Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Eks ta ole jah.
Aga endiselt oleks vaja pisikest paisupaaki ning mingit mõistliku suurusega radiaatorit. Ehk kellelgi siiski vedeleb midagi üle.
Eks ta ole jah.
Aga endiselt oleks vaja pisikest paisupaaki ning mingit mõistliku suurusega radiaatorit. Ehk kellelgi siiski vedeleb midagi üle.
Kas alumiinium jahutusradikat?
Ikka jah. Midagi sellist lihtsat nagu motikatel tavaliselt ees istub. Ja paisupaak võiks midagi võimalikult väikest olla. Peaasi et kuidagi kinnitada saab ja voolik külge käib.
Soovitan rolleriklubi foorumist otsida.Praegu on seal radikas koos paisupaagiga 12euri. http://www.rolleriklubi.net/viewtopic.php?f=66&t=51103
maidorile tänud hea viite eest!
Sain tõepoolest rolleriklubist radika. Hetkel on veel smartpostiga teel, aga loodetavasti sobib.
Ka ülejäänud jahutussüsteem juba edeneb.
http://oliver6.planet.ee/kraam/pildid/
Otsustasin hoopis teistmoodi teha.. nii et polegi tarvis freesida. Kontrolleril omal ju korralik alumiinimist põhi olemas, mis sinna ikka mingit vasetükki vahele panna. Niisiis tegin pleksiklaasist veesärgi. Peale läheb täies suuruses plaat, millele tegin kaks auku sisse, mõlemas pooletolline keere sees. Vahele läheb veel üks kiht, mis siis teeb sellise paraja mõõduga veesärgi. Kaks kihti omavahel kokku läheb vast super atackiga lihtsalt. Pleksi ja kontrolleri vahele teen kummitihendi.
Pleks ise veel siuke karvaste äärtega ja tahab natuke lihvimist, aga ideest peaks juba aimu saama.
Piltide peal pump kah näha.
Kui keegi teab, kust Tartu kandis klaasriiet ja vaiku saab, siis võib soovitada. Vaja hakata ka uusi külgi meisterdama.
Hetkel tean siukest kohta nagu paadipood.ee, hinnad pidavat mingi jutu järgi kohati veits kallimad olema kui mujal, a samas ega mul seda nüüd nii palju ka ei kulu.
ma arvan et mingi silikon vöib parema tulemuse anda kui super attack...
reinz kirjutas:ma arvan et mingi silikon vöib parema tulemuse anda kui super attack...
Ei teagi kohe. Ma kahe väikse tüki peal proovisin super attacki. Tundus, et kohe nagu sulatas kaks poolt omavahel päris korralikult kinni. Jätsin praegu need tükid surve alla veel.. homme proovin kas õnnestub lahti kangutada.
Silikon jääb siuke elastne küll, aga ta nii tugevasti kahte pinda omavahel kokku ei kleebi vist.
silikon liimib ikka köike vägagi hästi kui ta ikka korralikult saab ära kuivada
töötasin graniidist köögitöötasapindu tootvas firmas paigaldajana ja kuulsin et ka valamuid olevat pandud vaid silikooniga kivi külge altpoolt
Nõuka ajal kasutati plastide liimimiseks tihloretaani. Võid võtta ka puhast atsetooni ja selles pleksiklaasi lahustada. Täidab ka väiksemad ebatasasused ära.
Piltidelt ei ole näha, et kuidas need 4 akupakki on ühendatud. Kas igaüks eraldi ja oma BMS ja laadijaga või grupeerisid elemendid ringi ja tegid ühe 36V 80AH paki, millel on üks laadija ja üks BMS?
olli kirjutas:reinz kirjutas:ma arvan et mingi silikon vöib parema tulemuse anda kui super attack...
Ei teagi kohe. Ma kahe väikse tüki peal proovisin super attacki. Tundus, et kohe nagu sulatas kaks poolt omavahel päris korralikult kinni. Jätsin praegu need tükid surve alla veel.. homme proovin kas õnnestub lahti kangutada.
![]()
Silikon jääb siuke elastne küll, aga ta nii tugevasti kahte pinda omavahel kokku ei kleebi vist.
arvutite kallal kasutatakse termoliimi. Ilmselt peaks sealgi soojusenergia võimalikult lihtsalt ühelt kehalt teisele liikuma.
