Keti hooldus ja eluiga
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8823
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 136 korda
- Tänatud: 346 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
scottoileri mõte on jälle teine, ta peseb ketti, mitte ainult ei määri. st selle võib ka heaks kiita
-
- Postitusi: 708
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 27 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kuna see reklaam hakkas silma BMW pressiteatena, siis uurisin nt F800GS user manuali - praegune "tavaline" rõngastihenditega kett ei ole siiski hooldevaba, 1000km takka on puhastus ja määrimine ette nähtud. See uus tuleb esialgu tänavaratastele, saab näha kas nad julgevad siis manuaalis ka öelda, et "pole vaja määrida ega puhastada". Ning kas seda ka nt F seeriale paigaldama hakatakse. Kui seal mingit hullu hinnavahet ei ole, siis ma vist proovin järgi kunagi. Ehkki jah, määrimisest päris vist ei pääse, sest kuiv kett teeb tõesti rõvedat häält ja sellest see pinnakate ei päästa.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Eks need, kes räägivad hooldevabadusest, peavadki silmas seda, et sisemised liikuvad tiftid ja bushingud on püsimääritud ja kinnised. Loomulikult see ei tähenda, et mõistlik oleks sõita paarkümmend tuhat kunagi ketti välispidiselt õlitamata. ja loomulikult seda teab ka tootja.
Näis jah kuidas selle hinnavahega tuleb aga ma usun, et esialgu tuleb ikka hind ka "ebamõistlik". nagu peaaegu kõigi uute asjadega
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 46 korda
- Tänatud: 87 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Mina olen viimasel ajal sõitnud irise kettidega, kestavad umbe hästi ja hinnaskaala on ka hea. Kuna kasutus on kergenduurol, mis saab kõike ja kõige ropemaid tingimusi üldse, siis tänaval peaks asi ikka eriti hea olema.
-
- Postitusi: 1436
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 280 korda
- Tänatud: 225 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
ADVrideris oli selle bemmi ketist juttu ja kui üldiselt öeldakse, et hind pole teada, siis kusagilt käis läbi mingi 600 tuuris number (ma eeldan, et USD'd ja hind BMW ketiringile koos hammakatega). Aga see info on nüüd küll selline naised saunas rääkisid...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7308
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1944 korda
- Tänatud: 554 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Paned automaat õlitaja ongi iga kett hooldevaba
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1509
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 87 korda
- Tänatud: 228 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
kuidas muidu automaat õlitusega kasutajatel kogemus on? Palju eluiga on? Mul endal oli kunagi Scottoiler DL650-l ja kett oli ok veel 33k.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 492
- Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
- Tsikkel: TL1K, TT600R
- Asukoht: Tartu-Põlvamaa
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 44 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Aga palju siis ikkagi saab sõita, kui ketiga peale pingutamise, mitte midagi ei tee?
-
- Postitusi: 3196
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 67 korda
- Tänatud: 347 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Scottoileriga 18.5k. Võibolla oleks saanud rohkem, aga rehvivahetus tuli peale.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7308
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1944 korda
- Tänatud: 554 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
[mention]zorten22[/mention] Kui pead silmas õlitajaga,siis see oleneb ikka rattast ja ratta võimsusest ning mis oludes sõidad. 35kw ratas linnas-maanteel versus 100kw kruusateed ja metsarajad on sama keti eluiga võibolla poole erinev. Ega siis õlitaja seda eluiga ei suurenda, hoolsalt ise õlitatdes saab ka sama tulemuse,kuid õlitjaga on lihtsalt mugav, ei pea ühe ebamugava tegvusega tegelema. Mina õlitasin käsistsi enne iga sõitu kodukandis ja reisil õhtul ning päeval peale tankimist kui olid transiidi päevad.
Ma sõitsin enda rattaga 26-28000 umbes(ei pannud täpselt kirja) ja kett oli enne mind peal. OEM Yamu kett ja hammakad olid. Üle poole oli käsistsi õlitamine ja viimased 6-7tkm õlitajaga. Lasin ketti pesta ühe korra,kui kett oli õlist,kruusast ja sopast juba ümar ning käisin rehvivahetuses.
