Keevitamisest, põhiliselt.
Moderaator: Moded
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
40A peaks olema täitsa puhas 1.6mm teema, kui siis ehk max 2mm.
ise tegin siis just eile täna paar sumpsi torude ühendamist. voolu pidin nii maha keerama, et tundus juba natuke imelik...~20A, aga noh toimis ja keevitas küll. muidugi eks need torud oli ka sellised max 1mm paksuse seinaga (võibolla isegi pisut vähem). Filleriks ei kannatanud 2.4'st tigi RV pulka kasutada, võtsin migi rulli pealt millimeetrist rv traati
tuli jälle tõdeda, et tigiga keevitada on iseenesest ülilihtne, aga asja teeb alati keeruliseks mingi huinjaa imekujuga detail ja selle õiges asendis hoidmine, torude puhul ka see, et keevitada saad korraga ära heal juhul umbes sellise veerand ringist. mingi ulmeuhke "kinnitus/keevituslaud" võiks olla, nii et robotkäsi toob tehtava detaili ise ilusti ette ja keerab õigesse asendisse ette
aga no unistada võib, reaalsuses ikka n**s jätkub 
ise tegin siis just eile täna paar sumpsi torude ühendamist. voolu pidin nii maha keerama, et tundus juba natuke imelik...~20A, aga noh toimis ja keevitas küll. muidugi eks need torud oli ka sellised max 1mm paksuse seinaga (võibolla isegi pisut vähem). Filleriks ei kannatanud 2.4'st tigi RV pulka kasutada, võtsin migi rulli pealt millimeetrist rv traati

tuli jälle tõdeda, et tigiga keevitada on iseenesest ülilihtne, aga asja teeb alati keeruliseks mingi huinjaa imekujuga detail ja selle õiges asendis hoidmine, torude puhul ka see, et keevitada saad korraga ära heal juhul umbes sellise veerand ringist. mingi ulmeuhke "kinnitus/keevituslaud" võiks olla, nii et robotkäsi toob tehtava detaili ise ilusti ette ja keerab õigesse asendisse ette


Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Täna tehtud. TIG elektrood endiselt 2,4 mm, traat 2 mm, toru 48,3x2,0 mm 316L. Vool enamasti 45 A. Vahepeal proovisin 40-ga ka, aga tundus liiga vähe olema. Tegelikult nüüd hakkas kohati tekkima tunne, et peaks teinekord proovima juba natuke suuremagagi kui 45 A. Vahepeal tundus, et peab elektroodi liiga lähedale panema, et korralikult sulataks ja siis läks ots kergesti sulametalliga kokku. Keevised ja selle ümbert puhastasin roostevaba terasharjaga ära, nii tundub kenam. Paremini läks puhtaks kui seda teha veel kuumalt.
Seestpoolt kohati on krobeliseks sulanud, aga mõnedes kohtades ka ei ole.
Põlv kolmiku küljes: Keermega nippel põlve küljes: Aega läheb ikka megakaua võrreldes elektroodiga, aga elektroodiga ma vett pidavaid asju ei julge teha.
Seestpoolt kohati on krobeliseks sulanud, aga mõnedes kohtades ka ei ole.
Põlv kolmiku küljes: Keermega nippel põlve küljes: Aega läheb ikka megakaua võrreldes elektroodiga, aga elektroodiga ma vett pidavaid asju ei julge teha.

Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Sai see asi valmis, mis oli vaja kokku keevitada ja 10 bar veerõhuga katsetatud ka, pidas kenasti. Põhimõtteliselt esimene selline veidi mahukam TIG-ga keevitatud asi mu jaoks.
Ei ole veel väga palju keevitamise tunde möödunud kui sai Youtube vahendusel seda õppima hakatud ja esimest korda elus TIG-keevitust oma silmaga nähtud. Kulunud argooni koguse järgi võiks keevitamise tunde hetkeseisuga olla u. 16-18.

Ei ole veel väga palju keevitamise tunde möödunud kui sai Youtube vahendusel seda õppima hakatud ja esimest korda elus TIG-keevitust oma silmaga nähtud. Kulunud argooni koguse järgi võiks keevitamise tunde hetkeseisuga olla u. 16-18.
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
no näeb juba natuke sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] moodi välja küll
varsti hakkad siis neid keevitama..

Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Arvatavasti ei ole vajadust.
Nullist tervet summutit ise ikka ehitama ei hakka ja olemasolevatega (2 tk neid) on selline lugu, et kui keevitamisega parandamist vajavad, siis need kohad on nii õhukesed, et eriti pole keevitada enam midagi. Eelmisel suvel üks läks otseses mõttes pooleks ja lasin keevitajal kokku panna. Ütles, et garantii on nii kaua kuni tagatuld näha on, olevat nagu paber olnud. Hooaja sai ikka lõpuni sõita, aga siis tuli teine külge panna, kasutatud, aga korralik.

Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Kui keevitusuvi on endiselt alles, siis minu soovitus oleks sarnaseid õmblusi teha suurema vooluga aga kiiremini. Roostevaba keevitusel on üldiselt rusikareegliks 35-40A/mm kohta.
Teiseks, millist põleti konfiguratsiooni sa kasutada? Roostevaba vajab laia laminaarse vooluga suudmikku, ehk tuleks kasutada nr 8 või suuremat gaasiläätse (Gas lense). Ideaalis peaks roostevaba TIG õmblus jääma kuldse tooniga või siis violetne/sinine/punakas, hall ja krobeline õmbluse pind näitab seda, et legeerivad elemendid on õmbluse pinnalt välja põlenud.
Teiseks, millist põleti konfiguratsiooni sa kasutada? Roostevaba vajab laia laminaarse vooluga suudmikku, ehk tuleks kasutada nr 8 või suuremat gaasiläätse (Gas lense). Ideaalis peaks roostevaba TIG õmblus jääma kuldse tooniga või siis violetne/sinine/punakas, hall ja krobeline õmbluse pind näitab seda, et legeerivad elemendid on õmbluse pinnalt välja põlenud.
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
mopple, kui aga auk hakkab detailile sisse sulama (selle suurema vooluga tehes nagu soovitad)? ma olen 1mm'st paar korda proovinud ~40a teha ja no vägisi kipub materjal minema tilkuma. pidin ikka kuskile sinna 25 peale keerama. muidugi ega mu masina "ampermeeter" ei pruugi nüüd ka eriline täppis mõõteriist olla.
kas sel juhul tuleks alustada nii, et süüdates on kohe tigi ots filleri peal ja fillerit hoiad vajalikus kohas õmbluse kohal? või peaks siis proovima kasutada mingisugust pulse reziimi hoopis?
kas alumiiniumi puhul on ka oluline mingit teatavat tüüpi või teatava suurusega gaasiläätse kasutamine (keevitan tavaliselt kuskil sellise 60-120a vooluga)
kas sel juhul tuleks alustada nii, et süüdates on kohe tigi ots filleri peal ja fillerit hoiad vajalikus kohas õmbluse kohal? või peaks siis proovima kasutada mingisugust pulse reziimi hoopis?
kas alumiiniumi puhul on ka oluline mingit teatavat tüüpi või teatava suurusega gaasiläätse kasutamine (keevitan tavaliselt kuskil sellise 60-120a vooluga)
-
- Postitusi: 339
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 574 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Oleneb kuipalju vaatevälja tahad. Kõvemad mehed lasevad 12-14 klaasiga juba.will111 kirjutas: ↑03 Aug 2023, 15:46mopple, kui aga auk hakkab detailile sisse sulama (selle suurema vooluga tehes nagu soovitad)? ma olen 1mm'st paar korda proovinud ~40a teha ja no vägisi kipub materjal minema tilkuma. pidin ikka kuskile sinna 25 peale keerama. muidugi ega mu masina "ampermeeter" ei pruugi nüüd ka eriline täppis mõõteriist olla.
kas sel juhul tuleks alustada nii, et süüdates on kohe tigi ots filleri peal ja fillerit hoiad vajalikus kohas õmbluse kohal? või peaks siis proovima kasutada mingisugust pulse reziimi hoopis?
kas alumiiniumi puhul on ka oluline mingit teatavat tüüpi või teatava suurusega gaasiläätse kasutamine (keevitan tavaliselt kuskil sellise 60-120a vooluga)

Minule 9 täitsa piisas.

