2. leht 3-st
Re: Mure akuga.
Postitatud: 15 Mär 2011, 14:54
Postitas argo
ping kirjutas:Sügisel otsisin omale autoakut. Mõõtsin vanakooli, koormustega akutestriga.
Tuntud V.... brändi 72Ah aku millel kiri, et annab -20C juures 720A EN andis tegelikult +15C juures 420A DIN.
Nimetu brändi 68Ah aku, kirjaga 680A EN andis tegelikult 380A DIN poes riiulis.
90ndatel käivitas suviti mu Oldsmobile V8 diislit üks CCCP aku, kirjaga 55Ah 255A din.
Aga teemasse ka: võin te tühjaks seisnud akudesse särtsu sisse lasta.
Kuidas Sa seda särtsu sinna sisse saad ja kauaks see aku ka pidama jääb?
Sain enda oma laadima, aga läks kuumaks. Nüüd homme koju jõuan, siis proovin, kas veab ka käima, või aku mahtuvus läinud 
Re: Mure akuga.
Postitatud: 16 Mär 2011, 11:20
Postitas Tsikkelröövel
Kõige pullim, et veel 10 aastat tagasi olid akud nii paremad kui ka odavamad. Pakkasakku (55Ah) maksis 475 eeku ja sai mu vana hõreda Mosse peal sellist vatti, et endal tuli ka nutt peale. No kestis ka peale mind veel.
Probleem on tegelikult jõudnud muidugi ka tööstusse ja energeetikasse. Elektrialajaamades on samuti akupatareid (toidavad lüliteid, kui statsionaarne toide ära). Ja viimasel ajal pakutakse sinna ikka niisugust paska, et lugu paha. Veel saab häid akusid, aga hinnavahe ning TARBIJA HARIMATUS NING OMANIKU IGNORANTSUS teevad oma töö - loeb vaid hind. Mõtlen, et mingil hetkel peaks siin tulema pööre, nagu autotööstuses tuli (või mulle tundub, aga viimase aja autod enam nii hulluisti ei lagune ja see "5 aastat garantiid" ei olegi pelk sõnakõlks) - talumatult s**t kvaliteet rikub tootja renomee aastateks, sageli lõplikult. Sest kui miski on juba kord saanud sandi kuulsuse (prantsuse auto?), ei möödu see mõne aastaga. Sa pead 10 aastat sulakulda kommiraha eest tootma ja ikka leidub keegi, kes ehtsust hamba all proovib.
Ei tea, mis moodi nad kavatsevad elektriautosid toota, kui akude puhul ei suudeta tagada elementaarset kvaliteetigi?
Uhh, läks üldiseks mölaks, enam ei tee.
Re: Mure akuga.
Postitatud: 16 Mär 2011, 19:26
Postitas argo
Praeguse seisuga sain aku tööle! Võttis voolu sisse ja proovisin ratta peale ning vedas käima ilusti. Eks näha ole, kui kaua ta ka peab 
Argo
Re: Mure akuga.
Postitatud: 16 Mär 2011, 19:51
Postitas mart211
argo1987 kirjutas:Praeguse seisuga sain aku tööle! Võttis voolu sisse ja proovisin ratta peale ning vedas käima ilusti. Eks näha ole, kui kaua ta ka peab 
Argo
Minu oma vist samuti 
Re: Mure akuga.
Postitatud: 16 Mär 2011, 22:02
Postitas matcho
ma läksin kergema vastupanu teed ja ostsin tutika aku ...
nii et kui keegi ikka väga hädas, siis võib minu vana endale saada 2 liitrise coca eest ja elustama hakata 
a 10+ amprine
Re: Mure akuga.
Postitatud: 20 Mär 2011, 19:14
Postitas jegesmesh
Mul ka mure akuga, avastasin just, et läbipaistva akuhape asemel on pruun akuhape. Kuidas saab see nii olla? 
Re: Mure akuga.
Postitatud: 20 Mär 2011, 20:47
Postitas tnacc
jegesmesh kirjutas:Mul ka mure akuga, avastasin just, et läbipaistva akuhape asemel on pruun akuhape. Kuidas saab see nii olla? 
ega pole talvel ära külmunud aku?
jää on plaatidelt oksiidi lahti kangutanud ja happe ära värvinud 
Re: Mure akuga.
