Keti pesu

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Tiit Berg

Keti pesu

Lugemata postitus Postitas Tiit Berg »

Mure selline täna avastain et rattal kett üli suure sita kihi all, õli+liiv, et tuli mõte kett puhtaks pesta, aga kuidas seda õieti teha ja mis vahendit kasutada või kuidas see protseduur õieti ette näeb - ja äkki oskab keegi mignit jõhkrat head keemiat soovitada millega pigi ja õli gondlitelt ja kiigelt vms eemaldada

Kasutaja avatar

Maku
Postitusi: 216
Liitunud: 04 Juun 2007, 13:29
Tsikkel: Kawa ZX-6R '04
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Maku »

keti puhastajat (chain cleaner)oskan soovitatada, ise kasutan castroli oma, aga kõigil tuntumatel tootjatel on selline asi olemas (nt valvoline, motul jne). Keti puhastamisel peab silmas pidama, et ei kasutaks break cleanerit, sest see söövitab keti kummitihendeid ning seeläbi lühendab ta eluiga. protseduuri uuri pakendilt, aga üldiselt pihustad peale ja nühid lapiga mustuse ära 8) jõudu puhastamisel :)

Kasutaja avatar

juhe
Postitusi: 73
Liitunud: 08 Sept 2006, 13:07
Tsikkel: KTM 300EXC, Kawasaki kxf700
Asukoht: Saverna

Lugemata postitus Postitas juhe »

Lapiga sa jäädki puhastama ketti.Survepesuriga või siis suruõhuga kõige õigem ikka

Puurija Tšäkkkkk!!!!

Teema algataja
Tiit Berg

Lugemata postitus Postitas Tiit Berg »

suur tänu mehed ,eks ma kombineerin suvrepesu ja selle chain cleaneri, hea et küsisin, ise tahtsin juba hamba harja ja fairyga teha:D

Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bash »

juhe kirjutas:

Lapiga sa jäädki puhastama ketti.Survepesuriga või siis suruõhuga kõige õigem ikka

Survekaga ei tohi pesta O-ring ketti. Lased tihenditest läbi. Vähemalt mina olen nii aru saanud :oops:

Just enjoy ... nothing less, nothing more
Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas westel »

Minuarust on see mõtetu tegevus. See ei anna ketile pikemat eluiga.
Eks ta ole rohkem viitsimise asi :wink:

Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas westel »

juhe kirjutas:

Lapiga sa jäädki puhastama ketti.Survepesuriga või siis suruõhuga kõige õigem ikka

Lased ilusti survekaga peale kogunenud liiva sinna vahele.
Pealt näha ilus puhas küll...aga mis mõte sellel on?

Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bash »

Brake cleaner on üsna efektiivne vaha maha võtmisel. Brake cleaner ja lapp.

Just enjoy ... nothing less, nothing more
Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Kui tahad harjaga siis saad ka petrooliumiga puhtaks harjata.Aga jah vaata,et atsetooni ei sisalda puhastus aine.Osadel puhastus aerosoolidel atsetoon sees.

Kasutaja avatar

Maku
Postitusi: 216
Liitunud: 04 Juun 2007, 13:29
Tsikkel: Kawa ZX-6R '04
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Maku »

seepärast ongi just chain cleaner õige, et ta ei riku kummitihendeid

Kasutaja avatar

rolex
Postitusi: 246
Liitunud: 31 Jaan 2004, 04:05
Tsikkel: Suzuki 1400
Asukoht: Pärnumaa

Lugemata postitus Postitas rolex »

Ma küll ei taipa kuidas lapi ja suruõhuga keti puhtaks saab aga juu saab kui räägitakse, peale esimest puhastust nende poes müüdavate tilulilude otsustasin siiski jääda vana puhastus viisi juurde. Valad naftat nõusse võtad mõne vana pintsli ja siis muidku harjad, pintsli harjased poevad ilusti iga keti lüli vahele.

