BMW R1150 amordi tihendite vahetus.

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
jargo
Postitusi: 97
Liitunud: 08 Mai 2012, 07:36
Tsikkel: BMW R1150R

BMW R1150 amordi tihendite vahetus.

Lugemata postitus Postitas jargo »

Vabandused juba ette,lolli küsimuse peale! :)

Nimelt esiamordid lekkisid. Tellisin uued OE tihendid ja vahetasin need ära. Õli läks sisse 470ml.nii nagu tehas ette näeb.
Youtubes on palju õpetusi,kuidas seda teha ja ajakulu ca 30min. Iseenesest ongi kogu protsess väga lihtne. Tekkis üks küsimus,nende õhutamise kohta.
Erinevates videotes tehakse seda erinevalt.
amordil peal õhu väljalaskmise nippel. Kuidas seda õigesti kasutada.
Kuidas õige komplekteerimine peaks välja nägema.
*Õli süsteemi
*toru paika suruda(õhutusnippel küljes)
*toru paika lükata (ilma õhutusniplita)
*toru paika suruda ja paar korda üles alla liigutada ja siis ülemises asendis nippel kinni keerata.

Miks seda küsin?
osades videotes ei puudutata seda niplit üldse. Vahetatakse tihendid ära ja lihtsalt toru kerge jõuga sisse. Ja juba keeratakse asi kokku.
Osades videotes lastakse õhutusniplist ülearune õhk välja.
Nende kahe erinevate meetodite tulemusena jääb täiesti erinev kogus õhku süsteemi.

kolmas variant oleks ka nippel kinni keerata toru alumises asendis. Siis ei jää õhku üldse süsteemi. Ja nipliaugust hakkb põhimõtteliselt õli paistma.

Pole päris head tehasemanuali ka! osad mida lugesin,seal ei täpsustatud,millal nippel paigaldada.

nippel siis pildil nr3

Pilt

BMW R1150R
KepsKotti

Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 881
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: BMW R1150 amordi tihendite vahetus.

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

paned kõik ilusti laual kokku, tõstad juhiku (need pole amordid) püsti, liigutad teda paar korda üles alla ja täies pikkuses hoides keerad korra selle nipli lahti. Siis kinni tagasi ja asjad külge.
Need pulgad ei tee sel rattal muud tööd, kui hoiavad ninaotsa laiali jooksmast. Amort kui selline on ainult sealt lingisüsteemi keskel see vedruga koosnev element.

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2456
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: BMW R1150 amordi tihendite vahetus.

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Kuna neid torusid paneb igaüks omamoodi kokku, siis õhutusnippel on selleks, et tasakaalustada õhukambri rõhk. See nippel tuleb korraks lahi keerata asendis, kus kahvlile koormust ei ole ehk otse tehase manualist fraas: "Bleed telescopic forks under zero load."

Kui see tegemata jätta, siis midagi hullu reeglina ei juhtu, lihtsalt ühel juhul on õhukamber positiivse ja teisel juhul negatiivse rõhu all võrreldes atmosfäärirõhuga. Kergelt võib see mõjutada kahvli tööd, aga kuna päris töö teeb ära amort, siis sõidul vaevalt, et seda keegi suudab tunnetada. Kui osata torud laua peal kokku panna muidugi meeletu ülerõhuga, siis simmerite elueale midagi head antud nähtus ei tähenda.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

will111
Postitusi: 5293
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 46 korda
Tänatud: 389 korda

Re: BMW R1150 amordi tihendite vahetus.

Lugemata postitus Postitas will111 »

Natuke veider, et tehase manual soovitab rõhu tasakaalustada "under zero load". Tundub loogilisem panna amordid alla, ratas maha lasta (ehk oma raskuse alla) ning siis rõhud tasakaalustada...täpselt samamoodi tehakse ju ka kõigi krossi amortidega, millel on samasugused õhutusniplid. Pole nagu kuulnud, et nende õhutamiseks esiots õhtu tuleb tõsta. Lõppkokkuvõttes see muidugi palju midagi ei määra tõesti, aga võibolla siis ongi just nii arvestatud, et vedrustuse kõigu lõpp muutuks selle sisse jääva õhu tõttu progressiivsemaks. Sest õhk suletud, muutuva ruumalaga kambris = progressiivne vedru
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8387
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 320 korda
Tänatud: 420 korda
Kontakt:

Re: BMW R1150 amordi tihendite vahetus.

Lugemata postitus Postitas mx77 »

will111 kirjutas: 06 Mär 2023, 19:46
täpselt samamoodi tehakse ju ka kõigi krossi amortidega, millel on samasugused õhutusniplid. Pole nagu kuulnud, et nende õhutamiseks esiots õhtu tuleb tõsta.
Krossiratastel lastakse liigne rõhk välja (mitte ei õhutata, õhutamine on hoopis midagi muud) ainult nii et amort on ilma koormuseta, st. rattad on õhus.
Kasutaja avatar

Teema algataja
jargo
Postitusi: 97
Liitunud: 08 Mai 2012, 07:36
Tsikkel: BMW R1150R

Re: BMW R1150 amordi tihendite vahetus.

Lugemata postitus Postitas jargo »

Aitähh vastanutele! :wink:

BMW R1150R
KepsKotti

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”