeline Nm votab ka iga kovema mutika lahti.
Kasutaja avatar

Hondarebel
Postitusi: 330
Liitunud: 28 Juun 2004, 11:08
Tsikkel: MotoGuzzi
Asukoht: Valgamaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hondarebel »

Tere

Kui juba amortide kruttimiseks läks... panen kirja ,et Suzuki Savage esiamortidele lahti monteerimise mõttega läheneja peaks varuma ntx mõne treiali juurest laenuks 24 mm kuuskandi materjalijupi...nii poolemeetrise ntx...millega siis ülevalt -seest kinni hoida,alt saab kuuskantvõtmega hakkama,M16 mutter võtmele 24 pulga otsas ajab ka asja ära.

Koguse koha pealt läks katse-eksimuse loksutamise meetodil kumbagisse torusse 0.2 liitrit...selle koguse täpsuses pole muidugi kindel aga manuaali polnud ja amort toimib.

Peeter aka Hondarebel

MotoGuzzi manuaal ütleb kumbagisse torusse 0.1 liitrit....torud 40 mm...saa siis pihta kuhu ja kuipalju.
Think positive
Kasutaja avatar

Teema algataja
Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Selge pilt. Kui ikka käed p...st välja ei kasva, tasub ise ära teha. Võtan asja laiali ja vaatan järgi, mis mõõtu sisekuuskanti vaja ja teen võtme, siis teinekordki võtta. Puust harjavarsi on tänapäeval raske leida :)
ATF on siis automaatkasti õli? Kas suht suvaline, v peab olema teatud omadustega - viskoossus 5w näiteks?

Kas kokkupanekul keermeliimi ka vahele sokutasite?

Tänud vastajatele,

Hans

PS. Haynes räägib ka midagi puidu kasutamisest, kui enam muud midagi üle ei jää :) Veel pakub ta välja, et lahti peaks proovima keerata enne, kui vedrud on pinge alt vabastatud, kuna vedru surve aitab ära hoida nende mutrite pöörlemise :?:
Kasutaja avatar

Kapa
Postitusi: 280
Liitunud: 08 Veebr 2006, 14:58
Tsikkel: Honda XR600r Honda CRF450
Asukoht: viljandi
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kapa »

sai siis kah need amordid ette võetud kuid jama selles,et sain selle kuuskndi sealt alt kenasti kätte ja vedrud seest välja ja muud jubinad ka aga torud ei eraldu üksteisest...kuidas see sealt siis välja peaks tulema? tegemist 90a. gsx f-iga
Kasutaja avatar

loonik
Postitusi: 163
Liitunud: 25 Dets 2004, 19:26
Asukoht: Aruküla,TLN / Husqvarna FE350

Lugemata postitus Postitas loonik »

Siis ilmselt tolmukaitse all olevad stopperid maha võtmata?
Ehk need kummid mis on alumiiniumi ja roostevaba toru kokkusaamise kohas tuleb kruvikeerajaga vaikselt lahti nokkida ning selle all on stopper-rõngas.
Kasutaja avatar

Kapa
Postitusi: 280
Liitunud: 08 Veebr 2006, 14:58
Tsikkel: Honda XR600r Honda CRF450
Asukoht: viljandi
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kapa »

tolmukaitse ja stopper rõngas mis asub otse tihendi peal on samuti eemaldatud...tõmmates jookseb justkui kännu taha kinni
Kasutaja avatar

Rennes
Postitusi: 893
Liitunud: 07 Juul 2003, 10:44
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rennes »

Kui kindel oled et kõik stopperid on maas, siis nii teedki: tömbad kolks ja kolks niikaua kui eralduvad. Ma tean, kölab hirmsalt, aga nii käibki.
Rennes aka Pröksuga Mülka
Kasutaja avatar