Ise katsetaks termoliimiga
Aega jälle mööda läinud ja nõnda ka mõningat tehtud saanud.
Hankisin klaasriiet ja vaiku, ning tegin motikale uued küljed. Vormiks kasutasin eelmisi külgi ja otse motika küljes. Klaasriide alla panin hõbepaberi, mis üsna hästi tuli vaigu küljest lahti. Küljed ise said esialgu kahe kihina klaasriidest tehtud. Nüüd kunagi teen sissepoole ühe kihi veel juurde ja poldiaugud teen korda.
Panin tegemistest ka uusi pilte:
http://oliver6.planet.ee/kraam/pildid/
Täna arutasin uued küljed motika pealt lahti ja hakkasin muid asju üle vaatama. Juhtmeid sättisin natuke ümber, sest kogu esiotsa minev kaabel oleks jahutusradikale ette jäänud.
Pleksiklaasist kontrolleri jahutussärk on kah valmis nüüd. Liimisin kaks kihti pleksi kokku ikkagi mingi silikoni laadse liimimassiga, päris hästi jäi. Hydroscandist ostsin jahutusvoolikud, nüüd peaks kõik olemas olema et uuesti kokku laduda süsteem.
Ühe pildi peal on näha ka eelmine jahutusvariant. Arvutiventillaator ja radikas.
Virgo, 4 akupakki on rööbiti ühendatud. Igaühel on oma BMS, aga laadija on ühine, kolmest (5A) laadijast kokku tehtud.
võiksid lasta need akude raamid alumiiniumprofiilist keevitada või kokku poltida, saaksid päris mitu kilo kergemaks ratta?
See mõte on läbi käinud küll. Praegu ei näe väga põhjust selle paari kilo pärast rohkem rabeleda. Saaks korralikult sõitma kõigepealt, siis aega tuunida küll.
Aga teine asi.. ehk keegi oskab nõu anda, kust saaks selliseid pistikuid ja pesasid, nagu autodes ja motikatel kasutatakse. Just selliseid, mida niisama lihtsalt lahti ei saa tõmmata, vaid mingi klõpsuga kinni hoiaks. Hetkel on enamus ühendusi banaan-pistikutega, aga mõned kriitilisemad vahetaks hea meelega välja millegi sellise vastu, mis naljalt lahti ei saa põruda.
olli kirjutas:See mõte on läbi käinud küll. Praegu ei näe väga põhjust selle paari kilo pärast rohkem rabeleda. Saaks korralikult sõitma kõigepealt, siis aega tuunida küll.
Aga teine asi.. ehk keegi oskab nõu anda, kust saaks selliseid pistikuid ja pesasid, nagu autodes ja motikatel kasutatakse. Just selliseid, mida niisama lihtsalt lahti ei saa tõmmata, vaid mingi klõpsuga kinni hoiaks. Hetkel on enamus ühendusi banaan-pistikutega, aga mõned kriitilisemad vahetaks hea meelega välja millegi sellise vastu, mis naljalt lahti ei saa põruda.
Soovitaks vaadata:
http://oomipood.ee
http://elfaelektroonika.ee/
http://www.yeint.ee/
...kust saaks selliseid pistikuid ja pesasid, nagu autodes ja motikatel kasutatakse...
Ma olen lammarist omale sobiva pistikupaari kysinud/ostnud ja mõnest eelmainitud kohast
uued klemmid sisse ostnud. Würth`il on kah päris suur klemmivalik.
Priit
Sain oomipoest tõesti päris normaalsed pistikud, mis niisama lihtsalt lahti ei tule just.
Lisaks sellele veel vesijahutus nüüdseks põhimõtteliselt valmis. Paisupaaki veel küljes ei ole, aga vesi on juba sees ja pumbad-värgid kõik toimivad. Lekkeid ei paista.
Uusi pilte kah mõni
http://oliver6.planet.ee/kraam/pildid/
Järgmisena vaja nüüd siis küljeplastikud valmis teha.. see osa mulle eriti ei istu, aga pole parata. Peab vaikselt tegema hakkama, äkki tuleb kevadeks midagi juba välja kah siis.
laibakad oleks võinud vaigutamise ajaks ära võtta
kinnitusaugud saaks ka hiljem sisse freesida.
See jahutusvedelikku ringi ajav pump töötab Sul koguaeg?
