6. leht 8-st

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 29 Okt 2009, 11:47
Postitas Oliverto
mx77 kirjutas:
Oliverto kirjutas:

Tuleval hooajal võiks ju tulla HOBBY-HARRASTAJATELE oma krossi sari (togi)

Ei tahaks, et teema vaibuks, äkki ikka saab kuidagi kopereeruda (w)

Hakkab jälle pihta :).
Katsuks enne selle hobi-harrastajate määratluse pädevalt paika panna! Nii, et sellel ka mingi sisu oleks.

Hakkab pihta jah :D . Püüan hoida teemat niikaua üleval kuni keegi ütleb, et Ok, tehtud (togi) :D

Määratlusest on mul endal väike oma arvamus. Mina leian, et krossis võiks olla ka rahvasportlase staatus nagu seda on kestvuseski ja omad võistlused (sari). Ehk saab ju selle ee-em-eff ga ka siis klaariks. Rahvasportlase värk ju toimib kestvuskrossis, küll toimiks ka tavalises krossis. Teeme selle tonnise litsentsi jne. Vajadusel ka Open klass, mul suva (tegelt krossis vist nii ei saa, vähe ohtlikum äkki aga eks kogenumad mehed teavad kuidas oleks õigem ja ohutum). Mina ise olen rohkem selline krossi pooldaja ja huviline, kuigi tehtud sai ka rahvasportlase kaart ja kestvustelgi käidud aga kross mulle meeldib rohkem.


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 29 Okt 2009, 12:11
Postitas mx77

Kestvus on lihtsam, rada on pikem, seltskond vajub laiali ja saavad rajal harvem kokku, keerulisi elemente on vähem.
kestvuses on see rahvasportlase staatus isegi omal kohal. Krossis on keerulisem.


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 29 Okt 2009, 12:15
Postitas piloot

Mille kuradi pärast see määratlus mõne jaoks nii tähtis on? Tegelikult on ju küllaltki suur hulk hobimehi(liigitage need siis kuhu kasti tahate), kes ei soovigi kunagi osaleda ei EMV-l ega EKV-l aga omasugustega aeg-ajalt koos töristaks küll. Siis on teine seltskond, kes kindlasti kunagi sooviks nö. eestikatel osalema hakata aga kogu oma taseme ja kogemuse ja enesekindluse juures seda veel ei söanda. Usun, et selliseid mehi, kes sõita tahavad, saab eesti pealt kokku julgelt paarsada nägu.
Aga siis on veel selline seltskond, EMFkaasa arvatud, kes arvab, et igasugune initsiatiiv tuleb juba eos lämmatada. EMF-st saab veel aru, see põeb "kõpsaka" pärast on ju krõbisev vaja iga hobimehe käest kuidagi kätte saada, näide elust enesest ju täitsa olemas. Ülejäänud vist põevad seda, et neile keegi kulkusse ei situks? :wack:


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 29 Okt 2009, 12:37
Postitas Oliverto
mx77 kirjutas:

Kestvus on lihtsam, rada on pikem, seltskond vajub laiali ja saavad rajal harvem kokku, keerulisi elemente on vähem.
kestvuses on see rahvasportlase staatus isegi omal kohal. Krossis on keerulisem.

Nõus, aga saab teha ka ju kaks starti Open ja Rahvasport eraldi ja võib ju ajaprobleemi puhul rahvasportlased ühes klassis sõitma panna (MX1 ja MX2) esialgu prooviks. Kui tulijaid palju võib klassid lahku lüüa ja vajadusel neid juurde teha. Sõiduaeg ju ei pea olema 35 minutit :roll: , see olekski liiga julm. 15/20 mintsa sõit ja klaar.

Kindlasti peaks olema üks asi see, et kui ikka mees (rahvasportlane) on liiga kiire, siis tuleb ta tõsta Open klassi ja liiga kiire Openi mees EMV või EKV-sse- või kuidagi nii (krt mul kiilus juba :wack: . Mina arvan, et see just ongi see kõige keerulisem selle asja juures ja see peab olema raudpolt paigas (seda tegelt ju EMF kardabki, et hakatakse allapoole klassidesse tulema).
Mis te arvate, pange oma variandid kirja.


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 29 Okt 2009, 12:41
Postitas mx77

Eks tegelikult võiks kopeerida soome süsteemi ja klassijaotust. Neil on see päris hästi läbi mõeldud ja toimib.


