5. leht 5-st

Möistus otsas

Postitatud: 02 Mai 2008, 16:54
Postitas muhkel5

Amort hakkas järsu lekkima, kitkusinlahti ja vahetasin simmeri ja tolmuka ära. Panin uue öli. Peale paari peva aga hakkas sama pull järsku uuesti ja peksab vlja.


Re: Möistus otsas

Postitatud: 02 Mai 2008, 18:26
Postitas Hans
muhkel5 kirjutas:

Amort hakkas järsu lekkima, kitkusinlahti ja vahetasin simmeri ja tolmuka ära. Panin uue öli. Peale paari peva aga hakkas sama pull järsku uuesti ja peksab vlja.

Vale õlikogus, vale simmer, amorditoru kõver v kriimustatud-roostes :shock:

Hans


Postitatud: 02 Mai 2008, 18:47
Postitas Kasjok

Kui on mingi vana amort, siis võivad ka puksid ära olla ning lihtsalt loksumise pärast lekkida. Võimalik, et ka minig lubamatu mustuse tükike on simmeri vahel. Tõmba tolmukaitse eest ja lükka filminegatiivi äär simmeri vahele ning tõmba niimoodi terve simmeri vahe läbi. See aitab, kui mustus peaks oelma vahele läinud.

Samuti on võimalik, et vigastasid simmerit kokkupanemise käigus.


Postitatud: 02 Mai 2008, 21:42
Postitas muhkel5

Simmer on kindlasti korras (vähemalt oli peale paigaldamist), ja õli on ka vastavalt 412 ml nagu vfr i manuaal ette näeb. Kriipse torul kyll ei märganud isegi peale hoolikat vaatamist. Ja just huvitav oligi see et peale simmeri vahetamist oli köik ok aga paari päeva pärast hakkas järsku uuesti sama pull pihta. Aga kas puksil ju peaks mingi loks siiski jääma või peab ta olema nii väike et seda pole absoluutselt tunda.


Postitatud: 04 Mai 2008, 18:46
Postitas nolev
muhkel5 kirjutas:

Simmer on kindlasti korras (vähemalt oli peale paigaldamist), ja õli on ka vastavalt 412 ml nagu vfr i manuaal ette näeb. Kriipse torul kyll ei märganud isegi peale hoolikat vaatamist. Ja just huvitav oligi see et peale simmeri vahetamist oli köik ok aga paari päeva pärast hakkas järsku uuesti sama pull pihta. Aga kas puksil ju peaks mingi loks siiski jääma või peab ta olema nii väike et seda pole absoluutselt tunda.

Kui räägid külglõtkust, siis seda ei tohi olla. Eelmisel aastal vahetasin oma rattal simmerid ja hooaja lõpuks lasid jälle läbi. Sel kevadel vahetasin uuesti simmerid ja ka puksid, kuna lahtivõtmisel said need viga. Külglõtku likvideerisin selliselt, et viilisin puksi pilu natuke suuremaks ning kokkupanekul asetasin puksi ja korpuse vahele õhukese vaskpleki. Lõtk kadunud ja tänaseni on simmerid pidanud. Kauaks, seda näitab aeg. Kokkupanekul peab vaatama, et pilu liiga palju maha ei viili. Puks peab ilma lõtkuta ümber amordi varre olema ja pilu ei tohi vahele jääda. Peale pilu suuremaks viilimist peab viilitud pilu siseservad samuti ettevaatlikult natuke kumeramaks tegema (paar korda viiliga nii et defloni pinda ei rikuks), et välistada tervaid servi, mis omakorda võivad rikkuda amordi säärt.


Postitatud: 04 Mai 2008, 19:21
Postitas real

Mina sain poest sellised tihendid, millest üks oli vigane. Vaatasin juba kokkupanekul, et see asi on kahtlane, mingid imepeenikesed kriipsud seal, kus peaks olema ilus terav äär. Nagu kartsin, hakkaski lekkima ning pidin uue komplekti veel ostma(pluss muidugi üli jne ka). Edaspidi võtan poes pakendi lahti ja kontrollin kohe üle...


...

Postitatud: 13 Mai 2008, 19:10
Postitas LähmeSõidame

Kas keegi oskaks öelda palju läheb õli esiamortidesse rs125-el 2006-2007 aasta omadest käib jutt. Oleks väga abi vaja...


