Keti pesu

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

piloot kirjutas:
Freaksmart kirjutas:
Suzumen kirjutas:
Freaksmart kirjutas:

Kui tegemist ei ole avatud tulega, siis igasugused simmerid ja kummitihendid kannatavad päris kõrgeid temperatuure.

Kui kõrge on kõrge temperatuur? Ehk oleks võimalik kraadides kuidagi ennast väljendada :roll: Muidu jääb Sinu postitus arusaamatuks.

No ütleme nii, et nõuka ajal soojendasid mõned inimesed Jawa karterit koos väntvõlli simmeritega kodus ahjus. Ei kujuta ette palju seal see temperatuur on kuid alla 200 vaevalt.

Kummaline fetiš... :roll:

Mis seal siis nii fetishit ikka on :).

Tehase tehnoloogia nõuab ju ka kaasaegsetel ratastel vändalaagrite eemaldamisel ja paigaldamisel karteri soojendamist (küll siiski 100-120 kraadini) ja paigaldamisel laagrite külmutamist sügavkülmas.


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Jawa karteripoole ahju pistmisel ei ole jah mingit fetišit. Ja probleem ei ole seal mitte laagrite paigaldamisel - need koputatakse paika vana laagri võruga. Ning otsalaagri vahetamiseks polegi mootorit pooleks võtta vaja. Spetstõmmitsaga vana laager välja ja uus asemele - nii suured seal pingud ei ole, et seda ei saaks.
Ahju pistmine on vajalik selleks, et mootori pooled lopsti kokku saaks panna (seal see kahe silindri vaheline väntvõlli keskel asuv alumiiniumist vahetükk on pinguga, kuivõrd see eraldab silindrite kartereid üksteisest). Aga temperatuurid kuni 200 kraadi unustage heaga ära. Isegi 100 kraadi pole vaja. Ärge unustage, et alumiiniumi soojuspaisumine on ikkagi õige suur ja piisav temperatuur on selline, et "sepakäega" tegelane ei pane kinnastki kätte. Mingist 70-st küll. Aga ei juhtuks ka 100-st kraadist midagi, paljuke see töötemperatuurgi madalam on?
Võtke või kolvi sõrme paigaldamine - külmast kolvist annab teist välja pöörata. Aga taaskomplekteerimisel lased kolvi soojapuhuriga kuumaks ja sõrm läheb sisse nagu ploksti.

Õli sees keetmine aga... Vaadake, mineraalõli keemistemperatuur on niipalju kõrge, et sellise temperatuurini kuumutamine hakkab minu meelest muutma juba terase omadusi. Palju meie hulgas on metallurge, kes õigesti noolutada suudavad? Mina küll mitte, aga mingi 250 kraadi juures hakkavad sellised protsessid juba pihta. Castrol TXT Softec Plus 5W-30 keemispunkt on näiteks 300 kraadi juures.

Lihtsalt kuuma õliga aga see lugu, et minu meelest on tihendusrõngastega ketil määre juba sees. Selle kuumutamise mõte oli ju selles, et paisunud avadega keti lülide vahele läheb õli, eriti kuum õli, paremini. Aga milleks peaksime me soovima, et tihenditega keti konsistentne määrdeaine saaks "rikastatud" mingi muu õliga???
Jätaks selle variandi siiski tavalisele tihenditeta ketile.

Viimati muutis Tsikkelröövel, 16 Nov 2007, 16:19, muudetud 1 kord kokku.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

tokintmash
Postitusi: 114
Liitunud: 12 Juul 2006, 11:59
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas tokintmash »

Mina plaanin osta ühte nendest toodetest: http://www.kettenmax.com/en/index/index.asp

Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Õli keetmisel oli kunagi ka oma taotlus aga... teretulemast minevikku - tänapäeval on selleks läbitungimisvõimega (ehk üliväikese pindpinevusega) õlid.
Aga nii esimene ja nagu ka teine neist variantidest, käib ketihoolusest ikka kaarega kaugelt.

Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1278
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 45 korda

Lugemata postitus Postitas isakene »

O- ja X- rõngaste valmistamiseks kasutatavate materjalide töötemperatuurivahemikud:

NBR ehk nitriilkummi, kõige laialdasemalt kasutatav rõngamaterjal: -40 kuni +120C

FPM ehk fluorkummi, kettides ilmselt ei kasutata, kuna kardab madalaid temperatuure: -18 - +220C

EPDM ehk eteenpropeenkummi, tõenäoliselt hea ketirõngamaterjal, kannatab hästi vett, auru, alkaale ja nõrku happeid, hea vastupidavus mehaanilisele kulumisele ja ilmastikule: -50 - +150C

MVQ ehk silikoonkummi, kettides ei kasutata, sobib vaid staatilisse kasutusse: -55 - +230C

Kasutaja avatar

speedvana
Postitusi: 865
Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
Tsikkel: FZR
Asukoht: tallinn/+
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas speedvana »

tokintmash kirjutas:

Mina plaanin osta ühte nendest toodetest: http://www.kettenmax.com/en/index/index.asp

tootel tundub olema jumet, kuigi kergelt, tele- shopi maiguline, kui lugupeetud, proffid on oma sõna öelnud ja hind teada,

siis kuhu???

Kasutaja avatar

tokintmash
Postitusi: 114
Liitunud: 12 Juul 2006, 11:59
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas tokintmash »

Mulle soovitati seda Velti töökojast ja hinnad on samas saidil olemas:
http://www.kettenmax.com/en/product/ad_ ... tem_id=730
http://www.kettenmax.com/en/product/ad_ ... tem_id=776

Kasutaja avatar

Tar
Postitusi: 216
Liitunud: 26 Jaan 2006, 14:03
Tsikkel: YZF-R1
Asukoht: Rapla|Tallinn

Lugemata postitus Postitas Tar »

Ise tõmbasin diisli ja pinsliga sodi maha (rehv sai kinni kaetud pläkerdamise ajaks), kaltsuga puhtaks ning peale nõrgumist Castrol Chain Wax peale, läigib nagu uus.

Tundus nagu hea mõte, või mitte?


Jussike
Postitusi: 264
Liitunud: 18 Nov 2007, 13:18
Tsikkel: Gixxer

Lugemata postitus Postitas Jussike »

Diisel on hea mõte kui ta ainult sealt kätte saab, võibolla õhuga, sest määre ei seisa peal, eks ole ju diisel ise määre omaette. Kasutan odavat moot. pesu vah. see kuivab ruttu ära. Ega palju mööda panna ei saa kui kett määritud siis ka kestab. Pesta ei tohi pesuriga, sest kui tegu tihend ketiga --- O X Z -- siis vett sealt enam kätte ei saa. Mäletan vene veekindlat kella sisse lasi välja ei lasknud. Variant on poodi uue jägi. Igasugu rakised pesuks on samuti head kas ait tasub, häda käes pehme hea lap ajab ka asja ära. Määrdeid olen kasutanud nii odavaid kui kalleid variante, mis triipu kõrvataha ei jäta ja määrib ka on MOTULI Chain Lube Factory Line. Kindlasti on teisi häid ja paremaid kui ei proovi ei oska kaasa rääkida. Maantee peal väga hea. Ketti keeta kui kartuleid ---- oleks küll siis kui tegu ilma tih. ketiga. Tänap. paksud määrded ei veeldugi ja vedelad määrded ei püsi vahel. Keeda palju tahad

Kood: Vali kõik

 Virks.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”