Enduro/krossi huvi (naine)
Moderaator: Moded
Enduro/krossi huvi (naine)
Ma ei teagi kust alustada.. ühesõnaga ma olen selles teemas nii uus kui uus üldse olla saab, aga ma väga tahaks tarkade tagasisisidet oma mõtetele, kuskilt peab ju alustama.. Mõnda aega tagasi sain proovida Enduroga sõita ja enam ei saa mõtteid sellest eemale. Varasemalt null kogemust igasuguste mootorratastega, aga mulle raskelt meeldis ja mõtlengi, kuidas ma edasi elan nüüd
lihtsalt paeluks erineval maastikul, liivas ja metsaradadel sõitmine, otseselt suurte kivide ja kändude otsas mitte (veel).
Ratast kohe ise ei kannata osta (pole kuskil hoida), aga uurin maad juba ette ikkagi. Saan aru, et esmalt võiks saada selgeks krossi põhinipid.. Ehk siis, kas ratta valikul peaks esmalt vaatama pigem krossikat mitte endurot ? Ja ilmselt kergemat ja madalamat, et varbad vähemalt maha ulataksid? Ma pikkusega väga ei hiilga (166).
Ja mõistlik oleks vist vaadata kasutatud ratast alustuseks ?
Eesmärk oleks lihtsalt õppida ratast ja ennast tundma, lihtsalt nautida ja asjaga sõbraks saada.
Igasgugused mõtted teadjatelt on nii oodatud

Ratast kohe ise ei kannata osta (pole kuskil hoida), aga uurin maad juba ette ikkagi. Saan aru, et esmalt võiks saada selgeks krossi põhinipid.. Ehk siis, kas ratta valikul peaks esmalt vaatama pigem krossikat mitte endurot ? Ja ilmselt kergemat ja madalamat, et varbad vähemalt maha ulataksid? Ma pikkusega väga ei hiilga (166).
Ja mõistlik oleks vist vaadata kasutatud ratast alustuseks ?
Eesmärk oleks lihtsalt õppida ratast ja ennast tundma, lihtsalt nautida ja asjaga sõbraks saada.
Igasgugused mõtted teadjatelt on nii oodatud

Viimati muutis Tulka, 09 Juun 2023, 14:34, muudetud 2 korda kokku.
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
Tõenäoliselt kõige lihtsam on otsida üles oma elukohajärgne klubi ja neile oma muret kurta - A kat puudumine ei ole kindlasti takistus, aga see lihtsustab elu. Näiteks hiljuti oli just uudis sellisest algatusest: https://sport.err.ee/1608971344/motonai ... gi-kiireks .
Ära esialgu lase end sellest heidutada, et enamasti on igal pool "põhiala" kross ja enduro on selline natuke nurgatagune nikerdamine - krossioskus on nagunii kõige vundament, algus ja ots, kui rajal põhinipid selged, siis on neid kerge ka puude vahel rakendada.
Ära esialgu lase end sellest heidutada, et enamasti on igal pool "põhiala" kross ja enduro on selline natuke nurgatagune nikerdamine - krossioskus on nagunii kõige vundament, algus ja ots, kui rajal põhinipid selged, siis on neid kerge ka puude vahel rakendada.
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
Ma julgeks ütelda, et ilma oma tsiklita saab see olema nii kallis et seda saab omale lubada vaid Saudi kroonprints...
Oma rattaga saab alati kuhugi sõitma ja mõne kes vähe suunab-juhendab.
Oma rattaga saab alati kuhugi sõitma ja mõne kes vähe suunab-juhendab.
-
- Postitusi: 3832
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
Ära unusta mees mis sugu on siin huvilisel.

Mehi teeb see ala vaeseks, naisi mitte

Päriselus on siiski asjad nii kui naine kirjutab,et tahaks enduurokat proovida homme kell 15.00 männikul, siis on 30minutiga postkast umbes ja saab valida mis värvi rattaga ta läheb proovima.
Ja kui meesterahvas teeb sellise posti, siis tuleb 1 kuuga yx vastus vb, et homme kell 15 ei sobi, aga 2 nädala pärast neljapäeval kell 19.00. Võta või jäta

