Honda DCT kasutusmugavus ja vastupidavus?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 411
- Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
- Tsikkel: lenksuga
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 21 korda
Honda DCT kasutusmugavus ja vastupidavus?
Tere!
Õhus on võimalus soetada DCT kastiga Africa Twin, täpsemalt see isend: https://www.auto24.ee/soidukid/3705460
Välismaiseid arvustusi olen lugenud. Mõned kiidavad, mõned laidavad. Õudselt tahaks aga teada, kas keegi siit juba oma praktilisest kogemusest Honda DCT lollikindluse kohta ka midagi oskab öelda? Neid (ja analoogseid) kaste on Honda poolt juba päris pikalt tehtud, võiks olla piisavalt materjali väikese tagasivaate tegemiseks.
Kas 30 000 km on selle kasti jaoks vähe või palju? Millal midagi parandada saab ja mis on n-ö worst case scenario kulutuste suurused?
Edasimüüjate ja antud ratta omaniku sõnu võtan vähem tõsiselt.
Aga üldiselt olen kogemuste jagamise eest tänulik!
Edit: võib-olla pole kohane võrdlus, aga VAG-i DSG-d on näiteks selline loodusõnnetus, et külma higi ja värisevate jalgadega käin neist mööda (olen neid parandanud ca 2-3tk nädalas) - sealt ka minu (võib-olla põhjendamatu) hirm.
Õhus on võimalus soetada DCT kastiga Africa Twin, täpsemalt see isend: https://www.auto24.ee/soidukid/3705460
Välismaiseid arvustusi olen lugenud. Mõned kiidavad, mõned laidavad. Õudselt tahaks aga teada, kas keegi siit juba oma praktilisest kogemusest Honda DCT lollikindluse kohta ka midagi oskab öelda? Neid (ja analoogseid) kaste on Honda poolt juba päris pikalt tehtud, võiks olla piisavalt materjali väikese tagasivaate tegemiseks.
Kas 30 000 km on selle kasti jaoks vähe või palju? Millal midagi parandada saab ja mis on n-ö worst case scenario kulutuste suurused?
Edasimüüjate ja antud ratta omaniku sõnu võtan vähem tõsiselt.

Aga üldiselt olen kogemuste jagamise eest tänulik!
Edit: võib-olla pole kohane võrdlus, aga VAG-i DSG-d on näiteks selline loodusõnnetus, et külma higi ja värisevate jalgadega käin neist mööda (olen neid parandanud ca 2-3tk nädalas) - sealt ka minu (võib-olla põhjendamatu) hirm.
CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC
-
- Postitusi: 2034
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Honda DCT kasutusmugavus ja vastupidavus?
Ma kahjuks ei oska aidata, aga ootad siis internetitarkade kogemusi või?

Mis DSG-d puudutab, siis s**t kast jah, närviline sõita võrreldes näiteks klassikaliste bmw ja mb kastidega, aga tohutult parem kui iga variaator ja neid ju liikleb nii palju, ime ka et remondis järjekord. Edit: kui auto24 foorumit lugeda, siis ei tohi ühtegi autot osta, kõik lähevad katki. Seega kui välismaa foorumitest halba ei loe DCT kohta, siis ju kestab ja tavaliselt kiitma väga ei tulda, nagu ka need tuhanded DSG-ga sõitjad, kelle kast laiali pole läinud. Kirjutatakse ja küsitakse abi ikka siis, kui asjad pekkis.
-
- Postitusi: 3238
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Honda DCT kasutusmugavus ja vastupidavus?
@Rasmusk oskab muljetada Honda DCT töökindluse(teine Honda mudel) osas. Kui ma ei eksi, siis käigukasti vea tõttu müüs oma Hondagi maha ja mina seda omale odava hinnaga ligi võtta ei julgenud peale remondimanuaali DCT osa sirvimist.Heikik kirjutas: ↑21 Juun 2022, 21:52Tere!
Õhus on võimalus soetada DCT kastiga Africa Twin, täpsemalt see isend: https://www.auto24.ee/soidukid/3705460
Välismaiseid arvustusi olen lugenud. Mõned kiidavad, mõned laidavad. Õudselt tahaks aga teada, kas keegi siit juba oma praktilisest kogemusest Honda DCT lollikindluse kohta ka midagi oskab öelda? Neid (ja analoogseid) kaste on Honda poolt juba päris pikalt tehtud, võiks olla piisavalt materjali väikese tagasivaate tegemiseks.
Kas 30 000 km on selle kasti jaoks vähe või palju? Millal midagi parandada saab ja mis on n-ö worst case scenario kulutuste suurused?
Edasimüüjate ja antud ratta omaniku sõnu võtan vähem tõsiselt.![]()
Aga üldiselt olen kogemuste jagamise eest tänulik!
Edit: võib-olla pole kohane võrdlus, aga VAG-i DSG-d on näiteks selline loodusõnnetus, et külma higi ja värisevate jalgadega käin neist mööda (olen neid parandanud ca 2-3tk nädalas) - sealt ka minu (võib-olla põhjendamatu) hirm.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Kaupmees
- Postitusi: 528
- Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
- Tänatud: 42 korda
- Kontakt:
Re: Honda DCT kasutusmugavus ja vastupidavus?
Praktiline kogemus Honda DCT-ga olemas. Kasutusmugavus on fantastiline, kui selline käiguvahetus meeltmööda on. Vanakooli manuali vennad ilmselt krimpsutavad nina. Kes aga DCT-ga harjunud, enam tagasi ei vaata. Kuna kogu käiguvahetuse protsessi juhib elektroonika, siis üsna võimatu oleks 30000-ga sellest kastist jagu saada. Puudub nö "user error". Erinevalt VAG-i tegelastest on Honda insenerid oma tööd teinud hästi ja üleliia muretsema ei peaks 

