2. leht 2-st

Postitatud: 15 Jaan 2007, 16:11
Postitas isakene
kalle kirjutas:
Veits seda teemat veel. Enamasti üle 500w? Enamus püsimagnet genesi on 25A kanti või ka vähem Tenere 800w..hmm nii TDMi kui ka Tenere gene peaks ka just 25A olema, mis teeb siis 350w kanti justkui.
Kk
No krt...

Kuidas seda siis tõlkida?
Yamaha XTZ 750 / TDM 850

Anlasser: Mitsuba SM-13
Leistung: 0,8 kW

Anlasserrelais: Hitachi A104-128
Nennstrom: 100A

:?:

Allikas: "Reparaturanleitung Yamaha XTZ 750 / TDM 850 ab Baujahr 1988", väljaandja Verlag Bucheli, ehk väga tuntud ja autoriteetne tsiklikataloogide kirjastaja...

...sama jutt ka biker.ee foorumist leitud inglisekeelses pdf- kataloogis...

EDIT: ups... :oops: pean oma sõnu sööma hakkama, tõlkeviga... :wack: ja tuhnisin oma ülejäänud olemasolevates kataloogides ja leidsin, et nendes enamik sinna 300-350 W kanti... :oops:

Postitatud: 15 Jaan 2007, 16:32
Postitas saabastegakass
Tõlgi nii:
Anlasser - starter
Anlasserrelais - starterirelee

genekas - lichtmachine

Postitatud: 07 Veebr 2007, 01:10
Postitas tasujatom
sry ei saanud jah ennist aru täpselt mida ivarsiim mõtles. nyyd sain :) aga phmõtteliselt siis peaksin panema endale 20-30a kaitse vahele sigaretisüütajale ? istmesoojendusest loobusin kuna hakkas sigivusvõimest kahju :D:D

Postitatud: 07 Veebr 2007, 08:52
Postitas saabastegakass
Endale ehk pole vaja, küll aga enda rattale ;)
Skeem siis selline - aku "+" klemmilt juhe kaitsmesse (juhe peaks olema võimalikult lühike - st. kaitse võimalikult aku ligidal) kaitsmest edasi sigaretisüütaja keskmisele klemmile. Sigaretisüütaja korpusest juhe raami külge. Eduka toimimise huvides oleks oluline, et massiühendus oleks korralikult tehtud, kuhugi poldi alla.

Postitatud: 07 Veebr 2007, 10:03
Postitas joel
saabastegakass kirjutas:
Sigaretisüütaja korpusest juhe raami külge. Eduka toimimise huvides oleks oluline, et massiühendus oleks korralikult tehtud, kuhugi poldi alla.
Lisaks kontrolli üle, et aku miinusklemm ikka raamiga ühendatud oleks. Mingis signalisatsiooni paigaldusjuhendis, kui õigesti mäletan, oli öeldud, et miinus tuleks ühendada mõne juhtme, mitte raami külge, sest raam ei pruugi tingimata ühendatud olla aku miinusega.

Postitatud: 07 Veebr 2007, 11:38
Postitas saabastegakass
Tingimata ei pruugi olla, kuid üldjuhul siiski on. Näituseks el. starteriga rattad - starterile ei ole veetud mingit eraldi massijuhet, massi saavad nad mootori korpusest. Mootori korpusele on veetud eraldi massijuhe kas otse akult või raami küljest.

Postitatud: 09 Veebr 2007, 10:50
Postitas Tan121
Oomi seadust siin korrutatud juba mitu korda. Nii et hea võimalus, reaalse tarbimise kontrollimiseks on see, et leidke mõni tuttav elektrik ja laenake talt ampertange, panete ratta käima, tuled viled põlema ja mõõdate tarbitavat voolu. Siis vaatad kui suur on gene ja saad teada, palju varu on.

Istmesoojendusest: Juhuslikult kuulsin müüja juttu pealt kliendile, kes oli ostnud autole istmesoojenduse ja ei olevat piisavalt soe. Müüja ütles, et kuule see 50W padi ei lähegi sul talvel soojaks, kui auto on külm. EEhk siis jutu iva oli selles, et tuleb ööseks tuppa kaasa võtta :D
Siis võix soovitada juba auto kuskile rõdule vedida.

Sigimisvõimest: see jumala õige jutt. Sama räägitakse praeguste u. 10 aastaste laste kohta, kellel kasutai esimesi mähkmeid, et neil munad ära haudund.