Re: Enduro/krossi huvi (naine)
kohati vist tõsi, mis sepp kirjutab tõesti
samas, ajad on ka (kiirelt) muutunud ja edasi läinud, ei pidavat see asi ka õrgema soo esindajate jaoks täna enam nii libedalt käima midagi. kindlasti oleneb veel paarist spetsiifilisemast parameetrist ning eks end saudi printsile allkirja vastu ära lubades saad tõesti igasuguseid rattaid proovida hommikust õhtuni, sealhulgas ka selliseid mida vabatahtlikult proovida ei tahaks. aga siin eestis ja piltlikult öeldes mitte millegi vastu, vaevalt küll. või no ma ei tea, isiklikult saadaks kõik kukele, kes tulevad rääkima, et anna ilusa naeratuse eest ratast proovida
olgu miss estonia või mis iganes imeloom.
aga tõsisemalt rääkides, kui eelnev jutt läbi lugeda...et said hiljuti ratast proovida ja nüüd tahaks veel proovida. no järelikult siis ratas on ju olemas, millega proovida sai. ja järelikult usaldati ka, et võta ja sõida ja proovi, seega inimene nagu ka olemas, kes proovida annab. eks siis sealt, kust alustasid, sealsamas jätkad ka. muude variantidena mina küll midagi muud ei näe kui omale isiklik ratas osta ja sellega sõita. kui tahad sellega vähegi tihedamini tegeleda siis ikka päris kiirelt muutub päris mõttetuks igasugune laenutamine või kuskil "seiklustel", kursustel jne käimine raha eest. ja olgem ausad, ükski kursus ei õpeta kellegile selgeks tsikliga sõitmist, eriti veel enduro/krossi stiilis. seda oleks ikka VÄGA naiivne loota
võtsin esimene näite googeldades, ratta+varustuse rent nädalavahetuseks 400eur. ju on ka vähe soodsamaid variante ja noh, eks muidugi rikkaid ole ka, kelle jaoks see summa on lumme kusta aga kuu aega käid iga vahetus sõitmas siis vaikselt muutub summa juba võrreldavaks sellega, et oleks võinud lihtsalt mingi pilli osta omale. okei, kui pole tõesti kuskil hoida seda siis keeruline aga no tavaliselt inimesed mõtlevad midagi välja kui on vaja sisuliselt poolteist ruutu põrandapinda mingi asja hoiustamiseks. kui ei mõtle siis järelikult polnud niiväga vaja ka.
aga et mu jutt tühi loba poleks siis...kui tõesti on probleem ratta hoiustamise kohas siis minupoolest võin hoiukohta pakkuda! suht tallinna läheduses. kuna just müüsin ühe enda ratta vähemaks ja muidu ka kõvasti koristanud oma ruume siis hetkel suurt ruumipuudust ei ole. suvisel/soojemal ajal võin lasta ratast enda juures suisa tasuta hoida, külmal ajal ehk üle talve tuleb mingi sümboolne kuutasu ka siiski juurde. aga noh samas saab vajadusel kohe kohapeal ka kõik hooldused ja vahetused asjad tehtud. endurorajad on "hoiukohast" sisuliselt paarisaja meetri raadiuses igas suunas ja neid on siin päris palju ning igat liiki. sõita saab nii katiga kui katita, kuna enda krossiratas arvel pole siis sõidan küll katiga, aga seaduse silma läbi on see ikkagi sama, mis katita
metsas muidugi pole erilist liiklust ka nii et katide vaatlus pole kuigi aktuaalne


aga tõsisemalt rääkides, kui eelnev jutt läbi lugeda...et said hiljuti ratast proovida ja nüüd tahaks veel proovida. no järelikult siis ratas on ju olemas, millega proovida sai. ja järelikult usaldati ka, et võta ja sõida ja proovi, seega inimene nagu ka olemas, kes proovida annab. eks siis sealt, kust alustasid, sealsamas jätkad ka. muude variantidena mina küll midagi muud ei näe kui omale isiklik ratas osta ja sellega sõita. kui tahad sellega vähegi tihedamini tegeleda siis ikka päris kiirelt muutub päris mõttetuks igasugune laenutamine või kuskil "seiklustel", kursustel jne käimine raha eest. ja olgem ausad, ükski kursus ei õpeta kellegile selgeks tsikliga sõitmist, eriti veel enduro/krossi stiilis. seda oleks ikka VÄGA naiivne loota

aga et mu jutt tühi loba poleks siis...kui tõesti on probleem ratta hoiustamise kohas siis minupoolest võin hoiukohta pakkuda! suht tallinna läheduses. kuna just müüsin ühe enda ratta vähemaks ja muidu ka kõvasti koristanud oma ruume siis hetkel suurt ruumipuudust ei ole. suvisel/soojemal ajal võin lasta ratast enda juures suisa tasuta hoida, külmal ajal ehk üle talve tuleb mingi sümboolne kuutasu ka siiski juurde. aga noh samas saab vajadusel kohe kohapeal ka kõik hooldused ja vahetused asjad tehtud. endurorajad on "hoiukohast" sisuliselt paarisaja meetri raadiuses igas suunas ja neid on siin päris palju ning igat liiki. sõita saab nii katiga kui katita, kuna enda krossiratas arvel pole siis sõidan küll katiga, aga seaduse silma läbi on see ikkagi sama, mis katita