Nüüd õlitajaga võtad ratta ja lähed kohe sõitma ja kett on koguaeg puhas ka.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 492
- Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
- Tsikkel: TL1K, TT600R
- Asukoht: Tartu-Põlvamaa
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 44 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Täiesti õlitamata, puhastamata jne. Ainult pingutamine, kui selleks vajadus tekib. Pole elus ühtegi ketti veel puhastanud, aegajalt määrinud küll. Et palju siis see vahe ikkagi tuleb, olgu siis kas 35 või 100kw kruusateepill.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7308
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1944 korda
- Tänatud: 554 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Arvad ,et keegi on tõesti seda proovinud?
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 3196
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 67 korda
- Tänatud: 347 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kusagilt ammu lugedes jäi millalgi silma, et baigi all pidavat 525 kett kestma umbes 5k, kui 0 hooldust.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 1436
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 280 korda
- Tänatud: 225 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Siis sa peaks vähemalt iga tankimise ajal ketti pingutama. Ma miskipärast arvan, et baigilise all kestaks kauem...
-
- Postitusi: 120
- Liitunud: 05 Nov 2006, 21:16
- Tsikkel: Aprilia RSV R-Factory
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 3 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Äkki oskab keegi targem öelda mis on neil kettidel vahet? DID525VXG&B108 ja DID525ZVMX108 tegemist ühe firma kettidega aga hinnavahe umbes 25 euri. On siis kallim pikema elueaga? Rattaks Aprilia RSV 2008a.
-
- Postitusi: 8414
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 327 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
saintgeorge kirjutas: ↑20 Okt 2020, 13:47Äkki oskab keegi targem öelda mis on neil kettidel vahet? DID525VXG&B108 ja DID525ZVMX108 tegemist ühe firma kettidega aga hinnavahe umbes 25 euri. On siis kallim pikema elueaga? Rattaks Aprilia RSV 2008a.
Oma küsimustele saad vastused siit: https://didchain.com/chains/
See G seal VX järgi tähendab ilmselt Gold ja on ise juurde poogitud (ma ei tea, kust sa need nimetused oled võtnud)
-
- Postitusi: 120
- Liitunud: 05 Nov 2006, 21:16
- Tsikkel: Aprilia RSV R-Factory
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 3 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Spoiler
mx77 kirjutas: ↑20 Okt 2020, 14:06saintgeorge kirjutas: ↑20 Okt 2020, 13:47Äkki oskab keegi targem öelda mis on neil kettidel vahet? DID525VXG&B108 ja DID525ZVMX108 tegemist ühe firma kettidega aga hinnavahe umbes 25 euri. On siis kallim pikema elueaga? Rattaks Aprilia RSV 2008a.
Oma küsimustele saad vastused siit: https://didchain.com/chains/
See G seal VX järgi tähendab ilmselt Gold ja on ise juurde poogitud (ma ei tea, kust sa need nimetused oled võtnud)
Intercars pakub selliste koodidega.
Saan siis õieti aru et pean vaatama mis seeria oma on,kas VX Series või ZVM-X Series. Mulle endale tundub et antud rattale sobib ka hästi VX3 Series.
-
- Postitusi: 1436
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 280 korda
- Tänatud: 225 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Sesoses sellega, et mul taaskord kett väga kiirelt ära kulus, olen kolmes seltskonnas viimastel nädalatel pikemalt arutanud keti mitteõlitamise teemat.
Ise olen alati ketti umbes kord 350-500km jooksul õlitanud. Nii kruusal kui maanteel. Aga on olemas terve hulk motomehi, kes ketti ei õlita või teevad seda vedela multilube'iga ainult peale pesu, kuna paks ketiõli pidi asja HULLEMAKS tegema... Jutt siis O või X-ring tihenditega ketist.
Et arutelu lihtsam oleks, siis täpsustan, et teema ikka pigem sellise ratta kohta, mis alati 500km jooksul vähem või rohkem liiva ja pori sisse satub.
Väidetavalt see paks kleepuv ketiõli lihtsalt liimib poris sinna kinni ja ei aita suurt midagi... Ma mõtlesin, et kuna kõik mu ketid on nii ilgelt kiirelt ära kulunud (stiilis 10-20K jooksul kindlalt, hetkel pigem kiiremini), siis mis mul ikka kaotada on. Prooviks.
