XENON
Moderaator: Moded
Re: XENON
Fos kirjutas:mmz kirjutas:Fos kirjutas:oma kogemusest tean, et selle aasta r1'l (tegelikult kõigil v.a. luup tulel) jäävad xenonid vastikult silma paistma. Vähemalt kui 4300 paned, siis mõni mõtleb, et ehk unustas täiekad peale.
Sõltub, kas kasutada bi-xenone või tavalisi. Esimesel variandil on tule ees peegel/kate, mis peegeldab valguse reflektorile, nagu ka tavalisel tulel olema peab. Reflektor siis hajutab valguse ühtlasemalt. Odavamatel komplektidel aga mingit peeglit/katet ees ei ole ning xenoni valgusvihk paisatakse lihtsalt laiali. Loomulikult ei ole kumbki variant ideaalne lahendus, kuid bi-xenon muudab valgusvihu oluliselt paremaks ning võimalik pimestamine väheneb.
Pole vahet, et bi-xenon ja loogiline, et H4 puhul on tegu bi-xenoniga. Silma paistab ta selle pärast, et valgust kiirgav osa on xenonil teistsuguse kuju ja pikkusega ja reflektor on mõeldud lühikese hõõgniidiga korrektselt näitamiseks.
Kui soovid, siis võime mõni õhtu kokku saada, mul on sõbral elus näide olemas, kuidas bi-xenon silma paistab, saad vaadata ka, kuidas 6k'ne välja näeb
Seda minagi, mu postituse mõte oli lihtsalt selles, et kui aga teemaalgatajal on kindel soov xenon panna, siis valigu lihtsalt vähem pimestavam, rohkem valgustav (koondab valgust paremini) ja paarkümmend eurot kallim variant. Odavamad komplektid ei ole bi-xenon, nendel puudub ees kate ning pirn särab ka ilma reflektorita otse silma ning pimestab seeläbi veelgi enam.
Re: XENON
ka odaval bi-xenonil on kate ees. Selle plaadi raam, mida solenoidiga tõmmatakse täistulede jaoks, toetub ühest otsast selle "katte" peale. Võimalik, et on ka ilma katteta variante, aga ise pole kohanud.
Vahet pole kui hea või kallis xenon kit on, kui väiksed ballastid või kui hästi paigaldatud, ilus vaadata on neid ikka ainult endal ja enda taga olevatel liiklejatel.
-
- Postitusi: 526
- Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
- Tsikkel: jah
- Asukoht: siin ja seal
- Tänanud: 45 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: XENON
mis rahvas arvab sellistest H4 xenonitest millel kaugtuli on xenon ja lähituli halogeen? et 2 asja ühes "pirnis"..
teoorias selle lähitulega ju ei pimesta kedagi aga öösel parem sõita.. (kui selle lähitulega kannatab üldse pimedas sõita..)
on keegi kasutanud selliseid?
midagi sellist:
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: XENON
Bad Boy X kirjutas:mis rahvas arvab sellistest H4 xenonitest millel kaugtuli on xenon ja lähituli halogeen? et 2 asja ühes "pirnis"..
teoorias selle lähitulega ju ei pimesta kedagi aga öösel parem sõita.. (kui selle lähitulega kannatab üldse pimedas sõita..)
on keegi kasutanud selliseid?
midagi sellist:
Kas Sellel siiski ei ole kaugtuli halogen?
Re: XENON
Ei tahaks ka hästi uskuda et peale xenoni paigaldamist sind rohkem märkab või enam ette ei keerata. Mu autol on neid xenoneid lausa 2tk tehase poolt paigaldatud. Ei aita. Ikka keeratakse ette. Vaevalt et tsikli puhul teisiti on. Ilmselt hakatakse halvemal juhul lisaks ette keeramisele ka taha keerama. Militsionääride ja ülevaatuse meeste poolt ntx.
-
- Postitusi: 384
- Liitunud: 21 Jaan 2009, 04:06
- Tsikkel: Tuned & modded Tuono
- Asukoht: Tallinn
Re: XENON
Pan kirjutas:Ei tahaks ka hästi uskuda et peale xenoni paigaldamist sind rohkem märkab või enam ette ei keerata. Mu autol on neid xenoneid lausa 2tk tehase poolt paigaldatud. Ei aita. Ikka keeratakse ette. Vaevalt et tsikli puhul teisiti on. Ilmselt hakatakse halvemal juhul lisaks ette keeramisele ka taha keerama. Militsionääride ja ülevaatuse meeste poolt ntx.