Re: Enduro/krossi huvi (naine)
► Näita Spoilerit

Aga asjast rääkides.. siin Jesper kirjutas ka, et krossi oskus on kõige vundament, kui rajal põhinipid selged, siis on kerge ka puude vahel nikerdada jne. Aga ratta valikul, kas siis peaks vaatama pigem krossikat mitte endurot ? Niisama infoks, et see millega ma sõitsin, oli Ktm 300exc tpi 2023, aga ilmselgelt mulle natuke liiast alustamiseks. Kas peaks siis vaatama alustamiseks pigem krossikat mitte endurot ? Ja ilmselt kergemat ja madalamat, et varbad vähemalt maha ulataksid? Ma pikkusega väga ei hiilga (166)

Mõistlik oleks vist vaadata kasutatud ratast alustuseks ? Siis peaks mingi asjatundja appi võtma ilmselt.
-
- Postitusi: 3832
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 88 korda
-
- Postitusi: 756
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval / Waldeck
- Tänanud: 124 korda
- Tänatud: 76 korda
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
OT: Sepal on madal garaaž

Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638

Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6745
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 443 korda
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
Yep. tal ' garaaž nii madal, et seal saab ainult lesta süüa...
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 528
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 176 korda
- Tänatud: 98 korda
- Kontakt:
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
Kuna sisse kolida saaks?

Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2654
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 396 korda
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
Vanast ajast meeles, et esmalt tuleb pilt strateegiliste numbritega saata, siis (kui üldse) vaadatakse taotlus alles läbi

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Postitusi: 1455
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
Üks out of the box pakkumine.
Osta tutikas Sur-Ron. Kerge ja ei haise. Saad kusagile kortermajja ära parkida, kui joppab… Hooldus minimaalne, tehnika harjutamiseks vähemalt esimesel/teisel aastal jõudu-kiirust küll ja veel.
Sorry, ärge mind nüüd risti lööge!
https://surronlife.ee/sur-ron-light-bee-x/
Tšeki youtube’i, need on mega ägedad - aga noh… EXC on hoopis teine asi. Lihtsalt kusagilt peab alustama ja sõidutunde koguma/tehnikat harjutama.
Ma pead ei anna aga minu arust saab teha nii, et ostad selle numbri ja ämbriga mudeli ning häkid lahti, et oleks metsas kiirem kupatada…
PS! Taustaks, et ise sõidan ikka bensukaga ja ühtegi elektrikat proovind pole. Jawa olen kunagi kortermaja keldrisse parkinud - too on poole suurem ja raskem kui Sur Ron ja teist korda seda teha ei tahaks…
Osta tutikas Sur-Ron. Kerge ja ei haise. Saad kusagile kortermajja ära parkida, kui joppab… Hooldus minimaalne, tehnika harjutamiseks vähemalt esimesel/teisel aastal jõudu-kiirust küll ja veel.
Sorry, ärge mind nüüd risti lööge!
https://surronlife.ee/sur-ron-light-bee-x/
Tšeki youtube’i, need on mega ägedad - aga noh… EXC on hoopis teine asi. Lihtsalt kusagilt peab alustama ja sõidutunde koguma/tehnikat harjutama.
Ma pead ei anna aga minu arust saab teha nii, et ostad selle numbri ja ämbriga mudeli ning häkid lahti, et oleks metsas kiirem kupatada…
PS! Taustaks, et ise sõidan ikka bensukaga ja ühtegi elektrikat proovind pole. Jawa olen kunagi kortermaja keldrisse parkinud - too on poole suurem ja raskem kui Sur Ron ja teist korda seda teha ei tahaks…
-
- Postitusi: 1455
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
Seda ka, et leia see võimalus. Need spordialad on ultra-lahedad! Arengusuundi on mitmeid. Trenn on nii füüsiliselt kui vaimselt väga palju pakkuv. Seltskonnad on head.
Parim asi.
Turvavarustus on tähtis!
Algatuseks super asi on ka traiel.
Kui Keila pole liiga kaugel, siis Tõnis Panter klubist saab ehk aidata trenniga, ratta rendiga, soodsa varustusega jmt.
https://trial.ee/
Natuke teine suund aga krossile sarnaselt saad algteadmised kätte. Mu poeg sai Tõniselt way parema kooli kui minult ja muutus hoobilt ka niisama Männiku liivas osavaks sõitjaks - traiel ei ole lihtsalt trikitamine.
Parim asi.
Turvavarustus on tähtis!
Algatuseks super asi on ka traiel.
Kui Keila pole liiga kaugel, siis Tõnis Panter klubist saab ehk aidata trenniga, ratta rendiga, soodsa varustusega jmt.
https://trial.ee/
Natuke teine suund aga krossile sarnaselt saad algteadmised kätte. Mu poeg sai Tõniselt way parema kooli kui minult ja muutus hoobilt ka niisama Männiku liivas osavaks sõitjaks - traiel ei ole lihtsalt trikitamine.
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
Jah, paljud maailma enduro tipud on traieli poolt tulnud, samas iseasi on, kui palju see kõõlumine toidab sellist noh, "braaaap, äge, tahaks veel"-auku elus 
Raha on jah keeruline teema, isegi väga vähenõudlikult alustades läheb selline 5k€ ikka alguses ära, samas ega ühtegi mootorisporti ei ole võimalik odavamalt harrastama hakata.