tasa ja targu
Kasutaja avatar

juhe
Postitusi: 73
Liitunud: 08 Sept 2006, 13:07
Tsikkel: KTM 300EXC, Kawasaki kxf700
Asukoht: Saverna

Lugemata postitus Postitas juhe »

westel kirjutas:
juhe kirjutas:

Lapiga sa jäädki puhastama ketti.Survepesuriga või siis suruõhuga kõige õigem ikka

Lased ilusti survekaga peale kogunenud liiva sinna vahele.
Pealt näha ilus puhas küll...aga mis mõte sellel on?

ma ei usu et asi nii hull on.kui kett on heas korras siis ei lähe midagi sodi sinna vahele.vana ja kulunud keti liikuvate osade vahele jah võib minna aga samas kui suruõhuga lasta siis samas kui ta laseb sinna vahele sodi siis samas ka teiselt poolt välja.kui ikka pikalt ja korralikult suruõhuga lasta ma usun et siis saab ikka hea kyll.ei taha uskuda, et keegi nii väga viitsib lapi ja harjaga väga mässata.

Puurija Tšäkkkkk!!!!
Kasutaja avatar

cool200
Postitusi: 657
Liitunud: 15 Okt 2005, 13:19
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas cool200 »

see pintsli ja diisliga puhastus--peab paika

jawad,dnepr soolo,suzukiT500 2 takti,suzuGSXR750F,honda CBR900RR,yamuR1,suzuGSXR1000 K4 :)
Kasutaja avatar

juhe
Postitusi: 73
Liitunud: 08 Sept 2006, 13:07
Tsikkel: KTM 300EXC, Kawasaki kxf700
Asukoht: Saverna

Lugemata postitus Postitas juhe »

cool200 kirjutas:

see pintsli ja diisliga puhastus--peab paika

ei vaidle vastu

Puurija Tšäkkkkk!!!!

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Ratas keskhargile. Chain cleaner peale. Veidi seista. Ja siis suurem lapp pihku ja teise käega ajad ratast ringi, kett käib läbi lapi. Vajadusel korrata. Kui tahad, et kett hiilgaks (aga mis mõte sellel on, 1 km sõitu ja tolm jälle peal), on tõesti tüütu. Aga piisavalt puhtaks saab keti niimoodi üpris kiiresti. Muidugi tingimusel, et see võetakse ette normaalse tihedusega (määrimisintervall on ju ca 500 km), mitte kord aastas.

Ja kui sõita ikka ka tolmuteed, on õigem kasutada off-road ketiõli, siis pillub kett suure pasa ise küljest.

Survepesuga ei soovita pesta mitte mingisugust mehhaanikat. Parem olgu väljast VÄGA pasane, kui seest VEIDI pasane.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

matu
Postitusi: 250
Liitunud: 13 Jaan 2007, 13:39
Tsikkel: välismaa motikas

Re: Keti pesu

Lugemata postitus Postitas matu »

Tiit Berg kirjutas:

oskab keegi mignit jõhkrat head keemiat soovitada millega pigi ja õli gondlitelt ja kiigelt vms eemaldada

Ise kasutan tavalist buhastusbensiini (Avio) ja võtab kõik pigi, õli ja muud sellise kaka väga eduliselt maha, ilma et midagi värvile või muule pinnale halba teeks. Auto puhul ka päris palju seda kasutanud kui pigipesu suuremaid pigiplekke ära ei taha pesta. Ehituspoodides seda kindlasti müügil ja liitri hind peaks olema midagi 40 eeki.