Postitatud: 20 Mär 2011, 23:03
Postitas jegesmesh
tnacc kirjutas:jegesmesh kirjutas:Mul ka mure akuga, avastasin just, et läbipaistva akuhape asemel on pruun akuhape. Kuidas saab see nii olla? 
ega pole talvel ära külmunud aku?
jää on plaatidelt oksiidi lahti kangutanud ja happe ära värvinud 
Korra külmus jah ära, kas see teeb akule halba kah kui see oksiid on lahti tulnud sealt?
Re: Mure akuga.
Postitatud: 20 Mär 2011, 23:42
Postitas Andrez
See teeb ainult head, saad uue aku omale 
Re: Mure akuga.
Postitatud: 21 Mär 2011, 00:02
Postitas jegesmesh
Andrez kirjutas:See teeb ainult head, saad uue aku omale 
Selge, tänud.
Kas keegi teab kust saab võimalikult väikest 6V geelakut? 
Re: Mure akuga.
Postitatud: 21 Mär 2011, 00:06
Postitas Andrez
Muide kui sul on vene riistale vaja ja originaalitseda tahad, siis mul on üks igivana tutikas vene aku olemas. Aku on kuiv, niiet kui elektrolüüt sisse panna võib asja saada.
Re: Mure akuga.
Postitatud: 21 Mär 2011, 00:54
Postitas tramm66
jegesmesh kirjutas:Kas keegi teab kust saab võimalikult väikest 6V geelakut? 
Meil on neid riiulis 6, 7, 8 ja 11 Ah aga ei kujuta ette kus maalt see väike pihta hakkab või lõpeb... 6Ah on näiteks 99x57x121 ja maksab 10,95eur
Re: Mure akuga.
Postitatud: 22 Mär 2011, 13:48
Postitas ratas
küsin siia teemasse ära, mis saab kui lõppevasse hooldusvabasse mootorratta akusse kus on plaatide vahel mingi kiud valada vedelikku juurde?
Re: Mure akuga.
Postitatud: 22 Mär 2011, 14:00
Postitas cool200
tramm66 kirjutas:jegesmesh kirjutas:Kas keegi teab kust saab võimalikult väikest 6V geelakut? 
Meil on neid riiulis 6, 7, 8 ja 11 Ah aga ei kujuta ette kus maalt see väike pihta hakkab või lõpeb... 6Ah on näiteks 99x57x121 ja maksab 10,95eur
yks räägib voltidest 6V ,teine ampertundidest Ah
ju ikka välismõõtudest on jutt
Re: Mure akuga.
Postitatud: 22 Mär 2011, 16:06
Postitas tramm66
Ma loetlesin millise amperaaziga 6 voldiseid akusi on pakkuda
Re: Mure akuga.
Postitatud: 09 Apr 2011, 20:38
Postitas karlis
Võtsin akult korgi maha ja aku vedeliku pole üldse nähagi aga vedelik peaks ju paistma
Sama aku mis teema algatajal exide 10Ah.Ja kas R1 ise ei suuda üldse akut laadida või on mu genekas omadega õhtal?
Re: Mure akuga.
Postitatud: 09 Apr 2011, 22:27
Postitas series
karlis kirjutas:Võtsin akult korgi maha ja aku vedeliku pole üldse nähagi aga vedelik peaks ju paistma
Sama aku mis teema algatajal exide 10Ah.Ja kas R1 ise ei suuda üldse akut laadida või on mu genekas omadega õhtal?
No miks peaks genekas asi olema? Vaevalt, et on genekas, pigem aku kuivale jäänud ja ei saa vajalikku särtsu sisse. Kui võimalus, katseta teise akuga vms.
Re: Mure akuga.
Postitatud: 09 Apr 2011, 23:42
Postitas karlis
kui ma panin aku rolleri peale siis ta suutis akule natuklene särtsu sisse anda aga bike suutis aku ainult tühjaks tõmmata ja ei suutnud akut üldse laadida
Re: Mure akuga.
