Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Moderaator: Moded
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Ega varustuse ja vigastuste vähendamise osas pole ju keegi midagi näksinud ka. Ratas võikski olla oskustele vastav...ning selle üle saigi arutletud, et mille põhjal see oskustele vastavus tuleks kindlaks määrata.
-
- Postitusi: 53
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Mul on 650 cc husaberg esimeseks "krossikaks"/endurokaks (tänaval sõitnud enne viis aastat sujt rahuliku rattaga) - võib olla mitte väga arukas ost. Olen saanud sõita väiksemate pillidega ka ja kindlasti areneb sõiduoskus palju kiiremini väiksema pilliga sõites. Aga selle võrdlusmomendi pealt näiteks 650 cc vs 250 cc 4-takti hindand et sõidetavus ja etteoodatav käitumine on hästi reguleeritav erinevate gaasirullide ja ülekannetega, moodsamatel ratastel mapiga. Ma arvan et suure kubatuuriga ratas on mõistliku inimese käes natuke universaalsem kui väikse kubatuuriline, aga ohutus üksi ainult võimsusest/kubatuurist ei olene. Hea varustus ja platsil/rajal õppimine, hea juhendaja ohutuse seisukohalt olulisem kui ratta võimsus.
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Spoiler
lauri.j??rgen kirjutas: ↑27 Aug 2021, 19:24Mul on 650 cc husaberg esimeseks "krossikaks"/endurokaks (tänaval sõitnud enne viis aastat sujt rahuliku rattaga) - võib olla mitte väga arukas ost. Olen saanud sõita väiksemate pillidega ka ja kindlasti areneb sõiduoskus palju kiiremini väiksema pilliga sõites. Aga selle võrdlusmomendi pealt näiteks 650 cc vs 250 cc 4-takti hindand et sõidetavus ja etteoodatav käitumine on hästi reguleeritav erinevate gaasirullide ja ülekannetega, moodsamatel ratastel mapiga. Ma arvan et suure kubatuuriga ratas on mõistliku inimese käes natuke universaalsem kui väikse kubatuuriline, aga ohutus üksi ainult võimsusest/kubatuurist ei olene. Hea varustus ja platsil/rajal õppimine, hea juhendaja ohutuse seisukohalt olulisem kui ratta võimsus.
Suure/raske ja suhteliselt võimsa (praegu on ka 450 cc krossirattad kah juba ca 55-58 hj) probleem on see, et sa ei õpi temaga kunagi õieti sõitma, sest ratas on raske, ning sa oled liiga ettevaatlik võimsuse tõttu. Seda on pidevalt ka krossirajal näha. Selliseid sõitjaid, kes 450 kogu potentsiaali ära kasutavad on käputäis. Ülejäänud enamus kruiisib niisama, mootri pöörded alla 4000. Üks nende argument on, et ei pea nii tihti käiku vahetama. WTF??? Siis võta pigem Honda automaat ja mine tänavale kruiisima.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3139
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 487 korda
- Tänatud: 590 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Mina jälle arvan, et ei ole mitte kellegi asi mis põhjusel üks ühe või teisega sõita tahab.
Tsiklisõit on 99% just for fun enivei. Ja kui irve näol ja õnnetilk otsapeal tuleneb just sellest suurest rattast, no mida on kõikidel "tarkadel" sellega koguaeg asja? Võibolla ma tahangi "valesti" elada ja koguaeg "valesi" asju teha.
-
- Postitusi: 53
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Spoiler
mx77 kirjutas: ↑28 Aug 2021, 10:19Suure/raske ja suhteliselt võimsa (praegu on ka 450 cc krossirattad kah juba ca 55-58 hj) probleem on see, et sa ei õpi temaga kunagi õieti sõitma, sest ratas on raske, ning sa oled liiga ettevaatlik võimsuse tõttu. Seda on pidevalt ka krossirajal näha. Selliseid sõitjaid, kes 450 kogu potentsiaali ära kasutavad on käputäis. Ülejäänud enamus kruiisib niisama, mootri pöörded alla 4000. Üks nende argument on, et ei pea nii tihti käiku vahetama. WTF??? Siis võta pigem Honda automaat ja mine tänavale kruiisima.
