pidurdamisest

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas Villem »

grazyid kirjutas:
kurvis pidurdavad ikka aint täis proffid ju, et saada kergelt tagaratas libisemisse.
Slaidi läheb ratas ikkagi teistmoodi, mitte aga piduriga. Kui piduriga külje ette tõmbad ning seejärel piduri vabastad, lendad üle ratta.
Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Kasutaja avatar

-ShadowofDeath-
Postitusi: 318
Liitunud: 01 Mär 2006, 16:13
Asukoht: Saue

Lugemata postitus Postitas -ShadowofDeath- »

Asfaltkattega kurvis ei ole pidurdamine probleem, kui seda vaikselt teha. Ise kruusal, liival, murul jms kasutan tagapidurit. Asfaltkattel esipidurit. Alguses vajutan natuke ja järjest suurendan pidurdusjõudu.
Zid Pilot
Baotian Freedo 4
Stella V-50
Müüa Fiat Panda 06!

matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas matti »

Kruusa teel oled kui herneste peal seega vaata rohkem tokyo drifti ja siis tead kuidas kurvi võtta :)


Teema algataja
zzrider

Lugemata postitus Postitas zzrider »

stiffler kirjutas:

??? krt kogemust liiga vähe et arusaada kas see oli peen tsiklihuumor või väärt nõuanne;) kui mul keset kurvi tekib hirm et ei keera välja, siis pidurdamise asemel sunnin end gaasi andma ja katsun rohkem kallutada..

Vaata, täpselt selle pärast see Randmevääne II ongi kirjutatud: enamik sõiduvigu (kui räägime pidurdamisest) tehaksegi hirmust ja paanikast ja REFLEKSIST pidurdada, millest tuleks saada üle või lahti. Mina soovitan sul ka see raamat mõttega läbi lugeda. Loodan, et olid koolis kõikides füüsika tundides kohal :D, see on lugemisel oluline.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

grazyid kirjutas:

kurvis pidurdavad ikka aint täis proffid ju, et saada kergelt tagaratas libisemisse.

aga muidu siiski õige pidurdada koigepealt tagapiduriga (kasvõi blokki), ning murdosa hiljem esipidur peale tunde järgi, et ei lähks päris blokki. (asja mõte siis selles et tagapiduriga pidurdades tõmbab esivedrustuse raskusjõuga kokku, ning esipidurit vajutades ei tekki sellist lolli momenti mis ehmataks esipiduri täiesti blokki vajutamist, ning tekkib mõnus sujuv pidurdus.)
Siiani ptui ptui ptui, ei ole ka kruusal probleemi olnud, mõlemad rattad päris hea hoo pealt blokki lasknud ning siiani püsti. Asi pigem ikka tasakaalus, ning selles et ratas saaks ise oma tööd teha, kui lenksus istuv inimene tõmbab krampi, ning ei lase rattal liikuda nii nagu tal füüsika seaduste järgi vaja on, siis oln kruus silmini ruttu.

teooria siis motosurvaivali korraldajatelt õpitu!

Oh shit, mida siis siin peab lugema :shock: . Ime, et meil veel niivähe tsiklilakse on kui niiviisi sõidetakse.

Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2409
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

MX-77: Kui Survivali koolkonna äkkipidurduse teooria asfaldil on Sinu arvates eluohtlik, äkki tood välja selle nõrgad kohad?

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

mx77 kirjutas:
grazyid kirjutas:

kurvis pidurdavad ikka aint täis proffid ju, et saada kergelt tagaratas libisemisse.

aga muidu siiski õige pidurdada koigepealt tagapiduriga (kasvõi blokki), ning murdosa hiljem esipidur peale tunde järgi, et ei lähks päris blokki. (asja mõte siis selles et tagapiduriga pidurdades tõmbab esivedrustuse raskusjõuga kokku, ning esipidurit vajutades ei tekki sellist lolli momenti mis ehmataks esipiduri täiesti blokki vajutamist, ning tekkib mõnus sujuv pidurdus.)

Oh shit, mida siis siin peab lugema :shock: . Ime, et meil veel niivähe tsiklilakse on kui niiviisi sõidetakse.

Riding with a King!
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Okei, tekkis lihtsalt paar küsimust.

Esiteks, milleks raisata aega tagapiduri blokki laskmisele, kui on siililegi selge et sellel ajal olulist sõiduki aeglustumist ei toimu ja siis alles hakata esipiduriga pidurdama?

Teiseks ei tõmba mingi tagapiduriga pidurdamine esiamorte kokku. Ma tahaks seda kohe oma silmaga näha.

Ja see kurvis tagapiduriga pidurdamine, täiesti arusaamatu. Supermotos kus kurvis slaidimine on üks osa tehnikast lastakse kah ratas mootoripidurdusega libisema, mitte tagapiduriga. Tagapiduriga libibisema lastes tekib kohe sellel hetkel kui pidur lahti lasta tagaratta pidamine ja highside on peaaegu garanteeritud.

Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2409
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

mx77 kirjutas:

Okei, tekkis lihtsalt paar küsimust.

Esiteks, milleks raisata aega tagapiduri blokki laskmisele, kui on siililegi selge et sellel ajal olulist sõiduki aeglustumist ei toimu ja siis alles hakata esipiduriga pidurdama?

Põhiliselt selleks et saada raskust esirattale ja sellega tagada parem kontakt enne pidurdamist. Pidurdusteekonna lühenemise seiskohalt tagapidur tõesti erilist rolli ei mängi.

mx77 kirjutas:

Teiseks ei tõmba mingi tagapiduriga pidurdamine esiamorte kokku. Ma tahaks seda kohe oma silmaga näha.

Ma kahjuks oma paksuga enam ei sõida aga ma arvan et ka peenikesega ei ole selle demonstreerimine mingi probleem. Kui paksuga ilma tagapidurita esipidurit vajutan, blokeerub see praktiliselt 100%. Kui ennem tagapiduriga raskuse ette kallutan, on palju reaalsem blokeerumise piiri peal mängida.
Kurvis pidurdamine on pikem teema.
Supermoto rataste kohta võivad need teooriad rohkem või vähem õiged olla, aga keskmise tänava (asfaldil) sõitja saab neid kasutades kiiremini pidama küll.

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Riding with a King!

Teema algataja
M.K.

Lugemata postitus Postitas M.K. »

Suzumen kirjutas:

Õigus on nii mx77 kui Krisil. Lisaks Surrivali mehed teavad mida õpetavad (vist ainuke normaalne autokool eestis, kus mootorrattaga sõitmist õpetatakse) ...

Motosurvivali mehed võivad ju armas punt olla,
aga kui nad tõesti sellist juttu räägivad nagu "grazyid"
siin kirjutas, siis ma julgen neis kahelda.

Iseasi on see, et esialgne sõnum võib olla
mitmekordsel edasirääkimisel oluliselt või
tundmatuseni moondunud


Teema algataja
nors

Lugemata postitus Postitas nors »

Motosurvivali mehed mitte ainult ei räägi, vaid näitavad ka ilmekalt ette, kui kiiresti erineva pidurdamistehnikaga seisma jääb.

Kasutaja avatar

ducatist
Postitusi: 153
Liitunud: 30 Juun 2007, 13:20
Tsikkel: Monster 900
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas ducatist »

Kellel inglise keel suus,siis torrentis veel(peale inglise keelse Randnmeväände) saadaval Sport Riding Techniques.Seal seda tagapiduri teemat päris hästi lahti harutatud.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”