Raha on jah keeruline teema, isegi väga vähenõudlikult alustades läheb selline 5k€ ikka alguses ära, samas ega ühtegi mootorisporti ei ole võimalik odavamalt harrastama hakata.
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
siin eestis on neid traieliga sõitvaid naisi vist tõesti päris mitmeid...enduroga (metsas, karmilt) sõitvaid ma ei tea kas on, pole näinud ega kuulnud
kunagi üks neiu nimega Kerdi andis oma traieliga mulle ilusa naeratuse eest isegi sõita, kuskil seal murastes
tema aga vist enam sellega ei sõida ja tõmbas eestimaalt üldse tuult kuskile kaugele. muidu pikkus ka umbes 166, suurem enduro ratas oli tal samuti olemas ja sõitnud on ta ka nende mõlemaga juba natuke aega, võibolla oleks õige inimene kellelt nõu või arvamust küsida. aga noh, eks see traiel on jah pigem selline kivide ja kändude otsas kõõlumine (loe: puhas tasakaaluharjutus hästi väiksel kiirusel).
traieli suur eelis igasuguste krossikate ja endurokate, eriti just raskemate/suuremate endurode ees on see, et algajana sa võid seda 100 korda maha pillata ja ega temaga midagi ei juhtu. lisaks on ka väga kerge uuesti püsti tõsta. aga puudus on see, et ega mingit suurt adrenaliinilaksu sealt algaja või isegi edasijõudnuna sealt küll ei saa. maailmatasemel profina imlselt saad, sest siis juba hüppad sellega ühe lasnamäe maja katuselt otse teisele. kuidas, ma ei tea...aga seda nad teevad
kui katit ei ole ja eesmärk on sõita ikkagi sisuliselt ainult kuskil maastikel siis mina ei näe mingit pointi miks peaks ostma omale enduroka - ehk siis tulede ja viledega, NUMBRI JA DOKUMENTIDEGA masina. need on kohati pea poole kallimad, üsnagi arvestatavalt raskemad ning kui kukud siis lähevad igasugused tuled ja viled katki. krossikat ma olen metsavahel ja igasugustes karjäärides igasuguse hoo pealt käest ära ja alt ära lasknud vaat et kolmekohaline arv kordi ning katki on läinud üks (suht ebaoluline) asi kogu selle nalja peale. ausalt öeldes ma siiamaani ise hästi ei suuda uskuda, et kuidas see pill nii vastupidav üldse olla saab.
aga muidugi krossikaga on alati küsimus, et kuidas sa selle sinna maastikuni saad. selleks on mitmeid võimalusi ja vahel on maastik sul ka lihtsalt nii lähedal, et kasvõi võtad ja veeretad
aga paljud ilmselt siiski ostavad registris ratta ainult ja puhtalt ka selle pärast. ühesõnaga valikut on ja madalaid garaaze pakutakse ka juba hulgi.
aa jah, surron võib samuti pull asi olla...aga kuna ise sõitnud pole siis sügavat arvamust ei tahaks avaldama hakata. nii palju oskan öelda, et kõik sellised mida kasutatult müüakse on RÄIGELT üle hinnatud paraku. ehk siis ~4k, kui tema reaalsem väärtus kasutatuna ei ületa mitte mingi valemiga 2k'd. Elektrikate puhul on alati üks väga suur risk ka..et ega sa üldiselt täpsemalt ei tea mis staadiumis see akupakk seal on


traieli suur eelis igasuguste krossikate ja endurokate, eriti just raskemate/suuremate endurode ees on see, et algajana sa võid seda 100 korda maha pillata ja ega temaga midagi ei juhtu. lisaks on ka väga kerge uuesti püsti tõsta. aga puudus on see, et ega mingit suurt adrenaliinilaksu sealt algaja või isegi edasijõudnuna sealt küll ei saa. maailmatasemel profina imlselt saad, sest siis juba hüppad sellega ühe lasnamäe maja katuselt otse teisele. kuidas, ma ei tea...aga seda nad teevad

kui katit ei ole ja eesmärk on sõita ikkagi sisuliselt ainult kuskil maastikel siis mina ei näe mingit pointi miks peaks ostma omale enduroka - ehk siis tulede ja viledega, NUMBRI JA DOKUMENTIDEGA masina. need on kohati pea poole kallimad, üsnagi arvestatavalt raskemad ning kui kukud siis lähevad igasugused tuled ja viled katki. krossikat ma olen metsavahel ja igasugustes karjäärides igasuguse hoo pealt käest ära ja alt ära lasknud vaat et kolmekohaline arv kordi ning katki on läinud üks (suht ebaoluline) asi kogu selle nalja peale. ausalt öeldes ma siiamaani ise hästi ei suuda uskuda, et kuidas see pill nii vastupidav üldse olla saab.
aga muidugi krossikaga on alati küsimus, et kuidas sa selle sinna maastikuni saad. selleks on mitmeid võimalusi ja vahel on maastik sul ka lihtsalt nii lähedal, et kasvõi võtad ja veeretad