Kollase 55w halogeniga märgatakse ikka kordades rohkem sind!!! WTF jutt
Re: XENON
müristaja kirjutas:Pan kirjutas:Ei tahaks ka hästi uskuda et peale xenoni paigaldamist sind rohkem märkab või enam ette ei keerata. Mu autol on neid xenoneid lausa 2tk tehase poolt paigaldatud. Ei aita. Ikka keeratakse ette. Vaevalt et tsikli puhul teisiti on. Ilmselt hakatakse halvemal juhul lisaks ette keeramisele ka taha keerama. Militsionääride ja ülevaatuse meeste poolt ntx.
Kollase 55w halogeniga märgatakse ikka kordades rohkem sind!!! WTF jutt
Nohh... mõned korrad aastas kulgen 17m pika, 4m kõrge, 40t kaaluva veoautoga/autorongiga/rekkaga millel on tulesid päris mitmesaja W jagu. Nende hulgas ka 2 xenonit. Usu või ära usu aga isegi siis keeratakse ette päris tihti. Arvad sa tõesti et asi on mitte märkamises? See on lihtsalt meie liikluskultuur. Harju sellega.
Re: XENON
soovitan panna Xenon ultimate effect,BlueVision ultra philipsilt,jaab xenoni efektiga ja igati bro
Re: XENON
Sa ei saa võrrelda 40t kaaluvat autot, veokat või mida iganes pisikese mootorrattaga. Selles point ongi, mootorrattas on kiire ja seda ei märgata. Selle suure ja raske veoka ette keeratakse Sulle nkn ja ilmselgelt sellepärast, et Sa oled suur (keegi ei taha Su pe***s passida) ja lihtsalt uimane.
See pole eriti loogiline, et xenon ei muuda Sind märgatavamaks, sest mina olen kindel, et muudab! Minu küsimus lihtsalt on selles, et millise värvitemperatuuriga xenonit ette endale panna.. ja põhimõtteliselt olen ma endale ka vastuse saanud.
-
- Postitusi: 242
- Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
- Tsikkel: zx7r
- Asukoht: Laulasmaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: XENON
Tähtis ei ole märkamine vaid mõtlema panemine, kui see xenon kergelt pimestama hakkab, siis täidab oma eesmärgi kui ei siis ei või päriselt ka keeratakse ette lubatud kiirusega sõites, konkreetselt ette mitte sedasi, et kergelt hoogu maha pead võtma?
Re: XENON
piibek kirjutas:Sa ei saa võrrelda 40t kaaluvat autot, veokat või mida iganes pisikese mootorrattaga. Selles point ongi, mootorrattas on kiire ja seda ei märgata. Selle suure ja raske veoka ette keeratakse Sulle nkn ja ilmselgelt sellepärast, et Sa oled suur (keegi ei taha Su pe***s passida) ja lihtsalt uimane.
See pole eriti loogiline, et xenon ei muuda Sind märgatavamaks, sest mina olen kindel, et muudab! Minu küsimus lihtsalt on selles, et millise värvitemperatuuriga xenonit ette endale panna.. ja põhimõtteliselt olen ma endale ka vastuse saanud.
Ette ei keerata mitte ainult 1+1 sõidureaga, tiheda liiklusega maanteedel kus ei ole möödasõidu võimalust. Ette ei keerata mitte AINULT 40t veokale vaid sama edukalt ka sõiduautodele olenemata selles mis tuled tal ees säravad. Point on selles et seda tehakse igal pool, olenemata sõiduridade arvust, asukohast (asula või maantee) või kellaajast. Keeratakse ette isegi siis kui sinu taga on tühjus, peeglist ei paista mitte ühtegi autot. 4 sek hiljem võiks oma pöörde sooritada kedagi takistamata. Point on selles et on inimesi kes PEAB sinu ETTE saama. Seda enam juhtub seda siis kui sa oled mootorrattaga, mis tahes-tahtmata tekitab teatud seltskonnas lihtsalt väljakannatamatut kadedust. Harjuge sellega kus te elate ja kui harjuda ei suuda, kolige mujale. Fakt on see et arenenud riikides märgatakse (tahetakse märgata) ka mootorratturit isegi siis, kui ainus valgustus tema rattal on ta silmade sära tumeda visiiri või päikeseprillide taga.
Loomulikult on igaühel õigus oma arvamusele.Sinu arvamus on, et xenoniga oled paremini nähtav. Minu arvamus on see et eestis ei märgata mootorratturit isegi siis kui sul päike lenksu küljes särab. See on meil suhtumise küsimus.
Kui see xenon on sul rohkem tjuuningu element, siis on lugu muidugi teine. Selles osas jätan oma arvamuse enda teada.
Re: XENON
Ma usun, et päris kõik ka ei ole sellised, kes Sulle lampi, või täitsa meelega ette pöörata tahavad. Usun, et liikluses leidub ka normaalseid inimesi ja ka neid, kes ise tsikliga sõidavad, või on sõitnud, ning arvan, et mingi protsendi võrra Sa ikkagi tõstad oma turvalisust liikluses, kui Teistele paremini märgatavam oled, ILMA, et Sa neid pimestaks..
