Äkki hakkaks suunda näitama?

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

tonytonn
Postitusi: 107
Liitunud: 24 Apr 2006, 18:48
Asukoht: euroopas
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas tonytonn »

Muide Iirimaal, kus jobud õieti sõita ei oska ja kõik liiklus on nagu lollide autojuhtide kokkutulek on üldjuhul levinud komme ringteel (neid on palju) näidata suunatuld ringi poole juhul kui sõidetakse kolveerand ringi ja enne väljumist siis väljapoole. Mu arust on see väga tänuväärt nähtus oma trajektoori teavitamiseks ja olen seda koduski tarvitanud, pole üldse raske, kuigi paljud ei vaevu väljudeski vilgutama...
don`t worry, drive happy!
Pilt
Kasutaja avatar

ht99
Postitusi: 681
Liitunud: 26 Apr 2007, 10:51
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas ht99 »

Ei pea vilgutama, võib ka käega lehvitada ju, täna nägin Kadaka Selveri juures, kuidas kaks Chopperi venda sõitsid, üks lehvas käega ja vahetas rida.

Rumcajs kirjutas:
See liigne tuledega vilgutamine tõmbab aku tühjaks :twisted:

Tähnik

Lugemata postitus Postitas Tähnik »

Olen sattunud üsna mitmel korral olukorda, kus ise olen autos kaassõitja ja autole läheneb tagant tsikkel. Kõik autojuhid eeldavad ja ootavad tsiklitelt suunatule märguannet, teevad seda ju enamus autojuhte siiski ja näeb seda ka seadus ette. Elementaarne, et peaksid seda tegema ka tsiklistid. Enamusel kordadel kui olen vastavas olukorras olnud, sain tõsise viha osaliseks autojuhi poolt, kuna tsiklistid lihtsalt ei võtnud vaevaks suunda näidata.( Pole tegemist mitte ainult ühe kindla isikuga autoroolis, vaid üsna mitme erinevaga.) Mis siis imestada kui tsiklistid on üldiselt ainult tabu all, ainult kirumiseks autojuhtidele. Tahad austust ja viisakust siis teeni see ära, käitudes ise sama viisakalt.
Samas on olnud olukord, kus tsiklist on mul tuttav ja vannub, et näitas suunda, seega, kõigi rataste suunad vb lihtsalt polegi piisavalt nähtavad. Ka sellisel juhul on siis igati põhjendatud esitulega vilgutamine, ja seda julgelt teha! Käsi lenksust lahti lasta suunanäitamiseks võib mõningal juhul, väga kehvades teeoludes, saatuslikuks saada. (Rakvere linnas näiteks? kerge löökauk tavaline nähtus seal)

Sain oma arvamusavaldamise vajaduse rahuldatud :twisted: Ise olen põhimõtteline suunanäitaja, millega iganes liigeldes.

loomha

Lugemata postitus Postitas loomha »

Suunda näitan küll alati. Aga möödumisel... võib-olla seda vilgutamist on vahel vaja küll, aga üldiselt... selle ajaga, mis kulub autojuhile vilgutamisega möödumiskatse selgeks tegemisega jõuaksin 2 korda mööda sõita. Autoga sõites on muidugi teine asi, oma 2.0 diiselmasinaga pean kilomeetri ennem julgelt hoogu koguma.

ernsttam

Suunatuled on kasutamiseks

Lugemata postitus Postitas ernsttam »

:idea: Kui vana juht (autoga ja tsikliga) kes õppis välismaal – seal oli üks kindel reegel – enne kui alustad tegevust siis näita suunatuld. Kui lõpetad siis viimane asi mida teha on suunatuld kustutada. See tähendab et kui tahad keerata ristmikul või mõõda sõita, esimine asi on suunatuled (ja mitte ainult üks pilk). Teine tee kasutaja ei saa ennustada ette mida sa tahad teha ja kui ta alles näeb piduri tuld siis võibolla hilja.

Mõõda sõitmisega näita suunatuld, kui oled vahetanud rida siis kustuta ara. Kui lähed tagasi paremale siis näita suunatuld ja kustuta ara kui oled ritta jõudnud. Väga lihtne. Nagu üks kirjutas - pöial ei ole nupust kaugel.
Kui KÕIK juhid peaksid selle reeglist kinni siis oleks palju mõnusam ja turvalisem sõita.

