Tuuletümitamine ehk wind buffeting
Moderaator: Moded
Tuuletümitamine ehk wind buffeting
Tervist, kallid kaasratturid.
Tausta mõttes, olen 194cm pikk ja sellest puudest tulenevalt sai oma elu esimeseks hooajaks hangitud natuke püstisema asendiga 2008 Versys 650. Eelmiste omanike modimiste tulemusel on sellel Givi D 405 ST kõrgem tuuleklaas. Mingi hetk hooaja lõpu poole hankisin ka miskise Hiina päritolu lisajunni tuuleklaasi kõrgenduseks n-ö.
Probleem aga on selles, et vahet pole kui kõrgele/madalale (3 astet) selle tuuleklaasi sätin ja kas see hiinakas küljes on või mitte, on mu pea selles va turbulentsitsoonis. Ostes oli tuuleklaas (ilma hiinakata) alumises asendis ja sõber (20+- cm lühem vast) sõitis ja kiitis et hea vaikne on. Minul aga mängib tuul pea peal trummi, nii et võtab silmanägemise ära. Ok, tõstsin kõrgemale klaasi, erilist vahet polnud. Hiinakas pisut aitas, ehk siis pisut ettepoole küürutades saab natuke vaikust ja rahu nautida, aga pole just sõiduasend mida pikematel sõitudel jaksaks hoida. Kõrvatropid 37db on kõrvas alati sõites, aga sellegipoolest sain müra tõttu augustis 1500km tripil kerge tinnituse, iniseb siiamaani.
Ja siis küsimus: kas on siinsetel pikkadel kogemust, kuidas olukord talutavaks teha? Kas lühem, või hoopiski veelgi pikem tuuleklaas? Üldse ära võtta? Eriti üle 90 km/h nagunii ei sõida, oleks nagu naked fiiling?
Tausta mõttes, olen 194cm pikk ja sellest puudest tulenevalt sai oma elu esimeseks hooajaks hangitud natuke püstisema asendiga 2008 Versys 650. Eelmiste omanike modimiste tulemusel on sellel Givi D 405 ST kõrgem tuuleklaas. Mingi hetk hooaja lõpu poole hankisin ka miskise Hiina päritolu lisajunni tuuleklaasi kõrgenduseks n-ö.
Probleem aga on selles, et vahet pole kui kõrgele/madalale (3 astet) selle tuuleklaasi sätin ja kas see hiinakas küljes on või mitte, on mu pea selles va turbulentsitsoonis. Ostes oli tuuleklaas (ilma hiinakata) alumises asendis ja sõber (20+- cm lühem vast) sõitis ja kiitis et hea vaikne on. Minul aga mängib tuul pea peal trummi, nii et võtab silmanägemise ära. Ok, tõstsin kõrgemale klaasi, erilist vahet polnud. Hiinakas pisut aitas, ehk siis pisut ettepoole küürutades saab natuke vaikust ja rahu nautida, aga pole just sõiduasend mida pikematel sõitudel jaksaks hoida. Kõrvatropid 37db on kõrvas alati sõites, aga sellegipoolest sain müra tõttu augustis 1500km tripil kerge tinnituse, iniseb siiamaani.
Ja siis küsimus: kas on siinsetel pikkadel kogemust, kuidas olukord talutavaks teha? Kas lühem, või hoopiski veelgi pikem tuuleklaas? Üldse ära võtta? Eriti üle 90 km/h nagunii ei sõida, oleks nagu naked fiiling?
-
- Postitusi: 700
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 71 korda
Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
194 pole veel mingi pikkus 
Endal on üks täitsa klaasita ja üks klaasiga ratas ja täitsa klaasita on ikka tunduvalt vaiksem ja mugavam Eesti tavakiirustel. Ka sõbra AT-l millega ise sõidab miski pea poolemeetrise kõrguse lisaklaasiga peale originaalklaasi korjasin ma selle täitsa eest ära, et vaiksem oleks. Küll aga panin tagasi, kui neljarealist sõitsin rohkem kui pealinnast-Jüri ringini. Üldiselt proovi nurgaga mängida igat pidi, vahest kõige imelikum ebaloogilisem asend tegelikult teeb vaikseks asja. Muud polegi.