Tundub, et sul mingi kahtlane aparaat millega keevitad.

Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
vaateväli ei olnud siin ju teemaks..eelnevalt räägiti läätse suurusest ma eeldan ikkagi selles võtmes, et kuidas ja mismoodi gaasi vool läbi selle on. vaatevälja tahaks ideaalis alati maksimaalset ja parimat
aga noh, saab üldiselt hakkama ja tehtud igasuguste cupidega. enamasti mul on vist miski number 6 tavaline keraamiline seal otsas
miks või mille järgi sulle tundub, et kahtlane? ei ole 10000 raha eest ostetud mega giga profi ja tööstuslik tõesti aga töötab ja toimib kenasti. olen sellega ka väga kenasid keevitusi teinud...mõnikord kui settingud väga kenasti paika saab (loe: on aega ja viitsimist neid palju/kaua testida ja sättida) ja materjalid on perfektsed (loe: uus tükk ja on täpselt teada mis materjaliga tegu). suurem osa väikseid töid mul siiski kõik need tingimused täidetud ei ole ja seetõttu on tulemused seinast seina. aga masina süüks ma seda küll ei paneks ei esimese, ega ka mitte teise põhjusena

miks või mille järgi sulle tundub, et kahtlane? ei ole 10000 raha eest ostetud mega giga profi ja tööstuslik tõesti aga töötab ja toimib kenasti. olen sellega ka väga kenasid keevitusi teinud...mõnikord kui settingud väga kenasti paika saab (loe: on aega ja viitsimist neid palju/kaua testida ja sättida) ja materjalid on perfektsed (loe: uus tükk ja on täpselt teada mis materjaliga tegu). suurem osa väikseid töid mul siiski kõik need tingimused täidetud ei ole ja seetõttu on tulemused seinast seina. aga masina süüks ma seda küll ei paneks ei esimese, ega ka mitte teise põhjusena
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Kui ikka metall õmblusest välja tilgub, siis tuleb muidugi ajaühikus õmblusesse suunatavat energiat vähendada kas keevituskiirust suurendades või voolutugevust alandades. Seda viimast saab muidugi sõltuvalt aparaadist teha kasutades teise vooluastme valikut, pedaali, pulssi jne.will111 kirjutas: ↑03 Aug 2023, 15:46mopple, kui aga auk hakkab detailile sisse sulama (selle suurema vooluga tehes nagu soovitad)? ma olen 1mm'st paar korda proovinud ~40a teha ja no vägisi kipub materjal minema tilkuma. pidin ikka kuskile sinna 25 peale keerama. muidugi ega mu masina "ampermeeter" ei pruugi nüüd ka eriline täppis mõõteriist olla.
kas sel juhul tuleks alustada nii, et süüdates on kohe tigi ots filleri peal ja fillerit hoiad vajalikus kohas õmbluse kohal? või peaks siis proovima kasutada mingisugust pulse reziimi hoopis?
kas alumiiniumi puhul on ka oluline mingit teatavat tüüpi või teatava suurusega gaasiläätse kasutamine (keevitan tavaliselt kuskil sellise 60-120a vooluga)
Jällegi sõltub aparaadist aga keerulisema tsüklogrammi seadistamisega aparaatidel saab 4-taktirežiimis algusvoolu seadistada algse vajutuse ajaks.
Alumiiniumi puhul on kaks erinevat koolkonda, et kas kasutada nr 7 või 8 gaasiläätse või nr 5 tavalist tsangi ja tavalist suudmikku. Ise kasutan nr 5 tavalist tsangi/suudmikku ning kõigil muudel juhtudel gaasiläätse.
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Kiirust püüan parandada ja voolu suurendada järgmisel korral.mopple kirjutas: ↑03 Aug 2023, 12:53Kui keevitusuvi on endiselt alles, siis minu soovitus oleks sarnaseid õmblusi teha suurema vooluga aga kiiremini. Roostevaba keevitusel on üldiselt rusikareegliks 35-40A/mm kohta.
Teiseks, millist põleti konfiguratsiooni sa kasutada? Roostevaba vajab laia laminaarse vooluga suudmikku, ehk tuleks kasutada nr 8 või suuremat gaasiläätse (Gas lense). Ideaalis peaks roostevaba TIG õmblus jääma kuldse tooniga või siis violetne/sinine/punakas, hall ja krobeline õmbluse pind näitab seda, et legeerivad elemendid on õmbluse pinnalt välja põlenud.