Krossirajal sõitmise ja spordi osas on sul 100% õigus - ei vaidle üldse. Suured mootorid mõeldud sõbra juurde sõitmiseks, saunas kõvatamiseks ja veel mõneks asjaks.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Spoiler
Madlobster kirjutas: ↑28 Aug 2021, 12:53Mina jälle arvan, et ei ole mitte kellegi asi mis põhjusel üks ühe või teisega sõita tahab.
Tsiklisõit on 99% just for fun enivei. Ja kui irve näol ja õnnetilk otsapeal tuleneb just sellest suurest rattast, no mida on kõikidel "tarkadel" sellega koguaeg asja? Võibolla ma tahangi "valesti" elada ja koguaeg "valesi" asju teha.
.....aga samas on kurb,kui oled oma uhkuses nii loll, et suuda lahjema asjaga sõita, kuigi siis oleks irve kordades vägevam ja tilk otsas suurem
Ma olen naisele ka mitu korda nö suuremat autot pakkunud prooviks,aga ta on endas ikka nii kindel,et masina üle peab tal kontroll olema ja oleme ostnud väiksema.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Miks arvad, et seal on tingimata midagi pistmit uhkusega ja miks arvad, et ei suuda? Nagu öeldi siis kõigi elu ei ole ainult 100% sport ja mingisugune medalite (mõni suurema, mõni suht olematu "kaaluga") jahtimine, et see ainuke ja kõige olulisem asi on viimase sekundi sajandiku väljapigistamine kuskil mudaaugus seda kõige perfektsemat "tehnikat" tehes. Ja ei maksa arvata, et ma ei tea millest ma räägin...olen piisavalt palju sporti teinud ja ka medaleid saanud, kuid liigselt sellele keskenduses kaob tegevusest lõpuks fun täiesti ära
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3139
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 487 korda
- Tänatud: 590 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Spoiler
urmas66 kirjutas: ↑28 Aug 2021, 16:01Madlobster kirjutas: ↑28 Aug 2021, 12:53Mina jälle arvan, et ei ole mitte kellegi asi mis põhjusel üks ühe või teisega sõita tahab.
Tsiklisõit on 99% just for fun enivei. Ja kui irve näol ja õnnetilk otsapeal tuleneb just sellest suurest rattast, no mida on kõikidel "tarkadel" sellega koguaeg asja? Võibolla ma tahangi "valesti" elada ja koguaeg "valesi" asju teha......aga samas on kurb,kui oled oma uhkuses nii loll, et suuda lahjema asjaga sõita, kuigi siis oleks irve kordades vägevam ja tilk otsas suurem
![]()
Ma olen naisele ka mitu korda nö suuremat autot pakkunud prooviks,aga ta on endas ikka nii kindel,et masina üle peab tal kontroll olema ja oleme ostnud väiksema.
Kui ma tahan siis ma ostan ka väiksema aga kui ei taha siis pole kellegi asi kui suure ma ostan väljaarvatud juhul kui ma tulen ise nõu küsima. Nõu kuuldud, teen saadud info ja oma lolli loogikat kasutades otsuse.
Ma olen terve elu sõitnud autodega, mille peale normaalsed inimesed silmi pööritavad, et oli sul seda vaja. No kui ma ostsin ju siis oli. Ja kui oli s**t ost no ju siis oli seda ka vaja. Ega see ongi enamvähem see sama asi, mis varustust keegi kasutab. Kombevennad vahivad plätuvendasi nagu hullusi ja plätuvennad vahivad vastu, et kuidas sa seal kombe sees elada saad.