See mismoodi teised liiklejad teel sõites käituvad, seda teine inimene oma pirnivahetusega muidugi muuta ei saa. Aga vähemasti saab Ta teha enda poolt midagi, et ise teistele paremini silma paista ja oma turvalisust sellega suurendada.
See, et eestlane kade on, seda teavad kõik.. võib olla peaksin siis üldse võrri selga hüppama
-
- Postitusi: 242
- Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
- Tsikkel: zx7r
- Asukoht: Laulasmaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: XENON
piibek kirjutas:Ma usun, et päris kõik ka ei ole sellised, kes Sulle lampi, või täitsa meelega ette pöörata tahavad. Usun, et liikluses leidub ka normaalseid inimesi ja ka neid, kes ise tsikliga sõidavad, või on sõitnud, ning arvan, et mingi protsendi võrra Sa ikkagi tõstad oma turvalisust liikluses, kui Teistele paremini märgatavam oled, ILMA, et Sa neid pimestaks..
See mismoodi teised liiklejad teel sõites käituvad, seda teine inimene oma pirnivahetusega muidugi muuta ei saa. Aga vähemasti saab Ta teha enda poolt midagi, et ise teistele paremini silma paista ja oma turvalisust sellega suurendada.
See, et eestlane kade on, seda teavad kõik.. võib olla peaksin siis üldse võrri selga hüppama
Ma üritasin lihtsalt aru saada miks sulle ette keeratakse, sest pole ise sellist asja kogenud kui kiiruspiirangutest kinni pean ja kui ei pea, siis arvestan, et iga juht keerab ette aga see ei ole tema süü ja lähituled on ültse enesetapjatele.
Re: XENON
Ma olengi kaunis ja rahulik olen ka Ja oma erühega olen ka väga rahul. Pole mõtet asju välja mõelda siin
Ja üleüldse, me peaks siin kokku hoidma, mitte üksteisega sõimlema.
Aga aitäh omapoolse arvamuse eest
-
- Postitusi: 1071
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 193 korda
- Tänatud: 119 korda
Re: XENON
märgatavuse teema on 1 asi.. aga mis oluliselt paraneb on valgustugevus ja sealjuures ka nähtavus. Ma ei hakka siin inisema/pirisema delfi kommentaariumi rütmis xenonite pihta, nagu mõni mees siin. Tahaks lihtsalt tuletada meelde seda, et kindlasti kontrolli oma valgusvihu kõrgus ära. Kui see liialt kõrgel on ja xenoniga kellegile silma näitad võid sa põhjustada pimestatud autojuhi otsasõidu endale. Muus osas olen ma selle poolt. Valgust pimedas sõitmisel on alati juurde vaja. Kui sul ei ole just VFR, millel on tõesti superhead tuled ka halogeenidega.
-
- Postitusi: 250
- Liitunud: 22 Juun 2006, 22:01
- Tsikkel: Jawa638; Kawasaki KLE 500
- Asukoht: Raplamaa
Re: XENON
Ka enda rattale eelmine hooaeg sai pandud peale bixenon ja mitte selle pärast, et ise paremini nähtav olla vaid selleks, et pimedas paremini näha. Kasutan pea 7 kuud aastas tsiklit igapäevase sõiduvahendina ja sügisene aeg õhtupoole ikka päris pime. Mu põhiline trass kulgeb kõrvalteel, kus mets servas ja ka loomad pole eriti harv nähtus. Tegelikult paneks ette tavapirni kui selle valgustugevus ja vastupidavus põrutustele mind rahuldaks. Nimelt valgustugevuse parandamiseks ostsin ikka kallimaid pirne ette, aga neid 1-2 korda nädalas vahetada muutus kulukaks. Ilmselt mõjus laastavalt pea kildine kruusalõik kus auk augus kinni ja seal oleks krossikas vist õigem sõiduriist. Ei saa ilmselt öelda, et xenon autojuhte ei häiriks aga tuledega vilgutanud on vaid rekkajuhid miskipärast.
Re: XENON
Jaak43 kirjutas:Ka enda rattale eelmine hooaeg sai pandud peale bixenon ja mitte selle pärast, et ise paremini nähtav olla vaid selleks, et pimedas paremini näha. Kasutan pea 7 kuud aastas tsiklit igapäevase sõiduvahendina ja sügisene aeg õhtupoole ikka päris pime. Mu põhiline trass kulgeb kõrvalteel, kus mets servas ja ka loomad pole eriti harv nähtus. Tegelikult paneks ette tavapirni kui selle valgustugevus ja vastupidavus põrutustele mind rahuldaks. Nimelt valgustugevuse parandamiseks ostsin ikka kallimaid pirne ette, aga neid 1-2 korda nädalas vahetada muutus kulukaks. Ilmselt mõjus laastavalt pea kildine kruusalõik kus auk augus kinni ja seal oleks krossikas vist õigem sõiduriist. Ei saa ilmselt öelda, et xenon autojuhte ei häiriks aga tuledega vilgutanud on vaid rekkajuhid miskipärast.