Ideaalis võiks pumba koormus tõusta vastavalt temperatuuri tõusuga. Natuke lihtsustatult oleks termolüliti juhitud relee päris mõistlik vahele panna.
Hetkel töötab koguaeg jah.
Aga kusjuures selle variandi peale ma polegi mõelnud, et teda vahepeal seisma jätta.
Aga mõte mulle meeldib.. eks uurin asja ja vaatan mis variandid on. Mehaanilised termolülitid vist natukene liiga ebatäpsed, aga samas elektroonilise tegemine ei tohiks väga keeruline olla.
Üldiseks lugemiseks elektritsiklite kohta: http://www.zeromotorcycles.com/zero-s/
Antud firma toob märts lõpus turule 9000 USD eest linnasõidu elektritsikli. tippkiirus 107km/h ja ühe laadimise pealt 90km jutti. Kiirlaadimine vist oli 4h, siis 80% täis.
Kaal on vägev - ainult 138kg mälu järgi.
Bjorn
huvitav kas see saastekvoodi 500 soodushinnaga autot võiks kehtida ka tsiklitele
praegu on anyway sellest vara rääkida, sest nad (riik) pole veel väljagi mõelnud, et kuidas see soodukas välja peaks nägema.
aga ikkagi
vabanda ka Olli väikese offtopicu pärast
10000 USD + 600USD kiirlaadija eest on siiski täpsemad numbrid. Lisaks selle masina Eestisse toimetamine, tollimaks, käibemaks, üksiktüübikinnitus ja arvele võtmine lisab vähemalt 30% sellest juurde. Ja selle eest saab ühekohalise liikuri linnasõiduks. Kuna tegu on USA tootega, pole ka kindel, et see meie loodava kiirlaadijate võrgustikuga sobib, kuna loodav hakkab kasutama Jaapanlaste standardit.
bjorn kirjutas:Antud firma toob märts lõpus turule 9000 USD eest linnasõidu elektritsikli. tippkiirus 107km/h ja ühe laadimise pealt 90km jutti. Kiirlaadimine vist oli 4h, siis 80% täis.
Tegelt on nende lehel ka kirjas, et 9999EUR eest saab koos maksude ja transpordiga EESTIST kätte asja.
Siiski jah, enne kui Eesti ei toeta olulise maksusoodustusega, siis pole veel mõtet.
Lisaks on vähe reaalset infot, kui kaua akud vastu peavad. Lubatakse 100k kilomeetrit, mis on ilmselt ülepaisutatud number Eesti kohta.
Bjorn
Nõndaks.. pole jälle hulka aega siia midagi uut kirja pannud.. Aga tehtud ikka natukene vahepeal on.
Sai ühe ürituse (raske arvata, onju ) tarvis ta ka veits puhtamaks kasitud ning lisasin paar uut pilti.
http://oliver6.planet.ee/kraam/pildid/
Hetkel kahjuks transpordivõimalustega Tallinna natukene rappa jooksnud.. Eks paistab, kas mängib välja veel kuidagi..
Lisainfoks: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=4 ... 71#p499871
PS: linnuke siristas, et abistajale priipääse üritusele ja aftekale!
Vahepeal jälle vaikne seis olnud, aga täna sai ratas ette näidatud Maanteeamaeti poolt tunnustatud eksperdile.
Tema koostab nüüd Tallinna Maanteeametisse saatmiseks mingisuguse akti koos piltide ja kõigi vajalike andmetega. Seejärel tuleb loodetavasti sealt mõne aja möödudes positiivne vastus ning saan minna ratast ette näitama Tartu ARKi. Kui nendele kõik sobib, siis saan juba uue passi ning pärast kindlustuse tegemist võin päris ülevaatusele minna. Kui sealt kah läbi pääsen, siis on elu lill.
Nii et natuke veel kannatust, aga loodetavasti saab varsti tänavale.
Äge!
Seda hea kuulda!
Ja mõnusaid,vaikseid kilomeetreid
http://oliver6.planet.ee/kraam/pildid/f ... 1.JPG.html
Pilt ütleb kõik
Õnnitlused
Milla siis tulemust reaalselt liikumas näeb (üritused, kokkutulekud jne.)?
Kindlasti kõik kes on teemale vähemal- või rohkemalmole kaasaelanud on huvitatud ratta enda nägemisest.