Postitatud: 20 Mai 2008, 15:55
Postitas need4beat

eelpool küsiti ka,et on vahet mis õli üldse panna amorti.vastust ei leidnud mina,aga oskab keegi seletada,kuidas ja miks on spets-amordiõli just parem kui suvaline(näit. poolsünt õli) ja mis oleks suvalise õli sissepanekul tagajärg?


Postitatud: 20 Mai 2008, 16:12
Postitas saqu
need4beat kirjutas:

eelpool küsiti ka,et on vahet mis õli üldse panna amorti.vastust ei leidnud mina,aga oskab keegi seletada,kuidas ja miks on spets-amordiõli just parem kui suvaline(näit. poolsünt õli) ja mis oleks suvalise õli sissepanekul tagajärg?

Mis õli panna ? - reeglina seda mis manualis kirjas on, või analoogse reaalse viskoossusega (vt. tabelit allpool olevas lingis)
Need vastused on siin kõik tegelikult otsingu kaugusel olemas, välja arvatud see:

kuidas ja miks on spets-amordiõli just parem kui suvaline(näit. poolsünt õli) ja mis oleks suvalise õli sissepanekul tagajärg?

Nii pole vist veel keegi osanud küsida....

Ega ei viitsi keegi kõike internetist ringi kirjutada, loe kasvõi alustuseks selle lingi Suspension osa läbi, sealt saad palju vastuseid sellele ja veel küsimata küsimustele.
http://www.peterverdonedesigns.com/suspension.htm


Postitatud: 20 Mai 2008, 16:49
Postitas kolp

tervitus kõigile

mure siis selline et oleks vaja teda kui palju läheb yamaha virago 125 esiamorti õli

paluks mitte vastata et kasuta otsingit jne sest seal on selleks vaja läbi lapata paljud leheküljed muud jama enne kui õige vastuse leiab


Postitatud: 20 Mai 2008, 17:03
Postitas Mix
kolp kirjutas:

mure siis selline et oleks vaja teda kui palju läheb yamaha virago 125 esiamorti õli

Louis.de väidab:
http://www.louis.de/_204c994db788719b86 ... p_id=XV125


Postitatud: 20 Mai 2008, 17:40
Postitas kolp

aita mind korra skasakeelega ka ei oska ise seda keelt nii hästi ega oska sealt seda välja lugeda
ette tänades


Postitatud: 21 Mai 2008, 00:13
Postitas Hans
kolp kirjutas:

tervitus kõigile

mure siis selline et oleks vaja teda kui palju läheb yamaha virago 125 esiamorti õli

paluks mitte vastata et kasuta otsingit jne sest seal on selleks vaja läbi lapata paljud leheküljed muud jama enne kui õige vastuse leiab

Meil ju siin lehe ülaosas väga kift bänner, mis juhatab otse õigete koguste juurde:

Front fork Capacity 0,245 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 6000 km / 6 months
Motorcycle Fork Oil

'97-2000a ratastele on see. Louis annab sama koguse.

Hans


Postitatud: 21 Mai 2008, 09:50
Postitas kolp

tänud sulle hans


Postitatud: 21 Mai 2008, 10:02
Postitas Villem

Kas kellelgi on ehk jagada, või on kuskil internetiavarustes (otsisin mitu tundi aga ei leidnud küll...) USD, ehk siis "tagurpidi", amordi lahtikeeramisvõtme (see pikk, millega amordi sisu kätte saab) mõõtusid. Oleks vaja SZR660 'l simmerid ära vahetada. 8)


Postitatud: 21 Mai 2008, 10:27
Postitas fotek

Ma küll ei tea, kas sul on samasugune USD nagu WP-l, aga WP harkidel pole simmerite vahetuseks üldse sisu vaja välja võtta (peale vedru muidugi).

Tolmukaitse eest, stopper maha ja tõmbadki torud lahti ühe pauguga.


Postitatud: 21 Mai 2008, 10:37
Postitas Villem

Noh, manualis näitab vahetust selliselt, et on vaja lahti lammutada, samas ei tea kas see ka tõsi on, sest valdav enamusel ratastest ei ole vaja lahti lammutada, tuleb kah ühe tugevama tõmbega laiali.... peab uurima.