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 29 Okt 2009, 13:00
Postitas Oliverto
mx77 kirjutas:

Eks tegelikult võiks kopeerida soome süsteemi ja klassijaotust. Neil on see päris hästi läbi mõeldud ja toimib.

Kas sellega olek võimalik tutvuda kusagil või viitsid sellest kirjutada :wink:


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 29 Okt 2009, 13:07
Postitas mx77
Oliverto kirjutas:
mx77 kirjutas:

Eks tegelikult võiks kopeerida soome süsteemi ja klassijaotust. Neil on see päris hästi läbi mõeldud ja toimib.

Kas sellega olek võimalik tutvuda kusagil või viitsid sellest kirjutada :wink:

Praegu ei ole aega kokkuvõtet teha, kes soome keelt valdab saab siit vaadata:
http://www.moottoriliitto.fi/saannot.php?page=2

Hiljem kui aega saan, võin teha ka väikese kokkuvõtte.


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 09 Nov 2009, 15:32
Postitas kõrtsmikumolu

Rallimeestel ka rahvasportlastega mure: http://www.motorsport.ee/?id=main&n=2860


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 09 Nov 2009, 15:41
Postitas mella
kõrtsmikumolu kirjutas:

Rallimeestel ka rahvasportlastega mure: http://www.motorsport.ee/?id=main&n=2860

Minuarust väga õiged otsused. Rallis tegeletakse sõidu ohutumaks muutmisega ja sellega, et rahakoti suurus ei mõjutaks olulisel määral tulemust.

EMF konteksti asi ei puutu, kuna seal on "andke papp siia ja edasi vaadake ise, kuidas saate".


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 09 Nov 2009, 16:46
Postitas Oliverto
mella kirjutas:
kõrtsmikumolu kirjutas:

Rallimeestel ka rahvasportlastega mure: http://www.motorsport.ee/?id=main&n=2860

Minuarust väga õiged otsused. Rallis tegeletakse sõidu ohutumaks muutmisega ja sellega, et rahakoti suurus ei mõjutaks olulisel määral tulemust.

EMF konteksti asi ei puutu, kuna seal on "andke papp siia ja edasi vaadake ise, kuidas saate".

Kahju jah, et enamus organisatsioone toetavad rahvasporti aga krossiga on see nagu vastupidine efekt (kuidagi nagu ei taheta neid näha kusagil rajal :lol: )


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 26 Nov 2009, 18:20
Postitas fotek

Tõstaks teemat, võistluste korraldamine tahetakse vist veelgi keerulisemaks teha järgmine aasta:

http://www.msport.ee/shared/File/protok ... .09(3).doc

Positiivse poole pealt, uudiseks superkrossi etapid.


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 26 Nov 2009, 19:38
Postitas mx77
fotek kirjutas:

Tõstaks teemat, võistluste korraldamine tahetakse vist veelgi keerulisemaks teha järgmine aasta:

http://www.msport.ee/shared/File/protok ... .09(3).doc

Positiivse poole pealt, uudiseks superkrossi etapid.

Täitsa mõistlikud ja loogilised ettepanekud ju.


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 01 Dets 2009, 20:26
Postitas Annikaa

Motospordi talvised võistluskalendrid väljas
http://www.ruudulipp.ee/motospordi-talv ... aljas.html


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 01 Dets 2009, 21:58
Postitas mella

Saab otsem ka, kui läbi teise lehe..
otselink failile:

http://www.msport.ee/shared/File/Kalend ... alv(1).xls


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 01 Dets 2009, 22:38
Postitas racerx

pole tahtmist viriseda aga seekord... kuhu see motosport areneb kui ikkka ja jälle on xls formaadis asjad


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 01 Dets 2009, 22:47
Postitas mx77
racerx kirjutas:

pole tahtmist viriseda aga seekord... kuhu see motosport areneb kui ikkka ja jälle on xls formaadis asjad

Ära unusta, kes meile selle xls-i on kinkinud - Bill Gates ja Microsoft isiklikult :)


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 01 Dets 2009, 22:52
Postitas mella

ma olen 2x teinud EMF-ile kirjaliku ettepaneku kalendrid Google Calendari viia ja sealt linkida. Koos näitega.
Vaikus mõlemal korral. Ju siis pole ideel jumet või ei viitsi keegi lihtsalt tegeleda.

näide siin (kerige november 2009 peale)

http://www.mootorratas.ee/emf.php


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 01 Dets 2009, 22:57
Postitas mx77

Ära jama, see on liiga raketiteadus :)


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 02 Dets 2009, 00:21
Postitas paarn

Mella, kas sa pole mõelnud, et võibolla ongi hea, et EMF nii uimane on. Seda vähem nad jõuavad oma nina igalepoole toppida?
Aga see selleks, ma sellest EMF-st puudust ei tunne, sest minu jaoks on see nn "maainimesest" ja reaalsest motomehest liiga kaugel, seega ei soovi ma nendega mingisugust tegemist teha.

