YOLO ehk Nozzu CRF300 L
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 180
- Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
- Tsikkel: XChallenge
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 32 korda
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
Mis juhtub mootoriga halba, kui sinna jääb näiteks 50 ml vana õli sisse? õige vastus on mitte midagi. Vahetame oma mootorites lihtsalt õli tihemini kui seda tehasevälp ette näeb ja ärme mõtle üle.
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
ja mida täpsemalt ma ütlesin, et juhtub HALBA??? ärme mõtle üle ja ärme loe teiste kasutajate jutust välja lambi asju, asju mida seal EI OLE kirjas! juhtub see, et mootorisse jääb sisse natuke rohkem prahti kui võiks...igal vahetusel. kui see on sinu arvates hea või tähtsusetu siis mul tõesti sinuga mingit soovi selle üle diskuteerida ei ole. vaheta SINA kuidas iganes soovid aga ära tule mulle ega kellegile teisele rääkima mingist kuradi üle mõtlemisest kui sa ise jahud oma jutus mingisugust "tehase välbast tihemini" jura. johhaidii aidaa maivõi
mis juhtub mootoriga halba kui sa vahetad selles õli nii nagu tehas ette näinud on 


-
- Postitusi: 180
- Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
- Tsikkel: XChallenge
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 32 korda
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
Kas Honda tehas näeb tõesti ette et õli nõrutatakse tund aega mootorist välja?
Või mis selle sinu tunniajase rituaali mõte on? Ega see otseselt halba muidugi ei tee kui aega laialt käes...
See minu kommentaar ei käinudki otseselt sinu postituse kohta vaid üldiselt on internet õlivahetuste osas tuubil täis igasugust vuuduu ja nõikakunst meenutavat pseudoteadust.

See minu kommentaar ei käinudki otseselt sinu postituse kohta vaid üldiselt on internet õlivahetuste osas tuubil täis igasugust vuuduu ja nõikakunst meenutavat pseudoteadust.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
Kui see mootor käis ringi "vana" õliga, siis ta käib sama edukalt ringi ka seguga, milles on 2-3% vana õli ja ülejäänud uus õli.
(palju) Suurem sääst tuleks ilmselt sellest kui mootorrattur oma hammaste eest sama hoolikalt hoolt kannaks kui mootori eest
(palju) Suurem sääst tuleks ilmselt sellest kui mootorrattur oma hammaste eest sama hoolikalt hoolt kannaks kui mootori eest

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Postitusi: 756
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval / Waldeck
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 76 korda
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
No ja teoreetiliselt ei peaks ju õlimaia mootori korral üldse vahetama vaid vala aga värsket peale ja asi mutt... muidugi õlifiltrit võiks siis ikka vahel uuendada.
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638

Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
-
Teema algataja - Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
OMG...mu abikaasa on sinuga 100% ühel nõul. A minuarust kvalifitseerub see siin nüüd küll küberkiusamisena

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
Mu esimesel autol see täpselt nii käiski - kui vahetusvälp täis sai, oli parajasti pealevalamiseks kasutatav viieliitrine kanister tühiTuuletallaja kirjutas: ↑11 Juun 2024, 11:05No ja teoreetiliselt ei peaks ju õlimaia mootori korral üldse vahetama vaid vala aga värsket peale ja asi mutt... muidugi õlifiltrit võiks siis ikka vahel uuendada.

Noor inimene samas ei oska ju Fordi tehase poolt vaevaga projekteeritud mugavusvarustust hinnata ning pani pärast seda karteripõhja silikooniga alla, et tilkumine lakkaks...
-
- Postitusi: 1524
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 231 korda
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
Õli õliks aga minuarust on huvitav see, et pigem eelistatakse käega tundejärgi keeramist kui momentvõtit ja jõudu mis tehas on andnud..
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 143
- Liitunud: 12 Veebr 2024, 08:14
- Tsikkel: KTM 380 2t, Suzu 450, KTM
- Tänanud: 40 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
Ain, mida need tehase konstruktorid ka teavad - silm sirkel ja nina vinkel, see on jõud
.
Samas - igat mutrit ja kruvi ei jõua ka ju jälgida (otsi see info kuskilt, veendu et detail /kruvi/polt/mutter pole eelnevalt asendatud, jne, jne) - talupoja mõistus ruulib endiselt!
Täitsa OK ju.