https://www.stokker.ee/elektrood-keevit ... d=18711964
https://www.stokker.ee/tig-poleti-ohk-a ... d=18711946
https://www.stokker.ee/tig-poleti-lisao ... d=18711933
https://www.stokker.ee/volframelektrood ... d=18711950
-
- Postitusi: 339
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 574 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Võibolla jah lihtsalt harjutamise küsimus.will111 kirjutas: ↑03 Aug 2023, 22:12vaateväli ei olnud siin ju teemaks..eelnevalt räägiti läätse suurusest ma eeldan ikkagi selles võtmes, et kuidas ja mismoodi gaasi vool läbi selle on. vaatevälja tahaks ideaalis alati maksimaalset ja parimataga noh, saab üldiselt hakkama ja tehtud igasuguste cupidega. enamasti mul on vist miski number 6 tavaline keraamiline seal otsas
miks või mille järgi sulle tundub, et kahtlane? ei ole 10000 raha eest ostetud mega giga profi ja tööstuslik tõesti aga töötab ja toimib kenasti. olen sellega ka väga kenasid keevitusi teinud...mõnikord kui settingud väga kenasti paika saab (loe: on aega ja viitsimist neid palju/kaua testida ja sättida) ja materjalid on perfektsed (loe: uus tükk ja on täpselt teada mis materjaliga tegu). suurem osa väikseid töid mul siiski kõik need tingimused täidetud ei ole ja seetõttu on tulemused seinast seina. aga masina süüks ma seda küll ei paneks ei esimese, ega ka mitte teise põhjusena

Ma tahtsin 2 tuhande eurost osta, aga siis tegin mootorratta load ja ostsin varustuse selle raha eest.
Siiani natuke mõistlikum ost.

Fluksiga on ikka nii ja naa keevitada.