Aga ma huvi pärast küsin, et kas kellelgi on kogemusi läti motoföderatsioonidega, sest mu ühe läti tuttava väitel on lätis 2 nn motoföderatsiooni, mis konkureerivad omavahel: Latvian Moto sport federation http://www.lamsf.lv ja second alternative LAMA http://www.motolama.lv/

On see tõesti tõsi, on kellelgi kogemusi?

Tervitustega,
Pääru


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 02 Dets 2009, 03:01
Postitas racerx

igal neetud ja mitteneetud office programmil on võin on võimalik lisada väga lihtsalt create the damn great pdf stiilis nupuke.

Aga seda nupukest mis on muudaks selle kalendri mõistlikult kättesaadavaks ka neid marginaalseid xls formaate mittekasutavale kodanikule, pannakse seal juba 9 aastat külge.


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 02 Dets 2009, 08:38
Postitas mx77
paarn kirjutas:

Mella, kas sa pole mõelnud, et võibolla ongi hea, et EMF nii uimane on. Seda vähem nad jõuavad oma nina igalepoole toppida?
Aga see selleks, ma sellest EMF-st puudust ei tunne, sest minu jaoks on see nn "maainimesest" ja reaalsest motomehest liiga kaugel, seega ei soovi ma nendega mingisugust tegemist teha.

Aga ma huvi pärast küsin, et kas kellelgi on kogemusi läti motoföderatsioonidega, sest mu ühe läti tuttava väitel on lätis 2 nn motoföderatsiooni, mis konkureerivad omavahel: Latvian Moto sport federation http://www.lamsf.lv ja second alternative LAMA http://www.motolama.lv/

On see tõesti tõsi, on kellelgi kogemusi?

Tervitustega,
Pääru

FIM lehel on küll ainult LMSF listitud, see siis ikka ametlik (loeks siis ametlikuks sellist, mille väljastatud litsentsiga võistelda saab). LAMA on niisama.


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 02 Dets 2009, 08:54
Postitas mazon

LAMA on rohkem nagu asjaarmastajatele. Kuigi nende võistluspäeval osaleb üle 200 võistleja, neil on oma ajavõtt, samamoodi kindlustus ja litsensid.
Kui oled hakkaja tee MTÜ ja loo oma asjaarmastajate sari.


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 02 Dets 2009, 11:07
Postitas fotek
mazon kirjutas:

Kui oled hakkaja tee MTÜ ja loo oma asjaarmastajate sari.

Ma arvan, et paljud mäletavad neid meie hakkajaid, kelle oma sarja tegemine lõppes sellega, et radade omanikel keelati nende sarja sõite teha :(


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 02 Dets 2009, 11:20
Postitas andrusl

Eks EMF tahab asja ja raha oma kontrolli all hoida.


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 02 Dets 2009, 11:32
Postitas mella

Honda sarja ju ei mahutatagi kusagile. Tavasõitude sees käib lisaks teine arvestus.


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 02 Dets 2009, 12:00
Postitas mx77

Ma usun, et sellise eraldi arvestuse olemasolevate sõitude sisse laseb EMF igal huvilisel teha eriti veel kui sarja haldaja veidi pappi ja reklaamiraha ka välja käib.
Huvitav, kas peaks gasgasi ostma :).