Kasutaja avatar

Painteddeath
Postitusi: 203
Liitunud: 16 Aug 2007, 02:33
Tsikkel: Aprilia Tuono
Asukoht: Jõgeva/Tallinn

Lugemata postitus Postitas Painteddeath »

Ise olen kuulnud selist juttu ja kavatsen vist järgi proovida ka.
Keedad ziguli õlis veidi ja pidi ikke päris puhtaks võtma. Mul vaja paar lüli vahelt ära võtta ja see kett on ikka maru kakane,niiet ma ei hakka üritamagi mingi moodsa puhastus keemiaga vaid püüan seda vana kooli trikki järgi teha. Kui töötab siis hõiskan ja kui ei, no siis juhtub ikke :roll:


kullokas
Postitusi: 192
Liitunud: 10 Okt 2003, 16:20
Asukoht: Tagadi
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kullokas »

Keetmine ikka ainult ilma tihenditeta keti teema. Ära tihendketti (O- või X-rõngas) küll kuumutama hakka, vaevalt see õli keemistemperatuur kummirõngakestele hästi mõjub...


kont
Postitusi: 28
Liitunud: 22 Apr 2007, 19:25
Tsikkel: Must Bläku
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas kont »

Bensiin ja survepesu hoia ketist kaaugele eemale kui on o rõngastega kett

kunagi K-750, gsx600f nüüd cbr1100xx
Pilt
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Ja hoideke ka WD40 kettidest eemal.WD40 on söövitava toimega, tihenditele tuleb game over.

Challenge the Adventure.Ride The World

Teema algataja
Tiit Berg

Lugemata postitus Postitas Tiit Berg »

kõva ma täna pesin keti, vee ja white spiritiga puhtaks, hiljem lasin keti õliga üle, jäi suts puudu ja mõtlesin et ega suurt vahet pole ja lasin veel WD40'ga üle:D mis teha, kett uuesti veegap uhtaks vä? ja ketiõliga või mdia teha

Kasutaja avatar

kaval
Postitusi: 895
Liitunud: 12 Juul 2007, 23:42
Tsikkel: rattatuu
Asukoht: tln,mõigu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kaval »

Primo kirjutas:

Ja hoideke ka WD40 kettidest eemal.WD40 on söövitava toimega, tihenditele tuleb game over.

:shock: see küll tõele ei vasta,WD40 on niiskust eemaldava toimega õli,ei tee ta ketile midagi

http://www.arcar.eu odavad rendiautod al.5 euri päev
anda rendile koos tehnikaga garaaz Mõigus kaaskasutusse.500 euri
allar 56291000
umbe ull miis

Teema algataja
Tiit Berg

Lugemata postitus Postitas Tiit Berg »

jumal tänatud, ma pidin juba survepesuri välja tirima :D


joel
Postitusi: 1826
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 117 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

http://en.wikipedia.org/wiki/WD-40:
The WD-40 company claims it is safe for use on all motorcycle chains, but recommended cleaning products vary among chain manufacturers. Tsubaki Chain[4] and RK Chain recommend WD-40 to clean or displace water on all types of chains, including sealed ring.

http://www.ftmbiz.com/faq.html:
Q How should I maintain my O-ring chain?

A. Doing routine maintenance on any chain is a crucial step to getting the maximum wearlife out of your chain. You should clean and check its adjustment every 400 miles (sooner if the chain gets excessively dirty). Use formulated O-ring chain cleaner or other similar product to keep dirt from building up around link plates and rollers. Don't use a wire brush or pressure washer. If your chain comes in contact with water, be sure to use a moisture displacement (like WD40). Lubing an O-Ring chain is vital for maximum wearlife. All RK O-Ring chains are injected at the factory with a lifetime supply of internal lubricant. The purpose of an O-Ring lube is to keep the chain from rusting and the O-rings from drying out. We recommend RK special formula O-Ring Chain Lube because it is a non-aerosol, specifically formulated to stick the chain, yet not attract excessive dirt.

Joel
Kasutaja avatar

ulmo
Postitusi: 382
Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas ulmo »

joel kirjutas:

The purpose of an O-Ring lube is to keep the chain from rusting and the O-rings from drying out.

