Postitatud: 07 Juun 2006, 14:23
No vaat siin jõuamegi reaalse elunisaqu kirjutas:Millist nendest peaks/võiks eelistada kui oleks soov sõita (mitte võistelda) offroadi 80% ajast ja 20% teedel-tänavatel? Silma jäänud CRF250/450X (vist ei saa siiski registrisse), XR650R, 525 MXC/EXC või WR450F.

XR650 on friikidele. Kui endal jõudu on ja oskusi saab selle pilliga imesid teha ning teatud oludes on see mida see pill pakub saavutamatu ükskõik millise muu motika poolt. Kui plaan Tallinn- > Lõuna Eesti -> tiir Eestile jne tuure teha mööda metsa ja kruusateid siis on sinna vajalik osta IMS-ist suurem paak, 3-4 hammast kiirem tagahammakas ja sul on pill millega saad konkreetselt pea 200km/h metsasirgeid lasta. Pluss see, et hooldusvälp on kõige muretum sellest listist ning pill praktiliselt kuulikindel.
Miinused on kickstarter ( mul isiklikult on sellest suva, löön lc4 ka iga päev vändast) ja motokrossi rajal ta just kõige mugavam pole. Samuti metsas, kui päris turnimine jne. siis tahab sõitjat ja oskusi.
Aga nagu ennist ütlesin on see selline "armu ära pill" mõnes suhtes. Ma pole eriline hobujõufanaatik aga see kuidas see pill käib on seletamatu.
CRF450X, 525 ja WR on kõige universaalsemad. CRF eelis on see, et pill on spets offroadi jaoks tehtud, nii raam mootor kui amordid. Ei ole krossirattale tuled külge pandud variant lihtsalt
WR ja 525 eelis on see, et mõlemad saab registrisse. Neid on Eestis palju ja müüjad on asjatundlikud ning teenindus on ka olemas.
Suurt vahet neil pole. Palju oleneb kasvust ja isiklikust maitsest. Kui pole pikka kasvu härra siis Yamu oleks natuke parem. 525 on aga selline hea traktor jälle, mootor kogu aeg veab igast otsast ja on rahulik.
Proovi kõik järgi ja siis otsusta.
Samuti võib siia listi panna Husabergi. Põhimõtteliselt üsna KTM ( ehk siis selle tsikli pealt KTM mootor pärinebki) aga natuke teistmoodi.
Proovi ja otsusta enda sisetunde järgi.