Samas - igat mutrit ja kruvi ei jõua ka ju jälgida (otsi see info kuskilt, veendu et detail /kruvi/polt/mutter pole eelnevalt asendatud, jne, jne) - talupoja mõistus ruulib endiselt!
Täitsa OK ju.
-
- Postitusi: 38
- Liitunud: 10 Mai 2021, 23:53
- Tsikkel: Beta RR350Racing, HondaCBR1000
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
Inimesed on erinevad - kes vajab ette manuali ning väändemomente jne et ok tulemuseni jõuda ja siis on kergemalt asju võtvad, kes rahumeeli keeravad käega. Ning muidugi siis on veel gurud (kelleks mina kohe kindlasti ei kvalifitseeru ja ei pretendeeri), kes ei vaevu foorumites aega raiskama isegi

-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
Õige keeramise tunnetus tulebki aastatega ainult @jyrx Need aastad sisaldavad enamasti ka mitmeid "per_se keeramisi"
No ja kui on õppimisvõimeline isend, siis iga järgmine kord saab parem.
Kui nüüd ei ole aega ja raha, et enda vigadest õppida, siis on NM-võti täitsa abiks ülepingutamise vältimiseks.

Kui nüüd ei ole aega ja raha, et enda vigadest õppida, siis on NM-võti täitsa abiks ülepingutamise vältimiseks.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Postitusi: 180
- Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
- Tsikkel: XChallenge
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 32 korda
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
Lisaks õige tunnetuse õppimisele tasub alati meeles pidada ka kui pika sabaga võtmega see käe sisse tuleb. Pikema varrega võti tähendab ju automaatselt suuremat jõuõlga ning sama käetunde juures on tegelikult pöördemoment suurem. Ehk siis sellised "täppiskeeramised" võiks võimalusel teha alati samapika võtmega. Iseküsimus on kas sellist asja siin avalikus foorumis üldse vaja propageerida on (läheb ju ka vuuduu kategooriasse)Maaks kirjutas: ↑13 Juun 2024, 09:44Õige keeramise tunnetus tulebki aastatega ainult @jyrx Need aastad sisaldavad enamasti ka mitmeid "per_se keeramisi"No ja kui on õppimisvõimeline isend, siis iga järgmine kord saab parem.
Kui nüüd ei ole aega ja raha, et enda vigadest õppida, siis on NM-võti täitsa abiks ülepingutamise vältimiseks.


-
- Postitusi: 1524
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 231 korda
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
Küsimus pole niipalju selles, et käe järgi saab spetsialist asju keeratud küll vaid selles, et tootja etteantud jõuga ei julgeta keerata. Kui see oleks probleem siis ju tootja oleks sellest ka teada andnud, et see ja see etteantud jõud on vale ja antakse uus. Kui Sa keerad tootja etteantud jõuga midagi pekki saab ju tootja poole pöörduda pretensiooniga. Käega keerates seda võimalust pole. Momentvõtmeid on ilmselgelt igasuguse kvaliteediga müügis. Mina pigem keeran korraliku momentvõtmega selliseid asju. Huvitav muidugi oleks teda milline on töökodade praktika.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
Oma kogemustest tean juhuseid kus tootja on algatanud tagsikutsumisi esmase vale pingutusmomendi tõttu.
Töökodadel on erinev praktika. Üldjuhul margiesindustel on kohustus momentvõtmerid regulaarselt kalibreeida (näit. 2 korda aastas). Kontrollitakse igaastaste auditite käigus.
Töökodadel on erinev praktika. Üldjuhul margiesindustel on kohustus momentvõtmerid regulaarselt kalibreeida (näit. 2 korda aastas). Kontrollitakse igaastaste auditite käigus.
-
- Postitusi: 31
- Liitunud: 21 Mai 2020, 11:34
- Tsikkel: '14 1200GS
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
Tootja numbritega tuleb ettevaatlik olla ja kontrollida, kas see on antud kuiva või märja keerme korral, pärast õlivahetust keeret üldiselt ei kuivatata.
-
- Postitusi: 38
- Liitunud: 10 Mai 2021, 23:53
- Tsikkel: Beta RR350Racing, HondaCBR1000
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
Ma täpsustan enda kommentaari momentvõtme ja käsitsi keeramise kohta. Käsitsi keeran ma neid mutreid-polte, mida jooksva hoolduse käigus on vaja keerata (õlipunn, õlifiltrikaas, rattamutrid, lenksul olevad asjad jne). Võiks ju ajapikku käe sisse harjuda selliste asjade keeramine. Momentvõtmega loomulikult kõik asjad mootori sees. Kasutan ka erinevaid keermeliime, seal kus manual seda ette näeb (esihammakas, piduri suportid jne). Hea on, kui on õige mootori manual, internetist leitud momente küll ei usaldaks.
-
- Postitusi: 145
- Liitunud: 23 Nov 2014, 20:06
- Tsikkel: Tenere 700 22'
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
Näiteks Tenere 700 tehase ettenähtud pingutusmoment on õlipunnil 40Nm. Üsna palju on neid ülekeeratud. Paljud juhtumid lähevad garantii alla. Nüüd on miski "poolametlik uuendus" et 22Nm. Olen 3 õlivahetust teinud, kõik 22-25Nm. Õli püsib sees. Veidi võiks uurida interneedusest neid numbreid ja teiste kogemusi....
-
Teema algataja - Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
No just. Alati ei maksa kirjapandut pimesi usaldada. Iseäranis, kui tuleb väga palju kasutajakogemust, mis viitab sellele, et etteantud numbrid ei pruugi klappida. CRFi õlipunni ja filtirikaane puhul leiab mitmeid juhutumeid, kus on etteantud jõudu kasutades poldid puruks keeratud. Ja et ka mu katsed näitasid, et 9 Nm jõud on selline, mille lahti keeramiseks pean ikkagi jõudu rakendama (nõrk meesrundll kirjutas: ↑17 Juun 2024, 07:49Näiteks Tenere 700 tehase ettenähtud pingutusmoment on õlipunnil 40Nm. Üsna palju on neid ülekeeratud. Paljud juhtumid lähevad garantii alla. Nüüd on miski "poolametlik uuendus" et 22Nm. Olen 3 õlivahetust teinud, kõik 22-25Nm. Õli püsib sees. Veidi võiks uurida interneedusest neid numbreid ja teiste kogemusi....