Ja mitte ainult, keti- ja hammasrataste vahelist hõõrdumist ja kulumist vähendab ketiõli samuti.

Igasugusest keti määrimisest tuleks rääkida konkreetses kontekstis. Asfaltkattega teedel (vähetolmused keskkonnad) ühel põhimõttel ja tolmused-liivased kruusa- ja pinnasteed teisel põhimõttel.

Esimese puhul ilmselt on otstarbekas intervallmäärimine ja puhastamine, teisel juhul on kett peale 10km sõitu sama must kui peale 1000km sõitu. Ainus, mis aitab on püsiõlitus hulgas, mis liiva ja tolmu koos õliga ketilt ära lennutab.

Ma ei näe mingit põhjust, miks peaks ketti pesema-puhastama peale esteetiliste põhjuste ja paljude xxx-rrr eputajate jaoks ongi see olulisim põhjus.

Kasutaja avatar

speedvana
Postitusi: 865
Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
Tsikkel: FZR
Asukoht: tallinn/+
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas speedvana »

velo maailmas, tuntakse niisugust asja keti pesuks
http://www.author.ee/lisavarustus.htm?id=60003912


Teema algataja
Tiit Berg

Lugemata postitus Postitas Tiit Berg »

speedvana kirjutas:

velo maailmas, tuntakse niisugust asja keti pesuks
http://www.author.ee/lisavarustus.htm?id=60003912

280.- suhto dav, ei tea kast sest asjast tolku ka on, plastik karp :roll:

Kasutaja avatar

Freaksmart
Postitusi: 774
Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas Freaksmart »

kullokas kirjutas:

Keetmine ikka ainult ilma tihenditeta keti teema. Ära tihendketti (O- või X-rõngas) küll kuumutama hakka, vaevalt see õli keemistemperatuur kummirõngakestele hästi mõjub...

Kui tegemist ei ole avatud tulega, siis igasugused simmerid ja kummitihendid kannatavad päris kõrgeid temperatuure.

Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)
Kasutaja avatar

Freaksmart
Postitusi: 774
Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas Freaksmart »

Suzumen kirjutas:
Freaksmart kirjutas:
kullokas kirjutas:

Keetmine ikka ainult ilma tihenditeta keti teema. Ära tihendketti (O- või X-rõngas) küll kuumutama hakka, vaevalt see õli keemistemperatuur kummirõngakestele hästi mõjub...

Kui tegemist ei ole avatud tulega, siis igasugused simmerid ja kummitihendid kannatavad päris kõrgeid temperatuure.

Kui kõrge on kõrge temperatuur? Ehk oleks võimalik kraadides kuidagi ennast väljendada :roll: Muidu jääb Sinu postitus arusaamatuks.

No ütleme nii, et nõuka ajal soojendasid mõned inimesed Jawa karterit koos väntvõlli simmeritega kodus ahjus. Ei kujuta ette palju seal see temperatuur on kuid alla 200 vaevalt.

Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

Freaksmart kirjutas:
Suzumen kirjutas:
Freaksmart kirjutas:
kullokas kirjutas:

Keetmine ikka ainult ilma tihenditeta keti teema. Ära tihendketti (O- või X-rõngas) küll kuumutama hakka, vaevalt see õli keemistemperatuur kummirõngakestele hästi mõjub...

Kui tegemist ei ole avatud tulega, siis igasugused simmerid ja kummitihendid kannatavad päris kõrgeid temperatuure.

Kui kõrge on kõrge temperatuur? Ehk oleks võimalik kraadides kuidagi ennast väljendada :roll: Muidu jääb Sinu postitus arusaamatuks.

No ütleme nii, et nõuka ajal soojendasid mõned inimesed Jawa karterit koos väntvõlli simmeritega kodus ahjus. Ei kujuta ette palju seal see temperatuur on kuid alla 200 vaevalt.

Kummaline fetiš... :roll:

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”