8. leht 19-st
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 28 Juul 2023, 20:24
Postitas 701
Lisaks veel kõikvõimalikud veokate keelumärgid ja 90km/h piirang?
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 28 Juul 2023, 23:34
Postitas urmas66
franz125 kirjutas: ↑28 Juul 2023, 13:10
Ilmselt Urmas teab paremini aga kas sellise tonnaažiga asjale juba raskeveokimaks juba ei lisandu.
Raskeveoki maks on alates 12000kg täismassiga ja teekasutustasu alates 3501kg See oleneb siis sealt edasi telgede arvust ja haagisest jne. Kui oma sõiduki reg-nr. sisestad siis saada teada kui palju täpselt maksma pead.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 28 Juul 2023, 23:48
Postitas urmas66
701 kirjutas: ↑28 Juul 2023, 20:24
Lisaks veel kõikvõimalikud veokate keelumärgid ja 90km/h piirang?
Lisakssellel ka 90km/h piiraja mis on vist alates 7500kg , aga võin ka eksida. Siis veel ka tahhograaf mis ka üle 3500kg masinatele on kohustuslik ja saad küll erandeid kasutada, aga kui tahad juba lätti minna, siis on lihtsam selle asemel muu masinaga minna. Nüüd tuleb tahhokas kohustuslikuks rahvusvahelisel veol ka kabikutele alates 2024 vist või oli see juba enne ehk N1 alates 2500kg täismassiga vajab väljamaale minekul tahhokat. samuti on erandid,aga mine ja tõesta sela kuskil balkanil näiteks seda. Seega kõik aretused veoka teemal on suht peavalu isendale.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 29 Juul 2023, 01:27
Postitas Jesper
See sõidumeeriku kohustuse piir on tänu ettevõtlikele poolakatele isegi hullem, küll 3,5t, aga seda koos haagisega:
https://www.ti.ee/media/887/download
Mitteärilised veod on küll erandi all, aga noh, kuidas viisakalt öelda, kuna ilmselt ei ole F350 ostja esimene mõte selle eraisiku nimele kirjutamine

, siis ole sa hoiatatud...
Ma siin plaanin järjekordse tsiklitega seotud lolli idee jaoks (3,5t) kaubiku ostmist ja ausalt öeldes tundub kõiki parameetreid arvestades (ka teemaksud mujal Euroopas jms), et mõistlik on kohe sinna mingi minimalistlik "vanlife" või "krossibussi" sisu isepuuruvatega kokku lasta ja matkaautona ARKist läbi vedada, pärast seda oled M1 ja Jumala, Jeesuse ning Püha Vaimu kaitse all võrreldes "veoka"juhtidega.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 30 Juul 2023, 10:37
Postitas Ain
Et miks mingid asjad juhtuvad...
Jällegi ilus näide sellest kuidas mingi seltskonna poolt tekitatud probleemi tagajärjel hakkavad lõpuks kõik maksma/kannatama. Ülekantud tähenduses ilmselt on see kõigega samamoodi... olgu see siis riigi rahaga laamendamine ja laenude võtmine, seisvad romud, tühjaks tehtud torud ja sellest tulenev müra jne...
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12021 ... tasuliseks
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 30 Juul 2023, 11:07
Postitas mx77
Ain kirjutas: ↑30 Juul 2023, 10:37
Et miks mingid asjad juhtuvad...
Jällegi ilus näide sellest kuidas mingi seltskonna poolt tekitatud probleemi tagajärjel hakkavad lõpuks kõik maksma/kannatama. Ülekantud tähenduses ilmselt on see kõigega samamoodi... olgu see siis riigi rahaga laamendamine ja laenude võtmine, seisvad romud, tühjaks tehtud torud ja sellest tulenev müra jne...
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12021 ... tasuliseks
Pealkiri on küll natuke eksitav.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 14 Sept 2023, 17:36
Postitas Vint
Lugu siis selline-
https://www.err.ee/1609099178/pealtnagi ... ode-arisse
Turist kirjutas: ↑14 Juul 2023, 21:24
Kui kellelgi on sõiduk, mida tegelikult ei ole enam olemas ja on oht hakata selle pealt maksu maksma, siis keegi on nõus 12 eur eest selle oma nimele võtta.
https://www.osta.ee/votan-fantoomsoiduk ... 10884.html Mida ta pärast selle "supiga" ise peale hakkab, ei oska arvata.