Xenon siis peab paremini vastu põrutustele?
| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |
-
- Postitusi: 250
- Liitunud: 22 Juun 2006, 22:01
- Tsikkel: Jawa638; Kawasaki KLE 500
- Asukoht: Raplamaa
Re: XENON
argo1987 kirjutas:Jaak43 kirjutas:Ka enda rattale eelmine hooaeg sai pandud peale bixenon ja mitte selle pärast, et ise paremini nähtav olla vaid selleks, et pimedas paremini näha. Kasutan pea 7 kuud aastas tsiklit igapäevase sõiduvahendina ja sügisene aeg õhtupoole ikka päris pime. Mu põhiline trass kulgeb kõrvalteel, kus mets servas ja ka loomad pole eriti harv nähtus. Tegelikult paneks ette tavapirni kui selle valgustugevus ja vastupidavus põrutustele mind rahuldaks. Nimelt valgustugevuse parandamiseks ostsin ikka kallimaid pirne ette, aga neid 1-2 korda nädalas vahetada muutus kulukaks. Ilmselt mõjus laastavalt pea kildine kruusalõik kus auk augus kinni ja seal oleks krossikas vist õigem sõiduriist. Ei saa ilmselt öelda, et xenon autojuhte ei häiriks aga tuledega vilgutanud on vaid rekkajuhid miskipärast.
Xenon siis peab paremini vastu põrutustele?
Pole ju hõõgniiti, mis puruneks.
Re: XENON
Ju siis oli kokkusattumus, et mul üks pirn läbi põles. Mõtlesin ise, et põrutusest äkki.
| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |
Re: XENON
Lasen kindlasti valgusvihu kõrguse ära kontrollida.. ma ei soovi kedagi pimestada, veel vähem seda, et keegi mulle otsa sõidaks.
Re: XENON
HID kitiga on selline asi, et sul tekkib küll 1 konsentreeritud joon, kuhu enamus valgusest suunatakse, aga sellest ülesse poole tekib sinakas hägu, mida ei saa välja reguleerida ja just see sama hägu hakkabki pimestama. Eks kui hid'id peale saad ja pimedas mõne seina poole tuled keerad, siis näed oma silmaga.
-
- Postitusi: 1827
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
Re: XENON
piibek kirjutas:See pole eriti loogiline, et xenon ei muuda Sind märgatavamaks, sest mina olen kindel, et muudab!
Nii veenvat argumenti pole tükil ajal kohanud!
Mille arvelt see ksenoonlamp paremini nähtav on? Paistab heledamalt silma autojuhile? Kas see mitte polegi sama, mis pimestamine?
Re: XENON
Olen seda joont ja sinakat hägu juba näinud.. enda auto tuled seina poole suunates.. nii on.. See pimestabki rekkajuhte?
No kumb on Sinu meelest paremini märgatavam, kas kusekollane halogeen, või madala ja ühtlaselt jaotatud xenonpirni erksinine valgusviht?
Teema läheb norimiseks üle juba..
-
- Postitusi: 31
- Liitunud: 18 Jaan 2011, 20:43
- Tsikkel: Kle500-Tdm850-Gsx600f-Gsr600
Re: XENON
piibek kirjutas:..... kas kusekollane halogeen, või madala ja ühtlaselt jaotatud xenonpirni erksinine valgusviht?
Teema läheb norimiseks üle juba..
Kui halogeen on silmaga nähtavalt kuusekollane siis on temale jõudev pinge umbes 20% väiksem nominaalsest ja valgusviljakus umbes 40% väiksem.
Tehke juhtmestik ja tuled korda siis näitavad halogeenid ka korralikku valgust.
Kui pirnipesa või reflektor on kõveraks sulanud siis ei näita ka xenon sellises laternas valgust õiges suunas.
Re: XENON
ping kirjutas:piibek kirjutas:..... kas kusekollane halogeen, või madala ja ühtlaselt jaotatud xenonpirni erksinine valgusviht?
Teema läheb norimiseks üle juba..
Kui halogeen on silmaga nähtavalt kuusekollane siis on temale jõudev pinge umbes 20% väiksem nominaalsest ja valgusviljakus umbes 40% väiksem.
Tehke juhtmestik ja tuled korda siis näitavad halogeenid ka korralikku valgust.
Kui pirnipesa või reflektor on kõveraks sulanud siis ei näita ka xenon sellises laternas valgust õiges suunas.
See oli pigem selline illustratiivne näide. Halogeeniga saab ka korraliku valguse kätte.. aga xenoniga veel parema
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.