2. leht 2-st
Postitatud: 17 Aug 2005, 16:13
Postitas isakene
Kameeleon kirjutas:
Maailmamajandusest ma midagi jagan, aga kollapsit kui sellist ei suuda ma ette kujutada...
Nõus, kollapsist rääkides pingutasin veidi üle...

fantaasia läks liialt kiirelt lendama... samas, 15 aastat on ka tõesti ülimalt minimaalne aeg energeetika ümberkujundamiseks, kogu maailma inerts on liiga suur... samas, šokk saab vägev olema

Kui eeldada näituseks, et uuem energeetika saab toimima suvalise sodi peal toimiva kütuseelemendi baasil... uppi lendab mitte ainult naftatööstus, vaid ka puurimisfirmad, torujuhtmed, meretransport, sadamad, mahutibaas, raudteetransport, autotransport, logistika, müügivõrk... auto-ja muu vedelkütusel baseeruv masinatööstus peab ennast hirmkiiresti ja totaalselt ümber seadma... kust võtab vara näiteks kolmas maailm ja muud vaesemad riigid, kes siiani elavad üleeilse tehnoloogiaga, oma tehnilise baasi täielikuks ümberehituseks...? jne...jne... siin ka vastus anti666 küsimusele
ja ic...

kroomimehed peavad hakkama masinal kasutama mürageneraatorit ja võimsat valjuhääldit... vaevalt et kütuseelement töötades erilist soundi suudab tekitada...

Postitatud: 17 Aug 2005, 16:32
Postitas Kameeleon
loomulikult on igasuguseid ümberkorraldusi kõriauguni. Samas ei ole välistatud nafta kui tooraine kasutamise jätkamine, lihtsalt mahud vähenevad tunduvalt ja seega ka saaste. Kuivõrd vähenenud nõudlus ja mastaabiefekti kahanemine kergitavad tootmisühiku (barreli) omahinna suhet, siis tekkib küsimus kui rentaabel selline äri edaspidi on.
Aga kroomivennad hakkavad edaspidi kirjutama rolleri foorumis. Täpsemalt teemas "kuidas paigaldada saundi" Teine võimalus on mikrofon koos porilasega kolmeliitrisesse purki panna ja kõlar vana sumpa auku

Postitatud: 17 Aug 2005, 17:09
Postitas carlsson
kris. kirjutas:Kameeleon kirjutas:
....
Juba 1965 aastal oli olemas alternatiiv sisepõlemis mootorile mis töötas puhtalt vee baasil. Mootori kasutegur oli küll tunduvalt madalam kui moodsatel sisepõlemismootoritel kuid ületas siiski 1940-ndatel kasutatud mootoreid. Seetõttu on alust arvata, et 40 aastase arendustegevuse käigus oleks 65 aastal kasutusele võetud mootor olnud tänaseks väga tugev konkurent diisel ja bensiini mootoritele. Seda ettenähes ostis patendi üles GM lubades projektiga aktiivselt tegeleda kuid jättes selle varjusurma. Alates sellest ajast on US Patent office saanud kümmekond tõsiselt võetavat patendi registreerimis taotlust mille õigused on omandanud lõpuks suured autotootjad. ......................
Selle loogika järgi peaks peaks automehed naftameestega kartellis olema. Miks peaks autotootjad huvitatud olema et nende kaup just fossiilseid kütuseid kasutab? Mida odavam kütus, seda parem ju neile - ostetakse rohkem, saastemaksud väiksemad, läbisõit suurem - äri edeneb?
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Nii lihtne see siiski pole. Uute mootorite ja muude seadmete välja töötamine võtab oioi kui palju raha. Autotootjatel on odavam ehitada samu mootoreid ja neid aeg-ajalt uuendada.
Postitatud: 17 Aug 2005, 21:30
Postitas CB500
Mina arvan, et kõige selle taga on vabamüürlased!