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 14 Sept 2023, 19:52
Postitas franz125
Nii võib siis lõdvalt ükskõik kelle vahel asja õhku rippuma jätta ja neid vahemehi pole üldSe vaja.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 14 Sept 2023, 22:29
Postitas Tuuletallaja
Ma päris nii lampi omavahel avalikult ei skeemitaks, repressiivaparaat võib ühel hetkel tankistidele selga sõita...
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 14 Sept 2023, 22:39
Postitas Turist
"Hetkel nad jäävad sinna nagu õhku rippuma. Vana omaniku nime pealt nad kaovad ära ja ta näitab omanikuna küll mind, aga ta ei ole minu sõidukite nimekirjas," ütles Raido.
Ma arvan, et põhimõtteliselt seaduse silmis omanik on siis ikkagi Raido, lihtsalt riigilõivu ei ole (veel) tasunud. Omanikuvahetus on reaalselt ikkagi toimunud, lihtsalt lõpuni vormistamata ja riigilõiv tasumata. Nii et kui ühel päeval omanikul tuleb hakata mingit maksu tasuma, siis peaks seda tegema Raido, aga ta lihtsalt "laseb riigi üle", sest ametlikku vara ega sissetulekut tal pole ja kus pole, sealt pole ka midagi võtta.

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Okt 2023, 15:03
Postitas MannyEric
Maksumäärad on paigas. Tsiklitel tuleb alloleva tabeli alusel ja registreerimismaksu pole
Allikas:
https://www.fin.ee/uudised/vorklaev-mootorsoidukimaksu-suurus-lahtub-soiduki-keskkonnamojust
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Okt 2023, 15:15
Postitas Turist
Aga üle 20 a?
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Okt 2023, 15:19
Postitas MannyEric
Turist kirjutas: ↑09 Okt 2023, 15:15
Hea küsimus...
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Okt 2023, 15:24
Postitas Turist
Eks näeb, mul on 3 tsiklit, kõik üle 20 a vanad.

"Sõidukipargi uuendamine on pikk protsess ja kõik ei suuda kohe uut ja säästlikumat soetada ning sellega on arvestatud ennekõike aastamaksu disainimisel – selle suurust vähendab eraisikute kasutuses olevate sõidukite puhul nende vanus." Ei tea kuidas see vanema sõiduki väiksem aastamaks peaks motiveerima seda väiksema maksuga sõidukit kallima maksuga sõiduki vastu vahetama. Kui ma oma 35 aastat vana vene 2T tsikliga sõidan, siis keskkonnamõju on peeglisse vaadates tagant näha.

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Okt 2023, 15:35
Postitas joel
Valdkonna ekspertide kaasatuse määr on selgi korral kaugele näha:
https://www.fin.ee/media/10586/download
Kaubikud - Nissan Berlingo
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Okt 2023, 16:41
Postitas Macintosh
Turist kirjutas: ↑09 Okt 2023, 15:15
See ongi lagi, üle selle ei lange.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Okt 2023, 16:48
Postitas Macintosh
Aga samal ajal mõtisklen ma selle üle, et mis maks on ikkagi registreeimistasu, mis ei olegi tegelikult maks ... kuigi on justkui maks ...
Allikas:
https://www.fin.ee/media/10588/download
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Okt 2023, 17:08
Postitas Vint
Suht äratuntavad sarnasused Soomega. ( ja- "Ma ju ütlesin" lause.

)
Mäkk, Soomes on samuti võideldud esmase registreerimismaksu vastu. Tugineti Eu kaupade ja teenuste vabale liikumisele. Tuli isegi mingi juhend kusagilt kõrgemalt aga Soome valitsus lihtsalt vilistas kogu asja peale ja jätkas samas vaimus edasi.
Nüüd kui meil on asi veel asjatamise olekus, teen üleskutse, et keegi hea inimene viskaks selle kondi neile hambusse.
Kui nad piinliku täpsusega koogutavad iga pügala järgi, läheb ehk õnneks ja jääb üks rumalus olemata.

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Okt 2023, 18:06
Postitas Madlobster
Lahe
mul on 9 sõidukit pluss tsikkel jagunevad töö ja hobisõidukiteks
Kulutage targalt siis minu panust.
Igasugune hobinduse müük on tõenäoliselt võimalik vaid kuusakoskisse. Kes see loll endale sellist kulu kuuri alla tahab.?.
Kogu seda mudru läbi lugedes, mida peab korrutama ja jagama hakkas pea valutama.
Tegelikku arvamust ei hakka avaldama, siis mitte ei panda teemat ainult lukku vaid kustutakse ära.

