Opeli esitulede süsteem nässus

Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 215
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Ühe pütane porgand
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Opeli esitulede süsteem nässus

Lugemata postitus Postitas renx »

urmas66 kirjutas: 19 Dets 2024, 14:15
Lülitid ja releed pannakse ikkagi mujalt toitega ja mujalt signaaliga-juhtimisega, kui esitulest kaableid retsides ja seda ka kõige vanemal lihtsal, ilma igasugu elektroonikata asjal.
Mul on tsiklil ka pandud eraldi toide kaitsmeplokist, eraldi relee, mis saab samuti juhtimise kaitsmeplokist ja lenksule toodud siis ka eraldi lüliti. Veokatele olen pannud mitmetele ja samuti kõik töötab.
:wack: :wack: :wack: Kaableid retsides...

Sa just kirjeldasidki seda mida teha tulebki. Jällegi, kõik on kinni selles mismoodi on auto tootja disaninud oma lahenduse. Lihtsamatel autodel saad kasvõi 2024 mudelitel vedada juhtmeid nagu 90'te pillidel. Tavaliselt on Saksa kraam keeruliseks aetud.

On mitu võimalust. Odav ja kallis. Odav võtab sul toite akult. Universaalne kaitsmepesa vahel. Relee. Otsib üles kaugtule juhtme. Ühendab signaal juhtme sinna vahele ning veab salongi lülitisse ning sealt releesse ning ongi "signaal" relee käivitamiseks. Kuigi paljud ei tee sedagi, panevad ainult kaugtule alla ning ei olegi võimalust välja lülitada seda lisatuld.

Kallim versioon, tunde läheb rohkem. 2h vähemalt ja kui tunnihinne on 75€ siis juba 150€ rohkem. Kallim versioon(sõltub autost): Võtad lahti kaitsmekarbi/mooduli. Lisad vaba pesa alla õige juhtme pin'i mis on kaitsmepesa jaoks mõeldud. Kaitsmekarpi tuleb nagunii jäme kaabel sisse aku poolt ning vabu pesasid on küll ja veel.

Paned relee vaba relee pesa alla. Vead juhtmed sinna. Kia ceedil mida ma viimati tegin, läks sellest samast kaitsmekarbist läbi vasaku tule juhtmestik. Ühendasin signaal juhtme sinna vahele. Vedasin salongi ja paigaldasin nupu ning sealt läks tagasi releesse. Ehk siis keegi ei saa aru, et midagi oleks teisiti peale selle, et sealt karbist tuleb välja kaabel mis läheb ledbari juurde. Juhtmed on ühendatud korralikult. Ise kasutan würth duraseal termotorusid. Pressid kokku ja gaasipõletiga sulatad plastiku kokku ning seal sees on ka liim.

Pole mingit juhtme retsimist. Ei löö signaali juhe CAN süsteemiga autosid errorisse. Relee võib minna isegi ~7v signaal toite juures tööle ning tarbib ~150ma. Kui sõidukitel on CAN tulede kontroll, siis see viskab vea vastupidises olukorras, kus tarbijaid taga pole. Kui sa panen mingi valgusallika tööle on selle algne tarbimine kõige suurem ja siis kukub see alla. Sellisel juhul on juba pigem isegi 2-5 amprised muutused ehk siis see 150ma on täiesti mõttetu number. :D

Note: uuematel autodel on üldiselt juba kogu süsteem selline, et moodulis sees on kõik releed. Pole enam eraldi releesid. Ongi relee+kaitsmekarp ühes tükis. Hondal on selle nimetus: MICU. Juhi poolel üks ja teisel pool teine mis on siis kõige jaoks mis asetseb kunde poolel. Ehk siis sama oli sellel Kia ceedil. Pole enam eraldi kaitset esitule jaoks, pole eraldi kaitset kaugtule jaoks. On üks kaitse mille alla läheb väga palju erinevaid auto funktsioone. Lisaks on väga keeruline ilma skeemita midagi taga ajada, sest moodulist tuleb ~6 pistikut välja kus igaühes on 5-20 juhet.

Hondal viskasin üldse releed vahele, sest originaalis ei saa tulesid kustu panna isegi siis, kui kang on OFF seades. Esindus ütles, et nemad ei saa tarkvaraga seda muuta(pigem ei viitsi või ei oska). Nüüd on OFF asendis OFF nagu peab. :D


Viimane auto oli Kia Ceed(viimane generatsioon). Sellel autol on massipunkti näide teile. Kui sa räägid midagi kaablite retsimisest, vaata siis kuidas tehakse massipunkte tänapäeva autodel. Hea, et polt sisse ära ei murdunud. Kere vahel puudub spets nagadega seib mida osad kasutavad. Kere pole haljas. Ilmselt kuna värvikiht on nii õhuke ja sellepärast toimib. :D
Manused
Screenshot_20241219-220721.png
XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R->KTM 690

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”