Kiiruskaamerad AD 2025

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

MustVälk
Postitusi: 342
Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 575 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Kiiruskaamerad AD 2025

Lugemata postitus Postitas MustVälk »

Seadus on igalpool igal ajal samasugune. Võimalus vahele jääda on samuti samasugune! ;)
Trahvitakse, et liiklusohutust tagada. Ei ole mingit riigikassa täitmist sellega.

PS. Trahvikviitungil kenasti kirjas, et kus ja miks. :) Kui pidevalt rikud seadust, siis tekibki paranoia tunne, et keegi võibolla jälgib sind. :D
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1782
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Kiiruskaamerad AD 2025

Lugemata postitus Postitas simp »

yeekim kirjutas: 16 Juun 2025, 16:50
Juht ületas TEADLIKULT kiirust, saab tagasiside trahvikviitungi näol, kus ilusti koht ja aeg juures! Kui soovi on siis ka pildi näol(küll natukene hiljem).
Milles probleem?
Et kui sähvatust näed, siis oled edaspidi "hea"?
Kunagi oli üks kohtuasi, kus tegelane sõitis tallinn <--> pärnu ja sähvatas kõik kaamerad läbi. Väide oli, et ühe rikkumise eest ei tohiks mitu korda trahvida.
Tookord oli üks põhiargument, et sähvakaga saab tagasiside ja selle peale peaks reageerima, ning menetlusest/rikkumisest aru saama.

Sellessuhtes on ajalooliselt see sähvakas tähtis olnud.
Kasutaja avatar

MustVälk
Postitusi: 342
Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 575 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Kiiruskaamerad AD 2025

Lugemata postitus Postitas MustVälk »

Huvitav. Sest isegi kui üks kord päevas võid trahvi saada, siis ei ole vahet kas saad teate kohe või meili peale. :)
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1330
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 100 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Kiiruskaamerad AD 2025

Lugemata postitus Postitas Turist »

simp kirjutas: 17 Juun 2025, 15:41

Kunagi oli üks kohtuasi, kus tegelane sõitis tallinn <--> pärnu ja sähvatas kõik kaamerad läbi. Väide oli, et ühe rikkumise eest ei tohiks mitu korda trahvida.
Tookord oli üks põhiargument, et sähvakaga saab tagasiside ja selle peale peaks reageerima, ning menetlusest/rikkumisest aru saama.
Ei oskaks seda kuidagi üheks rikkumiseks nimetada, sest tee peal on päris palju erinevate kiirusepiirangute alasid- 100(+), 90, 70, 50 ja juht ei saanud tervet teed ühtlase kiirusega ja samas piirangualas ära sõita. :D
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8860
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 366 korda
Kontakt:

Re: Kiiruskaamerad AD 2025

Lugemata postitus Postitas Piipz »

simp kirjutas: 17 Juun 2025, 15:41
yeekim kirjutas: 16 Juun 2025, 16:50
Juht ületas TEADLIKULT kiirust, saab tagasiside trahvikviitungi näol, kus ilusti koht ja aeg juures! Kui soovi on siis ka pildi näol(küll natukene hiljem).
Milles probleem?
Et kui sähvatust näed, siis oled edaspidi "hea"?
Kunagi oli üks kohtuasi, kus tegelane sõitis tallinn <--> pärnu ja sähvatas kõik kaamerad läbi. Väide oli, et ühe rikkumise eest ei tohiks mitu korda trahvida.
Tookord oli üks põhiargument, et sähvakaga saab tagasiside ja selle peale peaks reageerima, ning menetlusest/rikkumisest aru saama.

Sellessuhtes on ajalooliselt see sähvakas tähtis olnud.
MIna vaidlustasin selle, et ma nendest kaameratest sama minuti sees trahvi sain ja ühest trahvist pääsesin. Päris üksteise otsa neid kaameraid tõesti panna ei tohiks
image.png
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2485
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 163 korda
Tänatud: 355 korda

Re: Kiiruskaamerad AD 2025

Lugemata postitus Postitas M.T. »

A kui oleks foori all punasega kauem seinud ja vahe paar min jäänud, mis seis siis oleks olnud?
Apelleerisid sellele, et sõitsid n.ö. ühe soojaga või kuidas?
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8860
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 366 korda
Kontakt:

Re: Kiiruskaamerad AD 2025

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Ühe soojaga ja sama minuti sees. et migni mõistlikkuse piir peaks olema (mida pole otseselt märgitud), et kui tihti peaksid kaamerad olema. Sama hästi võiks panna 10 kaamerat üksteise otsa, mast veidike tahapoole kaldu ja teha 10 trahvi korraga.
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6767
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 693 korda
Tänatud: 455 korda

Re: Kiiruskaamerad AD 2025

Lugemata postitus Postitas yeekim »

simp kirjutas: 17 Juun 2025, 15:41
yeekim kirjutas: 16 Juun 2025, 16:50
Juht ületas TEADLIKULT kiirust, saab tagasiside trahvikviitungi näol, kus ilusti koht ja aeg juures! Kui soovi on siis ka pildi näol(küll natukene hiljem).
Milles probleem?
Et kui sähvatust näed, siis oled edaspidi "hea"?
Kunagi oli üks kohtuasi, kus tegelane sõitis tallinn <--> pärnu ja sähvatas kõik kaamerad läbi. Väide oli, et ühe rikkumise eest ei tohiks mitu korda trahvida.
Tookord oli üks põhiargument, et sähvakaga saab tagasiside ja selle peale peaks reageerima, ning menetlusest/rikkumisest aru saama.

