Ei midagi isiklikku kellegi pihta aga kui see mõnele meist üllatusena tuleb siis foorum ongi asjade arutamiseks. Siin ei saa sõita. Ja mis teeb asja veel eriti irooniliseks on see, et taolised postitused kaotavad juba sündides mõtte. Mine ja sõida siis, mis sa siis ise siin pritsid sappi!
Aasta postitus nr. 1!
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 01 Aug 2012, 21:27
Postitas Melx
Kuidas kukkumist ära hoida ?
Tuleb rohkem peale keerata siis ?! tsikkel raibe ju tehtud nii, et kummuli läheb aint seistes
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 01 Aug 2012, 21:31
Postitas zx12r
Melx kirjutas:
Kuidas kukkumist ära hoida ?
Tuleb rohkem peale keerata siis ?! tsikkel raibe ju tehtud nii, et kummuli läheb aint seistes
Ajupuudus?
Tsikkel siis ei lähe külili, kui purjus rekkajuht oma raske masinaga maanteel tsiklile peale vajub?
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 01 Aug 2012, 21:41
Postitas Melx
Ära nüüd üle pinguta. Kui otsa sõidetakse siis pole enam mõtet kukkumisest rääkida, vb jah kui näed ja on aega reageerida otsavajuvale purjus veoautojuhi juhitud masinale võib mõelda mida teha ja hiljem mida oleks võinud teha, et mitte laiaks sõidetud saada.
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 01 Aug 2012, 23:16
Postitas rutska
mart211 kirjutas:
villy kirjutas:
mella kirjutas:
Sõitke rohkem, laksutage lõugu vähem.
Ei midagi isiklikku kellegi pihta aga kui see mõnele meist üllatusena tuleb siis foorum ongi asjade arutamiseks. Siin ei saa sõita. Ja mis teeb asja veel eriti irooniliseks on see, et taolised postitused kaotavad juba sündides mõtte. Mine ja sõida siis, mis sa siis ise siin pritsid sappi!
Aasta postitus nr. 1!
see küll aasta postitus pole. sellist vastust võib üle ühe igas teemas lugeda
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 02 Aug 2012, 02:03
Postitas allan777
parim viis kukkumist ära hoida on mitte sõita
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 02 Aug 2012, 07:54
Postitas Hurt
allan777 kirjutas:
parim viis kukkumist ära hoida on mitte sõita
Pigem kaks varianti on. Mitte sõita või käia koolitusel Välisfaktoreid pole olemas on vaid sitad sõiduoskused nagu siin välja tuleb. Ja nohh alati aitab ka krossisõit
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 02 Aug 2012, 08:10
Postitas õemehe õemees
See ratas ei seisa paigal. Ausõna.Kusjuures päris paljud võivad tunnistada, et juht keeras hoolega peale.
Melx kirjutas:
Kuidas kukkumist ära hoida ?
Tuleb rohkem peale keerata siis ?! tsikkel raibe ju tehtud nii, et kummuli läheb aint seistes
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 02 Aug 2012, 09:00
Postitas justcraizy
Kogenematus ja meeletult suur ego olid põhjused - saage neist lahti ja ei tule crashe Aga selleks on mõnikord vaja mingi eriti loll pauk panna...Mul õnnestus see keset suurt rahvamassi ja oi kui hästi mõjus
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 02 Aug 2012, 10:37
Postitas Tsikkelröövel
Ei ole vaja ise lolli pauku panna. Piisab ka teiste omadest.
Ja Mella kaitseks - on tõesti nii, et heale juhile ei keera mitte keegi ohtlikult ette ja ei sõida talle ka keegi kunagi sisse, isegi mitte tagant. Miks mõnel on mitu avariid aastas, kuigi ta ise süüdi ei jää ja teine sõidab aastakümneid ja tal ei juhtu kunagi? Miks üks on pidevalt "juhtuja mees", teine aga mitte kunagi? Mõelge sellele.
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 02 Aug 2012, 10:40
Postitas Hurt
Miks mõni võidab lotoga ja mõni ei võida, miks mõni võidab mitu korda lotoga samas mõni ei saa pisikest võitugi nuusutada? Ma ise kahtlustan, et on olemas head lotomängijad ja halvad mängijad, tõejnäoliselt on mingi koolitus ka
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 02 Aug 2012, 10:44
Postitas Margus
Kui vähegi ilm lubab siis hr. Hanno Velt teeb koolitust Rapla Kardirajal 14.08.12a. algusega kell 13.00 ja kell 17.00
osalejate arv on piiratud vajalik eelregistreerimine.