Postitatud: 21 Mai 2008, 10:46
Postitas fotek

WP manual ütleb ka, et tuleb lahti lammutada, aga sel tehakse seda selleks, et terve hark molekulideks võtta.


Postitatud: 24 Mai 2008, 23:26
Postitas loonik

Teab keegi öelda millist õli viskoosust tahab Yamaha YZ 450F 2005 a krossikas esiputkedes? Kas Valvoline Fork oil 10 on ok sinna?
Samuti on pisut segadus õli kogusega. Rattaga kaasas olev service manual ütleb koguseks 195 cm3 kummagisse torusse. Samas internetis olevad tabelid näitavad suuremat kogust ja milliliitrites (336 ml). Koolist küll hulga aega möödas aga ml olema võrdne ühik cm3. Või siiski mitte?


Postitatud: 25 Mai 2008, 00:47
Postitas zweitakter

195 kuubikut läheb ilmselt sisemisse kambrisse, see teine number käib välimise kambri kohta. Välimises kambris on õli pukside määrimiseks ja õhukambri suuruse reguleerimiseks (mida rohkem õli, seda jäigemaks läheb) ning õli viskoossus ei mõjuta midagi, kuna hüdraulikas see ei osale. Seega valvoline 10 käib küll.

Sisemises kambris kasutatakse standardis "Kayaba 01" või "Yamaha 01" õli, selle viskoosus on ISO 15,6 (40 C juures). Analooge leiab siit http://www.peterverdonedesigns.com/lowspeed.htm
Hargi lammutamiseks juhend -

Peaksid veel kindlaks tegema, kas sul on ikka 2005 aasta mudel, see oli esimene aasta kui twin-chamber tuli - eristab selle järgi, et amordi ülemine kork on sisemise kaheksakandiga.


Postitatud: 25 Mai 2008, 10:44
Postitas saqu

Mina kasutan Yamaha 01 (15,6 cst 40kraadi juures) õli asemel Silkolene PRO Rsf 2,5W (13,6 cst 40kraadi juures) (Ramo).
Viskoossuselt natuke vedelam, aga meie temperatuurid on ka madalamad kui USA-s, kus on nende rataste põhiturg ilmselt, seega kompenseerib see natuke. PRO RSF on väga kõrge viskoossusindeksiga, st . muudab oma viskoossust erinevatel temperatuuridel suhteliselt vähem. Yamaha 01 VI on 160 ja RSF-il 464. Proovisin ka Öhlins nr. 5 , aga minu jaoks oli liiga tihe, compression oli pideval kõige pehmema peal, et normaalne tunne oleks. Mul muidugi WR seades esiamort ja vanema tüübi oma.


Re: Möistus otsas

Postitatud: 26 Mai 2008, 11:14
Postitas Freaksmart
muhkel5 kirjutas:

Amort hakkas järsu lekkima, kitkusinlahti ja vahetasin simmeri ja tolmuka ära. Panin uue öli. Peale paari peva aga hakkas sama pull järsku uuesti ja peksab vlja.

Paar aastat tagasi oli mul sama mure. Lahendus on väga lihtne - vaheta puksid ära.

Siin oli pakutud neid mingisuguse X variandiga parandama hakata kuid mina seda sulle ei soovita. Nende hind on ratta maksumusega võrreldes niivõrd naeruväärne, et see ei tasu ennast ära. Samas tulemust ei saa garanteerida ning kui halvasti läheb, siis pead jälle uued simmerid ostma.

Nt 1994a Suzuki GS500E puksid aastal 2006 maksid 305kr tükk.


Postitatud: 26 Mai 2008, 11:49
Postitas loonik

Tänud zweitakter. Täpselt selle topelt kambriga ehk 2005 a masinaga tegemist on.

Katsun nüüd ise hakkama saada.