:D Ernsttam
Kasutaja avatar

Bobcat
Postitusi: 85
Liitunud: 02 Apr 2007, 13:58
Tsikkel: FZ 6 Fazer
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Bobcat »

suuna näitamise vastu pole midagi, aga pigem ikka siis kui juttu on möödasõidust - kui ma ridade vahel joonel siiberdan ja endalele läbipääsuteed otsin, siis on see nupu nühkimine küll arutus - sama hästi võiks siis juba ohutuledega sõita :wack:

mis puudutab möödumist, siis mingi irwhambaga pidime ükspäev külgepidi põrkuma - ma ikka aegajalt eelistan suuremaid löökauke ja kan.kaasi vältida slaalomit kasutades - tüüp veel pahane ka pärast foori taga - et a´la grupis sõites selliseid liigutusi ei tehta - :ner: ma vana mölakas muidugi täpsustasin, et oleks võinud siis ette helistada, et hakkab madallennul sabasse võtma.

:roll: "pass" - eks homme katsetan ära- siis tean ka omi kogemusi jagada - samas tipptunnil mina enam ainult lähitulesid ei kasuta - kui ikka kanapime on loodud pimedaks - siis tuleb teda piisavalt valgustada - ja ausalt tunduvalt (Y) enam antakse teed - ja ärgem unustage siis peavibutusega autojuhti tänada kui ta teile vaba läbipääsu on taganud (w)
Elu on nagu erinevad aastaajad - eriti lill on siis, kui tee kallutamist kannatab :P

ernsttam

Hey Bobcat

Lugemata postitus Postitas ernsttam »

:!: Üks kõik kuidas on aga kui sõidad mõõda siis peab olema välje mõeldud tegu, mitte - ku*at nüüd ma lähen, kõik eest ära!

Vahe on ka kui sõidad linnas kus kiirus on piiratud (mõnedel ?) või maanteel kus kiirus on kõrgem. Parem ikka näidata suunatuld kui mitte ja ei sõida teisele nii ligi enne liigutust et ta ei näe sind peeglist.

:idea: Viisakus ei maksa midagi.
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2409
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Bobcat kirjutas:
suuna näitamise vastu pole midagi, aga pigem ikka siis kui juttu on möödasõidust - kui ma ridade vahel joonel siiberdan ja endalele läbipääsuteed otsin, siis on see nupu nühkimine küll arutus - sama hästi võiks siis juba ohutuledega sõita :wack:
Prantsusmaal sama laialt levinud komme kui ridade vahel sõitmine ... poleks ka meil üldsegi paha mõte iseenesest.

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Tsikli puhul muidugi üks asi veel: tihti vennad pannud külge nii pisikesed suunatuled, et sama hästi võiks juba küünlaga sõita - no ei ole näha. Ja ega suunatuli kulu, kui ta vilgub - las pigem vilgub pikemalt. Tegelikult vihastab, kui keegi keset teed kõigepealt pidurdab ja siis viimasel hetkel näitab suunda, kui näitab. Pööramise plaan oli ju enne pidurdamist, no pane tuli ka enne põlema, saavad teised ka su plaanist teada ja jääb asjatu jõnksutamine ning segadus ära. Ma ise vilgutan PÕHIMÕTTELISELT isegi põlluvaheteel. Et see oleks automaatselt käe sees. Sest mittenäitamine on tegelikult massiline ja minu meelest on see kuritegelik hoolimatus kaasliiklejate suhtes.
Möödasõidul kaugtule vilgutamine - nii ja naa. Kui minust mööda sõidetakse, näen seda niigi ja möödasõidetavana seda ei vaja. Vastutulejana, võiks olla küll. Kui teel on ruumi ja ma tean, mis toimub - ma võtan küll serva poole ja ei pahanda, kui "vastastikusel kokkuleppel" keegi möödasõitu teeb. Peaasi on sujuvus ja vastastikune arusaamine üksteise tegemistest.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