Last saab riidesse panna vastavalt ilmale. Täiskasvanud inimene teeb oma otsused ise. Ma ei pea ka neid plätumehi päris ok versiooniks aga kuna tunnen mõnda ja ütlevad, et nad ei lähe kukkuma nad lähevad sõitma, no ei ole minu asi neid kasvatada. No minge siis sõitma ja ehk läheb õnneks ja tulete ühes tükis tagasi ka. Samamoodi selle suure rattaga. Kui väiksem ratas seda egot ära ei jaksa vedada, siis tuleb suurega sõita. Kas see kellegi silmis on hea, halb, õige või vale.
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Suure/raske ja suhteliselt võimsa (praegu on ka 450 cc krossirattad kah juba ca 55-58 hj) probleem on see, et sa ei õpi temaga kunagi õieti sõitma- kuigi tavaliselt selline soust läheb reageerimata mööda siis olles ise tõesti 450 küll quadga töristaja tahaks midagi seekord ütelda. sellist juttu võiks rääkida kas MM või USA sarja võitja mitte poolkõva krossikuru või muidu jobu. Ka 450 krossikaga paned III kolmanda käigu ja enamik radasid on sellega sõidetavad kui oled algaja ( ei hüppa hüppeid üle ja ei lase õhus risti jne), 450 teeb ka toredat häält, võitled raja, masinaga , tahtejõuga. alati mõtlen et kuidas golfiväljakul gurud suhtuks kui õllepurk käes plähvide ja lühharitega palli togiks, bowlingus viskad ilma kindla zenzen keskendumiseta jne. iga kloun kes on millegis saanud endaarvates mingi staatuse arvab et see on õige või vale. näiteks on terve hunnik naljakaid videosid käruga tagurdamisest, olude ja hobide sunnil suudan peeglitejärgi isegi furgooniga tagurdada hindele 3 aga tõesti korraks muigaks kui keegi alustaja teeb väga kummalisi manöövreid aga ei arvaks et idu võta käru tagant ära ja lükka käsitsi. las ollab ratas, auto, naine , mees jne oskustele mittevastav on kõige parem et on resurssi ja mul toob küll muige näole. idavirus oli mingi motomeeste showüritus lastekodu avamisepuhul kus nende autosuureste motikatega soome tsiklivennad tulid hommikul tere ütlema (peale kohaliku alkoholikultuuriga tutvumist) ja kui paar tsiklit külili vajus ja ca 5 suurt pohmas tsiklimeest püüdis midagi muuta oli ka oskustele mittevastav- aga muie tuli näole
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
nagu ma aru saan siis sa oled MM võitja? samas huvitav, siin mitu tükki on juba enne sind ka...vist kõik erinevate aastate võitjad väikses eesti foorumis kokku saanud
iga "kloun" võibki arvata ükskõik mille kohta ükskõik mida ta tahab või soovib, ei ole selleks vaja ei sinu ega kellegi teise heakskiitu ega õlale patsutust. kogu selle arusaamatu lora asemel, mille sa peale oma esimest koma siia laiali laotasid, oleks oodanud mingisugust reaalset faktipõhist ja arusaadavat selgitust/põhjendust ja seletust. Et misasi see siis ikkagi nagu täpselt takistab õppima sõitma kui mis iganes rattal on 45hp asemel 55hp? see, et ratas on paar kilo raskem takistab sõitma õppimist? see, et max kiirendus on tsipa parem?
