Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?
no tänaseks peaks küll iga ületalveseisnud tsikkel olema käima saadud.
ja kelle see veel pole õnnestunud, tuleb uus käimaaetud masin soetada
no tänaseks peaks küll iga ületalveseisnud tsikkel olema käima saadud.
ja kelle see veel pole õnnestunud, tuleb uus käimaaetud masin soetada
aku peale , toores välja ja starti, teise korraga jäi käima, lõpuks mul ometi ratas, mis peale talve muretult käivitub:)eelmisel rattal ikka esimene käivitus kestis pool tundi kuni päevi.Kraan lahti ja starterit, vahepeal küünlad mmaha ja kuivaks kui vaja või tilk kütust silindrisse kui küünlad kuivad.
Mul nii õnnelikult ei läinud sedakorda. Möllasin ikka enne oma pool tundi kui mitte rohkem. No tegelikult laadisin akut uuesti täis, see juba otsakorral ( ei olnud ratta peal talvel ) ja üle 3...4...5 sekundi hoogu anda ei jaksanud. Siis avastasin, et bens ju vana ja poldki teist eriti paagis. Ega midagi, kankust värsket peale oma 8 liitrit ja.....siis tuli meelde, et kankus on ju muruniitja bensiin ja muruniitja jäi koos oma kankusse alles jäänud bensuga enne tsiklit talveunne
. Lükkasin kirudes seina äärde, aga igaks juhuks andsin korra veel. Ja....bingo!
Ilmselt kolmandat suve ei saa enam karpade lahtivõtmist ja põhjalikku puhastust edasi lükata
Uue ratta ostust ei tulnud JÄLLE midagi välja ja selle kevadine tervitus rahakotile tundub olema vähemalt uus aku, uued rehvid, uus ketijooks ja muidugi õlid-filtrid. Deem, tsikkel on vaese mehe auto jah ( 1980-date vanasõna)?
spinna kirjutas:Mul nii õnnelikult ei läinud sedakorda. Möllasin ikka enne oma pool tundi kui mitte rohkem. No tegelikult laadisin akut uuesti täis, see juba otsakorral ( ei olnud ratta peal talvel
) ja üle 3...4...5 sekundi hoogu anda ei jaksanud. Siis avastasin, et bens ju vana ja poldki teist eriti paagis. Ega midagi, kankust värsket peale oma 8 liitrit ja.....siis tuli meelde, et kankus on ju muruniitja bensiin ja muruniitja jäi koos oma kankusse alles jäänud bensuga enne tsiklit talveunne
. Lükkasin kirudes seina äärde, aga igaks juhuks andsin korra veel. Ja....bingo!
Ilmselt kolmandat suve ei saa enam karpade lahtivõtmist ja põhjalikku puhastust edasi lükata![]()
Uue ratta ostust ei tulnud JÄLLE midagi välja ja selle kevadine tervitus rahakotile tundub olema vähemalt uus aku, uued rehvid, uus ketijooks ja muidugi õlid-filtrid. Deem, tsikkel on vaese mehe auto jah ( 1980-date vanasõna)?
kas see viis kuus kuud vana bensiin tõesti nii hull on? mul läks poolest pöördest käima vana bensuga...Mingi peen tehnika peab siis olema et bensiini best before peaks jälgima?
Minupoolne kogemus pool aastat ja rohkem seisnud bensiiniga. Eelmisel nädalavahetusel otsustasin kodus leiduvad mootorid käima ajada. Mootori leitsin väikselt muruniitjalt, murutraktorilt, mootorsaelt, trimmerilt, hekilõikajalt ja mullafreesilt. Kõik mootorid peale trimmeri läksid käima no problemos, viimane tahtis topkat saada paar korda ju siis karpa tühjaks oli vajunud. Sellest siis järeldus, et talve jooksul ei juhtu selle va bensiiniga radikaalselt midagi, madalamalt forseeritud mootorid käivituvad ok. Muidugi ei oska ma kaasa rääkida tippforseeringus mootorite osas. Motikat pole käivitada saanud, kuna sellel pole töötavat motot, selle vea saab kah äkki kuu lõpuks parandatud, aga eelmine aasta käivitus teisel katsel st. esimesel korral plahvas käima aga suri välja, teisel jäi käima ja seal oli siis talve üle elanud bensiin sees.