aa jah, surron võib samuti pull asi olla...aga kuna ise sõitnud pole siis sügavat arvamust ei tahaks avaldama hakata. nii palju oskan öelda, et kõik sellised mida kasutatult müüakse on RÄIGELT üle hinnatud paraku. ehk siis ~4k, kui tema reaalsem väärtus kasutatuna ei ületa mitte mingi valemiga 2k'd. Elektrikate puhul on alati üks väga suur risk ka..et ega sa üldiselt täpsemalt ei tea mis staadiumis see akupakk seal on
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 528
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 176 korda
- Tänatud: 98 korda
- Kontakt:
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
See nüüd on küll tänase päeva kõige rumalam jutt!

Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Postitusi: 522
- Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
- Tsikkel: D Monster
- Asukoht: Tartu/Riia
- Tänanud: 78 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
Ei tea kas on kõige rumalam. Enduro sõitmiseks krossi ratta soovitamien on kõva konkurent sellele jutule701 kirjutas: ↑09 Juun 2023, 17:28See nüüd on küll tänase päeva kõige rumalam jutt!Aga see selleks. Aga tõsi, et traieliga midagi ära teha tuleb muidugi palju rohkem vaeva näha, kui nii sama kusagil metsavahel kärutada. Mingi sõidukorras traieli saab 3..4 tuhande eest kätte. Kui kusagil hoida pole, siis mina pakuks välja furgoonhaagisega tasulises parklas hoidmise.

-
- Postitusi: 3832
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
Krossikaga enduurotamine on nagu seks õega, asja ajab ära, aga ega see õige asi pole 

-
- Postitusi: 53
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
Selleks pead juba suht tegija olema et krossikas enduro sõitmisest minu tunda. Krossikal pole vente, kui kiirust ei ole läheb keema. Krossika hooratta massi vähem, sureb välja kergemini ja pead rohkem sidurit kasutama mis ajab jällegi pilli kuumemaks. Krossika gaas ka äkilisem, mis väsitab rohkem. Krossika vedrustus jäigem ja eriti kui kerge oled siis seda amordi kokkusurumise ja vabastamise efekti raskem kasutada - seda õnnestub võib olla küll seadistada, aga vedru peab ikka vahetama.
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
jah, peaaegu see kõik on iseenesest tõsi. mitte küll päris kõik sest krossika vedrustus ei ole ilmselgelt mingi fix asi, et seal ongi alati sees a'la 5'ne vedru kahvlis ja kõik kogu moos. neid mitte ainult ei saa vahetada vaid ka ostes on vedrustus erineva jäikusega. kui kasutatud pilli ostad siis lihtsalt proovid ja võrdled. samuti ei saa päris nõustuda selle gaasi jutuga, võibolla rulli käik on natuke lühem aga sellega on siuke lugu, et vahel on see disadvantage ja teinekord jälle advantage. samuti on krossikatel erinevad mapid, ma küll olen oma ktm'l seda "mellow" mapi vist ühe korra huvi pärast proovinud ja rohkem pole vaja olnud aga olemas ta on. üks mis kindel on see, et ma polnud kindlasti mitte mingi proff kui omale selle ratta ostsin ning sõitmist ega ka õppimist pole kogu see jutt kunagi takistanud. kuskil hästi kitsas kohas hästi aeglaselt nikerdamist jah, selle jaoks kindlasti pole krossikas parim variant..aga see on osalt ka seetõttu, et mul polegi kunagi olnudki mingit erilist huvi siduri libistamist jube hästi selgeks õppida. alguses oli välja suretamist tihti, 2/3 hooaeg enam praktiliselt mitte kordagi.
anyway, suured profid äkki pööraks hetkeks tähelepanu ka sellele mida AUTOR OMA ESIMESES POSTIS KIRJUTAS!?!
"lihtsalt paeluks erineval maastikul, liivas ja metsaradadel sõitmine, otseselt suurte kivide ja kändude otsas mitte"
kus siin nüüd täpsemalt oli mingi otsene vihje sellele, et soov on kivide ja kändude vahele siduriga nikerdama ning mootorit üle kuumutama minna?
keegi ütleb kuskil sõna enduro ja kõigil kohalikel maailmameistritel jookseb kohe pilt tunnelisse ja kukutakse võrdlema oma muda puurimiste, sitaaugus suplemiste ja kivihunnikus turnimisega. enduro on VÄGA lai mõiste ja inimesed liigitavad selle sõna alla kõikvõimalikke erinevaid asju (väljaspool siinsete proffide koolkonda). võibolla tõesti, et ma eksin...kuid olen vähemalt 90% kindel, et ei eksi ning tean üsna täpselt mislaadi sõitu autor silmas peab kuna mind ennast tõmbab just samasugune asi, niipalju kui kirjelduse põhjal paralleele on võimalik luua. olen sedalaadi sõitu samades kohtades proovinud teha ka "päris enduro rattaga", tuled olid ilusti küljes ja puha. ei saa öelda, et parem oli...teistmoodi jah, õõtsus nagu vanker ja raju tõmmet/minekut oli vähem - ehk teisisõnu sõit oli aeglasem ja vähem adrenaliini tootev. mõnes kohas töötas vedrustus natuke paremini
anyway, suured profid äkki pööraks hetkeks tähelepanu ka sellele mida AUTOR OMA ESIMESES POSTIS KIRJUTAS!?!
"lihtsalt paeluks erineval maastikul, liivas ja metsaradadel sõitmine, otseselt suurte kivide ja kändude otsas mitte"
kus siin nüüd täpsemalt oli mingi otsene vihje sellele, et soov on kivide ja kändude vahele siduriga nikerdama ning mootorit üle kuumutama minna?

