Mootori võimsus...

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
whitepoint

Mootori võimsus...

Lugemata postitus Postitas whitepoint »

Sõbral soov siis osta endale 18.a sünnipäevaks ~600ccm ratas. Kuna mootori võimsus küündib ikkagi 57kW lähedale ja tegu ausa poisiga...oleks vaja abi.

Sai siis räägitud, et olevat võimalus siiski neid kW- te kärpida 25kW-i peale. Aga jah, kuidas siis võimalik vajalik tulemus saada ning hiljem kW passis ümber muuta. Mis on +/-

Tegemist siis uue ninja mudeliga, 600cc. Teatavasti väiksema kubatuuriga ninjasid ei tehta ja see mõeldud ikkagi mitmeks hooajaks, et kohe nn. pükstest välja ei kasvaks.

:? Nijah
Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3832
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
Asukoht: Keila - Tallinn
Tänanud: 162 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Mootori võimsus...

Lugemata postitus Postitas sepp »

whitepoint kirjutas:
Sõbral soov siis osta endale 18.a sünnipäevaks ~600ccm ratas. Kuna mootori võimsus küündib ikkagi 57kW lähedale ja tegu ausa poisiga...oleks vaja abi.

Sai siis räägitud, et olevat võimalus siiski neid kW- te kärpida 25kW-i peale. Aga jah, kuidas siis võimalik vajalik tulemus saada ning hiljem kW passis ümber muuta. Mis on +/-

Tegemist siis uue ninja mudeliga, 600cc. Teatavasti väiksema kubatuuriga ninjasid ei tehta ja see mõeldud ikkagi mitmeks hooajaks, et kohe nn. pükstest välja ei kasvaks.

:? Nijah
on isegi 250cc ninja olemas!!!! on olemas 400cc ninja... nii et tehaxe väiksemaid ka kui 600cc :!: :!: :!:

Teema algataja
whitepoint

Lugemata postitus Postitas whitepoint »

Huvi ikkagi 600cc-se vastu, kui uutest oleks 250cc-400cc pakkuda, postitage link. Arvatavasti ostan ka endale ja mõlemad rattad ostame uuest peast. Alates aastast 2004+

Aga, kas keegi asjast oskab rääkida?


:shock:
Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3832
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
Asukoht: Keila - Tallinn
Tänanud: 162 korda
Tänatud: 88 korda

Lugemata postitus Postitas sepp »

whitepoint kirjutas:
Huvi ikkagi 600cc-se vastu, kui uutest oleks 250cc-400cc pakkuda, postitage link. Arvatavasti ostan ka endale ja mõlemad rattad ostame uuest peast. Alates aastast 2004+

Aga, kas keegi asjast oskab rääkida?


:shock:
väga segane ja sassis text

joel
Postitusi: 1824
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 117 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

Võta lahti selline leht nagu http://biker.ee/phpbb/search.php. Seal toksi "Search for Keywords:" lahtrisse "25kW piiraja". Lahtri all vali " Search for all terms". Siis vajuta nupule "Otsi". Peale seda ragistab biker.ee server veidikene kõvaketast, kolab andmebaasis pisut ringi ja väljastab sulle ilusti hunniku teemasid, kus "asjast" on pikalt ja põhjalikult räägitud.
Joel

Teema algataja
whitepoint

Lugemata postitus Postitas whitepoint »

Suured tänud...
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... aja&t=1413

Muide ma otsisin ikka ise ka, aga jah ei pannud "search for all terms", minu viga. :twisted:

Nojah ikkagi ei leidnud kõigele vastust.
1)Kas hiljem piiraja eemaldades on mootori võimsus sama (mootor pole rikutud vms.) ?
2)Kas põhimõttleiselt võib piiraja paigutada isegi 1000cc-le rattale?
3)Ikkagi need +/- tehnilise poole pealt?