Kapa
Postitusi: 280
Liitunud: 08 Veebr 2006, 14:58
Tsikkel: Honda XR600r Honda CRF450
Asukoht: viljandi
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kapa »

peale seda,kui ise-enese tarkusestki just sedaviisi toimitud saigi ehk siis kinnitasin amordi ühe otsa telje ava pidi kruustangide külge ja siis tõmbasin ja jälle tõmbasin kuni amort mul pihus aga see mida polnud oli hoopis see sama asi kust muidu telg peak läbi käima :x . tihend aga polnud milligi nihkund.nüüd pole ma enam millegis kindel.kordaks siis üle,et kui olen eemaldanud amordi all oleva poldi,peal asetseva punni,tolmukaitsme ja stopri selle alt ning kõik mis sealt seest amordi teistpidi keeramisel ise välja kukuvad pole enam ühtki muud vidinat mille peaks veel enne mingil viisil eemaldama?

kui kellegil oleks just selline amordi jupp pakkuda või infi kust küsida tasuks...margiks siis gsx 600 f 90a. kapa77@hot.ee
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas korke »

See mis kinni hoiab amordi toru ...on vasest puks seal sees. Mida sisse tagasi saada ei ole lihtne.
Äkki on sul samamoodi nagu uutematel kawasakidel, et toruvõti vaja amorti sisse panna, ning suruõhuga lahti keerata ?

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Kasutaja avatar

Kapa
Postitusi: 280
Liitunud: 08 Veebr 2006, 14:58
Tsikkel: Honda XR600r Honda CRF450
Asukoht: viljandi
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kapa »

ülalt sisse piiludes paistab siis nagu võru millele oleks rist sisse valatud ja keskelt tühjaks puuritud ehk siis neli naga suunaga toru keskele,kuid mis käib täitsa vabalt oma ette ringi.kingi normaalne võti sinna küll ei käi. tegelt kuna asi nii-kui nii katki võin selle nüüd kasvõi pooleks saagida.
Kasutaja avatar

Olts
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Okt 2005, 10:04

Lugemata postitus Postitas Olts »

Kui seda veel teinud pole, siis tõmba MANUAAL ja uuri kuidas lahti peaks käima. Amorte puudutav jutt algab lk 120.

joel
Postitusi: 1824
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 117 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

soni kirjutas:
margiks siis gsx 600 f 90a.
Clymer õpetab nii:
Võta amordi alt otsast kuuskantpolt ära.
Võta ülevalt kork ära ja kõik kola, mis sealt alt tuleb.
Vala õli välja.
Võta ära tolmukate ja stopper.
Märkus: seda tüüpi kahvlil käib amort jõuga pooleks.
Pane amordi välimine toru pehmete mokkadega kruustangide vahele.
Tugevate järskude liigutustega tõmba amort pooleks. Selle tulemusel tulevad ära juhtpuks ja tihend.
Märkus: Võib olla tuleb eelnevalt tihendi lähedusest amordi välimist toru soojendada. Mitte leeklambiga, aga kuumas vees märjaks tehtud kaltsuga.
Joel
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1421
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 62 korda

Lugemata postitus Postitas Ronk »

Kuna teema on suht päevakohaseks kujunenud, siis oleks endalgi üks küsimus. Eelmine sügis sai siis 1300.- eest AP-Motos oma esikahvel üle lastud vaadata. Vahetati siis simmerid ära ja õli. Peale seda tõin autoga tsikli ilusti koju ja garaazi. Siis hakkasin lahti võtma. Nüüd vaadates kahvlit ja amorte, siis on selline lugu. Vasak töötab ilusti, et vajutad alla ja siis tuleb ilusti tagasi. Paremaga on nii, et vajutad käega alla ja sinna ta ka jääb. All läheb raskelt. Milles võib viga olla ja kas asi läheb garantii alla, et AP-Moto tegi kehva töö? :roll:
Viimati muutis Ronk, 21 Mär 2006, 17:54, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

rix125
Postitusi: 182
Liitunud: 01 Sept 2004, 15:11
Asukoht: Saue

Lugemata postitus Postitas rix125 »

võimalik et on vale kogus õli sees, või mõni mure vedruga. Kui AP seda garantii alla ei võta siis ei ole mõtet vast seal seda ramontima ka hakata 1300 krontsa eest.
www.motorem.ee seal saab 400 kroonika ilusti hakkama.