Sellessuhtes on ajalooliselt see sähvakas tähtis olnud.
Tulin korra püsikaga Tln-Trt. Peal traditsioonilised +7kmh(auto error+ kaamera mõõtemääramatus)
Järgmine päev oli IGA TÖÖTAVA posti teade meilil :D
Õnneks ei olnud neid palju(4tk) ja üle oli ka 3-4kmh(vana trahvimääraga).....
Auto spido pani korralikult villast
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2485
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 163 korda
Tänatud: 355 korda

Re: Kiiruskaamerad AD 2025

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Spido error kõigub ka sõltuvalt rehvide kulumisastmest. Mul on see tavapäraselt 5 km/h olnud, ehk siis 100 kellal ja Waze näitab 95-96. Aga viimasel talvel näitas Waze juba 93-94, rehvid lihtsalt kulunud juba ja viga suurenes. Nüüd tutikad suvised all ja jälle 95-96 ehk suvel oht nätakat saada tõenäolisem.
Kasutaja avatar

MustVälk
Postitusi: 342
Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 575 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Kiiruskaamerad AD 2025

Lugemata postitus Postitas MustVälk »

Piipz kirjutas: Eile, 13:25
Ühe soojaga ja sama minuti sees. et migni mõistlikkuse piir peaks olema (mida pole otseselt märgitud), et kui tihti peaksid kaamerad olema. Sama hästi võiks panna 10 kaamerat üksteise otsa, mast veidike tahapoole kaldu ja teha 10 trahvi korraga.
Retooriline küsimus: Kui mitu inimest võib ruutmeetril maha lüüa? Või mõelge veel absurdseid küsimusi välja, et vaidlustada, et kas ja kui tihti peaks olema kaamerad. :)
Ma saan aru, et kiiruse piirangud (eriti mootorratta jaoks) on ebanormaalsed, aga ikkagi seadus on seadus ja trahv on trahv. :)
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6767
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 693 korda
Tänatud: 455 korda

Re: Kiiruskaamerad AD 2025

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Tundub, et trahv võiks olla nagu indulgents, "ma juba korra maksin"...
Täna ma juba jäin joobes sõiduga vahele, laske mul' minna.
Saadetud kettaga lauatelefonist!

jyrx
Postitusi: 44
Liitunud: 10 Mai 2021, 23:53
Tsikkel: Beta RR350Racing, HondaCBR1000
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 29 korda

Re: Kiiruskaamerad AD 2025

Lugemata postitus Postitas jyrx »

yeekim kirjutas: Eile, 14:05
simp kirjutas: 17 Juun 2025, 15:41
yeekim kirjutas: 16 Juun 2025, 16:50
Juht ületas TEADLIKULT kiirust, saab tagasiside trahvikviitungi näol, kus ilusti koht ja aeg juures! Kui soovi on siis ka pildi näol(küll natukene hiljem).
Milles probleem?
Et kui sähvatust näed, siis oled edaspidi "hea"?
Kunagi oli üks kohtuasi, kus tegelane sõitis tallinn <--> pärnu ja sähvatas kõik kaamerad läbi. Väide oli, et ühe rikkumise eest ei tohiks mitu korda trahvida.
Tookord oli üks põhiargument, et sähvakaga saab tagasiside ja selle peale peaks reageerima, ning menetlusest/rikkumisest aru saama.

Sellessuhtes on ajalooliselt see sähvakas tähtis olnud.
Tulin korra püsikaga Tln-Trt. Peal traditsioonilised +7kmh(auto error+ kaamera mõõtemääramatus)
Järgmine päev oli IGA TÖÖTAVA posti teade meilil :D
Õnneks ei olnud neid palju(4tk) ja üle oli ka 3-4kmh(vana trahvimääraga).....
Auto spido pani korralikult villast
Mõigu KEKi vastasmeeskond soovib täpsustada:

“Mis mõtteid tekitas tol päeval Tln-Tartul kruiisides esimene punane sähvakas? Aga teine sähvakas ei viinud juba mõtteid sinna poole, et ka see kaamera tahtis mulle millestki märku anda?” :-|||
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6767
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 693 korda
Tänatud: 455 korda

Re: Kiiruskaamerad AD 2025

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Kusjuures, ei pannud ühtegi sähvakat tähele, samuti ei olnud see ei WAZE't ega mingit muud GNSS põhinevat mõõteriista. Tegelesin juhtimisega, selmet mingeid putkasid vaadata!
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 759
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval / Waldeck
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 77 korda

Re: Kiiruskaamerad AD 2025

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

MustVälk kirjutas: Eile, 18:10
Piipz kirjutas: Eile, 13:25
Ühe soojaga ja sama minuti sees. et migni mõistlikkuse piir peaks olema (mida pole otseselt märgitud), et kui tihti peaksid kaamerad olema. Sama hästi võiks panna 10 kaamerat üksteise otsa, mast veidike tahapoole kaldu ja teha 10 trahvi korraga.
Retooriline küsimus: Kui mitu inimest võib ruutmeetril maha lüüa? Või mõelge veel absurdseid küsimusi välja, et vaidlustada, et kas ja kui tihti peaks olema kaamerad. :)
Ma saan aru, et kiiruse piirangud (eriti mootorratta jaoks) on ebanormaalsed, aga ikkagi seadus on seadus ja trahv on trahv. :)
Umbes nagu juristide naljad kunagi - kui palju aastaid saab "teise inimese tapmise eest?"
Aga esimese eest?
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”