Postitatud: 17 Aug 2005, 21:53
Postitas -metsik-
Postitatud: 17 Aug 2005, 22:57
Postitas eikeegi
CB500 kirjutas:Mina arvan, et kõige selle taga on vabamüürlased!

Illuminaadid hoopis

Postitatud: 17 Aug 2005, 23:02
Postitas Rollerboy
Huvitav mix nad suvel tõstavad just nii meeletult talv olex see aeg / siiis kama mis hind siis ei liigu 2 rattalisi ka palju , suvel võix odavam olla siis saaks aru weel (hooaeg jn )aga nagu see riik on meil nagu ta on siis muuta midagi ei saa pea

iga kuu läheb ju 1 kr otsa 1ltr

Postitatud: 17 Aug 2005, 23:17
Postitas CB500
Et sellele nutule ka eelolevast olukorrast tõest pilti saada lisasin hääletuse.
Minu arvamus on endine, olen nõus maksma bensiini eest vabalt 14 või 15eek liitrist, kui bensiin on kvaliteetne.
Olgem aus, kas maksta 13.80 või 14.00, siis selle hinnatõusule kuluva raha eest endale "midagi ilusat" kah ei osta.
Praegust solki hindaksin maks 10/L vääriliseks.
Postitatud: 17 Aug 2005, 23:25
Postitas Raigo
Rollerboy kirjutas:Huvitav mix nad suvel tõstavad just nii meeletult talv olex see aeg / siiis kama mis hind siis ei liigu 2 rattalisi ka palju , suvel võix odavam olla siis saaks aru weel (hooaeg jn )aga nagu see riik on meil nagu ta on siis muuta midagi ei saa pea

iga kuu läheb ju 1 kr otsa 1ltr

Ise ka said aru ,mis ila sa ajasid ?Üks auto tangib korraga rohkem kui su taburet kuus,maybe aastas,räägi mulle veel üks põhjus miks peaks suvel mitte tõstma ?Nad tõstavad hindu siis kui toornafta hindki tõuseb,loe eelnevaid poste etc.
Postitatud: 17 Aug 2005, 23:32
Postitas Rollerboy
Raigo kirjutas:Rollerboy kirjutas:Huvitav mix nad suvel tõstavad just nii meeletult talv olex see aeg / siiis kama mis hind siis ei liigu 2 rattalisi ka palju , suvel võix odavam olla siis saaks aru weel (hooaeg jn )aga nagu see riik on meil nagu ta on siis muuta midagi ei saa pea

iga kuu läheb ju 1 kr otsa 1ltr

Ise ka said aru ,mis ila sa ajasid ?Üks auto tangib korraga rohkem kui su taburet kuus,maybe aastas,räägi mulle veel üks põhjus miks peaks suvel mitte tõstma ?Nad tõstavad hindu siis kui toornafta hindki tõuseb,loe eelnevaid poste etc.
Sorry kui enne aru ei saanud Raigo

Postitatud: 18 Aug 2005, 07:27
Postitas -metsik-
Postitatud: 31 Aug 2005, 10:03
Postitas pacaan

teatavasti tõusid hinnad eile jälle mingi 30 sendi võrra, kuid see ei ole veel kõik - minu andmetel tõusis täna Mazeikiu (Leedu) naftatehases hulgihind bensiinidele veel
1,00 EEK võrra liitrilt
Mis te arvate, kauaks tänane "kõrge" kütusehind püsima jääb?
/pacaan, tuginedes eelinfole, tankis eile odava hinnaga kõik oma sõiduvahendid k.a. muruniitja kuhjaga täis - hinnavõit vähemalt õlle nelipakk

/
Postitatud: 31 Aug 2005, 10:08
Postitas Kelleni
Lihtsalt infoks selline leht:
http://www.iru.org/Services/FuelWel.E.html
Võimalik, et väga up-2-date just ei ole aga päris huvitav on sealt ajalugu jälgida

