Re: Matkaplaan 2012
Ootaks ikka veel ja veel reisisoovitusi jms. Ungari kohta (vaatamisväärsused ja muidu lahedad kohad)
Ootaks ikka veel ja veel reisisoovitusi jms. Ungari kohta (vaatamisväärsused ja muidu lahedad kohad)
http://pilt.delfi.ee/picture/1136805/ kui suured kindlused ei huvita, siis Tokaj ligiduses oli selline pisike ja ehe, mitte liiga ülesvuntsitud Boldogkö kindlus http://www.eszakivarak.hu/angol/boldogko.htm
.
motik kirjutas:Otsin kohta poolas(Warsawi +- 100 km), kuhu saaks auto ja haagise jätta u 10 päevaks. Plaan minna sealt edasi Rumeenia poole. Rattad 3tk paneme haagisele ja siis autoga poola .
Kui mõnda kindla paiga soovitust veel pole saanud... Siis mina olen korduvalt(ok! kahel korral) Poolas otsinud teeäärse, viisakama(st. aiaga) motelli ja hinnauuringul küsinud, kas autot võib siia jätta(seejuures tasub ajafaktor mainimata või segaseks jätta;). Suurest heameelest kundede üle tavaliselt lubatakse rõõmuga... Peale nädal+ oli neil jälle rõõmu palju, kui see elamine nende õuelt lõpuks ometi ara koristati;-)
Sverre kirjutas:Visegradi kindlus, kunagine Ungari kuningate residents, asub Doonau ääres.
Lisaks Sverre jutule veel, et Slovakkiast Ungarisse saab üle Doonau, maandudes linnakeses Esztergom. Seal on paavsti residents - basiilika. Tõeliselt grandioosne ehitis!
Muide Esztergomist ülalmainitud Visegradi kindluse juurde viib mööda Doonau kallast fantastiline tee - mõnusad kurvid, tõusud ja langused ning mitte liiga palju liiklust.
Antud basiilika peaks olema üks suurtemate hulgas maailmas. Sai ise see ära nähtud paar kuud tagasi.
kas kuskil raamatupoest vms kohast saaks osta kaasa korralikud paberkaardid (Poola, Slovakkia, Ungari) et puhkepausidel planeerida edasist sõitu/ otsida vaatamisväärsusi / veekogusid või mida iganes või suvalisest tanklast volditav kaart kaasa haarata ja asi korras ?
motoratsutaja kirjutas:kas kuskil raamatupoest vms kohast saaks osta kaasa korralikud paberkaardid (Poola, Slovakkia, Ungari) et puhkepausidel planeerida edasist sõitu/ otsida vaatamisväärsusi / veekogusid või mida iganes või suvalisest tanklast volditav kaart kaasa haarata ja asi korras ?
You are serious?!?!
Mina lihtsalt Apollosse ja muudkui osta - viimane kord kui käisin, oli kaardiriiul nii täis, et ma ei suutnud ilma teenindaja abita omi vajalikke küll leida.
Esimene pikem reis Ungarisse sai tehtud ja väga palju reisist õpitud mida järgmisel reisil teisiti või paremini teha ning kuidas oma aega normaalselt planeerida.
Snowhite kirjutas:Mina lihtsalt Apollosse ja muudkui osta - viimane kord kui käisin, oli kaardiriiul nii täis, et ma ei suutnud ilma teenindaja abita omi vajalikke küll leida.
Kui kannatab, osta siis kui Poolasse jõuad - seal samad kaartid kui meil kordades odavamad.
motoratsutaja kirjutas:Esimene pikem reis Ungarisse sai tehtud ja väga palju reisist õpitud mida järgmisel reisil teisiti või paremini teha ning kuidas oma aega normaalselt planeerida.
Olen juba aastat 5 kasutanud nii auto kui tsikliga liikumise planeerimiseks http://www.viamichelin.com lehte ja siiani on kõik sujunud.Aeg ja vahemaad kogu reisi lõikes on tähtsaimaid asju üldse,et reisist ka naudingut saaks tunda.