Teema algataja
dpr2016

Lugemata postitus Postitas dpr2016 »

reeglina need aftermarket piirajad piiravad õhu sissevoolu karburaatorisse ja heitgaaside väljapääsu mootorist. ehk siis kui sa lased need esinduses peale panna ja samal õhtul kuuri all maha katkud, ei ole mingit probleemi.
kui aga kavatsed 3 aastat sõita.. eks ta natuke ikka mootorit rikub aga midagi hullu ei tohiks juhtuda.. kawaga ei ole kokkupuutunud, minu yamul oli ta korralikult põlemiskambri ja summuti seest ära tahmanud, kuna tänu piiramisele sai ta liiga rikast küttesegu. pärast piirajate mahavõtmist on nagu täiesti teine ratas;) dünopingis mõõtmas pole käinud, et kas ikka on võimsust niipalju kui manuaalis kirjas, aga kuhugi sinna lähedale on küll:D

põhimõtteliselt peaks andma ka liitrisele piirajad panna.. piiramisega kaovad kõrged pöörded ära, minu 63kWsel jäi 13k pöördest alles 7k pööret. ehk siis kui tahhol on ruumi 16k pöörde jaoks siis 120kWse ratta piiramisel ta üle 4k ei tohiks eriti minna.. tühikäik on ca 1500 pööret.. tiba nõme nagu on käike vahetada iga 2000 pöörde tagant..

Teema algataja
wingman

Lugemata postitus Postitas wingman »

Ma ei mõista miks peaks korralikku mootorit piirajatega kägistama....??
Ja seda veel 1000 cm2 rattal (täielik ressursi raiskamine)
Mina arvan et kui on ikka masinale ette nähtud selline võimsus mis tehase poolt on antud siis töötab ta kauem kui deforseeritud või forseeritud mootor. Mõtekam oleks tõesti osta ilma mingisuguste piirajateta 25 kw ratas.

Teema algataja
whitepoint

Lugemata postitus Postitas whitepoint »

to dpr2016...suured suured tänud, jälle targem.

to wingwam...eks see ole ka iga inimese enda asi, mis ta rahaga teeb või ei tee.


:shock:
Kasutaja avatar

piret
Postitusi: 703
Liitunud: 16 Juul 2003, 18:46
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas piret »

whitepoint kirjutas:
to dpr2016...suured suured tänud, jälle targem.

to wingwam...eks see ole ka iga inimese enda asi, mis ta rahaga teeb või ei tee.


:shock:
kes rahast rääkis? ainult sina!
Vahest sõidan ja teen asju.

Teema algataja
wingman

Lugemata postitus Postitas wingman »

Eks ta ole jah igaühe oma asi mis moodi oma raha kulutab
mina loobin lausa raha taevasse :wink: ja rahast kahju ei ole kuna iga hüpe on seda väärt
Kasutaja avatar

nitse
Postitusi: 695
Liitunud: 05 Dets 2004, 17:38

Lugemata postitus Postitas nitse »

Oodake lapsed ikka kevad ära! 2006a 600cc3 Kawal on juba stockis ca 100KW, siis saate rohkem piirata, sest just see tundub teile oluline olevat! :ner:
Kasutaja avatar

Jack
Postitusi: 381
Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
Tsikkel: CBR 1100 XX
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Jack »

Olen sellele teemale pilku heitnud juba kaks päeva ja hakkan vist poindile pihta saama.

Asi siis vist selles et poisil vaja uut ja suurt ratast millega poosetada ja Moskva eest koju sõita. Sõitmine ja sellest saadav nauding paistab olema kõrvalnäht kogu asja juures. No kuidas sa hing ütled sõbrale et sul mingi 125 ne võrr on :shock:

... aga võibolla ma eksin :wink:
Harva kodus

Teema algataja
whitepoint

Lugemata postitus Postitas whitepoint »

Tegelt on asi nii..
Võiksin ju endale osta selle 125cc, aga milleks see järgmine suvi poole hinnag jälle ära ärida. Ostan sõbraga 600cc kuna siis on võimalus hiljem 20.a piiraja eemaldada ja ei pea hakkama jälle uut väljaminekut planeerima...mina vähemalt üheks suveks tutikat ratast ei osta.

:shock: võib-olla jõudis mu segane ja mittehuvitav jutt pärale.