Ei ole mõtet seisnud bensu pärast hädaldada tõesti. Mul nii Jawa kui Izh kui Kawasaki pärast talve vana bensu peal kenasti käima läinud. Kawa hakkas jamama küll pärast mõningast käimist - pärast paanikat sai selgeks, et voolik oli paagi küljest lahti tulnud,
(Praeguste ilmadega on hommikune sõit S&M, hiljem aga ei erine suvisest "sita suusailma" sõidust)
Sadness@esialgu 145 km
minul oli asi suht lihtne ..enne sügist sai ikka rattas puhtaks pestud ja kuiva garaazi topitud ja aku maha....korra turgutasin akut selle aja jooksul..kevadel klemmid külge ja voalaaa..3 sek sai starteri nuppu vajutatud ja pläuti masin käis....ega see eelmise hooaja kütus ka nii suur probleem ole...peale selle kui ämblikud väljas..sai tiba väike hooldus tehtud rehvide rõhud särgid värgid paika..uued filtrid õlid ja muud mahalad ja jälle teele..kuigi selle viimase suhtes olen kuulnud palju vastkaid arvamusi ..et kas sügisel või kevadel teha need tööd ..mina olen kevade poolt.nii et kes ikka oma pillid käima said ..muretuid kilomeetreid
vist on olulisel kohal ka õige päeva valik, eile hakkas enamus asju kuidagi hästi minema ja päeva lõpuks otsustasin ka naise ratta käivitamist proovida. Ja imede ime, ratas, mille kevadine käivitamine eelmisel(eelmistel) aastatel on võtnud päevi ja mitut akulaadimist,küünalde kruvimist ja muud sarnast ja seda isegi kuivas/soojas seisnud ratta puhul, eile läks käima teisel katsel, kulus umbes 15 sekundit:)
Ma pakun ise samuti, et tegelik põhjus on kas väga paigast ära/täis sadestunud karpades, lobedaks kulunud mootoris, vanades küünlajuhtmetes vms muus asjas. Kuigi mul on ka üks väga vana muruniitja mis konkreetselt pirtsutab ületalve seisnud bensu peale. Rõhuasetuse paneksin seigale, et ta ON ostetud mingi 1994 aastal ja ma pole peale niitmise ja õlivahetuse temaga eriti muud teinud.
Ehk siis kui tehnika pole tip-top korras, siis hakkab ta vist lihtsalt lihtsalt pirtsutama mistahes pisiasjade pärast.
Minu oma otsustas narkariks hakata, paar nädalat tagasi ajasin välja ,aku peale, natuke karpa cleanerit ja plaksust käis. Järgmine päev ketrasin ja ei midagi, vähe cleanerit ja käis. Päeva jooksul käivitud, järgmine päev nõuab jälle uut doosi.
võtsin aku maha, viisin päevaks tuppa sooja, panin peale tagasi, tõmbasin toore peale, keerasin gaasi põhja, käiasin umbes pool minutit starterit ja käis.
p.s. sügisel sai muidugi paak tühjaks lastud, sisse pandud pliivaba muruniiduki bensiin ja mootor sellega läbi töötatud.
"pliivaba muruniiduki bensiin ..."
Huvitav, kas siis kusagilt veel pliibensiini saab?
Sel talvel ununes endalgi tsiklile aku peale ja ka paak oli pooleldi kütet täis. Aga viisin ise ka aku tuppa sooja, niikaua pesin õhufiltrid puhtaks ja keerasin karpa punnid alt lahti, et tyhjaks puhuda. Aku peale tagasi, tooreklapp peale ja oma 3-5 sekundi pärast käivitus. Eks see aeg kulus karpade täitmiseks ja vana kytus paagis ka ei jonninud. Gaasi annan tibake alles siis kui mootor käivitub kui kohe gaas peale keerata siis kukub jonnima ja läheb halvemini tööle.
Tsikkelröövel kirjutas:"pliivaba muruniiduki bensiin ..."
Huvitav, kas siis kusagilt veel pliibensiini saab?
tegelikult ise ka imestasin, kui seda asja niipidi nimetati. aga kuna pole kütusespets, siis ei viitsinud sügavamale tungida ka teemasse. igatahes selge on see, et tavaline bens on Eestis kokkusegatud ollus, mis toitesüsteemist välja aurates piisavalt jääke maha jätab. sestap pidasin vajalikuks puhta asjaga läbi uhada.
KAS IKKA POLE VEEL KÄIMA SAADUD!!!