Esiamordi simmeri ja õli vahetus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Esiamordi simmeri ja õli vahetus
Lekib siis kergelt 1 esiamort. Teenustööna simmerid+vahetus+õli 700-900 eek (paar) ja kohe ette ei saagi, sabad

Tänud,
Hans
Raitz, kust sellise hinnaga õli saab

Mis ratas? Osa amorte pidi lihtsalt lahti käima, minu oma vajab aga väidetavalt toda spets võtit - pildi järgi tundub olema toruvõti pika pulga otsas. Kas sul ka midagi sarnast vaja läks?
Hans

-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Iga kord ei pruugi see "mutter" seal sees ringi käia ja seda võtit vaja ei lähe.
Sel kevadel vahetsin oma pere tsiklitel neljal simmereid (amordi õli vahetan iga kevad) ja kolmel neljast seda võtit vaja ei läinud. Lisaks nendel tegin lahti ka minu seisma jäänud kawa KZ1000 amordid ilma spets võtmeta. See siis isegi 5 ratas, millel sel kevadel tegin, aga seda pole kokku pannudki (sorry kawa:(
Honda ST1100 amortides aga hakkasid need mutrid tõepoolest ringi käima. Ei ma ei viinud neid kuhugi..kus mulle oleks tehtud nägu, et see on väääga keeruline spets töö jne. Ma võtsin tavalise puidust harjavarre ja lükkasin selle amordi põhja.
Nimelt istus harjavarre kooniline ots ilusti selle "mutri" teise otsa pessa, kuhu oleks spets võtme 12 kant pidanud minema, siis toetasin haravarre maha ja nii sai seda mutrit suurepäraselt kinni hoida. Amordid avanesid kiirelt ja kiirelt oli ka simmerid vahetatud, õli sees ja asi jälle koos. Manual abiks igal juhul
Selllel aastal kasutan ma kõikides ratastes esiamortides ATFi muide. Hea ATFi kvaliteet on isegi parem, kui paljudel amordiõlidel.. viskoosus u 7w.
Mõned Hondad kasutavad ATFi ka tehasest. Igatahes 50eeku liiter on ka üks argument, miks seda nüüd kasutan ja nt ST1100 esiots on veidi parema eluga, kui täissünt Castrol amordiõliga, mida eelmine hooaeg kasutasin.
Talvel MZ 125 ja Honda XL600 esiotsades õigustas ATF end samuti väga hästi, sest ka madalamte temperatuuridega kui -10 sõites töötasid amordid ilma, et ma oleks aru saanud, et õli oleks paksemaks läinud, mida enne oli märgata.
ST1100 olen sel kevad-suvel ATFiga sõitnud tänaseks u9500km ja kõikides elementides on töö suurepärane.
Kk
Re: Esiamordi simmeri ja õli vahetus
Väidetavalt saab ka ilma, aga see on minu arvates paras keberniit. Vajalik võti on põhimõtteliselt sisemine kuuskant, aga suurem kui need, mida oled harjunud käes hoidma. Peast ei mäleta, aga suurusjärku 19 või 21 mm või midagi taolist... Netist loetud keberniidiõpetus oli umbes selline, et võtad, näiteks, puidust harjavarre mis napilt ei mahu sellesse vajalikku kuuskant auku ja toksid selle ettevaatlikult sinna sisse. Et istuks tihkelt. Siis leiutad, et kuidas saaks nüüd toda harjavart toru sees pöörata nii, et ta toimiks võtmena ja soovitud asja lahti keeraks.Virago535 kirjutas:Haynesi service manual ütleb, et üht spets võtit vaja. Kas saab ka ilma?

Ise võtsin amorditorud prillidest välja, vedrud ja puksid ja muu pudi-padi torudest välja ning siis amorditorud näpus Depoosse. Palusin vajalikku võtit abivalmis mehaanikult laenuks ja ajasin kohapeal asjad ära.
Kui nüüd mälu ei peta, siis põhimõtteliselt on torusid vaja eraldada selleks, et vana õlitihend kätte saada. Nii et torud lahku, vana tihend välja ja siis võid nad kohapeal uuesti kokku keerata. Iseasi kui torusid vahepeal puhastada ja loputada tahad, siis pead võtit kaks korda laenama. Muidu aga - kukepea!

terv, sokk
edit: ihhihii, ahhahhaa. Näed, Kallega samal ajal kirjutanud ja tappa ma nüüd vist saan kahh!