Igahates sinu kirjelduse järgi scratch süütamine midagi head ei tähenda. Ära solvu. Ma ei tee kedagi maha vaid arutlen.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
- Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 18 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Teema valgub laiali nn.aiast ja aiaaugust.Turistile ütleks et need 2mm. seinapaksusega detailid oleks otstarbekas kokku praadida ilma lisametalli lisamiseta.Kui oli nn.tugevama õmbluse soov,siis kasutatud lisatraat oli kindlasti liiga jäme.2 mm.traadi otsast langevad sellise voolutugevuse puhul SUURED tilgad.Lisametalli kasutamisel peavad detailide servad ja traat sulama uheaegselt ja traadi ots ei tohi vannist eemalduda ega vastu elektroodi puutuda..See nõuab päris pikka praktikat.Nüüd kraapsusüütest.Oskuslikul kasutamisel jääb alguskohta must täpp ja elektroodi tuleb ka pisut tihedamini teritada.Ossi süütega ja 4takt ning pulsi aparaadiga on muidugi lihtsam toimetada,aga kas hobimeistrimehel on selle soetamisel mõtet.Tavaline alalisvoolu inverter ja käsiventiiliga käpp ajab ka asja ära.Õmbluse lõpus kraatri vältimiseks pisut üle keevitada jne.Al Tig keevitus on hoopis omaette teema.Seadmete maksumus teisest ooperist.
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Kolmandana lingitud komplekt on tavaline tsang, gaasilääts on laiem ning läätse suudmiku otsas on võrk, mis tagab ühtlase teljesuunalise gaasivoo.Turist kirjutas: ↑03 Aug 2023, 22:38Kiirust püüan parandada ja voolu suurendada järgmisel korral.Gaasiläätse suurust ei teagi, mul on sellised asjad:
https://www.stokker.ee/elektrood-keevit ... d=18711964
https://www.stokker.ee/tig-poleti-ohk-a ... d=18711946
https://www.stokker.ee/tig-poleti-lisao ... d=18711933
https://www.stokker.ee/volframelektrood ... d=18711950
Tavaliselt aparaatidega kaasa tulevatel 17/26 seeria põletitel soovitan kasutada "pontsakat" komplekti (ingl keeles Stubby), mis võimaldab kasutada väiksemate suurustega 9/20 seeria gaasisuudmikke.
Pildil on võrdluseks allpool nr 8 tavaline 17/26 seeria gaasilääts ning eespool nr 8 "pontsaka" gaasiläätsega 9/20 seeria suudmik.
Neid jubinaid pakuvad ka kohalikud keevitustarvikute müüjad. Otsida tuleb kirjelduses sõnu lühike või lüh, kuid hinnad on samuti "pontsakad", seega ise tellisin vastavad jupid Saksamaalt.
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Kas keegi Tallinna/Viimsi kandis saaks aidata kahe tsiklijupi alumiiniumi TIG'imisega. Tsikli tagaraami torul pragu ja ühel krossivelje põial samuti (tehase keevituse kohapeal). viis9029988
-
- Postitusi: 33
- Liitunud: 06 Sept 2018, 16:02
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 3 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Tervist härrased!
Olen lihtsa ja soodsa keevitusaparaadi otsinguil. Võiks saada nii täitetraati kui ka elektroote kasutada. Ise muidugi täiesti algaja ja kasutusala on kodus katsetamine ala "lasen grilli alt murdunud jala kinni".
On kellegil soovitusi, millist valida. Kaup24 ja K-rauta kirjud eri variantidest. Vb on kellegil isiklikke kogemusi mõne hea hinna/kvaliteedi suhtega aparaadiga?
Olen lihtsa ja soodsa keevitusaparaadi otsinguil. Võiks saada nii täitetraati kui ka elektroote kasutada. Ise muidugi täiesti algaja ja kasutusala on kodus katsetamine ala "lasen grilli alt murdunud jala kinni".
On kellegil soovitusi, millist valida. Kaup24 ja K-rauta kirjud eri variantidest. Vb on kellegil isiklikke kogemusi mõne hea hinna/kvaliteedi suhtega aparaadiga?
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Kui lidl-i flux junn jääb väheseks, siis see on vist järjekorras teisel kohal populaarsete koduperenaiste keevitusaparaatide listis:
https://www.stokker.ee/mig-keevitussead ... 7C1-bester
https://www.stokker.ee/mig-keevitussead ... 7C1-bester
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Oleneb, et kus kandis pesitsed, aga Pärnus seal põllumajanduse kaubamajast võib midagi leida. Ise ostsin sealt 2 aastat tagasi aparaadi, millel MIG, MMA ja TIG.Nomidaiganes kirjutas: ↑28 Juun 2024, 14:31Tervist härrased!