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Okt 2023, 19:17
Postitas henri
Macintosh kirjutas: ↑09 Okt 2023, 16:41
Turist kirjutas: ↑09 Okt 2023, 15:15
See ongi lagi, üle selle ei lange.
Ma vaatasin ka täna automaksu tutvustust ja ei kuulnud selle kohta nagu mingit täpsustust. Kust pärineb info mis saab üle 20-aastaste tsiklite maksust (ja on Maci info 100% kindel või lihtsalt hetkearvamus)? Kas eelnõu on täies mahus kusagil kättesaadav?
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Okt 2023, 19:29
Postitas henri
Siit tekkis veel üks küsimus, kas üle 10 aasta vanustel 125cc mootorratastel kaob siis maks ära?
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Okt 2023, 19:42
Postitas Romka
No ei saa pihta sellele valemile. Võtame sealt näite tabelist Audi Q7
Baasosa 50€
Co2 osa 221x4€=884€ (201+ = 4 €/gr)
Täismassi osa 850x0,4€=340€ (2000 kg täismassi ületav iga kg 0,4€)
Mina saan kokku 1274€ aga tabelis 748€ ???
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Okt 2023, 20:13
Postitas Assamait
Romka kirjutas: ↑09 Okt 2023, 19:42
No ei saa pihta sellele valemile. Võtame sealt näite tabelist Audi Q7
Baasosa 50€
Co2 osa 221x4€=884€ (201+ = 4 €/gr)
Täismassi osa 850x0,4€=340€ (2000 kg täismassi ületav iga kg 0,4€)
Mina saan kokku 1274€ aga tabelis 748€ ???
Nagunii riigi vägivaldurid ei saa jälle oma valemeid korralikult tehtud. Maamaksu kalkulaatori jamps juba meelest läinud?

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Okt 2023, 20:38
Postitas MannyEric
Romka kirjutas: ↑09 Okt 2023, 19:42
No ei saa pihta sellele valemile. Võtame sealt näite tabelist Audi Q7
Baasosa 50€
Co2 osa 221x4€=884€ (201+ = 4 €/gr)
Täismassi osa 850x0,4€=340€ (2000 kg täismassi ületav iga kg 0,4€)
Mina saan kokku 1274€ aga tabelis 748€ ???
Valem on segane jah. Aga noh, kui nad kasutavad näidistena mudeleid nagu Nissan Berlingo, siis mis seal imestada.
Vaatasin üht teist näidet, 2019. aasta Passat. Äkki on CO2 komponent piirmäära ületavalt osalt, mitte kogu CO2 heitme pealt: (150-117)*3=99; juurde liita baasosa €50, siis klapib tabelis tooduga
Q7 puhul äkki sama lugu, lihtsalt taks on suurem: (221-117)*4=€416, baasosa 50 ja massiosa 340 juurde, siis kokku tuleb 806. Aga pole sama, mis tabelis.
Äkki seal mingi error jälle. Krt seda teab, eks tõde selgub siis, kui plekkima hakkame...
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Okt 2023, 21:32
Postitas Macintosh
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Okt 2023, 22:01
Postitas Romka
Selle viimase kalkulaatori järgi tuleb Q7 608€, näite tabelis 748€.
Porsche Cayenne tuleb 861€, näite tabelis 1064€. Nüüd oleks veel vaja bussi kalkulaatorit, siis saaks Nissan Berlingot võrrelda.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 09 Okt 2023, 22:27
Postitas M.T.
No ei ole ju maks, tasu on

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 10 Okt 2023, 08:55
Postitas cossie
Seletage mulle lollile ära "registreerimistasu".
Kas see on:
Uue auto ostul?
Auto liisingu lõppedes väljaostul?
Kasutatud auto eestisse registreerimisel?
Kasutatud auto esimene omanikuvahetus eestis?
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 10 Okt 2023, 09:06
Postitas retro
slaididel on kirjas "Registreerimistasu sõiduki esmakordsel liiklusregistrisse kandmisel"
ehk siis kas tutika või kasutatud sõiduki Eestis arvele võtmisel, saan mina aru
hilisemad omanikuvahetused, liisingu väljaost jms.selle alla ei lähe
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 10 Okt 2023, 09:54
Postitas M.T.
Jep, registreerimistasu on ühekordne mille maksad siis kui sõiduk esimest korda Eesti liiklusregistrisse kantakse. On see uus või kasutatud, see ei oma tähtsust. Ja kui EE numbrimärk juba olemas, siis omanikuvahetusel seda enam ei rakendata.
Aga sellest sõidukimaksu matemaatikast küll aru ei saa. Vaatad nagu valemit ja seda arvutuslikku näidist ja krt need küll omavahel ei klapi. Kellegi matemaatikahinne on kusagil ikka puudulik olnud.