Endal on üks täitsa klaasita ja üks klaasiga ratas ja täitsa klaasita on ikka tunduvalt vaiksem ja mugavam Eesti tavakiirustel. Ka sõbra AT-l millega ise sõidab miski pea poolemeetrise kõrguse lisaklaasiga peale originaalklaasi korjasin ma selle täitsa eest ära, et vaiksem oleks. Küll aga panin tagasi, kui neljarealist sõitsin rohkem kui pealinnast-Jüri ringini. Üldiselt proovi nurgaga mängida igat pidi, vahest kõige imelikum ebaloogilisem asend tegelikult teeb vaikseks asja. Muud polegi.

Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
Parim lahendus võib olla ongi korralik kiiver ja madal klaas, mis ei suuna tuult kiivrisse, vaid näiteks rindkeresse.
Endal oli Honda Crossrunner ja sel 2 klaasi, madal ja kõrgem. Madal suunab kuhugi rinna ja lõua vahemikku, tiba tüütu ning natuke ennast n.ö. pikemaks venitades on mugavam ja vaiksem ning püsti ainult tuulekohin. Kõrge klaas aga lükkas tuule kiivril kuhugi totaalselt valesse kohta ja juba 60 km/h juures oli paras turbulents ja pea loperdas ning kõrvus triangel, see klaas kadus kiirelt eest.
Endal oli Honda Crossrunner ja sel 2 klaasi, madal ja kõrgem. Madal suunab kuhugi rinna ja lõua vahemikku, tiba tüütu ning natuke ennast n.ö. pikemaks venitades on mugavam ja vaiksem ning püsti ainult tuulekohin. Kõrge klaas aga lükkas tuule kiivril kuhugi totaalselt valesse kohta ja juba 60 km/h juures oli paras turbulents ja pea loperdas ning kõrvus triangel, see klaas kadus kiirelt eest.
-
- Postitusi: 461
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 121 korda
Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
Me siin sõbraga olema sama probleemi ees.
Mul natuke asi lahenes, kui sain suurema klaasi ette. Triumph bonneville - ilma klaasita on täitsa piin, pea loperdab, väike tuulkelaas <100km/h suht OK, kuid üle selle e. neljarealisel täitsa jama. Suurem klaas on nüüd parem. tõstab tuule üles ning täpselt nina ees langeb rinnapeale. Ilma klaasita tõstis paak tuule kuidagi alt kiivrisse.
Lisaks vooderdasin natuke kiivrit ka, sest mul käib kiirvil (Nolan N40-5 gt nokaga) lõug eest ära - mitte n.ö. üles lahtikäiv, vaid klõpsuga eest... Ega see siis nüüd kõige vaiksem pole aga kannatab ilusti tuhandeid km sõita.
Sõbra oliliselt minust pikem ja kogukam ning Blauer Hi-tech lahtikäiv kiiver, mühiseb mis kole koos F850GS... Säti kuidas tahad seda originaal klaasi.
Eks peab hakkama kiivreid valima või tuleks kõigepealt n.ö. windblokkerit kasutada, kuid ei tahaks nagu, siis sõida juba katus peal. Suve soojaga on selle blokkeri kasutamine täitsa piin. Ühes jamast saad lahti ning kohe teine kallal - palavus.
Mul natuke asi lahenes, kui sain suurema klaasi ette. Triumph bonneville - ilma klaasita on täitsa piin, pea loperdab, väike tuulkelaas <100km/h suht OK, kuid üle selle e. neljarealisel täitsa jama. Suurem klaas on nüüd parem. tõstab tuule üles ning täpselt nina ees langeb rinnapeale. Ilma klaasita tõstis paak tuule kuidagi alt kiivrisse.
Lisaks vooderdasin natuke kiivrit ka, sest mul käib kiirvil (Nolan N40-5 gt nokaga) lõug eest ära - mitte n.ö. üles lahtikäiv, vaid klõpsuga eest... Ega see siis nüüd kõige vaiksem pole aga kannatab ilusti tuhandeid km sõita.
Sõbra oliliselt minust pikem ja kogukam ning Blauer Hi-tech lahtikäiv kiiver, mühiseb mis kole koos F850GS... Säti kuidas tahad seda originaal klaasi.