Olen lihtsa ja soodsa keevitusaparaadi otsinguil. Võiks saada nii täitetraati kui ka elektroote kasutada. Ise muidugi täiesti algaja ja kasutusala on kodus katsetamine ala "lasen grilli alt murdunud jala kinni".
On kellegil soovitusi, millist valida. Kaup24 ja K-rauta kirjud eri variantidest. Vb on kellegil isiklikke kogemusi mõne hea hinna/kvaliteedi suhtega aparaadiga?
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
See on päris heaLeivo kirjutas: ↑28 Juun 2024, 16:15Kui lidl-i flux junn jääb väheseks, siis see on vist järjekorras teisel kohal populaarsete koduperenaiste keevitusaparaatide listis:
https://www.stokker.ee/mig-keevitussead ... 7C1-bester
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Kui viimati viidatud aparaati sellega võrrelda, kas millegi poolest see õigustab enda kallimat hinda?
https://www.stokker.ee/mig-keevitussead ... 16231-telw
Hiljuti oli vaja natuke autol plekki keevitada. TIG-ga kuidagi sain kinni s*tutud (ja sedagi mitte terves ulatuses. Kuna tegu pole nähtava kohaga, siis panin nö. punktid ja keevitamata kohad tihendasin PU hermeetikuga, sest oli vaja vettpidavaks saada). Aega võttis palju ja keevitatavale kohale ligipääs oli kehv, kahe käega oli ikka megakehv toimetada ja samas oli vahepeal vaja kolmanda käega (mida polnud) plekki hoida/vastu suruda. Siis mõtlesin, et MIG-ga oleks ikka palju parem toimetada. Väike mõte tekkis,et võibolla praegune aparaat ära müüa ja teine osta (hea oleks kui praegust TIG-põletit uue aparaadiga ka kasutada saaks). Samas sooviksin vahel ka roostevabat keevitada, kuna üldiselt on keevitamist niikuinii vähe, siis võibolla hoiakski ainult roostevaba traati sees, saab ju tavaterast ka keevitada. Jah, on mingid jutud on, et võib kergemini praeguneda vms kuna erinevad metallid on koos, aga ei keevita eriti vastutusrikkaid asju. Roostevaba traati aga ei pidavat iga (odavam) masin just väga hästi ette sööta suutma? Sellistele väiksetele aparaatidele (5 kg traadirulliga) pakub Stokker 316L roostevaba traati 0,8 mm mõõduga.
https://www.stokker.ee/mig-keevitussead ... 16231-telw
Hiljuti oli vaja natuke autol plekki keevitada. TIG-ga kuidagi sain kinni s*tutud (ja sedagi mitte terves ulatuses. Kuna tegu pole nähtava kohaga, siis panin nö. punktid ja keevitamata kohad tihendasin PU hermeetikuga, sest oli vaja vettpidavaks saada). Aega võttis palju ja keevitatavale kohale ligipääs oli kehv, kahe käega oli ikka megakehv toimetada ja samas oli vahepeal vaja kolmanda käega (mida polnud) plekki hoida/vastu suruda. Siis mõtlesin, et MIG-ga oleks ikka palju parem toimetada. Väike mõte tekkis,et võibolla praegune aparaat ära müüa ja teine osta (hea oleks kui praegust TIG-põletit uue aparaadiga ka kasutada saaks). Samas sooviksin vahel ka roostevabat keevitada, kuna üldiselt on keevitamist niikuinii vähe, siis võibolla hoiakski ainult roostevaba traati sees, saab ju tavaterast ka keevitada. Jah, on mingid jutud on, et võib kergemini praeguneda vms kuna erinevad metallid on koos, aga ei keevita eriti vastutusrikkaid asju. Roostevaba traati aga ei pidavat iga (odavam) masin just väga hästi ette sööta suutma? Sellistele väiksetele aparaatidele (5 kg traadirulliga) pakub Stokker 316L roostevaba traati 0,8 mm mõõduga.
-
- Postitusi: 339
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 574 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Pead võrdlema täpselt tehnilisi andmeid. Selle kallima kohta ma ei näe isegi kasutus juhendis millised on voolud mida saab kasutada ja kui mitu protsenti võimsust reaalselt selle voolu sees jõudlust on. Osad räägivad, et odavamad aparaadid ei lase lihtsalt autoplekke keevitada kuna on just väiksemat voolu vaja milleni masin ei luba langeda.
Mul see bester, aga olen siiani kasutanud vaid flux traati. Ja õhukesi plekke ei ole keevitanud.
Mul see bester, aga olen siiani kasutanud vaid flux traati. Ja õhukesi plekke ei ole keevitanud.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
-
- Postitusi: 339
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 574 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Ma tahaks Tig küll, aga ma ei ole raatsinud gaasi osta. Mul väga harva vaja keevitada. 
Muidu võiks vahetust pakkuda.