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Amorti "lahti kolksutades" võib ka juhtuda, et amort tuleb pooleks, simmer aga jääb ikka sisse. Aga ka see pole probleem, siis tirid simmeri kruvikeerajaga välja, kuna sel juhul pääseb kenasti seestpoolt ligi. Igal juhul soovitus - toore jõuga pole tsikli juures minu meelest midagi teha, siis on ainult puru taga. Kui miskit ikka ei tule käe jõuga mõistliku pingutusega lahti, on kuskil konks, mis tuleb endale enne selgeks teha.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

bikefan
Postitusi: 585
Liitunud: 09 Juul 2004, 17:38
Tsikkel: VN1500 Nomad
Asukoht: Karksi-Nuia

Lugemata postitus Postitas bikefan »

Väikesed põhitõed kuidas mida teha.

Ehk abiks... :wink:
-Since 2002-
Iž: PL.5,
Suzud: GS500, GSX-R600, VZ800, RM250, RM125
Kawad: ZX-6R, VN750A, VN800A, VN800B, VN1500
Yamud: XTZ660, FZ600S
Kasutaja avatar

Freaksmart
Postitusi: 774
Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas Freaksmart »

Paar nädalat tagasi vahetasin oma GS500`l simmerid ning sai kõik ilusti lahti Kalle poolt pakutud variandiga ehk puidust varrega.

Poldi pea (mida varrega tuli kinni hoida) oli krt teab võib olla 24 kandine (ei viitsinud lugeda) ning vastastikuselt olevate nurkade vahe oli 22,5-22,7 mm. Arvan, et toru neljakandilise ristlõikega läbimõõduga 22,5 mm sobib sinna ideaalselt.

Lisaks informatsiooni nendele kes pole veel kordagi vahetanud. Vahetult enne simmeri vahetust lugesin Haynes manuaali ning seal oli kirjas, et simmereid vahetatakse AINULT koos nende tolmu tihenditega (või kuidas neid veel nimetada? Ühesõnaga need mis välimise toru otsas on ning hoiavad suure tolmu ja pori kinni). See nõue on üsna loogiline ning kui lähim tsiklikpood vahetamise hetkel ei asuks 60 km kaugusel, oleksin ka need välja vahetuanud.
Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)
Kasutaja avatar

Teema algataja
Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Ka mina sain kenasti hakkama, seda siis juba möödunud aastal lugupeetud bikerlaste nõuannetele tuginedes. Ka minul jäid tolmukaitsed vahetamata, kuna Neemel neid polnud. Huvitav, kas neid saab vaid nö A osadena esindustest, samas kui simmerid on väga levinud?

Hans

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

...et simmereid vahetatakse AINULT koos nende tolmu tihenditega ...

Vaat minul (kawa 550 GPz) olid ka need tolmukaitsmed läbi (katki). Ja selgus siis, et kui simmereid saab mingi paarisaja krooni eest (standardtoode), siis tolmukaitsmed (no kordades lihtsam vidin kui simmer) saab ainult originaalvaruosana, kusjuures neid ei müüda eraldi vaid koos originaalsimmeritega. Ja kogu see nali läks niisiis maksma peale 800 eegu. Mingite pudinate eest. Üldiselt aga arvan, et kui tolmukatted ei ole mõranenud ja neil ei ole silmaga nähtavat häda, samas simmerid on kindlalt läbi, aitab ka vaid simmerite vahetusest. Iseasi muidugi on see, et sellel mudelil pole tolmukaitsmete vigastuseta eemaldamine eriti tõenäoline.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”