Keti pesu
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Keti pesu
Mure selline täna avastain et rattal kett üli suure sita kihi all, õli+liiv, et tuli mõte kett puhtaks pesta, aga kuidas seda õieti teha ja mis vahendit kasutada või kuidas see protseduur õieti ette näeb - ja äkki oskab keegi mignit jõhkrat head keemiat soovitada millega pigi ja õli gondlitelt ja kiigelt vms eemaldada
keti puhastajat (chain cleaner)oskan soovitatada, ise kasutan castroli oma, aga kõigil tuntumatel tootjatel on selline asi olemas (nt valvoline, motul jne). Keti puhastamisel peab silmas pidama, et ei kasutaks break cleanerit, sest see söövitab keti kummitihendeid ning seeläbi lühendab ta eluiga. protseduuri uuri pakendilt, aga üldiselt pihustad peale ja nühid lapiga mustuse ära jõudu puhastamisel
-
Teema algataja
Ma küll ei taipa kuidas lapi ja suruõhuga keti puhtaks saab aga juu saab kui räägitakse, peale esimest puhastust nende poes müüdavate tilulilude otsustasin siiski jääda vana puhastus viisi juurde. Valad naftat nõusse võtad mõne vana pintsli ja siis muidku harjad, pintsli harjased poevad ilusti iga keti lüli vahele.
-
- Postitusi: 73
- Liitunud: 08 Sept 2006, 13:07
- Tsikkel: KTM 300EXC, Kawasaki kxf700
- Asukoht: Saverna
westel kirjutas:juhe kirjutas:Lapiga sa jäädki puhastama ketti.Survepesuriga või siis suruõhuga kõige õigem ikka
Lased ilusti survekaga peale kogunenud liiva sinna vahele.
Pealt näha ilus puhas küll...aga mis mõte sellel on?
ma ei usu et asi nii hull on.kui kett on heas korras siis ei lähe midagi sodi sinna vahele.vana ja kulunud keti liikuvate osade vahele jah võib minna aga samas kui suruõhuga lasta siis samas kui ta laseb sinna vahele sodi siis samas ka teiselt poolt välja.kui ikka pikalt ja korralikult suruõhuga lasta ma usun et siis saab ikka hea kyll.ei taha uskuda, et keegi nii väga viitsib lapi ja harjaga väga mässata.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Ratas keskhargile. Chain cleaner peale. Veidi seista. Ja siis suurem lapp pihku ja teise käega ajad ratast ringi, kett käib läbi lapi. Vajadusel korrata. Kui tahad, et kett hiilgaks (aga mis mõte sellel on, 1 km sõitu ja tolm jälle peal), on tõesti tüütu. Aga piisavalt puhtaks saab keti niimoodi üpris kiiresti. Muidugi tingimusel, et see võetakse ette normaalse tihedusega (määrimisintervall on ju ca 500 km), mitte kord aastas.
Ja kui sõita ikka ka tolmuteed, on õigem kasutada off-road ketiõli, siis pillub kett suure pasa ise küljest.
Survepesuga ei soovita pesta mitte mingisugust mehhaanikat. Parem olgu väljast VÄGA pasane, kui seest VEIDI pasane.
Re: Keti pesu
Tiit Berg kirjutas:oskab keegi mignit jõhkrat head keemiat soovitada millega pigi ja õli gondlitelt ja kiigelt vms eemaldada
Ise kasutan tavalist buhastusbensiini (Avio) ja võtab kõik pigi, õli ja muud sellise kaka väga eduliselt maha, ilma et midagi värvile või muule pinnale halba teeks. Auto puhul ka päris palju seda kasutanud kui pigipesu suuremaid pigiplekke ära ei taha pesta. Ehituspoodides seda kindlasti müügil ja liitri hind peaks olema midagi 40 eeki.
-
- Postitusi: 203
- Liitunud: 16 Aug 2007, 02:33
- Tsikkel: Aprilia Tuono
- Asukoht: Jõgeva/Tallinn
Ise olen kuulnud selist juttu ja kavatsen vist järgi proovida ka.
Keedad ziguli õlis veidi ja pidi ikke päris puhtaks võtma. Mul vaja paar lüli vahelt ära võtta ja see kett on ikka maru kakane,niiet ma ei hakka üritamagi mingi moodsa puhastus keemiaga vaid püüan seda vana kooli trikki järgi teha. Kui töötab siis hõiskan ja kui ei, no siis juhtub ikke
-
Teema algataja
Primo kirjutas:Ja hoideke ka WD40 kettidest eemal.WD40 on söövitava toimega, tihenditele tuleb game over.
see küll tõele ei vasta,WD40 on niiskust eemaldava toimega õli,ei tee ta ketile midagi
anda rendile koos tehnikaga garaaz Mõigus kaaskasutusse.500 euri
allar 56291000
umbe ull miis
-
- Postitusi: 1826
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
http://en.wikipedia.org/wiki/WD-40:
The WD-40 company claims it is safe for use on all motorcycle chains, but recommended cleaning products vary among chain manufacturers. Tsubaki Chain[4] and RK Chain recommend WD-40 to clean or displace water on all types of chains, including sealed ring.
http://www.ftmbiz.com/faq.html:
Q How should I maintain my O-ring chain?