Äkki panengi 2 käigu asemel 3nda käigu ja lihtsalt sõidan "kogu raja" sellega läbi, täpselt samamoodi, sama kiiresti ja sama tehniliselt kui sina oma "algaja pilliga"? äkki ma lihtsalt ei kasutagi peaaegu kunagi selle võimsama ratta max võimsust ära ja ei tunne selle pärast samas erilist muret? kui on vaja või tahan kasutada siis see võimsus on mul olemas...sina aga keerad oma pisikese monsteri möirgama, tunned end ilge kunnina sest kasutad kõik ära, kuid lõpptulemus on see, et sõidame ikkagi kõrvuti
kõigi eesmärk ei ole saada krossi maailmameistriks, kui raske saab seda mõista olla? mida on teha eestis 200+kw sportautodega? absoluutselt mitte halligi...kas käite igale sellise auto omanikule ka rääkimas kui lollid nad ikka on ja kuidas nad kunagi sõitma ei õpi ning tänakuks saada pole mitte mingisugust lootustki niimoodi? oleks aeg üle saada oma kompleksidest
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Spoiler
aivar_ kirjutas: ↑29 Aug 2021, 22:28Suure/raske ja suhteliselt võimsa (praegu on ka 450 cc krossirattad kah juba ca 55-58 hj) probleem on see, et sa ei õpi temaga kunagi õieti sõitma- kuigi tavaliselt selline soust läheb reageerimata mööda siis olles ise tõesti 450 küll quadga töristaja tahaks midagi seekord ütelda. sellist juttu võiks rääkida kas MM või USA sarja võitja mitte poolkõva krossikuru või muidu jobu. Ka 450 krossikaga paned III kolmanda käigu ja enamik radasid on sellega sõidetavad kui oled algaja ( ei hüppa hüppeid üle ja ei lase õhus risti jne), 450 teeb ka toredat häält, võitled raja, masinaga , tahtejõuga. alati mõtlen et kuidas golfiväljakul gurud suhtuks kui õllepurk käes plähvide ja lühharitega palli togiks, bowlingus viskad ilma kindla zenzen keskendumiseta jne. iga kloun kes on millegis saanud endaarvates mingi staatuse arvab et see on õige või vale. näiteks on terve hunnik naljakaid videosid käruga tagurdamisest, olude ja hobide sunnil suudan peeglitejärgi isegi furgooniga tagurdada hindele 3 aga tõesti korraks muigaks kui keegi alustaja teeb väga kummalisi manöövreid aga ei arvaks et idu võta käru tagant ära ja lükka käsitsi. las ollab ratas, auto, naine , mees jne oskustele mittevastav on kõige parem et on resurssi ja mul toob küll muige näole. idavirus oli mingi motomeeste showüritus lastekodu avamisepuhul kus nende autosuureste motikatega soome tsiklivennad tulid hommikul tere ütlema (peale kohaliku alkoholikultuuriga tutvumist) ja kui paar tsiklit külili vajus ja ca 5 suurt pohmas tsiklimeest püüdis midagi muuta oli ka oskustele mittevastav- aga muie tuli näole
Quad on auto või traktor, ma ei saa aru, mida sa siin tsiklifoorumis üldse sõna võtad
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Ma niisma trollisin ja vaatasin kas saab sae käima tõmmata. Quadi mootor ok päris sarnane krossikale ja andke nüüd lapsele andeks et ka abirattaid vaja. Mida suurem, võimsam, ebaotstarbekam jne seda parem.
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Mul on selline tähelepanek, et tegin pisikese avarii kiirusel alla 20km/h, ratas kukkus jalale - pealmine sääreosa vajas õmblust 17cm pikk (moto pükstel seal kaitse puudub täiesti) ja jalas olnud Icon Patrol saapad ei kaitsenud essugi. Murdsin pöialuu ja ka üks varvas oli üsna muljutud, saapa ninna tuli suur auk. Hiljuti arutasin sõbraga mõtet, et äkki sõita turvasaabastega hoopis ja ta nentis, et need pole õiged asjad aga antud olukorras oleks mu jalg terve ja ei istuks 6-8 nädalat kipsis.
Mis nende linna saabaste point on kui need ei kaitse? Ratta alla jäämine on vast üks enim levinuid vigastusi ja jalalaba küljel ja talla liist peaks olema vähemalt tugevdatud kui "motosaapana" end promotakse. Pehmet kossi käes väänates ei saanud ka ise aru kus see kaitse siin on aga uskusin, et kui on sertifikaatidega, ju siis kaitseb. Tuleb ikka talupoja mõistusgea vaadata ja mitte neid üle haibitud moto logosid uskuda. Seega uueks aastaks sõjavõe saabas või mõni turvasaabas hoopiski.