-
- Postitusi: 1524
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 231 korda
Re: Honda DCT kasutusmugavus ja vastupidavus?
Hei!
Mul kaks DCT kastiga Hondat- Nc700s ja Crosstourer VFR 1200XD ja pole probleeme olnud. Ainult nauding! Tavalist kasti ei igatse. Metsas saab automaadiga hästi hakkama.
Soovitan!
Mul kaks DCT kastiga Hondat- Nc700s ja Crosstourer VFR 1200XD ja pole probleeme olnud. Ainult nauding! Tavalist kasti ei igatse. Metsas saab automaadiga hästi hakkama.
Soovitan!
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Re: Honda DCT kasutusmugavus ja vastupidavus?
Mul on 38000km sõitnud DCT. Just jõudsin Balkani tuurilt koju. Crosstoureri sidur/kast toimetab kummaliselt (koliseb). Africatwin käib kenasti. Ma kasutan S-reziimi, D-reziim vahetab liiga ruttu kõrgemate käikude peale. Mulle DCT meeldib, eriti linnaliikluses.
Re: Honda DCT kasutusmugavus ja vastupidavus?
Oman samuti DCT kastiga Hondat. 50 tuh. sai just kellale ja so far - no worries.
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
- Tsikkel: Honda VFR1200x DCT Crosstourer
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Honda DCT kasutusmugavus ja vastupidavus?
► Näita Spoilerit
Eelmine sai maha müüdud ainult sellel põhjusel, et margiesindus ei olnud võimeline tegelikku viga defekteerima ja sellel hetkel oli remondimaht prognoosimatu. Müüsin maha ühele kohalikule tublile sellile, kes tegi ratta väheste kuludega korda ja nüüd on see tal ajapuuduse tõttu müügis.
Eks ikka tuleb rikkeid ette. Kõikidel ratastel. Nii mehhaanika, kui ka elektroonikaga. 100% töökindlaid asju pole olemas.
Re: Honda DCT kasutusmugavus ja vastupidavus?
Oma "rolleriga" NC700 sõitsin ca 50000, 0 probleemi. Mugav, ka metsas. Mingites foorumites lugesin, et väidetavalt sõidetud ka 200000 + km.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Honda DCT kasutusmugavus ja vastupidavus?
@Heikik Sul VAG on lihtsalt teatud kohad hellaks teinud, aga ka auto maailmas on selle tehnoloogiaga töökindlaid lahendusi olemas 