-
- Postitusi: 53
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
Kah õige. Tegelt jah ega vahet pole kui lihtsalt radu sõita ja takistusi ei otsi. Ja kõigil nendel kohalikel maailmameistritel on nagu nii tuled ja numbrid küljest ära võetud
Kasutatud krossikas odavam kui kasutatud endurokas. Valik ka vist suurem. Ma soovitaks võimalikult palju erinevaid masinaid proovida enne kui ostad. Ma üks kord ühel võistlusel aitasin ühel naisterahval 125 mudast püsti tõsta ja see kui kerge see oli tekitas soovi enda oma metsa visata ja tema oma ärandada

Re: Enduro/krossi huvi (naine)
just täpselt, on soodsam ja on rohkem valikut, see on fakt. ja kuna on rohkem valikut siis saad ka päriselt millegi hulgast valida, mitte ei pea lihtsalt ostma ära ühte neist kahest, mida pakutakse. päris paljud müügis olevad 250sed krossikad on ka üsna kerge inimese jaoks mõeldud vedrudega.
lõppude lõpuks ongi nii, et eks iga asja plusse ja miinuseid tuleb kuidagi kokku kombineerida ning siis teha konkreetse kasutusvajaduse jaoks vastav valik. kivi otsas tasakaalu harjutamiseks ma tõesti ei tuleks elu sees krossikat soovitama...aga no samal ajal ma ei tea kas ma selleks ka endurokat soovitaksin. miks siis mitte juba eelnimetatud traiel? naise jaoks iga kell parem sest ta jõuab seda igalt poolt välja ka tirida, 100 korda püsti tõsta jne. need ju kaaluvad mingi kõva 60-70kg. ~120-130kg kõrget enduroratast on isegi minul raske väga tihedalt kuskile upitada. jõuab, aga ma ei lähe metsa nüüd selle eesmärgiga, et seal konkreetselt rasket füüsilist trenni teha, vaid ikkagi fun'i pärast.
lõppude lõpuks ongi nii, et eks iga asja plusse ja miinuseid tuleb kuidagi kokku kombineerida ning siis teha konkreetse kasutusvajaduse jaoks vastav valik. kivi otsas tasakaalu harjutamiseks ma tõesti ei tuleks elu sees krossikat soovitama...aga no samal ajal ma ei tea kas ma selleks ka endurokat soovitaksin. miks siis mitte juba eelnimetatud traiel? naise jaoks iga kell parem sest ta jõuab seda igalt poolt välja ka tirida, 100 korda püsti tõsta jne. need ju kaaluvad mingi kõva 60-70kg. ~120-130kg kõrget enduroratast on isegi minul raske väga tihedalt kuskile upitada. jõuab, aga ma ei lähe metsa nüüd selle eesmärgiga, et seal konkreetselt rasket füüsilist trenni teha, vaid ikkagi fun'i pärast.
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
Aitäh poisid, sain nii palju head infot
vaatan siis neid krossikaid ja uurin traieli kohta ka. Seniks kuni ratast veel pole, käin niisama Männikul piilumas.
Hätta jään ratta valikul, siis küsin veel abi
Hätta jään ratta valikul, siis küsin veel abi
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
Lihtsalt niisama, et mitte võtta reklaamina, krossirattaga turnimisharjutusi teha siis on tõesti probleem ülekuumenemisega aga seda mööndustega.
Nimelt kahetaktilisel pole võimalik mootorit üle kuumutada midagi vaiksemalt harjutades ja suur pluss on et iga väntvõlli pöördega tehakse tööd.
See annab mootorile oluliselt parema paindlikkuse ja lubab kõvasti madalama pöördega sõita, mis omakorda mõjub sidurile hästi ja välja suretada on teda oluliselt raskem.
Kahetaktiline mootor on ka kõvasti soodsam pidada sest seal pole klappe ja õlifiltrit ning õli vahetatakse käigukastis kui ta tumedaks läheb mitte iga 5 tunni tagant ja kui sidurit vähe libistada saab päris kaua sõita.
Põhiline kuluartikkel ongi kolb, mis kestab hobisõitjal kes korra nädalas teeb trenni hooaja 250 tsiklil ja pool hooaega 125 rattal ning selle suudab praktiliselt igaüks ära vahetada.