Eks peab hakkama kiivreid valima või tuleks kõigepealt n.ö. windblokkerit kasutada, kuid ei tahaks nagu, siis sõida juba katus peal. Suve soojaga on selle blokkeri kasutamine täitsa piin. Ühes jamast saad lahti ning kohe teine kallal - palavus.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 1453
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
On rattaid, millel on tuulevari nii hästi lahendatud, et pea ja keha puhkavad (Pan Europeaniga olen näiteks pikemalt sõitnud). Kui ise asja lahendada, siis üldjuhul peab see klaas ikka päris kõrge olema, et toimiks. Aga kui tuule üle pea suunamine ei õnnestu, siis on väga hea lahendus madal klaas, mis toob tuule kiivrist natuke allapoole.
Päris ilma klaasita on minu kogemuses ikka kehvem kui väikse klaasiga. Tuulemüra suhtes on täis naked muidugi hea (Triumph Bonnevillega tegin Florida poolsaarele tiiru peale kunagi) aga madal klaas on kokkuvõttes ikka mugavam.
Ma olen 180cm
Päris ilma klaasita on minu kogemuses ikka kehvem kui väikse klaasiga. Tuulemüra suhtes on täis naked muidugi hea (Triumph Bonnevillega tegin Florida poolsaarele tiiru peale kunagi) aga madal klaas on kokkuvõttes ikka mugavam.
Ma olen 180cm
-
- Postitusi: 756
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval / Waldeck
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 76 korda
Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
Ma tean, mida sa tunned. Mul küll Harju keskmise 184cm, vana twinni ja Schuberthi C3proga ei tohiks olla nagu midagi ebatavalist aga see komplekt tagab ilusti selle, et tuul suunatakse otse kiivri peal olevasse õhuavasse. Olen mõelnud lisada prooviks väikse deflektori oma muudetava kõrgusega MRA purjele aga see meenub uuesti alles sadulas
. Ja noh, kuna mul on lisaks veel üks teatud mõttes mürarikas hobi, siis on aastatega tekkinud selles osas selektiivne kuulmine, sestap ei häiri enam eriti.

Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638

Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
Tere, mul oli täpselt sama mure ja pm sama rattaga. Esialgu panin kõrgema Givi klaasi. Läks nagu paremaks aga mitte päris, teiseks muutsin klaasi kaldenurka. Probleem nende püstiste sport- touring tüüpi ratastega on pikematel tüüpidel see, et pea asub klaasi ülaosast liiga kaugel. Tuul keerab enne alla tagasi kui üle pea jõuab. Minul muutis 2-3 kraadi oluliselt olekut paremaks. Ideaalseks läks siis kui lisasin veel ka selle lisa klaasi ülaosasse. Nüüd on tõsiselt hea, ütleme, et enne oli 2/10 siis nüüd on 9/10. Ja lisaks veel kiiver ka. Mu uus Schubert E1 on küll vaiksem müra poolest aga vibrab oluliselt rohkem tuules kui vana juust HJC...siltz kirjutas: ↑06 Jaan 2024, 23:36Tervist, kallid kaasratturid.
Tausta mõttes, olen 194cm pikk ja sellest puudest tulenevalt sai oma elu esimeseks hooajaks hangitud natuke püstisema asendiga 2008 Versys 650. Eelmiste omanike modimiste tulemusel on sellel Givi D 405 ST kõrgem tuuleklaas. Mingi hetk hooaja lõpu poole hankisin ka miskise Hiina päritolu lisajunni tuuleklaasi kõrgenduseks n-ö.
Probleem aga on selles, et vahet pole kui kõrgele/madalale (3 astet) selle tuuleklaasi sätin ja kas see hiinakas küljes on või mitte, on mu pea selles va turbulentsitsoonis. Ostes oli tuuleklaas (ilma hiinakata) alumises asendis ja sõber (20+- cm lühem vast) sõitis ja kiitis et hea vaikne on. Minul aga mängib tuul pea peal trummi, nii et võtab silmanägemise ära. Ok, tõstsin kõrgemale klaasi, erilist vahet polnud. Hiinakas pisut aitas, ehk siis pisut ettepoole küürutades saab natuke vaikust ja rahu nautida, aga pole just sõiduasend mida pikematel sõitudel jaksaks hoida. Kõrvatropid 37db on kõrvas alati sõites, aga sellegipoolest sain müra tõttu augustis 1500km tripil kerge tinnituse, iniseb siiamaani.