plin500

Lugemata postitus Postitas plin500 »

tõesti, see aeg, mis kulub mul suuna sisse lülitamiseks ning ca 3 sek selle sees hoidmiseks, et rida vahetada, olen ma jõudnud juba mitu manöövrit teha. Igasuguste pöörete jaoks ristmikel kasutan ALATI suunatuld, kuna seda pean vajalikuks teiste liiklejate teavitamisel, kuid nagu ütlesin, ridade vahel sõelumisel imho pigem võtab see suunatule sisse panek ning siis manöövrile keskendumine 100%liselt palju rohkem minu tähelepanust eemale ja tekitab suurema tõenäosuse avariiks.

joel
Postitusi: 1827
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 118 korda

Re: Suunatuled on kasutamiseks

Lugemata postitus Postitas joel »

ernsttam kirjutas:
Mõõda sõitmisega näita suunatuld, kui oled vahetanud rida siis kustuta ara.
Peale mõningast välismaal (autoga) sõitmist on jäänud külge paar kommet, mida üritan ka kodus kasutada.

1) Möödasõidul lasen vasakul suunal vilkuda senikaua, kuni olen vastassuunavööndis.

2) Ohutuled on ohust teavitamiseks ja neid nähes oleks normaalne automaatselt gaas maha lasta ja hoogu maha võtta. Kui peale möödasõitu kedagi tänada vaja, siis vasak-parem suund, ja mitte ohutuledega. Ka see ridade vahel ohutuledega sõitmine pole päris õige asi, samas paljudel tsiklitel polegi ohutulesid tehasest küljes.

Lisaks peale üht eelmise aasta kurba juhust, mida me kõik ilmselt mäletame, olen hakanud kaugtuld vilgutama, kui keegi vastutulijatest sooritab möödasõitu minuga kohakuti olles. Võib-olla ta lihtsalt ei märganud mind.
Joel
Kasutaja avatar

Lang
Postitusi: 873
Liitunud: 15 Jaan 2007, 22:12
Tsikkel: XV1700 RS WARRIOR
Asukoht: Pärnumaa

Lugemata postitus Postitas Lang »

plin500 kirjutas:
tõesti, see aeg, mis kulub mul suuna sisse lülitamiseks ning ca 3 sek selle sees hoidmiseks, et rida vahetada, olen ma jõudnud juba mitu manöövrit teha. Igasuguste pöörete jaoks ristmikel kasutan ALATI suunatuld, kuna seda pean vajalikuks teiste liiklejate teavitamisel, kuid nagu ütlesin, ridade vahel sõelumisel imho pigem võtab see suunatule sisse panek ning siis manöövrile keskendumine 100%liselt palju rohkem minu tähelepanust eemale ja tekitab suurema tõenäosuse avariiks.
suurem tõenäosus avariiks sinu enda eksimuse tõttu?
teiste liiklejate jaoks on ka ridade vahel suunatule näitamine märguandeks plaanitavast manöövrist.. olgu see siis kui vahetu tahes, peaasi et suund oleks sees enne manöövrit. ise kasutan seda koguaeg ja põhimõtteliselt olen selle omale käe sisse harjutanud

Kui seda vasaku käe näpuliigutust piisavalt harjutada, ei saa varsti arugi, kui igale manöövrile eelneb vajalik suunatule näitamine. Kasutan suunatuld isegi siis kui kaasliiklejaid kõrval-ees-taga pole (õhtutunnid või maantee), et see oleks käe sees koguaeg!

Kui sõidan autoga, siis sama lugu. Maast madalast on õpetatud ka autoroolis sõites, et rooli keerates lükkad sõrmed välja ja puutud suunatule lülitit automaatselt õiges suunas. Sama kehtib ka tsikli puhul, muidugi ülekantud tähenduses, et see harjumuseks saaks.
Kui ise liigeldes teisi ei austa ja suunatuld ei kasuta, pole see mingi eeskuju liikluse üldpilti ja -kultuuri edendada. Kuskilt tuleb ju alustada - iseendast :wink:
SREU #0273

--> SIIM <--

Lugemata postitus Postitas --> SIIM <-- »