-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Re: Esiamordi simmeri ja õli vahetus
sokk kirjutas:Netist loetud keberniidiõpetus oli umbes selline, et võtad, näiteks, puidust harjavarre mis napilt ei mahu sellesse vajalikku kuuskant auku ja toksid selle ettevaatlikult sinna sisse. Et istuks tihkelt. Siis leiutad, et kuidas saaks nüüd toda harjavart toru sees pöörata nii, et ta toimiks võtmena ja soovitud asja lahti keeraks.Kõlab halvasti, onju?
Ma päris hästi ei mõsta, mis siin halvasti kõlab..täpselt nii ma toimisin ja asi toimis väga hästi ja kiirelt, mingit keppi ja niiti, ehk keberniiti tõesti ma ei leidnud kuskilt selle töö juurest.

Kk
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Minu osa oli siis laenata akuga toimiv löögiga mutrikeeraja, millel momenti ja teravam löögiga keeramine kui käega. Harjavars pidas murtid kinni, kuni me neid polte täristasime..ja lõpuks nad avanesid.... ja mis võis näha.. nii palju keermeliimi kui nende poltide peal, pole ma ammu näinud, mõni ime et need kinni istusid. Täiesti liigne moos seekord selle saia peal igatahes.
Kk

Mõistlike inimestena me aga teineteise vastu vimma ei kanna ja unustame selle poolpiinliku-poollõbusa vahejuhtumi. Onju?

parimate soovidega, sokk
Omal hakkas ka üks polt ringi käima, sai tehtud lihtne võti, nimelt sai
võetud 8mm keermevarras selle ühte otsa kahe mutri vahele panin
mutri 27mm välismõõduga(sul võib muidugi mõni teine mõõt sobida ,mul rattaks Kawa 500 EN), mis omakorda istus selle juraka sisse, mis
hoiab seda amorti koos. Keermevarda võib teisest otsast kõveraks käänata või kruustangide vahele panna. Edu tööle!

-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
sokk kirjutas:Sorri, Kalle! Mina olen elus ainult korra amordisimmereid vahetanud ... Oma vähestele kogemustele tuginedes....:. Veelkord - palun vabandust!
Pliiiiis mitte nii dramaatiliselt.. ma panen teinekord kaks

Ma pean veelkord toonitama, et minu isiku puhul pole kindlasti vaja kasutada sedasorti vabandavaid väljendeid Ka polnud mul plaanis siin mingit meeletut guru mängida, keda ma ka pole:-)
Sinu kogemus kinniste poltide kohta on täiesti aktuaalne teema.. selle FJ1200 näitega julgen siiski väita, et ka väga kinnised poldid suutsime harjavarrega kinni hoida. Mis muidugi ei tähenda, et mingil juhusel see süsteem siiski ei toimi. Ja muidugi oleks ju hea kui oleks olemas selline ilus ja õige asi.
Ühesõnaga one big

Kk

Ning koikse parem abimees on olnud minule suruohuvoti mille hetkeline Nm votab ka iga kovema mutika lahti.
-
- Postitusi: 330
- Liitunud: 28 Juun 2004, 11:08
- Tsikkel: MotoGuzzi
- Asukoht: Valgamaa
- Kontakt:
Kui juba amortide kruttimiseks läks... panen kirja ,et Suzuki Savage esiamortidele lahti monteerimise mõttega läheneja peaks varuma ntx mõne treiali juurest laenuks 24 mm kuuskandi materjalijupi...nii poolemeetrise ntx...millega siis ülevalt -seest kinni hoida,alt saab kuuskantvõtmega hakkama,M16 mutter võtmele 24 pulga otsas ajab ka asja ära.
Koguse koha pealt läks katse-eksimuse loksutamise meetodil kumbagisse torusse 0.2 liitrit...selle koguse täpsuses pole muidugi kindel aga manuaali polnud ja amort toimib.
Peeter aka Hondarebel
MotoGuzzi manuaal ütleb kumbagisse torusse 0.1 liitrit....torud 40 mm...saa siis pihta kuhu ja kuipalju.