PS, Richa 250.-sed teksad olid ka ribadeks sealt kus sääre vigastuse sain. Mis iganes seal nahka tungis, lõikas läbi selle "tugevdatud" teksariide ilma igasuguse probleemita.
-
- Postitusi: 1747
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 187 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Turvasaapaga olen isegi sõitnud.
Eks see spetsiifilise "linna" tsiklisapa mõte on ilmselt olla võimalikult mugav ja selle mugavuse juures anda siis ka maksimaalne kaitse, mis seal võimalik. Jäik turvasaabas kindlasti nii mugav ei ole, aga jah, tugevam on ta kindlasti.
Kahjuks nii on, et mugavus maksab. Mul omal on ka nii kergemad mingid Forma saapad ja teised nö koralikud racing saapad, aga 95% ajast lähevad ikka kergemad jalga, va olukorrad, kus ka kombe selga ajan.
-
- Postitusi: 839
- Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
- Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
- Asukoht: Viitina
- Tänanud: 40 korda
- Tänatud: 92 korda
- Kontakt:
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
@slash - soovin ikka kiire parandamine!
ja kes tunneb huvi tsiki-teksade vastu, siin on verivärsked Saksa testi tulemused:
https://www.motorradonline.de/bekleidun ... eans-test/
-
- Postitusi: 700
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 71 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Slash kirjutas: ↑23 Okt 2021, 10:51Mul on selline tähelepanek, et tegin pisikese avarii kiirusel alla 20km/h, ratas kukkus jalale - pealmine sääreosa vajas õmblust 17cm pikk (moto pükstel seal kaitse puudub täiesti) ja jalas olnud Icon Patrol saapad ei kaitsenud essugi. Murdsin pöialuu ja ka üks varvas oli üsna muljutud, saapa ninna tuli suur auk. Hiljuti arutasin sõbraga mõtet, et äkki sõita turvasaabastega hoopis ja ta nentis, et need pole õiged asjad aga antud olukorras oleks mu jalg terve ja ei istuks 6-8 nädalat kipsis.
Mis nende linna saabaste point on kui need ei kaitse? Ratta alla jäämine on vast üks enim levinuid vigastusi ja jalalaba küljel ja talla liist peaks olema vähemalt tugevdatud kui "motosaapana" end promotakse. Pehmet kossi käes väänates ei saanud ka ise aru kus see kaitse siin on aga uskusin, et kui on sertifikaatidega, ju siis kaitseb. Tuleb ikka talupoja mõistusgea vaadata ja mitte neid üle haibitud moto logosid uskuda. Seega uueks aastaks sõjavõe saabas või mõni turvasaabas hoopiski.
PS, Richa 250.-sed teksad olid ka ribadeks sealt kus sääre vigastuse sain. Mis iganes seal nahka tungis, lõikas läbi selle "tugevdatud" teksariide ilma igasuguse probleemita.
Icon ongi tuntud rohkem stiili kui reaalse kaitse poolest. Nagu isegi mainisid, pehmet kossi käes väänates väändub see ka jalas olles. Et saabas kaitseks, peab olema jäik, eelistatult kõva plastiku või metalliga kaitstud. Hüppeliigesest peaks olema jäik, isegi jäigem kui turvasaabas, ratta peal seal pole liikumist vaja.

-
- Postitusi: 351
- Liitunud: 16 Apr 2011, 12:28
- Tsikkel: Honda CB500XA
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Mõni aasta tagasi käisin Norra reisil koos tsikiga kraavis, jalg jäi tagaratta ja puu vahele. Daytona saapad tegid seda mida vaja. Järgmine päev oli jalg veits tunda, aga ilma nende saabasteta poleks ise sealt ära sõitnud ilmselt.
Et selle firma toodangut vb vaadata (naiste saapa kaitse ulatub suht pükste põlvekaitsmeni), on kiidetud ka et eesti mehe talupoja jalg mahub hästi sisse
-
- Postitusi: 1528
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 232 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Kiidan ka Daytona saapaid. Aga ilmselgelt nende hinnaklass on kõrge paljudele...Kui juba õlifiltritele otsitakse odavamaid alternatiive siis mida me räägime riietest ja saabastest...