Seal nii majutus,söök,tanklad, vaatmisväärsused kui veel sada asja.Minu taktika on seni olnud selline,et prindin paberile iga päeva kaardi ja legendi(ühele A4-le ja viimase reisi planeerimine võttis tegelikult 2 päeva peaaegu).Liikumiseks kasutan GPS-i mida laen vastavalt oma kaardile.Paljudes riikides on sellega võimalik ka raha märkimisväärselt kokkuhoida nt. teemaksud,mida tihti saab vältida ja vahemaas mitte kaotada.Seni olen kõik reisi päevad saanud +- mõni tund paika.Ka kütusele kuluv on enam vähem õigeks osutunud,pigem väiksem tegelikkuses ,kui suurem.
Meil plaan startida19.07 06.00 Põltsamaalt Slovakkia poole.Hetkel siis 2 ratast, 3 inimest ja 7-8 päeva. Kui kellegile võiks huvi pakkuda osalemine, siis http://goo.gl/maps/MItF .on rada.
Kui kellegil on mõtteid mida veel vaadata, hetkel on plaanis paar muuseumi Bratislavas, Devini loss, veini tee ja Belianska koopad.
Kas keegi teab rääkida kuidas käib tsikliga liiklemine D1 kiirteel? Kas on samamoodi tasuline nagu autoga, 7 Eur/ nädal?
Võin eksida, aga minu meelest on kiirteed Slovakkias mootorratastele tasuta ?
jaanus50 kirjutas:Meil plaan startida19.07 06.00 Põltsamaalt Slovakkia poole.Hetkel siis 2 ratast, 3 inimest ja 7-8 päeva. Kui kellegile võiks huvi pakkuda osalemine, siis http://goo.gl/maps/MItF .on rada.
Kui kellegil on mõtteid mida veel vaadata, hetkel on plaanis paar muuseumi Bratislavas, Devini loss, veini tee ja Belianska koopad.Kas keegi teab rääkida kuidas käib tsikliga liiklemine D1 kiirteel? Kas on samamoodi tasuline nagu autoga, 7 Eur/ nädal?
Et kui juhuslikult pole veel sattunud, siis soovitaks Wieliczka soolakaevandust, mida mõned on ka maaaluseks soolalinnaks nimetanud. Jääb suht teie praeguse raja lähedale, u.30-40km "sinna minnes". Elamus jääb kauaks meelde (Soola pole mitu päeva toidu peale vaja panna:). Ja kui surm-kindlalt koostatud rada jälgima ei pea, siis edasi saaksite näiteks Zakopane kaudu Belianska koobastesse ... .
jaanus50 kirjutas:Meil plaan startida19.07 06.00 Põltsamaalt Slovakkia poole.Hetkel siis 2 ratast, 3 inimest ja 7-8 päeva. Kui kellegile võiks huvi pakkuda osalemine, siis http://goo.gl/maps/MItF .on rada.
Kui kellegil on mõtteid mida veel vaadata, hetkel on plaanis paar muuseumi Bratislavas, Devini loss, veini tee ja Belianska koopad.Kas keegi teab rääkida kuidas käib tsikliga liiklemine D1 kiirteel? Kas on samamoodi tasuline nagu autoga, 7 Eur/ nädal?
Slovakkia kiirteed on 100% mootorratastele tasuta!
Puhkus on lõpuks kätte jõudnud, kuid perega mere äärde mineku võib vist see aasta maha matta. Rohkem nagu talisuplejate teema.
Sõidaks lõuna poole, aga üksi ei viitsi. Paar nädalat võiks küll tuulutada, kuid mitte mööda suurlinnu-peateid ja/või muuseumeid ning
kindluseid tuurides. Väikesed teed ja ilus loodus köidab rohkem. Varasem pikema matka kogemus on olemas. Kihutada ei meeldi.
Kalts04 kirjutas:Puhkus on lõpuks kätte jõudnud, kuid perega mere äärde mineku võib vist see aasta maha matta. Rohkem nagu talisuplejate teema.
Sõidaks lõuna poole, aga üksi ei viitsi. Paar nädalat võiks küll tuulutada, kuid mitte mööda suurlinnu-peateid ja/või muuseumeid ning
kindluseid tuurides. Väikesed teed ja ilus loodus köidab rohkem. Varasem pikema matka kogemus on olemas. Kihutada ei meeldi.