Kui proua jõuab 250 tsikli vändast käima, siis on Yamaha YZ250 hea valik oma pika tootmisaja poolest mis tähendab, et kõiki osasid on võimalik saada soodsalt ja oma soovide järgi misiganes erilisemat asja.
Tean juba, et tuleb igavene pikk joru, et liiga äkiline jne siis puhake jalga.
Kui jõudu pole vaja ei pea sõitma maksimaalvõimsuse pööretel madala käiguga ja on väga mugavalt sõidetav.
Talvisest metsarajast võib kohe näite leida kuidas saab sõita 250 Kawasakiga.
Kui on isu kergema 125 ratta järgi siis on KTM, Varna ja Yamaha.
Nimelt kahetaktilisel pole võimalik mootorit üle kuumutada midagi vaiksemalt harjutades ja suur pluss on et iga väntvõlli pöördega tehakse tööd.
See annab mootorile oluliselt parema paindlikkuse ja lubab kõvasti madalama pöördega sõita, mis omakorda mõjub sidurile hästi ja välja suretada on teda oluliselt raskem.
Kahetaktiline mootor on ka kõvasti soodsam pidada sest seal pole klappe ja õlifiltrit ning õli vahetatakse käigukastis kui ta tumedaks läheb mitte iga 5 tunni tagant ja kui sidurit vähe libistada saab päris kaua sõita.
Põhiline kuluartikkel ongi kolb, mis kestab hobisõitjal kes korra nädalas teeb trenni hooaja 250 tsiklil ja pool hooaega 125 rattal ning selle suudab praktiliselt igaüks ära vahetada.
Kui proua jõuab 250 tsikli vändast käima, siis on Yamaha YZ250 hea valik oma pika tootmisaja poolest mis tähendab, et kõiki osasid on võimalik saada soodsalt ja oma soovide järgi misiganes erilisemat asja.
Tean juba, et tuleb igavene pikk joru, et liiga äkiline jne siis puhake jalga.
Kui jõudu pole vaja ei pea sõitma maksimaalvõimsuse pööretel madala käiguga ja on väga mugavalt sõidetav.
Talvisest metsarajast võib kohe näite leida kuidas saab sõita 250 Kawasakiga.
Kui on isu kergema 125 ratta järgi siis on KTM, Varna ja Yamaha.
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
See jutt, et endurokaga on kallim kukkuda kui krossikaga ja rohkem asju võib katki minna, on jama. Peeglid ja suunad võetakse nagunii küljest. Või siis suunakad tillukesed ja elastselt kinnitatud, pole vaja eemaldada. Jäävad üle esi- ja tagatuli, mis on väga hästi kaitstud. See peab eriline ebaõnn olema, et nendega midagi juhtuks.
Enduroka ja krossika raamigeomeetriad vist ei ole päris samad. Näiteks exc pealt krossikaraamiga yamu peale istudes oli minu jaoks suur vahe. Kui maastik lainesse läks, ja rattad maast lahti, siis mul ei õnnestunud Yamu suunata täpselt vajalikku suunda või soonde, ei osanud "täpselt" sõita. Eks ka vedrustuse seade oli võõras aga ikkagi, "perutava" mulje jättis. Näiteks sx-ga (ktm-i krossikas) ma seda ei tundnud. Osavam sõitja ilmselt paneb sellised asjad enda kasuks tööle.
Enduroka ja krossika raamigeomeetriad vist ei ole päris samad. Näiteks exc pealt krossikaraamiga yamu peale istudes oli minu jaoks suur vahe. Kui maastik lainesse läks, ja rattad maast lahti, siis mul ei õnnestunud Yamu suunata täpselt vajalikku suunda või soonde, ei osanud "täpselt" sõita. Eks ka vedrustuse seade oli võõras aga ikkagi, "perutava" mulje jättis. Näiteks sx-ga (ktm-i krossikas) ma seda ei tundnud. Osavam sõitja ilmselt paneb sellised asjad enda kasuks tööle.
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
Maitse asi aga mina eelistan igaljuhul krossirattaga sõita.bitter kirjutas: ↑11 Juun 2023, 16:53See jutt, et endurokaga on kallim kukkuda kui krossikaga ja rohkem asju võib katki minna, on jama. Peeglid ja suunad võetakse nagunii küljest. Või siis suunakad tillukesed ja elastselt kinnitatud, pole vaja eemaldada. Jäävad üle esi- ja tagatuli, mis on väga hästi kaitstud. See peab eriline ebaõnn olema, et nendega midagi juhtuks.