.
Postitatud: 31 Aug 2005, 10:15
Postitas QNN
Veel pole mõtet muretseda...aasta lõpuks on hind ca 16 EEK/L ja see peaks jääma enam-vähem stabiilseks.
Kurb, aga tõsi, tõsi, aga kurb, Eesti kütusemüüja, su nimi on kürb
Pisut nagu vihale ajab, kartellikokkulepe meie pisikesel turul...a teha pole midagi.
Postitatud: 31 Aug 2005, 10:25
Postitas pacaan
QNN kirjutas:Veel pole mõtet muretseda...aasta lõpuks on hind ca 16 EEK/L ja see peaks jääma enam-vähem stabiilseks.
Kurb, aga tõsi, tõsi, aga kurb, Eesti kütusemüüja, su nimi on kürb
Pisut nagu vihale ajab, kartellikokkulepe meie pisikesel turul...a teha pole midagi.

hmmm... kui hulgimüüja (välismaine, Eestis teatavasti naftatöötlemistehased bensiini valmistamiseks puuduvad...) müüb Eesti jaemüüjale tänasel päeval 98 kütuse sisse nt. hinnaga juba 14.35 / L (sis.18% KM) - kas müüja t*ra, m*nn või k*rb kui ta tahaks oma tanklates tabloole ette kerida numbrid 15.00 EEK / L? IMO on jaemüüja selles kõige vähem süüdi kui naftasheigil piltikult öeldes nohu on ja barreli hind sellest lähtuvalt jälle tõuseb, millest tõuseb tehase tooraine sisseostuhind, millest tõuseb väljamüügihind ja sellest lähtuvalt ka jaehind. Ka toote transpordi hind veoks siia, Eestisse ju tõuseb, samuti raha hind, kuna tooteühiku omastamiseks on vaja oluliselt suuremaid summasid "laenata". Täpsemad arvutused võite ise teha.
Ja kartellikokkuleppest selle tõsisemas tähenduses
Eesti kütuse jaemüügiturul küll rääkida ei saa.
Postitatud: 31 Aug 2005, 11:40
Postitas sepp
pacaan kirjutas:QNN kirjutas:Veel pole mõtet muretseda...aasta lõpuks on hind ca 16 EEK/L ja see peaks jääma enam-vähem stabiilseks.
Kurb, aga tõsi, tõsi, aga kurb, Eesti kütusemüüja, su nimi on kürb
Pisut nagu vihale ajab, kartellikokkulepe meie pisikesel turul...a teha pole midagi.

hmmm... kui hulgimüüja (välismaine, Eestis teatavasti naftatöötlemistehased bensiini valmistamiseks puuduvad...) müüb Eesti jaemüüjale tänasel päeval 98 kütuse sisse nt. hinnaga juba 14.35 / L (sis.18% KM) - kas müüja t*ra, m*nn või k*rb kui ta tahaks oma tanklates tabloole ette kerida numbrid 15.00 EEK /
Ja kartellikokkuleppest selle tõsisemas tähenduses
Eesti kütuse jaemüügiturul küll rääkida ei saa.
sellises solgis nagu eesti tanklatest saab pole ka Eesti kytusemyyjad syydi??
kyrb igati õige nimi neile!!

Postitatud: 31 Aug 2005, 11:52
Postitas apsik
hmzz.... ma võin küll hetkel "teemast" täiesti mööda panna AGA, minu puhul on loogika suht lihtne. Kui hakkad juba lugema kütuse-kroone, pole mõtet sul motikat pidada (see tähendeb seda, et Sa pole hingega "asja" juures). Minu puhul on iga kroon mida sa oma "relva" peale "raiskad" puhas sõidu rõõm mida Sulle vastu annab. Olgem tegelikult ausad ... kütuse-raha on motika omamise juures suht köömes - võrrledes kas või motika ostu, varustuse ostu ja hooldusega. Kui tahad olla "öko-mees" siis vura rolleriga. Ja kui keegi küsib, kui palju mu motikas rüüpab? Vastan - Kõik rüüpab - Mitte midagi paaki järele ei jää.