Postitatud: 10 Apr 2011, 02:28
Postitas koi
Juhhuu jah!!
Akule on vedelik ka nagu mõnuaine, milleta see ei saa oma funktsiooni täita. Kui aku on kuivale jäänud, võib viga olla ka relees, mis peab hoidma õiget laadimis pinget. Ülemäärane pinge keedabki akust vee välja.
Dest vett sisse ja laadima! Äkki sul veab ja aku ärkab veel selleks hooajaks ellu. Kui ei ärka, pead oma mõnuainetega tagasi hoidma veidi ja tsiklile uue energiaallika ostma! Laadimise pead ikkagi üle kontrollima!
(A mul veel mõnuainet jätkub
)
Re: Mure akuga.
Postitatud: 10 Apr 2011, 08:43
Postitas series
koi kirjutas:Juhhuu jah!!
Akule on vedelik ka nagu mõnuaine, milleta see ei saa oma funktsiooni täita. Kui aku on kuivale jäänud, võib viga olla ka relees, mis peab hoidma õiget laadimis pinget. Ülemäärane pinge keedabki akust vee välja.
Dest vett sisse ja laadima! Äkki sul veab ja aku ärkab veel selleks hooajaks ellu. Kui ei ärka, pead oma mõnuainetega tagasi hoidma veidi ja tsiklile uue energiaallika ostma! Laadimise pead ikkagi üle kontrollima!
(A mul veel mõnuainet jätkub
)
Ei pea ilmtingimata olema destvesi. Ühel akuhappe pudelil oli silt et võib kasutada ka juurde lisamiseks kui hapet on väheks jäänud. Ise olin muidu teadlik, et hapet ei tohi lisada vaid jah, destilleeritud vett. Kuid võta näpust. Seda tegin ka 1 talve garaazis seisnud akuga, millel oli näha puudujääke ning selle tõttu, et oli ära seisnud enam voolu taha ei saanud, mitte pirnigi põlema, kuid aku oli kuum.
Re: Mure akuga.
Postitatud: 10 Apr 2011, 09:00
Postitas piloot
series kirjutas:
Ei pea ilmtingimata olema destvesi. Ühel akuhappe pudelil oli silt et võib kasutada ka juurde lisamiseks kui hapet on väheks jäänud. Ise olin muidu teadlik, et hapet ei tohi lisada vaid jah, destilleeritud vett. Kuid võta näpust. Seda tegin ka 1 talve garaazis seisnud akuga, millel oli näha puudujääke ning selle tõttu, et oli ära seisnud enam voolu taha ei saanud, mitte pirnigi põlema, kuid aku oli kuum.
Reeglina läheb akust lendu ainult vesi ja happe lisamiseks või selle vajaduse kontrollimiseks peab eelnevalt aku täis laadima, tühja aku korral ei õnnestugi elektrolüüdi tihetust tõepäraselt mõõta.
Re: Mure akuga.
Postitatud: 10 Apr 2011, 09:02
Postitas series
Just nimelt see oli seal pudelil siis kirjutamata, et eelnevalt peab aku täis laadima aga see selleks, minu intsidendil oli aku ennem happe lisamist juba otsad andnud.
Re: Mure akuga.
Postitatud: 10 Apr 2011, 11:54
Postitas argo
karlis kirjutas:Võtsin akult korgi maha ja aku vedeliku pole üldse nähagi aga vedelik peaks ju paistma
Sama aku mis teema algatajal exide 10Ah.Ja kas R1 ise ei suuda üldse akut laadida või on mu genekas omadega õhtal?
Sama kinnine aku mis minul? Kuidas Sa sellel akul korgid maha võtsid ja kas hiljem jäid ka pidama(R1 aku lapiti istme all)? Äkki minu akul ka vett sees vähe?
Minu aku praegu peab nii, et kui laed ära, siis norm terve päeva. Öö seisab garages(külm garage), siis hommikul jälle ei vea käima, tahab laadimist(kas või korraks) ning siis korras, kuni järgmise hommikuni
Kas tõesti on ööd veel aku jaoks liiga külmad? Kahtlen selles...
Re: Mure akuga.