Paar nädalat tagasi meenub selline seik, kus Haabersti ringil üks naisterahvas oma cruiseriga Roc Al Mare eest tulles sõitis kõige välimiselt realt ehitajate teele. Enne ringi vahetas ilusti korralikutl suunaga ridu ja reastus ritta, kust muidu ainult Tabasallu saab, aga järgmiseks nägin teda ringilt ehitajate teele keerama. Mul käis auto roolis küll igasugu tsenaariumeid läbi ja siiani imestan kuidas ta sealt ilma vigastusteta minema sai. Et siis tema toimis ringil trajektoori valimisel küll kuidas jumal juhatab. Kahjuks tsikli marki ei mäleta muidu keegi järsku oskaks natuke südametunnistusele koputada, või siis autokoolis tegemata jäetud tööd korrigeerida.

ernsttam

Suunatuled on kasutamiseks

Lugemata postitus Postitas ernsttam »

:D Mul on hea meel näha et paljud on minuga nõus suunatulede kasutamise kohta. Õpetus ja harjumust on vaja.

:shock: Aga, paistab et kaks asja on siin. Üks on need kes sõidavad maanteel või suurema teel linnas kes mõtlevad ette ja püijavad näidata teiste liiklejatele mida nad kavatsevad teha ja ohtu ara hoida.

(crash) Siis on need kes sõidavad linna teedel ja peavad trügima ette teistest. Nemad ainult võtavad võimalust vahele trügida kui tuleb juhuslikult võimalus (siin ka auto juhid). Muidugi nendel pole aega tuledega "mängida" sest nad ainult passivad võimalusi. Mina olen see loll kes seisab reas teist liiklejatega ja ootan nendega vagusvoori j.n.e. Mina ainult mõõdan teisi kui tee on nähtavatelt vaba. Minu tsikkel on liiga raske ja suur, ja minu jalad liiga lühikesed et ma hakkan siplema autode vahel.

:ner: Re: naisterahvas cruiseriga – vähemalt ta püüdis midagi näidata kuigi läks untsu. Parem kui need kes ei näita mitte midagi.

Teema algataja
harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Austatud enduro 38NP omanik

Lugemata postitus Postitas harimal »

Kontrolli oma suunatulede kaitse üle ning kui see on läbi, siis vaheta ära. Kui kaitse korras, siis oleks ütlemata mõnna, kui sa tulevikus suunda hakkaks näitama - võib su tervist säästa.

Teistele:
Sõitsin eile 18:30 Pärnu mnt'l üle Järve ja Tammsaare viadukti. Tahtsin parempoolsesse ritta ronida ning vaatasin kenasti peeglist, et rida pikalt vaba, seega suund sisse ja vaikselt paremale ronima. Kolmandal rajal oli endurovend, kes hakkas ka vaikselt minuga samasse ritta kalduma. Kuna tal suunda sees polnud, siis mõtlesin korra, et niisama tilbendab kahe rea vahelisel joonel, paraku avastasin mingil hetkel, et mul pool autot (suund ikka veel sees) juba rida vahetanud ning see tüüp ronib ikka mulle külge sisse. Kui ma nüüd rõõmsalt oma manöövri poleks katkestanud ja vasakpoolsesse ritta tagasi koomale tõmmanud, oleks mu Xedose tagumine uks poisi esirattale rõõmsalt mopsu teinud ning poiss oleks 60 km/h mööda asfalti tagumikul edasi lasnud.

Sellises situatsioonis on pärast jube s**t tõestada, et vennal polnud suunda sees ja et tema oli tagapool ning kiirendas. Kui oleksime kõrvuti olnud ning tal suund ka sees, oleksin pidanud talle teed andma.