Edu!
Postitatud: 31 Aug 2005, 12:04
Postitas pacaan
sepp kirjutas:
sellises solgis nagu eesti tanklatest saab pole ka Eesti kytusemyyjad syydi??
kyrb igati õige nimi neile!!

aga ka selles saab süüdistada teisi -
riiki, kes ei ole kehtestanud veelgi karmimaid nõudeid kütusekvaliteedile (sest 99,99% Eesti tanklates olevast kütusest VASTAB kehtestatud "nõuetele") ning
enamikku meie hulgast kes ei tahaks hea meelega veelgi mingi 20% kallimalt kütust osta (ise maksaks küll rohkem kui kvaliteet seda väärt oleks, paraku on minusugused vaid kuni 5% tarbijaskonnast).
Aga sepp - äri-idee - teeme kütusefirma kes hakkab maale tooma ja müüma AINULT ülimalt range kvaliteedivastavusega kütuseid, Euroopa läänepoolsematest tehastest. Sa sebi investeeringud, ma võin käima lükata aga majandustulemuste eest keeldun vastutamast
pacaan@hakkab kvaliteetnaftakunniks
Postitatud: 31 Aug 2005, 12:19
Postitas agent007
Selle hinnatõusu tõttu sõidan ehk natuke vähem, kuid ikkagi sõidan!!!
Postitatud: 31 Aug 2005, 12:20
Postitas agent007
apsik kirjutas:hmzz.... ma võin küll hetkel "teemast" täiesti mööda panna AGA, minu puhul on loogika suht lihtne. Kui hakkad juba lugema kütuse-kroone, pole mõtet sul motikat pidada (see tähendeb seda, et Sa pole hingega "asja" juures). Minu puhul on iga kroon mida sa oma "relva" peale "raiskad" puhas sõidu rõõm mida Sulle vastu annab. Olgem tegelikult ausad ... kütuse-raha on motika omamise juures suht köömes - võrrledes kas või motika ostu, varustuse ostu ja hooldusega. Kui tahad olla "öko-mees" siis vura rolleriga. Ja kui keegi küsib, kui palju mu motikas rüüpab? Vastan - Kõik rüüpab - Mitte midagi paaki järele ei jää.

Edu!
Väga hästi öeldud, toetan sellist suhtumist 100%!!!!
Postitatud: 31 Aug 2005, 14:26
Postitas gs
Apsik kui suur su igapuine investeering tsiklisse on koos bensu jms kuludega?
Minul sel suvel ntx lihtsalt igapäevaste sõitude peale kuus ca 4000 km (kui mõni nädalavahetus eesti peal hulkumas siis 1,5 tuhat juurde)= 5500km.
tsikkel kulutab ca 6,5 liiytir 100 kilomeetrile. siis kuus kulub 357,5 liitrit x tänane statoili hind 14.10 eeku liiter =
5040 EEK
lisaks sellise sõiduhulga juures peaks ca iga kuu õli vahetama ca 500 eeku ja 3 kuu järel rehvikomplekt 4000 eeku.
elan vist liiga kallist elu!
võrdluseks paar aastat tagasi hind 8,5 eeku olnuks kulutus bensule 3039 eeku.
Postitatud: 31 Aug 2005, 14:56
Postitas apsik
Kui palju?

Nu selle suve läbisõiduks tuleb umbes 6000 km. Aga kui palju annab motikas Sulle sõidurõõmu? Kas seda saab rahas hinnata? Ma ei ostnud motikat transa vahendiks, selleks peab lisaks veel neljarattaline sõber ka olema. Mul on motikas seepärast, et saaks FUN-i!

Ja ma ei põe kui palju läeb raha. See pole primaarne. Primaarne on FUN! Edu raharaiskamises.