Ja siis küsimus: kas on siinsetel pikkadel kogemust, kuidas olukord talutavaks teha? Kas lühem, või hoopiski veelgi pikem tuuleklaas? Üldse ära võtta? Eriti üle 90 km/h nagunii ei sõida, oleks nagu naked fiiling?
Ma olen päris hulga tuuleklaase ostnud ja katsetanud ennem kui enda jaoks põhimõtted paika sain. Alguses tundus lootusetu.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
Minu rattal on no originaal klaas selöline mis tuule just kuskile rindekersse suunaba ja pikemat maad sõites see ei ole mugav. Eriti s**t on see siis kui sadama hakkab.
Ma olen 178cm ja ilmselt mul oli lihtsam kui sul,aga mina olen teinud järgnevad muudatused.
1. Kõrgem GIVI klaas ja see on vast 15cm kõrgem kui orig.
2. tegin istme ümber, et isteasend madalamale saada. Vajadusel peab ka jalaraudasid allapoole laskma,aga ma seda ei pidanud tegema.'
3. Lisaspoileri tegin esimese ise.Originaal klaasile pleksiklaasi tükist, sest oli kiire reisile minekuga ja isegi mingi 6-7cm lihtsalt riba tuuleklaasi serva kinnitatuna muutis tuulesuunda vast 40cm ülespoole.
4. Kõrgema touring klaasiga olen kasutanud ka vist kolme-nelja erinevat spoilerit ja see viimane on palju parem kui eelnevad. Nende spoilerite vahe on reaalselt ikka väga suur. Laius ja nurga seadamise erinevus on oluline.
Pildil siis vimane versioon.
Ma olen 178cm ja ilmselt mul oli lihtsam kui sul,aga mina olen teinud järgnevad muudatused.
1. Kõrgem GIVI klaas ja see on vast 15cm kõrgem kui orig.
2. tegin istme ümber, et isteasend madalamale saada. Vajadusel peab ka jalaraudasid allapoole laskma,aga ma seda ei pidanud tegema.'
3. Lisaspoileri tegin esimese ise.Originaal klaasile pleksiklaasi tükist, sest oli kiire reisile minekuga ja isegi mingi 6-7cm lihtsalt riba tuuleklaasi serva kinnitatuna muutis tuulesuunda vast 40cm ülespoole.
4. Kõrgema touring klaasiga olen kasutanud ka vist kolme-nelja erinevat spoilerit ja see viimane on palju parem kui eelnevad. Nende spoilerite vahe on reaalselt ikka väga suur. Laius ja nurga seadamise erinevus on oluline.
Pildil siis vimane versioon.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 528
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 174 korda
- Tänatud: 98 korda
- Kontakt:
Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
Kuidas sa sellest kaadervärgist üle vaatad? Läbi ei näe sealt ju midagi, kui on pime porine ja üldse s**t..
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Postitusi: 132
- Liitunud: 26 Apr 2013, 11:59
- Tsikkel: Tracer 7GT
- Asukoht: Kuressaare
- Tänanud: 10 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
Turbulentsi üheks põhitekitajaks ei ole mitte see, kuhu maani su klaas ulatub, vaid klaasi taha tekkiv hõrendus ja sellest tulenev õhu sisse-väjavool. Touring ratastega on mul vähe kogemusi aga olen näinud avasid klaasi klaasi keskel ja all ääres. Customitel on selleks otstarbeks tuulesuunajad, mis käivad esihargi külge. Need püüavad altpoolt tuult klaasi taha suunata. Ise sain küll paremaks ülemise deflektoriga ja põhiklaasi nurga muutmisega. Alumiste tuulesuunajate tellimiseni ei ole jõudnud.
Põetud ja kroonilised haigused- Riga 16, Jawa 350/634-7, Iž 56, Honda VT600, Honda CB600F, Honda VTX1800, Yamaha Tracer 7GT
-
- Postitusi: 235
- Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
- Tsikkel: Suzuki VZ 800, DL1000, DL650
- Asukoht: Saaremaa
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 16 korda
- Kontakt:
Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
täitsa nõus 2 eelkõnelejaga, kes väidavad, et madalam klaas ja korralik kiiver on vaiksem. sain endale püsiva kõrvavile just jahedama ilmaga sõites, kus esiklaasi+ tuulesuunaja ja kiivri koostöös tekkis hull vinguv heli. ja ei maksa loota, et koju jõudes see siis kaob, pigem lase kohe gaasi maha.