Re: Esiamordi simmeri ja õli vahetus

Postitatud: 08 Apr 2009, 09:46
Postitas janis

Tunnistan ma ei ole seda teemat algusest lõpuni lugenud, aga mure on esimeste amortidega, vasak amort hakkas järsku õli läbi laskma ja päris kõvasti. Hooaja alguses oli kurvis tunda kuidas esimene ratas nagu tahaks alt ära minna, arvasin et vale rehvirõhk, pumpasin normi, aga sama jama uuesti, kurvis ta nagu peksaks ja võtab lenksu vibama. Ja nüüd siis eile hakkas simmer lekkima, mure just selles et varem pole tilkagi õli tulnud, kas on võimalik, et vedru või midagi läks seal sees pooleks, kuskile amorti kõveraks pole igatahes sõitnud. Jõle ebamugav tunne kui ratas pidurdaes kisub ja kurvis esimene ots püsida ei taha. Kui ma juba simmereid vahetama hakkan siis mõtlesin et vahetan ka vedrud, natuke jäigemate vastu, kas on XT600 91 aasta saada jäigemaid vedrusid, mis hind võiks olla ja kust neid tellida/ osta? Mõtlesin et küsin kõigepealt siit, enne kui motopoodidesse uurima lähen. Aitäh!


Re: Esiamordi simmeri ja õli vahetus

Postitatud: 08 Apr 2009, 10:57
Postitas Qunts
janis kirjutas:

Tunnistan ma ei ole seda teemat algusest lõpuni lugenud, aga mure on esimeste amortidega, vasak amort hakkas järsku õli läbi laskma ja päris kõvasti. Hooaja alguses oli kurvis tunda kuidas esimene ratas nagu tahaks alt ära minna, arvasin et vale rehvirõhk, pumpasin normi, aga sama jama uuesti, kurvis ta nagu peksaks ja võtab lenksu vibama. Ja nüüd siis eile hakkas simmer lekkima, mure just selles et varem pole tilkagi õli tulnud, kas on võimalik, et vedru või midagi läks seal sees pooleks, kuskile amorti kõveraks pole igatahes sõitnud. Jõle ebamugav tunne kui ratas pidurdaes kisub ja kurvis esimene ots püsida ei taha. Kui ma juba simmereid vahetama hakkan siis mõtlesin et vahetan ka vedrud, natuke jäigemate vastu, kas on XT600 91 aasta saada jäigemaid vedrusid, mis hind võiks olla ja kust neid tellida/ osta? Mõtlesin et küsin kõigepealt siit, enne kui motopoodidesse uurima lähen. Aitäh!

Soovitan minna Motodepoose seal teevad ära. minule andsid nõu ka kuidas jäigemaks teha, tuli lihtsalt mingeid kruve keerata ja korras oligi. Simmerite vahetus oli iseenesest ka norm hind 1000.- ja järgmine päev sain motika kätte.


Re: Esiamordi simmeri ja õli vahetus

Postitatud: 08 Apr 2009, 11:10
Postitas Erci

Simmer hakkabki suht järsku läbi ajama, et ükspäev on kuiv ja teinepäev lekib korralikult. Koos simmeritega soovitan ka ära vahetada tolmutihendid, kui sealt vesi ja tolm simmeri juurde pääsevad, pole ka uuel simmeril pikka elu. Osadel masinatel saab ka esiamortidesse õhku lasta, et jäikust reguleerida, kas Sinu rattal see võimalus on, ei tea.


Re:

Postitatud: 11 Mai 2011, 19:06
Postitas Mihkel S
kalle kirjutas:

Selllel aastal kasutan ma kõikides ratastes esiamortides ATFi muide. Hea ATFi kvaliteet on isegi parem, kui paljudel amordiõlidel.. viskoosus u 7w.
Mõned Hondad kasutavad ATFi ka tehasest. Igatahes 50eeku liiter on ka üks argument, miks seda nüüd kasutan ja nt ST1100 esiots on veidi parema eluga, kui täissünt Castrol amordiõliga, mida eelmine hooaeg kasutasin.
Talvel MZ 125 ja Honda XL600 esiotsades õigustas ATF end samuti väga hästi, sest ka madalamte temperatuuridega kui -10 sõites töötasid amordid ilma, et ma oleks aru saanud, et õli oleks paksemaks läinud, mida enne oli märgata.

ST1100 olen sel kevad-suvel ATFiga sõitnud tänaseks u9500km ja kõikides elementides on töö suurepärane.

Kk

Plaanis ka valada ATF´i ZX7R esiamorti, kuid kumba neist ja milline on neil viskoossus või mis vahe neil on? 2 esimest kohe antud lingil: http://erimell.ee/tooted.php?cat=7038

Aitäh!