Postitatud: 10 Apr 2011, 12:18
Postitas mihkel27
argo1987 kirjutas:karlis kirjutas:Võtsin akult korgi maha ja aku vedeliku pole üldse nähagi aga vedelik peaks ju paistma
Sama aku mis teema algatajal exide 10Ah.Ja kas R1 ise ei suuda üldse akut laadida või on mu genekas omadega õhtal?
Sama kinnine aku mis minul? Kuidas Sa sellel akul korgid maha võtsid ja kas hiljem jäid ka pidama(R1 aku lapiti istme all)? Äkki minu akul ka vett sees vähe?
Minu aku praegu peab nii, et kui laed ära, siis norm terve päeva. Öö seisab garages(külm garage), siis hommikul jälle ei vea käima, tahab laadimist(kas või korraks) ning siis korras, kuni järgmise hommikuni
Kas tõesti on ööd veel aku jaoks liiga külmad? Kahtlen selles...
Kas aku jookseb tühjaks ka siis, kui akul klemm maas? Kui ei, siis mahalaadimine kuskil ahelas.
Kui jookseb, siis aku otsas.
Re: Mure akuga.
Postitatud: 10 Apr 2011, 13:03
Postitas karlis
argo1987 kirjutas:karlis kirjutas:Võtsin akult korgi maha ja aku vedeliku pole üldse nähagi aga vedelik peaks ju paistma
Sama aku mis teema algatajal exide 10Ah.Ja kas R1 ise ei suuda üldse akut laadida või on mu genekas omadega õhtal?
Sama kinnine aku mis minul? Kuidas Sa sellel akul korgid maha võtsid ja kas hiljem jäid ka pidama(R1 aku lapiti istme all)? Äkki minu akul ka vett sees vähe?
Minu aku praegu peab nii, et kui laed ära, siis norm terve päeva. Öö seisab garages(külm garage), siis hommikul jälle ei vea käima, tahab laadimist(kas või korraks) ning siis korras, kuni järgmise hommikuni
Kas tõesti on ööd veel aku jaoks liiga külmad? Kahtlen selles...
Panin noa otsa vahele ja tõmbasin korgi lihtsalt maha.
Re: Mure akuga.
Postitatud: 13 Apr 2011, 20:58
Postitas jegesmesh
6V akuga selline jama, et ei lae täis, tsiklil laadimisvool 7,5V, aga aku üle 2,3V täis ei lähe.
Kas tõesti aku saab olla nii vigane, et ei võta enam voolu sisse lihtalt? 
Re: Mure akuga.
Postitatud: 13 Apr 2011, 22:00
Postitas kurikristjan
Re: Mure akuga.
Postitatud: 13 Apr 2011, 22:39
Postitas Helldog
Omat kogemusest võin öelda. et tee,mis teed kui aku on läbi siis aitab anult uus aku...
Re: Mure akuga.
Postitatud: 13 Apr 2011, 23:27
Postitas sass1
Exide aku 12V 8Ah sama lugu. Laadisin erilise laadijaga, sõitsin päeval, 5 käivitamisel käima enam ei läinud. Loodan, et asi ikkagi akus?
EXIDE pidi olema hea aku, aga paistab, et pole. Eelmise aasta aku.
Re: Mure akuga.
Postitatud: 06 Mai 2011, 18:57
Postitas argo
mihkel27 kirjutas:Kas aku jookseb tühjaks ka siis, kui akul klemm maas? Kui ei, siis mahalaadimine kuskil ahelas.
Kui jookseb, siis aku otsas.
Aku ei jookse tühjaks kui klemm maas on. Nüüd ratas seisis pea kaks nädalat(akul klemm peal) ja täiesti tühi, aint parktuledel hõõgniit õrnalt hõõgus
Laadisin nüüd peaaegu täis, sain tsikli käima ja kontrollisin laadimist. Laadimine näitab ainult 12,7 volti. Kui veidi pikemalt sõita, siis nagu laadiks mingil määral ennast, aga käima läheb ikka vaevaliselt. Milles viga võib olla? Kas pingeregulaator läbi või korraldab aku mingit jama? Kui regulaator oleks läbi, siis ju sõidaks aku täiesti tühjaks?