Teema algataja
wingman

Lugemata postitus Postitas wingman »

Huvitav kellegil ei pidanud rahast ju üldse kahju olema ja nüüd siis ei osta üheks suveks ratast et järgmine suvi uus osta.
Oleks minul nii palju pappi ostaks iga suveks uue ratta :D

Teema algataja
whitepoint

Lugemata postitus Postitas whitepoint »

Ma ei jõua enam vaielda, comoon sain ju vajaliku teada ja suured tänud teile.


Selgitus postikogujatele... :wink:

Rahast ei ole kahju:
kui ma ostan endale uue ratta, mis mulle meeldib
Rahast on kahju:
kui ma müün selle järgmine suvi poole hinnaga maha
Rahast ei ole kahju:
kui sõidan kalli rattaga mitu aastat

Erci
Postitusi: 755
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Lugemata postitus Postitas Erci »

Sa ei pea ilmtingimata 25 kw peale piirama, ma ei tea küll palju see ratas kaalub, kuid vaata kui raske ratas on ja arvuta välja 0,16 KW /kg kohta. Näiteks kui ratas on 200 kg võib tal olla 32 kw.
___________________________

bikefan
Postitusi: 585
Liitunud: 09 Juul 2004, 17:38
Tsikkel: VN1500 Nomad
Asukoht: Karksi-Nuia

Re: Mootori võimsus...

Lugemata postitus Postitas bikefan »

whitepoint kirjutas:
Sõbral soov siis osta endale 18.a sünnipäevaks ~600ccm ratas. Kuna mootori võimsus küündib ikkagi 57kW lähedale.... Tegemist siis uue ninja mudeliga, 600cc.
Milline uus 600 ninja 57kW "lähedale" küündib... :roll: ikka 100kW "lähedale" - kui mitte üle juba...
-Since 2002-
Iž: PL.5,
Suzud: GS500, GSX-R600, VZ800, RM250, RM125
Kawad: ZX-6R, VN750A, VN800A, VN800B, VN1500
Yamud: XTZ660, FZ600S

Teema algataja
whitepoint

Re: Mootori võimsus...

Lugemata postitus Postitas whitepoint »

bikefan kirjutas:
whitepoint kirjutas:
Sõbral soov siis osta endale 18.a sünnipäevaks ~600ccm ratas. Kuna mootori võimsus küündib ikkagi 57kW lähedale.... Tegemist siis uue ninja mudeliga, 600cc.
Milline uus 600 ninja 57kW "lähedale" küündib... :roll: ikka 100kW "lähedale" - kui mitte üle juba...

Seda nüüd küll, sai veidi udu aetud.



Erci mitme peale siis selle ratta peaks piirama http://www.yamaha.ee/index.php?lang=et& ... duct_id=32
Kasutaja avatar

3m
Postitusi: 408
Liitunud: 25 Juul 2005, 16:24
Asukoht: Keila
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas 3m »

minu arvutuste järgi võib tal olla kuni 26kw
Aprilia Rs 125 '01-> Aprilia Rs 125 '04-> Z750-> FZ1S-> Tiger 800XC

Teema algataja
whitepoint

Lugemata postitus Postitas whitepoint »

3m kirjutas:
minu arvutuste järgi võib tal olla kuni 26kw
Aga jah 26kW ei ole sama mis 25kW, trahvi peaks vist ikka saama või kuidas on lood? See ka veel, et kuidas ma politseile nende arvutuste järgi asja seletaksin, kas hakkavad ise arvutama või mida...?


:lol:
Kasutaja avatar

3m
Postitusi: 408
Liitunud: 25 Juul 2005, 16:24
Asukoht: Keila
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas 3m »

ma arvan et kui normaalne politsei on siis arvutab ja ei tee trahvi
Aprilia Rs 125 '01-> Aprilia Rs 125 '04-> Z750-> FZ1S-> Tiger 800XC
Kasutaja avatar

valka
Postitusi: 71
Liitunud: 05 Apr 2005, 22:32
Tsikkel: Kawasaki Vulcan VN750
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas valka »