Enduroka ja krossika raamigeomeetriad vist ei ole päris samad. Näiteks exc pealt krossikaraamiga yamu peale istudes oli minu jaoks suur vahe. Kui maastik lainesse läks, ja rattad maast lahti, siis mul ei õnnestunud Yamu suunata täpselt vajalikku suunda või soonde, ei osanud "täpselt" sõita. Eks ka vedrustuse seade oli võõras aga ikkagi, "perutava" mulje jättis. Näiteks sx-ga (ktm-i krossikas) ma seda ei tundnud. Osavam sõitja ilmselt paneb sellised asjad enda kasuks tööle.
Ta on tõesti jäigem ja konkreetsem aga kui ta midagi teeb siis teeb ta kohe ära mitte ei tule amort järgmises augus lahti.
Järsku mäkke ronides näiteks YZ250 tahab esikahvlil et COMP keerata 3 klikki lahti et kerge esiratas maas püsiks ja on juba hoopis teisiti sõita.
WR tahab jälle krossirajal sõita saada kompressiooni 3 klikki kinni et mitte põhja minna ja esikahvlisse 30mm kõrgemat õlitaset et oleks pehme ja samas põhja ei lööks.
Võrrelda näiteks kahte Yamahat, WR450 ja YZ250 siis viimasega sõita on nagu oleks vanglast välja saanud.
Veel võrrelda, siis endurokal on esimene käik nii aeglane et sellega ei oska midagi peale hakata ja muidugi läheb ta väga kergelt keema ja pidevalt peab olema liikumises vähemalt 2-3 käiguga ning iga pausi ajal seisma jätma.
Kahetaktilisega aga harjutasin kohapeal seismist ja seistes üle puu minekut umbes 20 min mis teda soojemaks ei teinud kui sai kätt peaaegu radikal hoida.
Nii taustaks, et sellistes kohtades ja võistlustel ei käi kus rahvas ootab oma võimalust mäkke ronida seni kui esimesed uue ringiga jõuavad ning peale raja läbimist tuleb järgmine päev viia õhupuhasti kopsikust leitud kahepaikne metsloomade varjupaika ja vahetada kõik laagrid, kett ja piduriklotsid.
Võibolla neil Peegli tehtavatel üritustel on ka endurorattal rohkem eeliseid aga kui sõita saab pole tunda...
-
- Postitusi: 3242
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
Pane end pigem autokooli ja peale lubade ära tegemist vaba valik. Krossika vedamine käruga/kaubikus on õudus. Enduro mugavam, kui võistelda ei taha. Enduroga sõidad kohale, teed oma tiiru ära ja sõidad koju tagasi. Leidub küllalt tänavalegaalseid (peaaegu) krossikaid ka.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
100-200 kilomeetrit enduurokaga kohale sõita on mugavam, kui kaubikuga??? Ise kah usud või?ranel kirjutas: ↑11 Juun 2023, 23:33Pane end pigem autokooli ja peale lubade ära tegemist vaba valik. Krossika vedamine käruga/kaubikus on õudus. Enduro mugavam, kui võistelda ei taha. Enduroga sõidad kohale, teed oma tiiru ära ja sõidad koju tagasi. Leidub küllalt tänavalegaalseid (peaaegu) krossikaid ka.
-
- Postitusi: 3242
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Enduro/krossi huvi (naine)
200km on sõit sõna otseses mõttes Eesti teise otsa. Ärme nüüd ekstreemsustesse ka lähe. Tallinna inimene ja käib Männikul piilumas. Pole küll Tallinnast, kuid Männiku on ju kiviga visata Tallinnast. Kirjutasin ka, et enduro mugavam, kui võistelda ei taha. Kui käid üle Eesti võistlemas, siis muidugi ratas kaubikusse, aga see polnud teemaalgataja teemapüstitus.mx77 kirjutas: ↑12 Juun 2023, 08:28100-200 kilomeetrit enduurokaga kohale sõita on mugavam, kui kaubikuga??? Ise kah usud või?ranel kirjutas: ↑11 Juun 2023, 23:33Pane end pigem autokooli ja peale lubade ära tegemist vaba valik. Krossika vedamine käruga/kaubikus on õudus. Enduro mugavam, kui võistelda ei taha. Enduroga sõidad kohale, teed oma tiiru ära ja sõidad koju tagasi. Leidub küllalt tänavalegaalseid (peaaegu) krossikaid ka.
Kõlab täpselt nagu üks kergenduro loe:paberitega krossikas.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.