Mootori võimsus...

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
whitepoint

Lugemata postitus Postitas whitepoint »

3m kirjutas:
minu arvutuste järgi võib tal olla kuni 26kw
Aga jah 26kW ei ole sama mis 25kW, trahvi peaks vist ikka saama või kuidas on lood? See ka veel, et kuidas ma politseile nende arvutuste järgi asja seletaksin, kas hakkavad ise arvutama või mida...?


:lol:
Kasutaja avatar

3m
Postitusi: 408
Liitunud: 25 Juul 2005, 16:24
Asukoht: Keila
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas 3m »

ma arvan et kui normaalne politsei on siis arvutab ja ei tee trahvi
Aprilia Rs 125 '01-> Aprilia Rs 125 '04-> Z750-> FZ1S-> Tiger 800XC
Kasutaja avatar

valka
Postitusi: 71
Liitunud: 05 Apr 2005, 22:32
Tsikkel: Kawasaki Vulcan VN750
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas valka »

minu teada on asi nii, et need seadusesätted kehtivad koos, st. A2 loaga on maksimaalne lubatud massi/kW suhe 0.16 kW/kg kohta, kuid samas ei tohi võimsus küündida üle 25kW. Sellepärast sai endalegi dnepr ostetud, et ta on üsna napilt alla 25kW.
Seoses sellega tekkis endal ka küsimus, mis piirist alates saab piiramatu ehk A3 peale liikuda :?: Olen kuulnud üsna erinevaid arvamusi. Oskab keegi mingi kindla punkti peale seaduses osutada?
Riga 12 - Dnepr MT10 -75 - Kawasaki VN750
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 927
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas retro »

mis on A2 ja A3 luba? kategooriad on A ja A1 http://www.ark.ee/atp/?id=273
seaduses on kirjas esmane luba ehk lisatingimus 101 (vanadel lubadel märge "ESMANE")
ja 25kw või 0,16 kW/kg ehk lisatingimus 105 (vanadel lubadel lisatingimus 4)
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=788526

ja vanusepiirangud taotlemisel on http://www.ark.ee/atp/?id=272

marguspp
Postitusi: 112
Liitunud: 20 Sept 2004, 18:03

Lugemata postitus Postitas marguspp »

valka kirjutas:
minu teada on asi nii, et need seadusesätted kehtivad koos, st. A2 loaga on maksimaalne lubatud massi/kW suhe 0.16 kW/kg kohta, kuid samas ei tohi võimsus küündida üle 25kW.
vana hea liiklusseadus tuleb appi:
§ 29. Juhi vanuse alammäär
(1) Olenevalt mootorsõiduki kategooriast võib (välja arvatud käesoleva seaduse §-s 23 sätestatud piiratud juhtimisõiguse juhtudel) juhtimisõiguse anda isikule, kes on vähemalt:
2) 18-aastane - A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg

siit peaks nagu selge olema, et vaid ÜKS neist ei tohi ületada lubatut. kui mul on näiteks 200kg kaaluv masin, mis on 30kW, siis mootori võimsus ületab 25kW, kui erivõimsus (30kW/200kg=0,15kW/kg) ei ületa 0,16kW/kg. seega esimene pool seaduse väitest on vale, teine pool on õige, kuid sõna "või" tähendab lausetes ju seda:
VALE või VALE = VALE
VALE või ÕIGE = ÕIGE
ÕIGE või VALE = ÕIGE
ÕIGE või ÕIGE = ÕIGE
valka kirjutas:
Seoses sellega tekkis endal ka küsimus, mis piirist alates saab piiramatu ehk A3 peale liikuda :?: Olen kuulnud üsna erinevaid arvamusi. Oskab keegi mingi kindla punkti peale seaduses osutada?
§ 30. Auto ja mootorratta juhtimise õiguse andmise etapid
(1) A-kategooria ja A1-alamkategooria mootorratta, välja arvatud A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, juhtimise õiguse andmine toimub kahes etapis käesoleva seaduse § 28 lõike 4 kohaselt kehtestatud eeskirjade järgi.
(2) Isikule, kellel varem ei ole olnud auto või mootorratta juhtimise õigust, antakse esimeses etapis käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõidukite juhtimiseks esmane juhiluba käesoleva seaduse § 28 lõike 4 kohaselt kehtestatud eeskirjade järgi.
(3) Kui esmase juhiloa omanik on omandanud vajaliku vilumuse ja läbinud lõppastme koolituse, antakse talle käesoleva seaduse § 28 lõike 4 kohaselt kehtestatud eeskirjade järgi juhiluba.

siit peaks nagu selge olema, et ühes etapis pole võimalik saada juhiluba, kui võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg. üldse selle lõppastme koolitusega on nii, nagu on. kui ainult A-kategooriat teha, siis keegi ei tea, kuidas käib libedasõit tsikliga.

Seega kokkuvõte: seaduse järgi 18-aastane isik ei ole liiga noor, et sõita näiteks sellise rattaga, mille mass on 200kg ja võimsus 30kW. kuid selleks vajalikku juhiluba talle ka ei väljastata.

Teema algataja
direktor

Lugemata postitus Postitas direktor »

minu arvates tuleks lihtsalt dokidesse kirjutada et tegu on 25kW tsikliga ning siis tegelikult pillist võtta, mis võtta annab
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”