Pärast lasi tüüp veel ridade vahel siia-sinna ning oranzhi vilkuvat tulukest polnud kohe mitte näha. Krt, ma tean, et MINA olen autoroolis tänu tsiklikogemusele tähelepanelik juht, aga peale minu on ka jobudest rullnokki ja tibisid (nagu minu õde), kes roolis huuli värvivad ning samal ajal käekotis sobravad või ilusat meest kõrvalautos vaatavad..
Kasutaja avatar

ishijupp
Postitusi: 1112
Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
Tsikkel: BMW R1150R , K-650
Asukoht: Harku
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ishijupp »

Viskasin oma vene raskeraualt suunatuled küljest ära (valmistajatehas ei näe ette nende olemasolu) ja hakkasin käega suunda näitama, oh üllatust- ümberrivistumised muutusid oluliselt lihtsamaks ja autojuhid palju viisakamaks.... kas tõesti sellepärast, et sirutatud või tõstetud rusikas mõjub kuidagi ähvardavalt?? :twisted: 8) Tegelikult vist ikka asi selles, et päeval vilkuvat tulukest tähelepanemata jätta on suht kerge, aga käpasirutus äratab hästi tähelepanu.
Kasutaja avatar

Pihelgas
Mode
Postitusi: 3133
Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
Asukoht: TLN
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Pihelgas »

no ridade vahel "sõeludes" ehk siis teisisõnu liikudes üldisest liiklusvoolust kiiremini ja vahetades seetõttu väga tihti sõidurida, on suunatule kasutamine minu jaoks veidi kahtlase väärtusega.

Kindlasti vaatan ma enne reavahetust peeglisse, et tagant / kõrvalreast keegi veel kiiremini ei tuleks. Minu taga sõitval sõidukijuhil on suht poogen, kuhu suunda ma edasi kiirendan. Minu ees sõitval sõidukijuhil on sellest samuti suht poogen, sest tema liigub omas tempos samal rajal edasi. Poogen ei ole sellel sõidukijuhil, kelle ette ma reavahetusega satun, kuid miskipärast ma ei usu, et keegi hakkaks mulle hoolega "kohta tekitama", kui ma usinasti enne suunda vilgutan.

See jutt käib näiteks Paldiski mnt. ja Pirita tee 70 ala kohta jms. Kindlasti ei kehti see ristmike läheduses ja aeglases liiklusvoolus.

Ja ma ei propageeri midagi. Sõitke nii, nagu õigeks peate.
Viimati muutis Pihelgas, 27 Juun 2007, 14:58, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Sebar
Postitusi: 496
Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Sebar »

Ja ma ei propageeri midagi. Sõitke nii, nagu õigeks peate.


Täitsa õige.
Käega suunanäitamine on tõesti paremini nähtav ning annab parema tulemuse. Iseasi on see, kas seda peab tegema nii nagu nõuavad ARK-i eksamineerijad.
Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3558
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Laisaar »

kui nüüd siiralt aus olla siis ise näitan ka maanteel vahest käte ja jalgadega suundasid. Rattal nii, et mõlema pöidla all on vastava poole suund ja kui gruisiga lasta siis on lihtsam käe või jalaga näidata kui rutskani nuppu vajutama küünitada.


motokas
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Kasutaja avatar

Pihelgas
Mode
Postitusi: 3133
Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
Asukoht: TLN
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Pihelgas »

Motopaks kirjutas:
kui nüüd siiralt aus olla siis ise näitan ka maanteel vahest käte ja jalgadega suundasid. Rattal nii, et mõlema pöidla all on vastava poole suund ja kui gruisiga lasta siis on lihtsam käe või jalaga näidata kui rutskani nuppu vajutama küünitada.


motokas
mida värki mees :!: :!: :!: selline luukere kapis :?:

:D
Kasutaja avatar

tsiklonaut
Postitusi: 249
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas tsiklonaut »

Nii ta on, surmalakse võivad sellised laisad inimesed põjustada, eriti mootorratastele, ise olen jäänud ühest suure kobaga ellu ja terveks. Ja neid hoolimatuid laiskureid on liikluses piisavalt, et eluküünlaid kustutada.

Selline pisut otsekohesem ajuripatsite-lahtisuse ravi on:

Kui keegi järjepidevalt ei näita suunda, sõida järgi kuni liikur lõpliku peatuse teeb. Mine auto kõrvale, lase süüde korra uuesti sisse panna ja proovi ise kas suunatuli tal töötab, nii igaks juhuks.

