2. leht 2-st
Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009
Postitatud: 14 Mai 2009, 12:47
Postitas sang
Nagu ma olen aru saanud, on kaks põhimõttelist küsimust vaja kuidagi ära sätestada: ridade vahel liikumine ja parkimine kõnniteedel.
Ridade vahel liikumine. Eelnõus käib selle kohta §2 p73 (sõidurada on sõidutee pikiriba, mis võib olla tähistatud asjakohaste liiklusmärkide või teekatte¬märgistega ja mille laius on küllaldane autode liiklemiseks ühes reas;). Küsimus on, kas sellele on vaja täpsustavalt lisada, et mootorrattaid võib kõrvuti olla rohkem kui üks või piisab praegusest sõnastusest. Ühelt poolt jurist väidab, et praegune sõnastus võimaldab tõlgendada küll nii, et kui seadus ei ütle, et rada on ühe tsikli laiune, siis võib seal mitu tsiklit kõrvuti sõita. Teisalt aga võiks igaks juhuks kindla normi sisse kirjutada. Täiendus siis sellele sõidurea definitsioonile võiks olla: "Mootorrattad ja mopeedid võivad piisava külgvahe puhul sõita rohkem kui ühes reas."
Parkimine kõnniteedel. Eelnõus on sellel teemal §19. A-kati erisuse sissekirjutamine eeldab ühte lisapunkti, kuskile olemasolevale juurde kirjutamine muudaks asja segasemaks. Ettepanek: §19 p.X: "Mootorrattaid ja mopeede võib parkida osaliselt või täielikult kõnniteel, jättes jalakäijale vabaks vähemalt 1,5 meetri laiuse käiguriba;"
Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009
Postitatud: 14 Mai 2009, 13:26
Postitas Artemide
Junzu kirjutas:"Sõiduki kasutaja andmete mitteesitamine" ehk et kui numbrit rattal nähakse ja eest ära paned, siis 3k kukub juba kindlasti. Samas parem 3 kui 18 võiks öelda.
Kui sa 200ga radarisse lendad ja siis veel eest ära ka saad, siis võiks pigem öelda et 3k on nagu ''veits'' parem kui 18k + 24kuud lubadeta. Varsti saab selle pealt raha teenima hakata et teha natuke uurimistööd ja hakata valmistama kaarte, kus on kõikvõimalikud ''eest ära põgenemise'' rajad jne
. Need trahvid on tõesti juba utoopilised- samas, Inglismaal on see 24kuud lubadeta juba päris pikki aastaid kehtinud ja seda palju palju leebemate rikkumistega. Kõige jubedam ongi et olgu trahv trahviks, küll selle kuidagi välja mõtleb kuda trahv ära maksta, kasvõi aresti
, aga see et sa kasvõi pool aastat rääkimata siis 2 aastast mitte ühegi liiklusvahendiga sõita ei saa, vot see on juba midagi. Selle uue seaduse järgi oli minu 3 kuuline karistus tühiasi mitme aasta kõrval. Ja uskuge mind ei ole no mitte üldse tore 3 kuud ainult rolleriga liigelda(ma ei mõtle 90 päeva päikest ja +20kraadi, vaid kõike muud ilma) ja juba see kolm kuud tundus niiiiiiiii pikk aeg, eriti kui lähim ühistransport kodust asub ka 5 kiltsa kaugusel 
Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009
Postitatud: 14 Mai 2009, 13:56
Postitas teitur
Artemide kirjutas:Junzu kirjutas:"Sõiduki kasutaja andmete mitteesitamine" ehk et kui numbrit rattal nähakse ja eest ära paned, siis 3k kukub juba kindlasti. Samas parem 3 kui 18 võiks öelda.
Kui sa 200ga radarisse lendad ja siis veel eest ära ka saad, siis võiks pigem öelda et 3k on nagu ''veits'' parem kui 18k + 24kuud lubadeta. Varsti saab selle pealt raha teenima hakata et teha natuke uurimistööd ja hakata valmistama kaarte, kus on kõikvõimalikud ''eest ära põgenemise'' rajad jne
. Need trahvid on tõesti juba utoopilised- samas, Inglismaal on see 24kuud lubadeta juba päris pikki aastaid kehtinud ja seda palju palju leebemate rikkumistega. Kõige jubedam ongi et olgu trahv trahviks, küll selle kuidagi välja mõtleb kuda trahv ära maksta, kasvõi aresti
, aga see et sa kasvõi pool aastat rääkimata siis 2 aastast mitte ühegi liiklusvahendiga sõita ei saa, vot see on juba midagi. Selle uue seaduse järgi oli minu 3 kuuline karistus tühiasi mitme aasta kõrval. Ja uskuge mind ei ole no mitte üldse tore 3 kuud ainult rolleriga liigelda(ma ei mõtle 90 päeva päikest ja +20kraadi, vaid kõike muud ilma) ja juba see kolm kuud tundus niiiiiiiii pikk aeg, eriti kui lähim ühistransport kodust asub ka 5 kiltsa kaugusel 
Aga kas uue seaduse järgi ei pea ka rolleri jaoks kõigil load taskus olema? Siis põhimõtteliselt võetakse need ju ka aastaks ära kui jääd vahele
Ega siin muud üle jää kui 
Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009
Postitatud: 14 Mai 2009, 17:20
Postitas e-thug
Kas nüüd on ka legaalne nn. piirata rattaid a1e juhtidel sest siis ju kw/kg suhe oleks limiidi sees olgugi, et ccm'e rohkem kui 125?
Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009
Postitatud: 14 Mai 2009, 17:38
Postitas mmz
A1 – mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 kuupsentimeetrit ja võimsus ei ületa 11 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,1 kilovatti kilogrammi kohta.
Siiski mitte, A1 mootorratas jääb kuni 125 kuubikuliseks, sõltumata massist ja võimsusest. Need on 2 eraldi tingimust, mis peavad olema täidetud.
Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009
Postitatud: 14 Mai 2009, 18:56
Postitas Panthera
Spämmin ka korra ...
Et kas ma sain õigesti aru:
Ma olen 20, oktoobriks on mul A2 olnud 2 aastat, autolube ei ole, ja saan siis teha kohe peale seda täis A kat-i, või vahetatakse automaatselt ARK-is ümber A vastu ?
Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009
Postitatud: 14 Mai 2009, 19:26
Postitas oja
see on liikluseaduse eelnõu, selle seaduse kehtima hakkamine võtab vast veel aega.
Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009
Postitatud: 14 Mai 2009, 20:17
Postitas Vender
Panthera kirjutas:Spämmin ka korra ...
Et kas ma sain õigesti aru:
Ma olen 20, oktoobriks on mul A2 olnud 2 aastat, autolube ei ole, ja saan siis teha kohe peale seda täis A kat-i, või vahetatakse automaatselt ARK-is ümber A vastu ?
Eelnõus on kirjas:
§ 96. Mootorsõiduki juhtimisõiguse andmise üldnõuded
(3) Mootorsõidukijuhi kvalifikatsiooni omandamiseks peab juhtimisõiguse taotleja läbima käesoleva paragrahvi lõike 6 ja lõike 8 alusel kehtestatud ettevalmistuse ning käesoleva paragrahvi lõike 8 alusel kehtestatud nõuete kohase esmaabikoolituse ja sooritama edukalt lõike 7 alusel kehtestatud korras liiklusteooria- ja sõidueksami. Liiklusteooria eksamit ei ole vaja sooritada käesoleva seaduse § 103 lõigetes 2 ja 3 toodud juhtudel, kus üleminekul madalama kategooria mootorratta juhtimiselt kõrgema kategooria mootorratta juhtimisele antakse juhtimisõigus pärast edukat sõidueksami sooritamist.
§ 103. A-kategooria, A1- ja A2-alamkategooria, B-kategooria ja B1-alamkate¬gooria ning B-kategooria ja C1-alamkategooria mootorsõiduki juhtimisõiguse üheaegsel taotlemisel juhtimisõiguse andmine
b A-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigus antakse isikule, kellel on juhiluba mis tahes kategooria auto juhtimiseks või kellel on olnud A2-alamkategooria mootorsõiduki juhtimisõigus vähemalt kaks aastat.[/b]
(3) A2-alamkategooria mootorsõiduki juhtimisõiguse võib anda ka isikule, kellel on esmane juhiluba või juhiluba mis tahes kategooria mootorsõiduki juhtimiseks või kellel on A1-alamkategooria mootorsõiduki juhtimisõigus.
Seega - sõidueksam tuleb ära teha.
Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009
Postitatud: 14 Mai 2009, 20:18
Postitas Ivoonu
Eelnõusse sisse kirjutatud eeldatav jõustumisaeg on 01.01.2010, seega selle ajani käib küll kõik üsna kindlalt vana moodi edasi.
Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009
Postitatud: 14 Mai 2009, 20:56
Postitas alopex
Võtke asja rahulikult ja ärge oma halle ajurakke lolliks ka ajage,
nimelt see plaanitav uus liiklusseaduse eelnõu on juba vähemalt 3-4 aastat vana ja mina olen juba ammu loobunud selle eelnõu lugemisest.
Kui see kunagi jõustub , eks siis paistab , mida meie "spetsialistid" kokku kirjutanud on.