Täpsema info leiad siit: http://www.veltmotocenter.ee/et/motokoolitus
Olen ise käinud juba neljal korral ja uskuge, see raha mida Sa maksad selle eest on seda väärt
Räägitakse, arutatakse, küsitakse, jne.
Sinuga tegeldakse rajal individuaalselt. Õpetatakse sõiduasendit, kurvi läbimist, tehakse pidurdusharjutusi, harjutatakse ümberpõiget.
Ühesõnaga õpetatakse kasutama õigeid sõiduvõtteid vastavalt Sinu tasemele ning koolitus pole mõeldud ainult rinkahuvilistele vaid kõigile kes soovivad oma sõiduoskusi lihvida
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 02 Aug 2012, 10:57
Postitas Kipsi
mella kirjutas:
Minul ei ole probleemi, kuidas kukkumist ära hoida. Ma isegi ei mõtle sellele. Liiklen igapäevaselt Tallinna kesklinnas tsikliga ja selle suve jooksul ei mäleta, et mulle oleks kordagi ette keeratud või minu jaoks ohtlikku olukorda teiste liiklejate poolt tekitatud.
Tahaks öelda +1 ( pole see suvi palju sõitnud + ei liikle Tallinnas ), aga liitun arvamusega siiski.
Minu meelest on iga sõidukiga nii, et on 2 varianti: sa kas oled loodud juhiks või mitte. IMO paraku on nii, et nendel koolitustel käivad just viimased ja päevast päeva tegelevad biker.ee-s romaani kirjutamisega " Tsiklisõit kui raketiteadus ".selle asemel, et sõita ja harjutada.
Siin teemas on juba 2/3 peamisest tuumafüüsikast välja toodud:
"Suurt osa äkkpidurdusi ja möödapõikeid ei oleks vaja tehagi, kui veidi riske ette näha."-Tsikkelröövel
Rehvi rõhud/vanus + ratta tehniline seisukord. -korke, Neeme
Tehke ennast nähtavaks.
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 02 Aug 2012, 13:59
Postitas franz125
Kipsi, see viimane punkt on eriti õige-vaadake natuke ringi, tsikklite ja riietuste värv on enamasti siga tume.Sel mustamati ajajärgul võiks kunagi lõpp ka tulla.Mustad asjad on ilusad müügi saalides.
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 02 Aug 2012, 14:45
Postitas K2bi
eeeeee
kuhu postitused kaovad.
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 02 Aug 2012, 14:49
Postitas mart211
K2bi kirjutas:
eeeeee
kuhu postitused kaovad.
jälle hakkavad moded oma äranägemise järgi tegutsema
"vaata oma postitusi" <-- sellist kirja näed kuskil? Kliki sinna ja näedki, kuhu Su küsimus püstitati.
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 02 Aug 2012, 16:49
Postitas Maaks
Hurt kirjutas:
Miks mõni võidab lotoga ja mõni ei võida, miks mõni võidab mitu korda lotoga samas mõni ei saa pisikest võitugi nuusutada? Ma ise kahtlustan, et on olemas head lotomängijad ja halvad mängijad, tõejnäoliselt on mingi koolitus ka
Noo nüüd tuleb offtopik :
Minul hakkas lotoga "vedama" pärast seda, kui lasin numbreid valida enda eest excel'il (random käsk). Sama töö teeks ära ilmselt ka pliks-plaks, aga tahtsin näha mis numbrid tulevad
Põhjendus: lotos loositakse numbrid välja absoluutse juhusliku valiku teel, aga inimene oma valikutes, kui tabelis numbreid valib, ei tee seda juhuslikult, vaid püüab neid "juhuslikult hajutada" - error!
Vähem offtopik:
Lugesin autolehest seda artiklit ja mulle jääb arusaamatuks kuidas saab inimese sõiduoskust hinnata mingi teoreetilise testi abil? Eeskirjade tundmist veel saab, aga sõiduoskust
Ja (tsikliga) mittesõitmine on (tsikliga) kukkumise ärahoidmiseks absoluutselt kõige tõhusam viis!
Juba väga ammu on keegi öelnud, et kes ennast ise hoiab, seda hoiab ka jumal. Ehk siis vaadake ikka natuke ringi ja kui peale keerate, siis vaadake kui palju keerate
Ja siis see mõttetera tuleb meelde, et sõida kuhu vaatad ja vaata kuhu sõidad - see on täitsa abiks ka autoroolis olles.