Kui töötab, murra suunatule hoob küljest ära ja ütle, et Teil pole seda nii või naa vaja, võtan parem omale, mälestuseks. Liiklus on ikkagi meie ühis-asi. :idea:

:twisted:
.::: R1100 boGSer :::.
Kasutaja avatar

Sebar
Postitusi: 496
Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Sebar »

Ammu sama mõte olnud. Korra ka proovitud. Saadeti vene keeles igale poole ja tehti selgeks, et kui juba kõva maasturi või bemmiga sõidad, siis on suunanäitamine soovituslik, või rohkem siiski enda vaba valik.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Motopaks kirjutas:
on lihtsam käe või jalaga näidata kui rutskani nuppu vajutama küünitada.
Peab see ikka alles lai lenks olema... :shock:
Suzuki GSX 750 Inazuma

plin500

Lugemata postitus Postitas plin500 »

Lang kirjutas:
plin500 kirjutas:
tõesti, see aeg, mis kulub mul suuna sisse lülitamiseks ning ca 3 sek selle sees hoidmiseks, et rida vahetada, olen ma jõudnud juba mitu manöövrit teha. Igasuguste pöörete jaoks ristmikel kasutan ALATI suunatuld, kuna seda pean vajalikuks teiste liiklejate teavitamisel, kuid nagu ütlesin, ridade vahel sõelumisel imho pigem võtab see suunatule sisse panek ning siis manöövrile keskendumine 100%liselt palju rohkem minu tähelepanust eemale ja tekitab suurema tõenäosuse avariiks.
suurem tõenäosus avariiks sinu enda eksimuse tõttu?
teiste liiklejate jaoks on ka ridade vahel suunatule näitamine märguandeks plaanitavast manöövrist.. olgu see siis kui vahetu tahes, peaasi et suund oleks sees enne manöövrit. ise kasutan seda koguaeg ja põhimõtteliselt olen selle omale käe sisse harjutanud

Kui seda vasaku käe näpuliigutust piisavalt harjutada, ei saa varsti arugi, kui igale manöövrile eelneb vajalik suunatule näitamine. Kasutan suunatuld isegi siis kui kaasliiklejaid kõrval-ees-taga pole (õhtutunnid või maantee), et see oleks käe sees koguaeg!

Kui sõidan autoga, siis sama lugu. Maast madalast on õpetatud ka autoroolis sõites, et rooli keerates lükkad sõrmed välja ja puutud suunatule lülitit automaatselt õiges suunas. Sama kehtib ka tsikli puhul, muidugi ülekantud tähenduses, et see harjumuseks saaks.
Kui ise liigeldes teisi ei austa ja suunatuld ei kasuta, pole see mingi eeskuju liikluse üldpilti ja -kultuuri edendada. Kuskilt tuleb ju alustada - iseendast :wink:
Jah, auto roolis on ka mulle juba sisse kodeeritud, et igale manöövrile eelneb suuna näit, k.a. rea vahetus.

Teine asi on siiski tsikliga, kuna olen lihtsalt teistest niivõrd kiirem, et ei jää kellegile taganttulijale ette (peeglisse vaatan loomulikult iga kord, enne manöövri alustamist) ning mida olen tähele pannud, et kui ees olev auto tahab reastuda, siis paneb ta ka üldjuhul suuna sisse, NÄHES mind taga.

Ehk pole endal tõesti kogemusi tsikliga sõites veel nii palju, et mitte ette näha tekkivat olukorda (siiani siiski õnneks läinud :) ptüi, ptüi, ptüi), kuid siiski jään enda väite juurde, et enne, kui suunatule sisse panen ja see jõuab vilkuda korra, olen ma tal juba kõrval ja möödas. Loomulikult jääb alati võimaluseks, et keegi ei näe mind, kuid samas ei näe ta ka sel juhul ju minu suuna näitamist :roll:

Kohe kindlasti ei propageeri siin suunda mitte kasutada, lihtsalt mina teen seda enda paremal järelenägemisel, ehk taganttulijaid ei sega oma sõelumisega ning proovin ka alati ette näha, kuidas eesolev liiklus ette käitub. Ei ole seda 100% kindlusega võimalik ette teada, kuid pauk võib ka selgest taevast tulla :wink:
Kasutaja avatar

veikemees
Postitusi: 184
Liitunud: 19 Jaan 2007, 18:25
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänatud: 9 korda

suunatuled

Lugemata postitus Postitas veikemees »