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 02 Dets 2009, 12:33
Postitas 2stroketaliban

Aga ma huvi pärast küsin, et kas kellelgi on kogemusi läti motoföderatsioonidega, sest mu ühe läti tuttava väitel on lätis 2 nn motoföderatsiooni, mis konkureerivad omavahel: Latvian Moto sport federation http://www.lamsf.lv ja second alternative LAMA http://www.motolama.lv/

Mis puudutab LAMA sarja siis sai see aasta proovitud mitmel korral ja nii ladusa korraldusega krosse pole aastaid enam näinud.Rajahooldus oli tase omaette ,peale trenne kasteti ja lükati kogu rada üle ja ka nii öelda lõunavaheajal mis hobisõitja poolelt vaadatuna on puhas rõõm:) ja kõigest olenemata ei tekkinud mingeid seletamatuid tunni ajaseid pause. Olemas on ka erinevaid klasse hulgaliselt;noortele,harrastajatele ka proffidele.Hooaja peaauhinnaks kõige kiiremale jagati teist aastat järjest uus krossiratas.Mis tekitas erilist rõõmu oli ühekordne võistluslitsentsi ja stardimaksu tasu ei tõmmatud rahakotti ribadeks.Ka rohkelt konkurentsi igas klassis st et ringiajad ei erinenud esimese ja viimase sõitja vahel 30 seki.


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 02 Dets 2009, 13:41
Postitas Oliverto
2stroketaliban kirjutas:

Aga ma huvi pärast küsin, et kas kellelgi on kogemusi läti motoföderatsioonidega, sest mu ühe läti tuttava väitel on lätis 2 nn motoföderatsiooni, mis konkureerivad omavahel: Latvian Moto sport federation http://www.lamsf.lv ja second alternative LAMA http://www.motolama.lv/

Mis puudutab LAMA sarja siis sai see aasta proovitud mitmel korral ja nii ladusa korraldusega krosse pole aastaid enam näinud.Rajahooldus oli tase omaette ,peale trenne kasteti ja lükati kogu rada üle ja ka nii öelda lõunavaheajal mis hobisõitja poolelt vaadatuna on puhas rõõm:) ja kõigest olenemata ei tekkinud mingeid seletamatuid tunni ajaseid pause. Olemas on ka erinevaid klasse hulgaliselt;noortele,harrastajatele ka proffidele.Hooaja peaauhinnaks kõige kiiremale jagati teist aastat järjest uus krossiratas.Mis tekitas erilist rõõmu oli ühekordne võistluslitsentsi ja stardimaksu tasu ei tõmmatud rahakotti ribadeks.Ka rohkelt konkurentsi igas klassis st et ringiajad ei erinenud esimese ja viimase sõitja vahel 30 seki.

Järjekordne tõestus, et kõigil teistel on kõrval sari harrastajatele ja meil ei ole - Ei TOHI JU OLLA , äkki kaotame rahas :) krt krt krt (togi)


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 03 Dets 2009, 22:51
Postitas paarn
fotek kirjutas:
mazon kirjutas:

Kui oled hakkaja tee MTÜ ja loo oma asjaarmastajate sari.

Ma arvan, et paljud mäletavad neid meie hakkajaid, kelle oma sarja tegemine lõppes sellega, et radade omanikel keelati nende sarja sõite teha :(

paarn kirjutas:

Loomulikult on olen nõus hr Koval73 väitega: "Et ei ole tarvis rõhku pöörata mitte nii väga harrastajatele ja hobitajatele vaid noortele." ja et igasugu mõttetud klassid eemaldatakse. Enesestmõistetavalt peaks EMF-i üks eesmärke olema tippmotosportlaste nö kasvatamine, aga päris kätt ette ei maksaks panna ka hobitajatele ja harrastajatele, sest need inimesed on enamasti need, kes oma võsukesed motospordi juurde viivad, esimesed näpunäited annavad, kellelt poiss või tüdruk motospordi pisiku võib saada ja keda isa võibolla EMV-dele ja EKV-dele võistlema veab. Arusaadav, et tänases seisus, ei pruugi EMF-il harrastajatega tegelemiseks raha jaguda, aga takistada ei tohiks.

Minu arusaamist mööda, kas siis ei peaks mitte kahe variandi vahel valima?