Mida oleks võinud teha, oleks võinud ehk randmetunnetuse asemel panna momentvõtme skaalale 5 Nm ja sellega keerata kõik võrdselt. Seda ehk teen järgmise õlivahetuse ajal.
Aga....vahepeal olen muud kino teinud:
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
kuidas jala laiendamise efekt reaalses elus/kasutuses kah tunda andis? on märgatav vahe ka või vajub ikka pehmes kohas läbi?
-
Teema algataja - Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
Ütleme nii, et kivi pole pidanud enam jalaraua alla otsima. See obn tõsi. Samas! Samas olen hakanud väga hoolikalt valima kuhu jalaraua asetan ja mls nurga alla ratta jätan. Seda pärast seda kui ratas pea esimesel sõidul (enne laienduse paigaldamist) kaks korda jala pealt ümber kukkus. Korra paremale ja korra vasakule. Elus varem pole ühegi rattaga sellist pulli olnud.
Sel CRFil, mis muidu on ülituus ratas, on jalaraua pikkus, amordi pehmus ja sadula kõrgus kuidagi väga rõvedas suhtes omavahel.
Ja nüüd see laiendus...noh jah, pind on laiem ja läbi ei vaju aga ratas jääb veel rohkem püstisesse asendisse. Seeg. Peab parkimuseks valima kergelt vasakule kaldus koha.
Sel CRFil, mis muidu on ülituus ratas, on jalaraua pikkus, amordi pehmus ja sadula kõrgus kuidagi väga rõvedas suhtes omavahel.
Ja nüüd see laiendus...noh jah, pind on laiem ja läbi ei vaju aga ratas jääb veel rohkem püstisesse asendisse. Seeg. Peab parkimuseks valima kergelt vasakule kaldus koha.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
-
Teema algataja - Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
Läti TET ehk selle suve suurim seiklus kah CRFiga tehtud.
I osa:
II osa:
III osa:
IV osa:
I osa:
II osa:
III osa:
IV osa:
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
-
Teema algataja - Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L
Näh....olen vahepeal siinse päeviku unarusse jätnud. Ja rohkem Youtubele rõhku pannud. Kleebin siia kah mõned videod, mis ehk võiks laiemat publikut kõnetatada:
Tööriistakoti komplekteerimine:
Telefonihoidik Aliexpressist:
Aga ma ei telli mitte ainult kõige odavamat kraami. Sekka satub ka kallimat:
Tööriistakoti komplekteerimine:
Telefonihoidik Aliexpressist:
Aga ma ei telli mitte ainult kõige odavamat kraami. Sekka satub ka kallimat:
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.