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Turvasaabas ei tundu olevat väga hea mõte. Õigupoolest tundub aga tegelikult ei ole. Iseäranis selline turvasaabas, millel metallnina. Kujutad ette, kui see metall seal mingi surve mõjul kokku pressitakse, siis nii see jääbki. Ehk ka pärast surve eemaldamist saapaninale, jäävad su varbad endiselt metallsesse haardesse.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Nozzu kirjutas: ↑25 Okt 2021, 15:06Turvasaabas ei tundu olevat väga hea mõte. Õigupoolest tundub aga tegelikult ei ole. Iseäranis selline turvasaabas, millel metallnina. Kujutad ette, kui see metall seal mingi surve mõjul kokku pressitakse, siis nii see jääbki. Ehk ka pärast surve eemaldamist saapaninale, jäävad su varbad endiselt metallsesse haardesse.
Täna enam korralikke turvasaapaid vast metalliga ei tehtagi. Kõigil on mingid kerged komposiidid või mis iganes kasutusel. Samas turvasaabas pole üldjuhul lihtsalt mugav tsikli peal kasutamiseks. Turvasaapa peamine miinus on hüppeliigese kaitse puudumine,mis tsikli sõidul vast kõige olulisem. Ehk Turva saapa asemel pane siis juba tavaline sõjaväe või matkasaabas.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Ma isiklikult ei saa absoluutselt aru sellest sõjaväesaapa fenomenist, ok, kui sul on habemes punupatsid ja küljekohvriteks padrunitsingid, siis stiililises mõttes on see arusaadav, aga praktilisest vaatepunktist on M77 puhul tegemist kõige lihtsama ühekordsest nahast plätuga, millel peale varbakaitse puuduvad igasugused muud kaitsvad elemendid. Lisaks on see külm, sisse kandmine võtab terve igaviku, hoolimata industriaalsest kogusest sisse määritud Merilõvi kreemist vettib ikka paari päevaga läbi, jalga panekul paelte põimimine on PITA ja takkatraavi pole tegemist just mingi teabmis odava jalavarjuga. Lisaks tõenäoliselt on motokasutuses käiguhoova koha peal varsti auk sees.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6745
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 443 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Jesper kirjutas: ↑25 Okt 2021, 16:55Ma isiklikult ei saa absoluutselt aru sellest sõjaväesaapa fenomenist, ok, kui sul on habemes punupatsid ja küljekohvriteks padrunitsingid, siis stiililises mõttes on see arusaadav, aga praktilisest vaatepunktist on M77 puhul tegemist kõige lihtsama ühekordsest nahast plätuga, millel peale varbakaitse puuduvad igasugused muud kaitsvad elemendid. Lisaks on see külm, sisse kandmine võtab terve igaviku, hoolimata industriaalsest kogusest sisse määritud Merilõvi kreemist vettib ikka paari päevaga läbi, jalga panekul paelte põimimine on PITA ja takkatraavi pole tegemist just mingi teabmis odava jalavarjuga. Lisaks tõenäoliselt on motokasutuses käiguhoova koha peal varsti auk sees.
Sul' vist ei ole korralikku sõjaväe/töösaabast olnud
Eelpool nimetatud "probleeme" pole kohanud.
Aga igaühele oma.
edu
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Oleme ausad, et Daytona on mõttetult üle hinnatud. Sama kvaliteediga saab asju ka odavamalt
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6745
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 443 korda
-
- Postitusi: 1528
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 232 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Mingis mõttes kõlab see samamoodi nagu taimetoitlaste kasutatav nimetus kotlet. Aga loomulikult igaühel on õigus oma subjektiivsele arvamusele.. Ise olen püüdnud otsida head ja mugavat asja ostes kohe korraliku. Olen vaadanud ka teiste valikuid ja nende asjade kestvust. Pigem tundub, et kallimad asjad kestavad paremini ja on oluliselt mugavamad. Ostes odavamaid asju ostetakse neid mitmeid enne kui jõutakse ikkagi sinna kallimasse otsa.. Nii on see näiteks kiivritega mis maksavad 500 ja enam ja nii on see ka sõiduvarustusega. Aga kindlasti ei ole see absoluutne tõde!