läheb jube kulukaks kui oma rattal kõike läbi pead katsetama, 1000DL oli mul madal sportlik klaas ja 2 erikõrguse+ tuulesuunajaga lumelabidat. nii madala kui kõrge variandiga kasutasin ka erinevaid kiivreid... kokkuvõttes , kui ei saja meeldib mul ikkagi madalam klaas ja veits avatud kiiver- kõige vaiksem.
ehk kui saad poest katsetuseks võtta, siis oleks parim variant.
läheb jube kulukaks kui oma rattal kõike läbi pead katsetama, 1000DL oli mul madal sportlik klaas ja 2 erikõrguse+ tuulesuunajaga lumelabidat. nii madala kui kõrge variandiga kasutasin ka erinevaid kiivreid... kokkuvõttes , kui ei saja meeldib mul ikkagi madalam klaas ja veits avatud kiiver- kõige vaiksem.
ehk kui saad poest katsetuseks võtta, siis oleks parim variant.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
Kui sa minu käest küsid,siis ma vaatan sellest üle, see on vaateväljast allpool siiski.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 44
- Liitunud: 15 Juun 2021, 15:11
- Tsikkel: Suzuki VZ 800 Marauder . Iž-49
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
Kas on aidanud hargile kinnitatavad tuulesuunajad ? Suured õpetajad ütlevad, et tuuleklaas nina kõrgusele, peab saama üle vaadata, nurk hargiga samaks, peaks piisama, aga pea ikka loperdab trassil. Marauderil jäävad esisuunatuled küll segama aga plaanin hargile kuidagi tuulesuunajad aretada.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
Selle kinnituseks: mul oli oma eelmise ratta, Kawasaki Versysega sama mure, kõrge klaas ja keeris tagus kiivrisse. Esiklaasi alla sai valmistatud ca 5mm puksid, mis nihutasid tuuleklaasi spidoplokist ja tulest eemale tekitades sinna õhuvavahe. Sellest piisas, et enam turbulentse polnud. @siltz see on katsetamise asi, et mis toimib ja mis mitte. Vaata ka üle, kuidas peeglid sellesse valemisse istuvad, sest sealt keerutab samamoodi õhuvoogusid üles, mis kiivrisse võivad jõuda.smtasku kirjutas: ↑08 Jaan 2024, 16:11Turbulentsi üheks põhitekitajaks ei ole mitte see, kuhu maani su klaas ulatub, vaid klaasi taha tekkiv hõrendus ja sellest tulenev õhu sisse-väjavool. Touring ratastega on mul vähe kogemusi aga olen näinud avasid klaasi klaasi keskel ja all ääres. Customitel on selleks otstarbeks tuulesuunajad, mis käivad esihargi külge. Need püüavad altpoolt tuult klaasi taha suunata. Ise sain küll paremaks ülemise deflektoriga ja põhiklaasi nurga muutmisega. Alumiste tuulesuunajate tellimiseni ei ole jõudnud.
-
- Postitusi: 2403
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
Minu kogemus HD Road King-ga oli neagatiivne - võibolla mingil määral läks paremaks aga reaalset vahet ei tundnud. Samas tean paljusid, kelle väitel peale paigaldust saabus vaikus ... mine ja võta siis kinni. Eks kombintasioon enda ja klaasi pikkusest jne mängib ka rolli. Igatahes ära paigaldusele liiga suuri ootusi sea ...

Coeng kirjutas: ↑07 Juun 2024, 09:17Kas on aidanud hargile kinnitatavad tuulesuunajad ? Suured õpetajad ütlevad, et tuuleklaas nina kõrgusele, peab saama üle vaadata, nurk hargiga samaks, peaks piisama, aga pea ikka loperdab trassil. Marauderil jäävad esisuunatuled küll segama aga plaanin hargile kuidagi tuulesuunajad aretada.
Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
Elustan vana teemat, aga äkki on kellelegi abiks. Pilt tuleb siia külili, ei oska orientatsiooni foorumis muuta, telos ja arvutis on õiget pidi. Igatahes, panin juurde seibe tuuleklaasi ülemistesse aukudesse et saada klaasi asend püstisemaks + hiina lisaspoileri panin praktiliselt vertikaalsesse asendisse. Niimoodi on buffeting kadunud, jäänud on vaid tuul mis tundub et tõmmatakse otse kiivrisse selle alt äärest. Eks võib ka kiivri viga olla, et selle mure saaks lahendada kiivri vahetusega. Igatahes turbulentsi, a la haamer vastu pead enam pole.