Täna mul üks tropp sõitis ees, küll pidurituled ja jälle sõidab, äkki(önneks ) pööras paremale ja ei ühtegi suunda, ei julge mööda ka minna. Sellisel lollil tuleks tõesti suuna kang ära murda või siis kiviga peeglid puru lüüa. Neid pole tal tarvis
Kawasaki zx 10

Panthera
Postitusi: 625
Liitunud: 28 Okt 2006, 18:23
Tsikkel: Honda
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Panthera »

Täna Tartu vahel õppesõitu tehes "vajusid" lihtsalt 2 tüüpi minu ette ... Ei näidatud suunatuld ning lihtsalt sõideti nahhaalselt minu ette ...

Samas üks vahtralehtedega noorem kutt musta boomeriga :twisted: näitas ilusti suunatuld et vahele saada, kuna teised ei lasknud, siis ma tegin tühjema koha ....

NÄIDAKE SUUNATULD !!!
JÄÄB MÕNI ÕNNETUS OLEMATA !!!



Terv

Rainer

Robskar
Postitusi: 307
Liitunud: 25 Sept 2005, 21:31

Lugemata postitus Postitas Robskar »

Ise veel "võrri" ( rolleri) peal, ning endale tundub,et mõned "kõvemad" vennad, enda arust just vist, et neil nagu kohe meeldib hästi ligidalt kiirelt mööda sõita.
Üks kord läksime sõbraga tartu, kiirus oli 75-80km/h, ja no ikka väga ligidalt, ja kiirelt sõideti mööda.Isegi kõik rullnokad vahtralehtedega suvatsevad korralikult kaarega mööda minna.
Siis, ükspäev autoga, sattusin ühe tsikli venna taha, tee viis suht ühte. Ja, no kordagi ei näidanud suunda( isegi siis, kui parklast tee peale keeras). Vb. olid suunatuled katki, aga jah.

edit: et kellegile ei jääks mulje,et nagu võrrist ei võiks mööda sõita, aga jah.
Sõidetakse ikka pidevalt ligidalt mööda.
Alati, ka linnas, vaatad peegli, kaugelt tuleb mingi tsikkel ,enamasti bike.
Siis kiirendab, ja ikka peab lendama mingi 80-ga mööda,ja siis järgmise auto taga chillib rahus edasi.
Viimati muutis Robskar, 27 Juun 2007, 21:58, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

motoratsutaja
Postitusi: 1193
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas motoratsutaja »

Mis suunatuled katki, käed on ju otsas et lenksust kinni hoida näitaks siis kätega suunda. Sellistel kes ei suuda ja ei jaksa pole ajusid lihtsalt ja muud midagi, neid on nii autojuhtide kui ka tsiklimeeste hulgas, ma ka ei saa aru see vist on kõva mehe tunnus kui suunda ei näita vms. ei tea aga sellised ajavad s..ta keema .

intz
Postitusi: 298
Liitunud: 10 Juul 2004, 09:50
Tsikkel: V POWAA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord

Re: Suunatuled on kasutamiseks

Lugemata postitus Postitas intz »

joel kirjutas:
Peale mõningast välismaal (autoga) sõitmist on jäänud külge paar kommet, mida üritan ka kodus kasutada.

1) Möödasõidul lasen vasakul suunal vilkuda senikaua, kuni olen vastassuunavööndis.
Mis eesmärk sellel on? Ma olen küll väga roheline, kuid kui manööver läbi, siis peaks ikka suuna välja lülitama minu mäletamist mööda. Tekitab ainult segadust ju kui vastassuunas vasaku suunaga edasi lased...?

joel
Postitusi: 1827
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 118 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

Põhiline eesmärk ikka selles, et ehk aitab natukenegi rohkem nähtavaks muuta ennast ja ühtlasi märguandeks, et ma kellestki vasakult mööda sõidan. Selle peale vaevalt keegi tuleb, et ma sõidan vastassuunavööndisse kellegi kõrvale vasakule ära pööramiseks :-)
Joel
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”