Postitatud: 09 Veebr 2007, 12:27
Postitas tsiklonaut
Tõenäoliselt lihtsaim meetod on ikkagi soojendusega vest kui just Goldwingiga tegemist pole, kus kogu keha tuule eest varjus. Võin oma Gerbingu vesti taevani kiita ning ennast kiruda, miks ma varem ei soetanud seda geniaalset jubinat. Kontrast on tunda just eriti pikki otsi sõites, kus tuleb oluline vahe muidu pisiasjadena tunduvates faktorites sisse, mis varustus parajsagu Sul seljas on kuni selleni kui palju "sooja andvat" energiat oled enne sõitu endale sisse söönud. Vestiga on keha "tuumik" soe, ning sealtläbi ka käte ja jalgade verevarustus on OK. Miinuskraadidega ja tavalise tekstiiliriietusega täiesti sõidetav pikemaid otsi, mis ilma vestita tavaliselt lõppevad siniste-huultega ja kangestunud jäsemetega.
StreetMoto kirjutas:
Veel veidikene amperaazist. On täheldatud peakaitsme suuruse võrdelist sõltuvust geneka võimsusega. Seega kui ei suuda tuvastada oma tsikli geneka võismust, siis võiks arvestada umbkaudu järgmist:

Peakaitse 20A - gene 200W
Peakaitse 30A - gene 300W
...jne...

Jutt siis ikka 12V ja tsikligenekatest. Ja see oli tundmatuses orienteerumiseks, mitte mingi rusikareegel.
Tundub, et päris rusika reegel tõepoolest ta pole.

Just vaatasin järgi ja minu rattal näiteks konkreetselt peakaitset polegi(!?) Geneka võimususe klass on ka muidugi haruldane, eriti arvestades, et tegemist on matka enduuro tüüpi rattaga: genekas toodab 700W (50A) ja seda juba keskmiste 4000rpm juures. Vabapöörete juures (1000rpm) toodab 18A. Kas starteri relee peaks siis ilmselt kogu laadimissüsteemi "peakaitsme töö" praktikas ära tegema, või teoorias pole lihtsalt sellist raju 50A kaitset mõtet eraldi panna, tuleohutuse mõttes?


Ja tegelt siit tekkiski üks teemaväline küsimus: soovin installeerida 4 x 100W tulepargi ratta peale, s.o. 2 lisa täis- ja 2 lisa lähi-tuld. Mis EV seadus ütleb sellise toimingu kohta, on kellegil analoogilist kogemust jagada?

Motivatsioon tuleb sellest, et ratta oma esituled on 2 x 35W H4, mis väga tihti lahjaks jäävad ja ohtlikke olukordi võivad sõitjale tekitada.

Postitatud: 09 Veebr 2007, 12:57
Postitas poison
tsiklonaut, kui su tsiklil on üks põhituli, siis lisada saab aint 1 lähi ja 1 kaugtule, sellised lühtrid tavaliselt ongi...ma mõtlen neid kaht lisatuld mis tavaliselt kroomidele pannakse, ülejäänud variandid on EVs autloo :)...vt avatari

Postitatud: 19 Veebr 2007, 22:55
Postitas mart77
Aga... kuidas udutulede lisamisega lood on?

Mart

Re: sigaretisüütja ning istmesoojendus

Postitatud: 29 Mär 2010, 20:33
Postitas minenohh

Ei saanud veel sellest täpselt aru, kui suur kaitse pistikule panna? Üks mees pakkus 10A ja 2 korda käis läbi 20-30A. Neil numbritel on üpriski suur vahe :D , et milline too õige suurus on siis?


Re: sigaretisüütja ning istmesoojendus

Postitatud: 30 Mär 2010, 12:33
Postitas tazavi

õige suurus on vastavalt vajadusele :) Oomiseadusega arvutatav, kui pole amperaasi seadmel peale märgitud.


Re: sigaretisüütja ning istmesoojendus

Postitatud: 30 Mär 2010, 17:53
Postitas vincent
minenohh kirjutas:

Ei saanud veel sellest täpselt aru, kui suur kaitse pistikule panna? Üks mees pakkus 10A ja 2 korda käis läbi 20-30A. Neil numbritel on üpriski suur vahe :D , et milline too õige suurus on siis?

Pigem ikkagi 5 A või 10 A sigaretisüütaja pesale.


Re: sigaretisüütja ning istmesoojendus

Postitatud: 30 Mär 2010, 18:12
Postitas Piipz

Ükski kaitse ei ole otseselt vale, kas 5A või 30A.
Sigaretisüütaja, kui sa sellest päriselt ka sigaretti süütad, tahab 25A kaitset (järgi proovitud).
Muidu vast piisab tõesti 5 - 10A


Re: sigaretisüütja ning istmesoojendus

Postitatud: 04 Apr 2010, 10:48
Postitas askokas

Väike õpetus sigaretisüütaja paigalduseks.
http://www.whybike.com/blog/index.php?p=104