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 02 Aug 2012, 18:19
Postitas kilx
Maaks kirjutas:
Lugesin autolehest seda artiklit ja mulle jääb arusaamatuks kuidas saab inimese sõiduoskust hinnata mingi teoreetilise testi abil? Eeskirjade tundmist veel saab, aga sõiduoskust
Kahjuks täitsid seda testi vähesed, ainult 30 vist. Teema käis siit foorumist läbi. Seal olid väga konkreetsed valikvastused. Ma enam täpselt ei mäleta, aga no näiteks: kas kitsenevas paremkurvis, mida olemasoleva trajektooriga ära ei võta, on mõistlik pidurdada, kallutada kehaga, suruda paremat või suruda vasakut lenksu? Midagi sellist.
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 02 Aug 2012, 21:57
Postitas urmas66
Kipsi kirjutas:
mella kirjutas:
Minul ei ole probleemi, kuidas kukkumist ära hoida. Ma isegi ei mõtle sellele. Liiklen igapäevaselt Tallinna kesklinnas tsikliga ja selle suve jooksul ei mäleta, et mulle oleks kordagi ette keeratud või minu jaoks ohtlikku olukorda teiste liiklejate poolt tekitatud.
Tahaks öelda +1 ( pole see suvi palju sõitnud + ei liikle Tallinnas ), aga liitun arvamusega siiski.
Minu meelest on iga sõidukiga nii, et on 2 varianti: sa kas oled loodud juhiks või mitte. IMO paraku on nii, et nendel koolitustel käivad just viimased ja päevast päeva tegelevad biker.ee-s romaani kirjutamisega " Tsiklisõit kui raketiteadus ".selle asemel, et sõita ja harjutada.
Siin teemas on juba 2/3 peamisest tuumafüüsikast välja toodud:
"Suurt osa äkkpidurdusi ja möödapõikeid ei oleks vaja tehagi, kui veidi riske ette näha."-Tsikkelröövel
Rehvi rõhud/vanus + ratta tehniline seisukord. -korke, Neeme
Tehke ennast nähtavaks.
+1 mõlemale
Lisaks niipalju,et on palju ka selliseid tegelasi,kes arvavd,et kui nad on nüüd autokoolist B-või A-kati kursadelt läbi käinud,siis nad on kohe "väga osavad ja targad".Alles ühega vaidlesin sel teemal .Tema põhi argumendiks oli see,et kui juba ARK on teda tunnistanud kõlblikuks ja eksamid ka esimesel katsel läbitud"SIIS TA JU ON OSAV".Tegelikult ei oska ta üldse sõita,ei näe midagi,ei oska olukorda hinnata,ei oska ennast nähtavaks teha,isegi roolikeeramine ja käigu vahetamine on nii konarlik,et mul oli hirm ta kõrval istuda.Jube palju on selliseid naiste hulgas,aga järjest rohkem mida aeg edasi ka meeste hulgas.
Tekitab sellist väär arusaama, minu arust, tänapäevane meedia,sotsiaalmeedia ning igatsugu eneseupitamise koolitused jne.Inimese ego on nii kõrgeks aetud,et ta lihtsalt ei saa(enda arust) mitte mingil alal olla keskmine,rääkimata kehv olemisest.Koolis ju öeldi,et kui te selle lõpetate,siis oskate seda ja mida kõike veel,.Tegelikkus on ,aga vastupidine, sealt need traagilised õnnetused ja kõik muud jamad 50-70% juhtudel alguse saavadki.Inimestel puudub väga tihti kannatus omandada kogemusi,arvatakse-tahetakse olla kohe parim.
Kukkumist saab ära hoida kukkumist õppides ja kukkumise vältimist õppides.Kõik see tuleb kogemustega,aga kogemused ei ole need kui kaks korda oled koolitusel käinud.
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 02 Aug 2012, 22:33
Postitas mart211
XL1000 kirjutas:
Kukkumist saab ära hoida kukkumist õppides ja kukkumise vältimist õppides.
Siis ma peaks juba mõneks osavaks koolitajaks kvalifikatseeruma
Tegelikult oli su jutus iva. Palju on tõesti neid, kes endast teab mida arvavad kui load saavad. Õnneks elu õpetab neid kiirelt.