  1. Võistlus ühes klassis ja taseme/tulemuste järgi jaotamine ja kõige viimastes sõitudes siis kõige aeglasemad ehk nn harrastajad. Aga see ma ei usu et saaks toimida, kuna päeva pikkus on ikkagi piiratud.
  2. Motoklubid, tehnikaspordi klubid ja muud ühendused, kes neid nn kolmapäeva/harrastaja krosse korraldavad võiks omavahel kokku leppida ja korraldada a la harrastajate krossi karikasarja, põhimõtteliselt ilma EMF-i asjasse segamata. Lepivad reeglid/tingimused kokku ja iga ühendus orgunnib a la ühe võistluse aastas. Võib ka EMF-ga kokku leppida, et EMF-i rahvaspordikaardiga võib sõita ja lisaks võivad ka sõita lihtsalt need, kes on endale IF-st või mõnest muust kohast motospordi märkega kindlustuse muretsenud. Kõige olulisem on seejuures info olemasolu, mis on minu arvates ka peamiseks põhjuseks, miks harrastajate omaette tiksuvat võistlussarja ei ole tekkinud. Oleks vaja reaalselt toimivad netilehte, kus on info reeglite, võistluste toimumise, tulemuste kohta ja ka võimalus võistlusele end registreerida. Iga külakrossi korraldaja saaks karikasarja korraldajatega kokku leppida, info üles laadimise või karikasarja k. Kambapeale selline leht teha ei oleks üldse väga kallis. Et aga üldse harrastajate krosse korraldada on reaalselt raha vaja ja kui korraldaja ei tea, kas ta sellesse üritusse pandud raha ka tagasi saab siis ei ole ta sellise asja korraldamisest pikemas perspektiivis huvitatud. Kui stabiilne nõudlus on registreerunute näol näha, siis saab ka selline asi tekkida.[/b]

Minu arvates oleks selline asi tehtav, kuna Piksepini ja Karjääri kärnatamine on olemas ja isadel, kes omi lapsi krossi sõitma panevad on ka vaja vahel sõpradega/tuttavatega rajal mõõtu võtmas käia. Aga see ei peaks ilmtingimatta olema EMF-i ülesanne, see võiks olla vabalt omaalgatuslik värk, vajadusel EMF-i kaasav.

Mulle isiklikult see krossi värk väga ei istu, pole piisavalt mune selle jaoks ja nõus Mella poolt öelduga, et "Ei ole sprinterile kohast vormi ja ei meeldi mulle see küünarnukitunne ja üle sõitmise vajadus. Peale krossi tuleb tööpäev ja terveid käsi, jalgu ja pead on seal vägagi vaja. Eriti seda viimast.
Kestvuskross on selles suhtes märksa rahulikum."

See lahendaks minu arvates harrastajate probleemi.
Põhimõtteliselt selline asi nagu alloleval lingil, aga ei ole mõtet teha nii, et karikasarja ja etappide korraldaja on üks sama punt, iga kord on erinev korraldaja, lihtsalt reeglid on ühised. Nn krossisõpradelt krossisõpradele tüüpi üritused. Aga see asi vist ei läinudki käima:
http://www.emx.ee/emx.htm
http://www.emx.ee/

Siis oleks rohkem lootust, et täna motovärki harrastavad isad julgevad omi poisse rohkem motokrossi sõitma panna.

Tervitustega,
Päärn

Nagu ma lehel 3 juba korra üritasin selgitada, ei saa hetkel olemasolevatele huvilistele sellist asja teha.
Üritan enda seisukohast selgitada miks:

  • sõitjaid liiga vähe et ühele sarja korraldajale see ära tasuks mõistlike hindadega (kuni ca 300 eeki nägu), seega raha teenimise eesmärgil seda teha ei ole mõtet ja ei saa pikemas perspektiivis, korraldamine ja inimeste töö, aeg liiga kallis (osalemistasu tuleks liiga kõrge)
  • ainus variant mida ma näen, mis võibolla ehk oleks võimalik, on teha seda baseerudes entusiasmile, aga seda aint sel juhul kui mitmed korraldajad suudavad omavahel kokku leppida näiteks karikasarjas, (a la sõpradelt sõpradele üritused), ühe korraldaja entusiasmist ei piisa, kuigi on erandeid (piksepini)

Palju oleks klubisid või sõpruskondi kes sellist asja oleks nõus tegema ja enda peale võtma? Võib siia teemasse kirja panna.


Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Postitatud: 06 Dets 2009, 19:39
Postitas Oliverto

Aga miks te arvate, et sõitjaid tuleb vähe. Vaadates millise huviga soovitakse MMM-l osaleda, siis mulle tundub, et huvi oleks suurem kui EMV või EKV-l. Ega ennem ei tea kui pole proovinud. Et mitte võtta liigseid riske, võiks ju esimesel aastal teha üritus näiteks 3 etapiline, et saab ju siis selle pealt vaadata kui populaarseks osutub ja kas ikka ära tasub. Ja see kui EMF hakkab ähvardama rajaomanikke, siis on ju ka selliseid radu kus nagunii ei toimu suurvõistlusi aga kui raja kallal paar päeva askeldada, siis saaks ju hea raja, selliseid Eestis küll (vt rajad.ee).