minu teada on asi nii, et need seadusesätted kehtivad koos, st. A2 loaga on maksimaalne lubatud massi/kW suhe 0.16 kW/kg kohta, kuid samas ei tohi võimsus küündida üle 25kW. Sellepärast sai endalegi dnepr ostetud, et ta on üsna napilt alla 25kW.
Seoses sellega tekkis endal ka küsimus, mis piirist alates saab piiramatu ehk A3 peale liikuda :?: Olen kuulnud üsna erinevaid arvamusi. Oskab keegi mingi kindla punkti peale seaduses osutada?
Riga 12 - Dnepr MT10 -75 - Kawasaki VN750
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 927
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas retro »

mis on A2 ja A3 luba? kategooriad on A ja A1 http://www.ark.ee/atp/?id=273
seaduses on kirjas esmane luba ehk lisatingimus 101 (vanadel lubadel märge "ESMANE")
ja 25kw või 0,16 kW/kg ehk lisatingimus 105 (vanadel lubadel lisatingimus 4)
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=788526

ja vanusepiirangud taotlemisel on http://www.ark.ee/atp/?id=272

marguspp
Postitusi: 112
Liitunud: 20 Sept 2004, 18:03

Lugemata postitus Postitas marguspp »

valka kirjutas:
minu teada on asi nii, et need seadusesätted kehtivad koos, st. A2 loaga on maksimaalne lubatud massi/kW suhe 0.16 kW/kg kohta, kuid samas ei tohi võimsus küündida üle 25kW.
vana hea liiklusseadus tuleb appi:
§ 29. Juhi vanuse alammäär
(1) Olenevalt mootorsõiduki kategooriast võib (välja arvatud käesoleva seaduse §-s 23 sätestatud piiratud juhtimisõiguse juhtudel) juhtimisõiguse anda isikule, kes on vähemalt:
2) 18-aastane - A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg

siit peaks nagu selge olema, et vaid ÜKS neist ei tohi ületada lubatut. kui mul on näiteks 200kg kaaluv masin, mis on 30kW, siis mootori võimsus ületab 25kW, kui erivõimsus (30kW/200kg=0,15kW/kg) ei ületa 0,16kW/kg. seega esimene pool seaduse väitest on vale, teine pool on õige, kuid sõna "või" tähendab lausetes ju seda:
VALE või VALE = VALE
VALE või ÕIGE = ÕIGE
ÕIGE või VALE = ÕIGE
ÕIGE või ÕIGE = ÕIGE
valka kirjutas:
Seoses sellega tekkis endal ka küsimus, mis piirist alates saab piiramatu ehk A3 peale liikuda :?: Olen kuulnud üsna erinevaid arvamusi. Oskab keegi mingi kindla punkti peale seaduses osutada?
§ 30. Auto ja mootorratta juhtimise õiguse andmise etapid
(1) A-kategooria ja A1-alamkategooria mootorratta, välja arvatud A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, juhtimise õiguse andmine toimub kahes etapis käesoleva seaduse § 28 lõike 4 kohaselt kehtestatud eeskirjade järgi.
(2) Isikule, kellel varem ei ole olnud auto või mootorratta juhtimise õigust, antakse esimeses etapis käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõidukite juhtimiseks esmane juhiluba käesoleva seaduse § 28 lõike 4 kohaselt kehtestatud eeskirjade järgi.
(3) Kui esmase juhiloa omanik on omandanud vajaliku vilumuse ja läbinud lõppastme koolituse, antakse talle käesoleva seaduse § 28 lõike 4 kohaselt kehtestatud eeskirjade järgi juhiluba.

siit peaks nagu selge olema, et ühes etapis pole võimalik saada juhiluba, kui võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg. üldse selle lõppastme koolitusega on nii, nagu on. kui ainult A-kategooriat teha, siis keegi ei tea, kuidas käib libedasõit tsikliga.

Seega kokkuvõte: seaduse järgi 18-aastane isik ei ole liiga noor, et sõita näiteks sellise rattaga, mille mass on 200kg ja võimsus 30kW. kuid selleks vajalikku juhiluba talle ka ei väljastata.

Teema algataja
direktor

Lugemata postitus Postitas direktor »

minu arvates tuleks lihtsalt dokidesse kirjutada et tegu on 25kW tsikliga ning siis tegelikult pillist võtta, mis võtta annab
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”