-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
See "tuuletümitamine" on alati olnud nagu prioriteet number 1 minu jaoks. Ühel motikal võtsin lihtsalt tuuleklaasi eest ära. Puhas sõidutuul (nn naked ratta oma) on igal juhul parem, kui mingi kiivripeks. Eelmisel motikal proovisin enne 4 erinevat tuuleklaasi läbi kuni leidsin õige. Praegusel rattal aga stock ekraan töötab täitsa hästi.
-
- Mode
- Postitusi: 576
- Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
- Tsikkel: LadyInRed
- Asukoht: EU
- Tänanud: 188 korda
- Tänatud: 140 korda
- Kontakt:
Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
@Prets rääkis siin minu klaasist ka. Twinnile leidsin, et ükski teine variant sobinud kui Airflow. Nüüd Aprlial sai ka Airflow külge pandud ja on väga OK. Airflow tekitab kahe klaasi vahelt ka õhuliikumise, mis võtab kogu tümitamise ära. vähemalt mul.
Nägemata Eesti orienteerumissari http://nägemataeesti.ee
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia
-
- Postitusi: 308
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 532 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
Mul sama tunne mis piipz räägib. Sõbra uue vstrom koos lisaklaasiga minule ei sobi. Mul naked rattaga on parem sõita. 
Väääga paljudest asjadest sõltub.
Katse eksitus meetod või 3D skanneerimine ja arvuti simulatsioonid.

Väääga paljudest asjadest sõltub.

Katse eksitus meetod või 3D skanneerimine ja arvuti simulatsioonid.

Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
Kusjuures mälus sobrades - A.Palu "Mootorrattad" 1976 a. käsitleb ka põgusalt sarnast teemat - tuuleklaasi paigaldust ja tekkivaid keeriseid.
Biker.ee. Mootorratturite kohkumispaik.
-
- Postitusi: 676
- Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
- Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
Milline see Airflow Klaas on? See on liiga üldine mõiste et googeldadaiSlanderADV kirjutas: ↑09 Apr 2025, 09:53@Prets rääkis siin minu klaasist ka. Twinnile leidsin, et ükski teine variant sobinud kui Airflow. Nüüd Aprlial sai ka Airflow külge pandud ja on väga OK. Airflow tekitab kahe klaasi vahelt ka õhuliikumise, mis võtab kogu tümitamise ära. vähemalt mul.
https://ragnarnakus.blogspot.com/
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye—> BMW 1300GS Trophy
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye—> BMW 1300GS Trophy
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
ilmselt midagi sellest valikust https://www.amazon.co.uk/givi-airflow-s ... low+screenRaki kirjutas: ↑11 Apr 2025, 11:29Milline see Airflow Klaas on? See on liiga üldine mõiste et googeldadaiSlanderADV kirjutas: ↑09 Apr 2025, 09:53@Prets rääkis siin minu klaasist ka. Twinnile leidsin, et ükski teine variant sobinud kui Airflow. Nüüd Aprlial sai ka Airflow külge pandud ja on väga OK. Airflow tekitab kahe klaasi vahelt ka õhuliikumise, mis võtab kogu tümitamise ära. vähemalt mul.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Mode
- Postitusi: 576
- Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
- Tsikkel: LadyInRed
- Asukoht: EU
- Tänanud: 188 korda
- Tänatud: 140 korda
- Kontakt:
Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting
Ongi Givi Airflow. Ma uuele rattale ostsin ainult ülemise osa ja panin originaalklaasi külge. Twinnile oli täitsa Givi alumine klaas ka olemas.Raki kirjutas: ↑11 Apr 2025, 11:29Milline see Airflow Klaas on? See on liiga üldine mõiste et googeldadaiSlanderADV kirjutas: ↑09 Apr 2025, 09:53@Prets rääkis siin minu klaasist ka. Twinnile leidsin, et ükski teine variant sobinud kui Airflow. Nüüd Aprlial sai ka Airflow külge pandud ja on väga OK. Airflow tekitab kahe klaasi vahelt ka õhuliikumise, mis võtab kogu tümitamise ära. vähemalt mul.
Nägemata Eesti orienteerumissari http://nägemataeesti.ee
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.