Muidu võiks vahetust pakkuda.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Mul see TIG-i võimalusega aparaat ise maksis ainult u. 200 €. TIG-i põleti ja balloni+reduktori ostsin hiljem eraldi juurde.
Telwinil näitab minimaalseks vooluks 20 A, Besteril 30 A. Pleki jaoks ilmselt oleks hea kui saaks ka 20 A kasutada, sest TIG-iga tehes algul lasin 20-ga, et otsad üldse kokku saada, pärast kannatas 30-35 ka kasutada (seda muidugi ei tea kui õigesti aparaat seda voolu näitab). Samas arvavasti ei saa TIG-i ja MIG-i voolusid niimoodi võrrelda (just õhukesele plekile augu sisse sulatamise ohu seisukohast) kuna MIG-il tuleb koguaeg traati peale ning polaarsused on ka erinevad- TIG-il käpp miinuses, MIG-il vist harilikult plussis.
Muide varem kasutasin TIG-il musta elektroodi, nüüd ostsin punase. See punane tundub olema vastupidavam, materjal kuidagi kõvem ja tundus ka, et kannatab kuumust rohkem- teritamise ajal ei läinud nii kergesti punaseks kui must.
Telwinil näitab minimaalseks vooluks 20 A, Besteril 30 A. Pleki jaoks ilmselt oleks hea kui saaks ka 20 A kasutada, sest TIG-iga tehes algul lasin 20-ga, et otsad üldse kokku saada, pärast kannatas 30-35 ka kasutada (seda muidugi ei tea kui õigesti aparaat seda voolu näitab). Samas arvavasti ei saa TIG-i ja MIG-i voolusid niimoodi võrrelda (just õhukesele plekile augu sisse sulatamise ohu seisukohast) kuna MIG-il tuleb koguaeg traati peale ning polaarsused on ka erinevad- TIG-il käpp miinuses, MIG-il vist harilikult plussis.
Muide varem kasutasin TIG-il musta elektroodi, nüüd ostsin punase. See punane tundub olema vastupidavam, materjal kuidagi kõvem ja tundus ka, et kannatab kuumust rohkem- teritamise ajal ei läinud nii kergesti punaseks kui must.
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
- Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 18 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Tere!Keevitamisest nii Tig kui Mig-Mag ´iga on olnud varasemalt palju juttu.
Tig´i elektroodid: Punane-roostevaba terasele,Roheline Al sulamitele,Hall universaalne.Kirjeldatud must ilmselt vana nõukaaegne tooriumi sisaldusega.
Algajale soovitaks ikka Mig´iga keevitusviisi.Ka väga odavate seadmetega saab asja aetud.Õhukese materjali pidevõmbluse õnnestumine jääb ikka oskuste taha.Siin ei aita ka väga kallid seadmed.Roostevaba traadi kasutamine odavate seadmete puhul on parem unustada.Küsimus ei ole etteveos vaid selleks on vaja pulss-reziimi võimekust ja se on ainult väga kallitel seadmetel.Roostevaba puhul ka erisegu gaas Ar2.Musta terase puhul kaitsegaasiks Elme-Messer Ferroline20 või Aga-Mix18. AGA balloone lihtviisil vahetada ei saa,kõik värk arvutis.Nii et kui näpatud balloon tühjaks saab,siis probleem suur.
Täidistraat:Midagi saab nagu teha,aga kvaliteet ja välimus jätavad soovida.Tööstuses kasutatakse juba laialdlaselt suurte konstruktsioonide keevitamisel,aga vajab häid seadmeid.Kasutusel rutiiltäidisega traat. Kaks-kolmsada euri maksvate aparaatidega on asi vaevaline.
Tig´iga töö:Nõuab käelist osavust ja harjutamist.Kiputakse õmblust üle kuumutama ja seeläbi hilisem kiire roostetamine.Kaitsegaas puhas argoon kallis ka.
Tig´i elektroodid: Punane-roostevaba terasele,Roheline Al sulamitele,Hall universaalne.Kirjeldatud must ilmselt vana nõukaaegne tooriumi sisaldusega.
Algajale soovitaks ikka Mig´iga keevitusviisi.Ka väga odavate seadmetega saab asja aetud.Õhukese materjali pidevõmbluse õnnestumine jääb ikka oskuste taha.Siin ei aita ka väga kallid seadmed.Roostevaba traadi kasutamine odavate seadmete puhul on parem unustada.Küsimus ei ole etteveos vaid selleks on vaja pulss-reziimi võimekust ja se on ainult väga kallitel seadmetel.Roostevaba puhul ka erisegu gaas Ar2.Musta terase puhul kaitsegaasiks Elme-Messer Ferroline20 või Aga-Mix18. AGA balloone lihtviisil vahetada ei saa,kõik värk arvutis.Nii et kui näpatud balloon tühjaks saab,siis probleem suur.
Täidistraat:Midagi saab nagu teha,aga kvaliteet ja välimus jätavad soovida.Tööstuses kasutatakse juba laialdlaselt suurte konstruktsioonide keevitamisel,aga vajab häid seadmeid.Kasutusel rutiiltäidisega traat. Kaks-kolmsada euri maksvate aparaatidega on asi vaevaline.
Tig´iga töö:Nõuab käelist osavust ja harjutamist.Kiputakse õmblust üle kuumutama ja seeläbi hilisem kiire roostetamine.Kaitsegaas puhas argoon kallis ka.
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Keevitusgaasiks Linde Genie argoon. Kallis on aga see väike 300bar komposiit balloon meeldib rohkem. Iseteeninduse putkast hea järgi käia. Auto selline väike...
-
- Postitusi: 3249
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 372 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Täidistraat vs gaas on nagu öö ja päev vahe. Kohe, kui sain gaasi ostetud, lendas see täidistraat minema. Kasutan co2 gaasi, segugaasiga on vahe veelgi suurem. Isegi üks tutikas lahti võtmata pakk senimaani alles. Täidistraat on nagunii tavalisest traadist kallim ka. Üldiselt keevitusel häirib pigem see, kui aparaat on lahja. Ei saa järjest ühte õmblust teha ja istub termokaitses. Gaasiga saab pikemalt keevitada ka, kui täidistraadiga.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Tänan info eest. Pulsist olin kuulnud TIG-i kohta, aga MIG-i puhul mitte. TIG-il roostevaba keevitamiseks pole pulssi vaja (vähemalt mu aparaadil seda ei ole ja saab asjad OK-lt tehtud). Kuidas MIG-il roostevabaga on, kas ilma pulss-režiimita on tulemus väga kehv?
-
- Postitusi: 339
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 574 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Tean. Lihtsalt mul ei ole raha ja vajadust niipalju kodus keevitada.