Postitatud: 31 Aug 2005, 15:52
Postitas efendi
mis te ikka seda raha loete.. muidugi on nõme kui on nii kallis - aga ega sellepärast siis sõitmata jää
Postitatud: 31 Aug 2005, 23:57
Postitas stonefree
QNN kirjutas:Veel pole mõtet muretseda...aasta lõpuks on hind ca 16 EEK/L ja see peaks jääma enam-vähem stabiilseks.
Ei taha suht elementaarseid asju korrata aga sellele stabiilsusele pole eriti lootust ja 16 pole mingi piir
Lood on sitad ja naftamajandus on pees. Ja ei lähe ka paremaks -- tarbimine kasvab, ressurssid mitte. Ja EL-i kommud mõtlevad muudkui uusi keskkonnamakse välja. Tundub, et parim variant on USA-sse kolida, seal maksud väiksed ja kütus odavam. Ning põletada siis seda gasoliini niikaua kui jätkub. Järgmised põlvkonnad juba lasevad jalgrattaga v yhistranspordis aga see ei koti
Sorry spämmi eest
Postitatud: 01 Sept 2005, 08:29
Postitas Raitz
efendi kirjutas:mis te ikka seda raha loete.. muidugi on nõme kui on nii kallis - aga ega sellepärast siis sõitmata jää
Hea kuulda, et me seas on inimesi, kellel läheb siin elus nii hästi, et raha lugema ei pea

Kulugu palju tahes, vahet pole ju.
Kahju ainult, et kõigil nii pole.
PS: mõned inimesed sõidavad rohkem kui 100km kuus. Mul ka vahet poleks, kui oleks olukord, kui kuus kuluks bensiinile kas 140 või 150 või 160 eeku.
Postitatud: 01 Sept 2005, 08:48
Postitas spinna
See see häda ongi, et kui nii edasi läheb, siis muutub ka kütus juba FUN-i piiravaks asjaoluks
Mulle igatahes tuleb juba aeg ajalt mõttesse, et Hiina oleks võinud oma primaatliku tootmis- ja tarbimismahuga kommunismiunne jäädagi. Lisaks nafta hinna lakke lendamisele lendas juba teras, lendu sooritamas on värvilised metallid jne.
Muidugi, mäletan päris hästi, kui peatusin kuskil 90-date alguses ühe oma OpelRekordiga bensukas ja avastasin, et 98 hind oli tõusnud üleöö kolmelt kroonilt juba nelja kroonini
Eks elu läheb edasi niikuinii.
Postitatud: 01 Sept 2005, 09:54
Postitas QNN
[
quote="spinna"]See see häda ongi, et kui nii edasi läheb, siis muutub ka kütus juba FUN-i piiravaks asjaoluks
Muide, hakkasin mõtlema, et tegelt on kütus alati olnud pisut fun´i piiravaks asjaoluks. Kunagi sai 25 eegu eest 10 liitrit, aga ka siis polnud seda 25 krooni eriti kusagilt võtta...nii oligi auto alati täis seltsimegi, kellest igaüks vanemate tagant viieka varastas...
A muide, hetk tagasi kohkusin täitsa oimetuks. Endal kodus kaks korralikku kütusepõletajat(12+...L) ja lisaks veel tsikkel. Täitsa jube mõelda, millised hakkavad olema kütusearved, kui 16 EEK/L tõesti teoks saab...hea, et enam raha järgi ei jää...muidu ajaks jooma

Postitatud: 01 Sept 2005, 13:09
Postitas harps
väike võrdlus ... iraagis kütuseliiter eek-ides olex 17 senti... USA-s 7kr sentidega.
ja võrreldes eesti elatustaset bensiinihindadega, on eesti üks kallemaid riike maailmas.
edu kõikidele bensiinikulutajatele

Postitatud: 01 Sept 2005, 13:11
Postitas Mirko
Kas keegi osakab õelda kui suur on Eestis kütusele lisatav aktsiis? (%)
Postitatud: 01 Sept 2005, 13:29
Postitas antero
Kui ma ei eksi, siis pliivaba bensiini aktsiisimäär peaks hetkel seaduse järgi olema 4500 krooni 1000 liitri kohta, see peaks tähendama siis 4.50 liitri peale.