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 02 Aug 2012, 23:17
Postitas madjs
Kui tatika ajal sai võrride jms. tehnikaga pidevalt kõhuli oldud siis ala keskooli ealisena püsisin juba suurematel selgas. Ma pakun välja, kogemused loevad ka midagi. Minujaoks oli tatika aeg selline 9-14, selle aja lõpuks sai juba suht aru mida mootoriga kaherattaline teeb. Suht segane aeg oli 15-18, see aeg olid korralikud segase panemised, mentide eest ära laskmised jne. Õnneks jäin püsti enamasti. Paar risu oli ka, korra põdra otsa ja üks esiratta alt ära pidurdamine hommikusel kastesel asfaldil, siiani suur tänu ahvile kes esiratta piduri peale naljaviluks kruttis. Mõte siis see, lugege neid raamatuid palju tahate, käige koolitusel aga kui reaalselt ei sõida ja ei katseta siis pole ka tulemust loota. Teoreetiliselt võid ju teada, mida mingil juhul teha aga sul pole kindlasti aega olukorras teooriat meelde tuletada, kui reaalset sõidukogemust napib.
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 02 Aug 2012, 23:30
Postitas urmas66
Sama siin,12 vist sain ehitatud esimese mootori sõna otsese mõttes jalgarattale peale(isa eest salaja,iga õhtu võtsin maha,kui keldrisse viisin ratta)ja kõvemad kukkumised on ka enne 16-st ära tehtud.Neid oli ikka üsna palju,sest sõitsime aastaringi,talvel ka.Kui A kat tehtud(16a),siis selleks ajaks oli juba kogemuste pagas nii piisav,et peale seda midagi suuremat nagu meenutada polegi.
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 02 Aug 2012, 23:43
Postitas madjs
XL1000 kirjutas:
Sama siin,12 vist sain ehitatud esimese mootori sõna otsese mõttes jalgarattale peale(isa eest salaja,iga õhtu võtsin maha,kui keldrisse viisin ratta)ja kõvemad kukkumised on ka enne 16-st ära tehtud.Neid oli ikka üsna palju,sest sõitsime aastaringi,talvel ka.Kui A kat tehtud(16a),siis selleks ajaks oli juba kogemuste pagas nii piisav,et peale seda midagi suuremat nagu meenutada polegi.
Talvel libedaga sõit oli muidugi omaette teema, võrridega oli naljakas, jawad jms. panid juba mõtlema kuskohast pidamist leida. Eriti vastik oli lahtise lume all peituv jää.
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 03 Aug 2012, 00:38
Postitas Möku
Pakuks et kukkumise vältimiseks peaks pea kohal Maa massiga võrdse massiga keha kaasas kandma. Siis on gravitatsioon kindlasti neutraliseeritud. Hoia ainult otse
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 03 Aug 2012, 09:12
Postitas rinx85
Möku kirjutas:
Pakuks et kukkumise vältimiseks peaks pea kohal Maa massiga võrdse massiga keha kaasas kandma. Siis on gravitatsioon kindlasti neutraliseeritud. Hoia ainult otse
maa massil ja gravitatsioonikonstandil pole imo selles kontekstis seost ... nagu ka mitte keha langemise kiirusel seoses sama keha massiga
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 03 Aug 2012, 12:03
Postitas Ennukas
Kahjuks täitsid seda testi vähesed, ainult 30 vist. Teema käis siit foorumist läbi. Seal olid väga konkreetsed valikvastused. Ma enam täpselt ei mäleta, aga no näiteks: kas kitsenevas paremkurvis, mida olemasoleva trajektooriga ära ei võta, on mõistlik pidurdada, kallutada kehaga, suruda paremat või suruda vasakut lenksu? Midagi sellist.
Sellest kaldes pidurdamise ohtlikusest ma ei saa täpselt aru. Randmeväendes oli ka kirjas et kui vaja kurvis pidurdada, siis selleks hetkeks ratas otseks tõsta-pidurdada-ja siis kaldesse tagasi lasta. Ise olen korduvalt kurvis heeblit näppinud kui kiirus kuidagi liiga suur kurvijaoks tundub. Kui rahulikult/sujuvalt/õrnalt anda siis ei tohiks ju asi ohtlik olla? See lihtsalt tõstab ratta veeretakistust, muud midagi ju? Või jääb mul tõesti selles olukorras midagi kahesilma vahele mille peale ma veel tulla ei oska? Jutt siis ikka sjuvast pidurdamisest, mitte heebelpõhja-ratasblokki pidurdamisest.
Re: Kuidas kukkumist ära hoida.
Postitatud: 03 Aug 2012, 13:59
Postitas Raits66
Kurvis gaasi maha laskmine on kõige lihtsam viis võssa panna. Pidurdades on see vist veel lihtsam.
Vaata seda videot, ehk saad aru miks nii on.