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 411
- Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
- Tsikkel: lenksuga
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: Honda DCT kasutusmugavus ja vastupidavus?
Tänan kõiki vastajaid!
Ratas on üle vaadatud. Peab ütlema, et DCT on tegelikult päris tore...ei oska nüüd öelda, kas selle olemasolu või puudumise pärast antud rattamudeli puhul kummalegi poole kalduma hakkaks, aga minu silmis on sellel selgelt omad eelised. Näiteks veojõukontroll maas (nr 1 peal) kruusal kiirendades, kui saba tahab välja minna, on tore lenksult käike lapata - mõlemad jalad saavad kindlalt raudade peal olla ja kogu tähelepanu saad panna kehaga ratta kontrollimisele ning kontrollitud külglibisemisele.
Paraku, konkreetse isendi puhul ostuks ei läinud - omaniku ja minu arusaam ratta väärtusest jäi liialt erinevaks. Amordid jooksid nagu mahlakased (loik oli maas) ja kett polnud ilmselt väga ammu õli näinud (täiesti haljas ja hammakad juba pisut kulunud). Ei olnud otseselt täielik peldik - pigem selline 75% hea - aga üle 10k ratta puhul tahaks ikkagi täiesti head... ja tunnet, et seda on hooldatud.
Doohanist saaks 17k eest juba tutika, veidi parendatud CRF 1100D DCT, millel oleks rauad, skid plate jms samuti olemas - ning selle valguses maksta ratta eest, mida tuleb kohe parandama hakata ja mis tahab veidi ka kosmeetilist värskendust, ~11k, ei tundu mõistlik. Amordid ja ketijooks vajanuks üsna pea tegemist ning omanik ei suutnud paraku ülevaadet tehtud/tegemata töödest anda. Iseenesest kahju, ratas oli tore.
Aga põhipoint - DCT meeldis. Esimesed paar km oli imelik, aga harjub ruttu. Ja see mootor teeb mõnusalt mehist häält ning annab adekvaatselt väänet - keerulisemal maastikul oleksin ilmselt lenksult käikude vahetamise võimaluse eest pigem tänulik.
PS. Nagu mitmel pool on mainitud, siis D-režiimist tuleb eemale hoida, kui sellega sõita, tekib tunne, et ratas on katki.
Ratas on üle vaadatud. Peab ütlema, et DCT on tegelikult päris tore...ei oska nüüd öelda, kas selle olemasolu või puudumise pärast antud rattamudeli puhul kummalegi poole kalduma hakkaks, aga minu silmis on sellel selgelt omad eelised. Näiteks veojõukontroll maas (nr 1 peal) kruusal kiirendades, kui saba tahab välja minna, on tore lenksult käike lapata - mõlemad jalad saavad kindlalt raudade peal olla ja kogu tähelepanu saad panna kehaga ratta kontrollimisele ning kontrollitud külglibisemisele.
Paraku, konkreetse isendi puhul ostuks ei läinud - omaniku ja minu arusaam ratta väärtusest jäi liialt erinevaks. Amordid jooksid nagu mahlakased (loik oli maas) ja kett polnud ilmselt väga ammu õli näinud (täiesti haljas ja hammakad juba pisut kulunud). Ei olnud otseselt täielik peldik - pigem selline 75% hea - aga üle 10k ratta puhul tahaks ikkagi täiesti head... ja tunnet, et seda on hooldatud.
Doohanist saaks 17k eest juba tutika, veidi parendatud CRF 1100D DCT, millel oleks rauad, skid plate jms samuti olemas - ning selle valguses maksta ratta eest, mida tuleb kohe parandama hakata ja mis tahab veidi ka kosmeetilist värskendust, ~11k, ei tundu mõistlik. Amordid ja ketijooks vajanuks üsna pea tegemist ning omanik ei suutnud paraku ülevaadet tehtud/tegemata töödest anda. Iseenesest kahju, ratas oli tore.
Aga põhipoint - DCT meeldis. Esimesed paar km oli imelik, aga harjub ruttu. Ja see mootor teeb mõnusalt mehist häält ning annab adekvaatselt väänet - keerulisemal maastikul oleksin ilmselt lenksult käikude vahetamise võimaluse eest pigem tänulik.
PS. Nagu mitmel pool on mainitud, siis D-režiimist tuleb eemale hoida, kui sellega sõita, tekib tunne, et ratas on katki.

CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC
-
- Postitusi: 117
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Honda DCT kasutusmugavus ja vastupidavus?
Minu poolt on testisõitu tehtud DCT Twinni ja Goldwingiga.
Sõidumugavus ja muretu kulgemine on DCT juurest meelde jäänud. Eriti linnaliikluses ja möödasõitudel.
Mis aga ei meeldinud oli masinate käitumine aeglasel kiirusel. Tagasipöörded kitsal maanteel, kus lenks lõpuni välja pööratud, seal tahaks, et sidur oleks, sest selles olukorras on vaja veojõudu küllalt täpselt doseerida ning vaid tagapiduri ja gaasiga on see kuidagi konarlik. Sama käib ka igasugu nn parklaharjutuste kohta. Küllap saab harjuda.
Seda on ka koolitajad Bret Tkacs ja Jerry Palladini öelnud, et DCT on petlik, sest liiklusvoolus on temaga tõesti lihtne ja mugav sõita, kuid täppissõitmine nõuab tavapärasest teistsuguseid sõiduvõtteid.
Siin hea ülevaade Breti poolt.
Mõnda DCT Twinni tean ka, mis on jõudnud 50000-60000 juurde ilma probleemideta.
Kui uue ratta ostja oleksin, siis võib-olla mõtleks DCT peale, aga kasutatud ratta ostjana seda ei tee. Kui osta 50000 sõitnud DCT masin ja on plaan seda 10 aastat pidada, siis on see tõenäosus täiesti olemas, et temaga midagi juhtub. Asi polegi niiväga selles, et mis see maksab, aga masina korda saamine võtab ilmselt aega ka nii läheks reis või hooaeg nahka. Vigase manaaliga kannatab tuhandeid sõita kui mõni käik sees ei püsi või ära kaob, automaat aga jätab ilmselt teele.
Kui on quickshifteriga manual masin, siis see juba annab mugavust juurde. Ja võib ka Rekluse automaatse siduri panna, mis on töökindel ja lisab mugavust. Rekluse sidurit igale rattale pole, kuid Twinnile peaks saama.
Kõige tähtsam küsimus võib-olla ongi, et miks tahta DCTd? Pikamaa reisideks pole nagu väga vaja, sest seal väga palju käiku ei vahetagi. Raskel maastikul vast ka siduriga parem. Üle jääbki linnaliiklus või muu tihe liiklus, kus oleks nõme pidevalt käike vahetada.
Sõidumugavus ja muretu kulgemine on DCT juurest meelde jäänud. Eriti linnaliikluses ja möödasõitudel.
Mis aga ei meeldinud oli masinate käitumine aeglasel kiirusel. Tagasipöörded kitsal maanteel, kus lenks lõpuni välja pööratud, seal tahaks, et sidur oleks, sest selles olukorras on vaja veojõudu küllalt täpselt doseerida ning vaid tagapiduri ja gaasiga on see kuidagi konarlik. Sama käib ka igasugu nn parklaharjutuste kohta. Küllap saab harjuda.
Seda on ka koolitajad Bret Tkacs ja Jerry Palladini öelnud, et DCT on petlik, sest liiklusvoolus on temaga tõesti lihtne ja mugav sõita, kuid täppissõitmine nõuab tavapärasest teistsuguseid sõiduvõtteid.
Siin hea ülevaade Breti poolt.
Mõnda DCT Twinni tean ka, mis on jõudnud 50000-60000 juurde ilma probleemideta.
Kui uue ratta ostja oleksin, siis võib-olla mõtleks DCT peale, aga kasutatud ratta ostjana seda ei tee. Kui osta 50000 sõitnud DCT masin ja on plaan seda 10 aastat pidada, siis on see tõenäosus täiesti olemas, et temaga midagi juhtub. Asi polegi niiväga selles, et mis see maksab, aga masina korda saamine võtab ilmselt aega ka nii läheks reis või hooaeg nahka. Vigase manaaliga kannatab tuhandeid sõita kui mõni käik sees ei püsi või ära kaob, automaat aga jätab ilmselt teele.
Kui on quickshifteriga manual masin, siis see juba annab mugavust juurde. Ja võib ka Rekluse automaatse siduri panna, mis on töökindel ja lisab mugavust. Rekluse sidurit igale rattale pole, kuid Twinnile peaks saama.
Kõige tähtsam küsimus võib-olla ongi, et miks tahta DCTd? Pikamaa reisideks pole nagu väga vaja, sest seal väga palju käiku ei vahetagi. Raskel maastikul vast ka siduriga parem. Üle jääbki linnaliiklus või muu tihe liiklus, kus oleks nõme pidevalt käike vahetada.
Re: Honda DCT kasutusmugavus ja vastupidavus?
Mul oli kaasreisija ja 3 kohvrit. Möödasõitudel lükkas dct 6. käigu pealt tihti 4. peale. Samas serpadel turnides tahaks käiguvahetust vältida. Reisimiseks on dct väga hea. Kui masinat hooldada, siis ei juhtu selle dct- ga midagi. Honda pe...e keeramiseks peab ikka vaeva nägema. Varsti on KTM ja Bemm samasuguste topeltsiduritega väljas.
-
- Postitusi: 1524
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 231 korda
Re: Honda DCT kasutusmugavus ja vastupidavus?
Üks tehniline nüanss. DCT kastiga saab kasutada ka manuaal reziimi. Ja lülitada + ja - käike ise. Rasketes ja tehnilistes oludes pole tundnud, et midagi puudu jääks. Gs isegi oli rohkem hädas.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
Teema algataja - Postitusi: 411
- Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
- Tsikkel: lenksuga
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: Honda DCT kasutusmugavus ja vastupidavus?
Minu poolt võib teema lõppenuks lugeda. Koju tuli juhuse tahtel hoopis Triumph Tiger 800 XC - oli teine küll veidi vanem, aga nii rikkalikus varustuses ja hästi hoitud, et ei saanud ostmata jätta.
Üldiste teadmiste jagamise eesmärgil võib muidugi arutelu jätkuda.

Üldiste teadmiste jagamise eesmärgil võib muidugi arutelu jätkuda.

CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.