Ma ei ole näinud ja mu meistrid ka ei ole näinud. Aga usun, et kuskil APL või Estanc või selline kõrgema kvaliteediga koht suudab teha kenasti.Turist kirjutas: ↑30 Okt 2024, 19:05Tänan info eest. Pulsist olin kuulnud TIG-i kohta, aga MIG-i puhul mitte. TIG-il roostevaba keevitamiseks pole pulssi vaja (vähemalt mu aparaadil seda ei ole ja saab asjad OK-lt tehtud). Kuidas MIG-il roostevabaga on, kas ilma pulss-režiimita on tulemus väga kehv?

Aga ma olen pulsiga alumiiniumi lasknud päris kallite keevitus aparaatitega.

Need jäid küllaltki kenad.


Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
- Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 18 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Tere ja tänud Leivole el. tähistuse selgituse eest.Turistile:MiG ´i pulss täiesti olemas,ainult kallimatel aparaatidel.Müra keevitamisel ebameeldivalt kõrge,aga tootlikkus suur.Musta terase puhul segugaas Ar+Co, roostevaba puhul Ar2.Ilma pulsivõimekusega aparaadiga roostevaba traadiga vähegi talutavat tulemust ei saa.Alumiiniumi keevitatakse ka Mig`i pulsiga.Varem kasutati Mg sisaldusega traati,see jäigem ja tavaline etteveomehhanism toimis.Häda selles,et õmblused nn."tahmasid" ära.Mg vaba traat on liiga pehme ja selle tarvis vaja etteveomehhanismiga käppa.Sekllega tootlikkus hea ja pilt ilus.
-
- Postitusi: 223
- Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
- Tsikkel: Honda XR
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 83 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Kas keegi teab viisi, kuidas on võimalik täna omada isiklikku keevitusgaasi ballooni ja seda ka vajadusel täita?
Huvitavad Argoon ja CO2/mix
Kui on mingi selline lahendus, mis otse internetti kirjutamist ei kannata, võib privasse kirjutada. Hea info eest suur tänu või info pakkujale sobiv meelehea.
Huvitavad Argoon ja CO2/mix
Kui on mingi selline lahendus, mis otse internetti kirjutamist ei kannata, võib privasse kirjutada. Hea info eest suur tänu või info pakkujale sobiv meelehea.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.