Panin siin eespool,selle plaani ülesse,aga endal jääb see sel aastal teostamatta ilmselt(muid tegemisi palju),aga planeerisin seda umbes nädalaga läbida.
https://maps.google.com/maps?saddr=Tall ... ls&t=m&z=6
Teeme just sarnast trippi, hetkel Venspilsis
XL1000 kirjutas:Panin siin eespool,selle plaani ülesse,aga endal jääb see sel aastal teostamatta ilmselt(muid tegemisi palju),aga planeerisin seda umbes nädalaga läbida.
https://maps.google.com/maps?saddr=Tall ... ls&t=m&z=6
Ilus trass, aga ma olen seda jalgrattaga 3x ja tsikliga 1x läbinud
Kolkasse olen jalgrattaga mööda merepoolset kruusakat sõitnud ja seda ükskord reedesel pärastlõunal.. jääb eluks ajaks meelde.
Ma hakkan homme Viljandist lõuna poole sõitma, kuhu täpselt ei tea, aga kisub jälle Rumeenia kanti. Kui keegi tahab ühineda kas pikemalt või lühemalt siis tel. 5246288
Venspilsist Kolkani on tee nüüd asfaldi all, see uus osa on ühtlasi tõsine kandidaat tiitlile "Läti Vabariigi siledaim tee"
torupill kirjutas:Teeme just sarnast trippi, hetkel Venspilsis
![]()
Tore on näha ilusaid tsikleid vahel siin .
soolo kirjutas:Auschwitz ei jätnud küll usutavat muljet, isiklikult soovitaks aega mujal kulutada. Juutide finantseeritud ja kallutatud turistikas.
olles selles laager-muuseumis PALJU kordi käinud erinevate inimestega, julgeks ikka soovitada kõigil seal ära käia, kellel vähegi ette jääb.
aga - kodutööd võiks enne teha natuke, et osata selekteerida pakutavat.
(ehkki - nagunii tuleb igaüks sealt välja oma arvamusega...)
kindlasti soovitaks keskenduda sellele kompleksile kui poola ja poolakate ajaloo traagilisele mälestusmärgile (kuigi see suure ametliku propaganda tagant tõesti välja ei paista).
150.000 tapetud/hukkunud poolakat on fakt, kõikjal seintel näetegi üksnes nende fotosid.
kriitiliselt mõtlevatel inimestel on muus osas aga palju mõtteainet seal kohapeal...
Plaanis augusti alguses teha tripp Soomes, mõõda ida külge üles mereni (jupp Norrat ka siis sees) ja lääne poolt alla tagasi. On keegi seal põhja pool tiirutamas käinud ja oskab soovitava kuhu sisse keerata kindlasti, mida silmas pidada? Eelistatud oleksid väiksemad teed, eriti kruus Nagu aru saan, on seal kandis asustus küllaltki hõre, tanklatega seal probleeme pole? Kas sealkandis meie RMK metsaonnide taolisi kohti ka leidub?
septembri keskel läheb ratas jälle rekkasse ja tallinnast barcelonasse.
otsustasin selle aasta talve veeta hispaanias, portugalis ja marokos.
trajektoor sama nagu kevadel - barcelonast mööda rannikut malaga lähedale (nerja ning salobrena) ning seal väike elamine leida.
oktoobris malaga-melilla laeva peale ning marokosse. läbi riigi siis agadiri ning sealt edasi läheb seiklemiseks - idee on jõuda vähemalt dakhlasse. maksimumprogramm aga mauritaaanias nouakchotti.
eks ole näha, vahetult enne minekut jagan ka blogi aadressi.
praeguseks läbi töötatud materjali põhjal peaks päris chill olema. kuna oskan ka kohalikku keelt, siis seda lihtsam.
rattaks on seekord Yamaha Midnight Star 1300 - vaatame kuidas vastu peab
Paluks infot ja värskeid kogemusi teemaksude kohta järgnevates riikides: Slovakkia, Tšehhi, Austria, Itaalia, Sloveenia, Horvaati, Ungari.
Kiirteedele eriti ronida ei taha v.a tagasitee Horvaatiast Ungarisse.
Kui kiirteedele ei roni, siis on teed kõik tasuta. Horvaatias on teemaksu väravad kiirteedel, ehk siis pealesõidul võtad väravast pileti ja lahkudes maksad sulas või kaardiga. Maksta saab ka eurodes, aga tagasi saab kohalikus rahas ehk kunades.