ATF on siis automaatkasti õli? Kas suht suvaline, v peab olema teatud omadustega - viskoossus 5w näiteks?
Kas kokkupanekul keermeliimi ka vahele sokutasite?
Tänud vastajatele,
Hans
PS. Haynes räägib ka midagi puidu kasutamisest, kui enam muud midagi üle ei jää


-
- Postitusi: 280
- Liitunud: 08 Veebr 2006, 14:58
- Tsikkel: Honda XR600r Honda CRF450
- Asukoht: viljandi
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:

kui kellegil oleks just selline amordi jupp pakkuda või infi kust küsida tasuks...margiks siis gsx 600 f 90a. kapa77@hot.ee
-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:
Äkki on sul samamoodi nagu uutematel kawasakidel, et toruvõti vaja amorti sisse panna, ning suruõhuga lahti keerata ?
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
-
- Postitusi: 280
- Liitunud: 08 Veebr 2006, 14:58
- Tsikkel: Honda XR600r Honda CRF450
- Asukoht: viljandi
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Clymer õpetab nii:soni kirjutas:margiks siis gsx 600 f 90a.
Võta amordi alt otsast kuuskantpolt ära.
Võta ülevalt kork ära ja kõik kola, mis sealt alt tuleb.
Vala õli välja.
Võta ära tolmukate ja stopper.
Märkus: seda tüüpi kahvlil käib amort jõuga pooleks.
Pane amordi välimine toru pehmete mokkadega kruustangide vahele.
Tugevate järskude liigutustega tõmba amort pooleks. Selle tulemusel tulevad ära juhtpuks ja tihend.
Märkus: Võib olla tuleb eelnevalt tihendi lähedusest amordi välimist toru soojendada. Mitte leeklambiga, aga kuumas vees märjaks tehtud kaltsuga.
-
- Postitusi: 1421
- Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
- Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 62 korda

www.motorem.ee seal saab 400 kroonika ilusti hakkama.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Poldi pea (mida varrega tuli kinni hoida) oli krt teab võib olla 24 kandine (ei viitsinud lugeda) ning vastastikuselt olevate nurkade vahe oli 22,5-22,7 mm. Arvan, et toru neljakandilise ristlõikega läbimõõduga 22,5 mm sobib sinna ideaalselt.
Lisaks informatsiooni nendele kes pole veel kordagi vahetanud. Vahetult enne simmeri vahetust lugesin Haynes manuaali ning seal oli kirjas, et simmereid vahetatakse AINULT koos nende tolmu tihenditega (või kuidas neid veel nimetada? Ühesõnaga need mis välimise toru otsas on ning hoiavad suure tolmu ja pori kinni). See nõue on üsna loogiline ning kui lähim tsiklikpood vahetamise hetkel ei asuks 60 km kaugusel, oleksin ka need välja vahetuanud.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Vaat minul (kawa 550 GPz) olid ka need tolmukaitsmed läbi (katki). Ja selgus siis, et kui simmereid saab mingi paarisaja krooni eest (standardtoode), siis tolmukaitsmed (no kordades lihtsam vidin kui simmer) saab ainult originaalvaruosana, kusjuures neid ei müüda eraldi vaid koos originaalsimmeritega. Ja kogu see nali läks niisiis maksma peale 800 eegu. Mingite pudinate eest. Üldiselt aga arvan, et kui tolmukatted ei ole mõranenud ja neil ei ole silmaga nähtavat häda, samas simmerid on kindlalt läbi, aitab ka vaid simmerite vahetusest. Iseasi muidugi on see, et sellel mudelil pole tolmukaitsmete vigastuseta eemaldamine eriti tõenäoline.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.