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Ain kirjutas: ↑25 Okt 2021, 19:26Mingis mõttes kõlab see samamoodi nagu taimetoitlaste kasutatav nimetus kotlet. Aga loomulikult igaühel on õigus oma subjektiivsele arvamusele.. Ise olen püüdnud otsida head ja mugavat asja ostes kohe korraliku. Olen vaadanud ka teiste valikuid ja nende asjade kestvust. Pigem tundub, et kallimad asjad kestavad paremini ja on oluliselt mugavamad. Ostes odavamaid asju ostetakse neid mitmeid enne kui jõutakse ikkagi sinna kallimasse otsa.. Nii on see näiteks kiivritega mis maksavad 500 ja enam ja nii on see ka sõiduvarustusega. Aga kindlasti ei ole see absoluutne tõde!
Mul on asjade hindamisel loll kriteerium, kas tootja osaleb võidusõitudel või mitte. Minu teada ei ole Daytona selles valdkonnas eriti tegija. Kui Dainese asjad on odavamad, kui Daytona omad, siis pole minu jaoks rohkem küsimusi
-
- Postitusi: 700
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 71 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Samas odavama otsa Daineset on ka ausalt öeldes suht kräppi, mida ma Daytona kohta pole kuulnud.
Ülihea teema ADVrideris just sõiduvarustuse materjalide turvalisuse ja vastupidavuse osas, kus tegelane ise testib teedel erinevaid tootjanäidiseid: siin (moded võivad ää kaotada selle siit, kui ei sobi). Dainese tootenäidised saavad nii kiita kui ka (väga tugevalt) laita, aga no nii on kui sama tootja toodab 200-eurist tagi ja 2000-eurist võistluskombet.
Nozzu kirjutas: ↑25 Okt 2021, 15:06Turvasaabas ei tundu olevat väga hea mõte. Õigupoolest tundub aga tegelikult ei ole. Iseäranis selline turvasaabas, millel metallnina. Kujutad ette, kui see metall seal mingi surve mõjul kokku pressitakse, siis nii see jääbki. Ehk ka pärast surve eemaldamist saapaninale, jäävad su varbad endiselt metallsesse haardesse.
Kui kuskil saad sellise paugu, et turvasaapa metallnina mingi survega kokku pressitakse... No siis varvaste kaotamine on küll kõige väiksem probleem.

-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
[/quote]
Ja lisaks, kui kuskil saad sellise paugu, et turvasaapa metallnina mingi survega kokku pressitakse... No siis varvaste kaotamine on küll kõige väiksem probleem.
[/quote]
No päris nii ei ole, et kui varbad haiget saavad, siis on kõik nagunii läbi ja koatada enam rohkemat nagunii pole.
Kukud rattalt, libised mööda teed, muidu läheb suht hästi ja valutult aga vastutuleva masina tagumine ratas sõidab üle varvaste. Nahksaapaga, s**t lugu, varbaluud puruks aga noh...elab üle ja saapa saab tõenäoliselt nii kätte, et varbad sinna sisse ei jää-
Nüüd, kui sama situatsiooni käigus surtakse varbad metallnina ja saapa talla vahele, ehk pärast lühiajalist tugevat survet see metallnina oma endist kuju tagasi ei võta, kestab valu ilmselt kauemat aega ja võimalik, et varbad jäävadki pärast saapa eemaldamist sinna.
Teisisõnu - on vahe sees kas virutada haamriga vastu näppu või keerata näpp pressi vahele.
P.S mul ei tule quotemine hästi välja.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6745
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 443 korda
Re: Tähelepanek õnnetustest mootorratastega
Ärge mõelge üle!
C.T.C -composite toe cap kannatab 1,1t (TONNI).
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.