Ungaris väravaid ei ole. See tähendab et vinjeti paned klaasi, amordi või paagi peale. Kontrollitakse kaameratega. Probleem on aga selles, et vahel ei saa aru, kas oled juba tasulises osas või veel tasuta tee peal. Seetõttu tasub kohe esimesel võimalusel tanklas vinjetta ära osta. Hinnad Ungaris sellised: https://www.virpay.hu/en/autopalya-matrica-vasarlas.htm
flood kirjutas:Kui kiirteedele ei roni, siis on teed kõik tasuta. Horvaatias on teemaksu väravad kiirteedel, ehk siis pealesõidul võtad väravast pileti ja lahkudes maksad sulas või kaardiga. Maksta saab ka eurodes, aga tagasi saab kohalikus rahas ehk kunades.
Ungaris väravaid ei ole. See tähendab et vinjeti paned klaasi, amordi või paagi peale. Kontrollitakse kaameratega. Probleem on aga selles, et vahel ei saa aru, kas oled juba tasulises osas või veel tasuta tee peal. Seetõttu tasub kohe esimesel võimalusel tanklas vinjetta ära osta. Hinnad Ungaris sellised: https://www.virpay.hu/en/autopalya-matrica-vasarlas.htm
Sõitsime Poola-Slovakkia-Austria-Sloveenia-Horvaatia-Ungari järjestuses mööda igas mõõdus teesid, sealhulgas ka kiirteid mööda ning maksime vaid Horvaatias. Mitte et see garanteeritult edu tooks ka edaspidi.
Poolas ja Slovakkias ja Tšehhis ongi kiirteed mootorratastele tasuta. Austrias on kümne päevane vinjetta 4,6 euri rattale ja Sloveenias seitsme päeva vinjetta 7,5 euri. Ungaris kümme päeva 5,76 euri. Aga kuna tõkkepuid nendes riikides kiirteedel pole nagu Horvaatias, siis saab maksmata peale ja maksmata maha. Ja kui politsei maha ei tõmba, siis polegi probleemi
romulus kirjutas:Plaanis augusti alguses teha tripp Soomes, mõõda ida külge üles mereni (jupp Norrat ka siis sees) ja lääne poolt alla tagasi. On keegi seal põhja pool tiirutamas käinud ja oskab soovitava kuhu sisse keerata kindlasti, mida silmas pidada? Eelistatud oleksid väiksemad teed, eriti kruus
Nagu aru saan, on seal kandis asustus küllaltki hõre, tanklatega seal probleeme pole? Kas sealkandis meie RMK metsaonnide taolisi kohti ka leidub?
Vaata reisikirjeldusi, foorumist peaksid leidma nii mõndagi.
Soovitada julgeks alustada http://imatraexpress.fi/?page_id=10, edasi sukeldu vene piiri äärsetele kruusateedele. Ise paar aastat tagasi tiksusin 6 päeva põhja poole alates Imatrast, ilma kindla sihtmärgita. Lihtsalt sõitsin, tundsin sellest mõnu ja puhkasin kõiksugu suhtlemisest. Välja jõudsin Suomussalmi piirkonda. Paaril päeval ei kohanud hingelistki. Küll aga silte kus hoiatati teemas "situ ruttu, karu tuleb" - ei soovitatud antud piirkonda end telgiga magama sättida. MIngit kohalikku tonti kohates, sellega jutustama asudes, kukkus too kohe näitama moblaga tehtud pilte "naabrimeestest" ehk karudest.
Kütte järgi peab käima päeva aeg asulates kus kaupluste juures ka bensukas. Vene piiri ääres palju Talvesõda meenutavat, samuti euroliidu idapoolseim punkt, ca 70 km. Peterburi joonelt ida poole. Matkamajade info http://laavut.fi/koko-suomi/
flood kirjutas:Poolas ja Slovakkias ja Tšehhis ongi kiirteed mootorratastele tasuta. Austrias on kümne päevane vinjetta 4,6 euri rattale ja Sloveenias seitsme päeva vinjetta 7,5 euri. Ungaris kümme päeva 5,76 euri. Aga kuna tõkkepuid nendes riikides kiirteedel pole nagu Horvaatias, siis saab maksmata peale ja maksmata maha. Ja kui politsei maha ei tõmba, siis polegi probleemi
![]()
Itaalialiast Austriasse E45 kaudu sõites kohtasin Austria poolel tõkkepuud ja läbipääs maksis 8€. Võimalik, et sõitsin kuidagi ise valesti, kuid midagi sellist polnud varem selles riigis kohanud.