A. Doing routine maintenance on any chain is a crucial step to getting the maximum wearlife out of your chain. You should clean and check its adjustment every 400 miles (sooner if the chain gets excessively dirty). Use formulated O-ring chain cleaner or other similar product to keep dirt from building up around link plates and rollers. Don't use a wire brush or pressure washer. If your chain comes in contact with water, be sure to use a moisture displacement (like WD40). Lubing an O-Ring chain is vital for maximum wearlife. All RK O-Ring chains are injected at the factory with a lifetime supply of internal lubricant. The purpose of an O-Ring lube is to keep the chain from rusting and the O-rings from drying out. We recommend RK special formula O-Ring Chain Lube because it is a non-aerosol, specifically formulated to stick the chain, yet not attract excessive dirt.
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
- Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
joel kirjutas:The purpose of an O-Ring lube is to keep the chain from rusting and the O-rings from drying out.
Ja mitte ainult, keti- ja hammasrataste vahelist hõõrdumist ja kulumist vähendab ketiõli samuti.
Igasugusest keti määrimisest tuleks rääkida konkreetses kontekstis. Asfaltkattega teedel (vähetolmused keskkonnad) ühel põhimõttel ja tolmused-liivased kruusa- ja pinnasteed teisel põhimõttel.
Esimese puhul ilmselt on otstarbekas intervallmäärimine ja puhastamine, teisel juhul on kett peale 10km sõitu sama must kui peale 1000km sõitu. Ainus, mis aitab on püsiõlitus hulgas, mis liiva ja tolmu koos õliga ketilt ära lennutab.
Ma ei näe mingit põhjust, miks peaks ketti pesema-puhastama peale esteetiliste põhjuste ja paljude xxx-rrr eputajate jaoks ongi see olulisim põhjus.
-
- Postitusi: 865
- Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
- Tsikkel: FZR
- Asukoht: tallinn/+
- Tänatud: 1 kord
velo maailmas, tuntakse niisugust asja keti pesuks
http://www.author.ee/lisavarustus.htm?id=60003912
-
Teema algataja
speedvana kirjutas:velo maailmas, tuntakse niisugust asja keti pesuks
http://www.author.ee/lisavarustus.htm?id=60003912
280.- suhto dav, ei tea kast sest asjast tolku ka on, plastik karp
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
kullokas kirjutas:Keetmine ikka ainult ilma tihenditeta keti teema. Ära tihendketti (O- või X-rõngas) küll kuumutama hakka, vaevalt see õli keemistemperatuur kummirõngakestele hästi mõjub...
Kui tegemist ei ole avatud tulega, siis igasugused simmerid ja kummitihendid kannatavad päris kõrgeid temperatuure.
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Suzumen kirjutas:Freaksmart kirjutas:kullokas kirjutas:Keetmine ikka ainult ilma tihenditeta keti teema. Ära tihendketti (O- või X-rõngas) küll kuumutama hakka, vaevalt see õli keemistemperatuur kummirõngakestele hästi mõjub...
Kui tegemist ei ole avatud tulega, siis igasugused simmerid ja kummitihendid kannatavad päris kõrgeid temperatuure.
Kui kõrge on kõrge temperatuur? Ehk oleks võimalik kraadides kuidagi ennast väljendada
Muidu jääb Sinu postitus arusaamatuks.
No ütleme nii, et nõuka ajal soojendasid mõned inimesed Jawa karterit koos väntvõlli simmeritega kodus ahjus. Ei kujuta ette palju seal see temperatuur on kuid alla 200 vaevalt.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Freaksmart kirjutas:Suzumen kirjutas:Freaksmart kirjutas:kullokas kirjutas:Keetmine ikka ainult ilma tihenditeta keti teema. Ära tihendketti (O- või X-rõngas) küll kuumutama hakka, vaevalt see õli keemistemperatuur kummirõngakestele hästi mõjub...
Kui tegemist ei ole avatud tulega, siis igasugused simmerid ja kummitihendid kannatavad päris kõrgeid temperatuure.
Kui kõrge on kõrge temperatuur? Ehk oleks võimalik kraadides kuidagi ennast väljendada
Muidu jääb Sinu postitus arusaamatuks.
No ütleme nii, et nõuka ajal soojendasid mõned inimesed Jawa karterit koos väntvõlli simmeritega kodus ahjus. Ei kujuta ette palju seal see temperatuur on kuid alla 200 vaevalt.
Kummaline fetiš...
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.