Täpne rezhiim on siis selline, et tsikli pesemise käigus lased keti veega puhtaks (muidugi mitte nii suure survega, et vesi tihendite vahele pressiks). Rooste välitimiseks (ja tegelikult minu arvates ka tihendite eluea tagamiseks) määrdad kõige lihtsama ja väga vedela multilube'iga üle (mitte kleepuva kraamiga) - siis ei lähe rooste.
Ma usun, et ma teeks seda umbes iga 500km tagant. Mõnikord kui 3-4 päeva sõidus olen, siis võib juhtuda, et u. 1500km tagant.
Sellisel moel on head tulemust saanud KTMi esindus ja Adventure.ee inimesed, kellelt ma just tsiklit rentisin ja lisaks ka osa mu sõpradest, kellega koos sõidame.
Vaatame, mis saab. Kui aus olla, siis 2X kallimat õli 2Xtihedamini kasutades, tuleb eelarve kokku ikka päris korralik. Ja kui tuleb välja, et odav õli annab ketile pikema kestuse, siis oleks ju eriti lahe!
-
- Postitusi: 8414
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 327 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ma kasutan oma krossika juures just seda lahendust. X rõngas kett, peale pesu vett tõrjuva multispreiga üle ja enne kuluvad plaadi küljed ära, kui vaja ketti pingutada.
-
- Postitusi: 1436
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 280 korda
- Tänatud: 225 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ja võrdluseks ma panin 690le pidevalt kallist õli (nii pesu järel kui pesemise vahel) ja ammu enne 10K km täitumist hakkas kett niimoodi venima, et hommikul panin seadesse ja õhtuks lohises juba korralikult järgi...
-
- Postitusi: 1436
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 280 korda
- Tänatud: 225 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
[mention]mx77[/mention] Olid Elfi ja Motuli spreid ja hiljem Motuli pintsliga pasta (aga selleks ajaks oli kett juba venima hakanud).
Aga kehvasti on mul ketid pidanud alati. Kõikvõimalike ketiõlidega, mis kätte on sattunud.
Ma usun, et sama õliga sama tihedalt tänavaratast määrdades oleks tulemus hea olnud. Mul lihtsalt haakis liiva keti külge...
Re: Keti hooldus ja eluiga
"hommikul panin seadesse ja õhtuks lohises juba korralikult järgi..."
esiteks, nagu me KÕIK loodetavasti teame siis ükski kett ei veni!!? teiseks, sellise tempoga kulumist minumeelest nagu väga mitu kordajuhtuda ei saa. kui tõesti oli sedasi nagu kirjeldasid siis minumeelest tasuks viga otsida kuskilt mujalt, pingutusmehhanismist näiteks.
-
- Postitusi: 1436
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 280 korda
- Tänatud: 225 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Nii kiirelt pole mul varem kuluma hakanud aga ma olen alati väga täpselt kontrollinud, et kett liiga pingul ei oleks. Mingit praaki seal ei ole. Kui kett on kulunud, siis võib ju hakata kiiresti edasi kuluma. Minu arust selles otseselt midagi imelikku pole.
Seda venimise sõna kasutasin meelega. Tahtsin näha kas keegi reageerib
Selles mõttes, et kui kett on pikem kui enne, siis on ju justkui veninud
Re: Keti hooldus ja eluiga
ma ei saa täpselt aru, mida silmas pead. eks see kulumine ole ikka pigem üsna lineaarne protsess, mitte eksponentiaalne nagu sa tundud kirjeldavat.
lisaks ketile muidugi kuluvad ka ketikad ja eks ka see mõjutab sul et kui pingul või lõdva kett nende ketikate peal siis parasjagu on. miks üldse ketti õlitada, eriti veel tihenditega keti puhul siis minumeelest üks väga suur põhjus ongi just see, et kui sa ikka kuivalt lased siis ilmselgelt kuluvad ketikad päris kiirelt. kui rullikutel siiski on mingi määrdekiht peal, on nii rulliku enda kui ketika kulumine siiski aeglustatud.
Re: Keti hooldus ja eluiga
https://www.scottoiler.com/motorcyclech ... shopv1.pdf Osalt küll läheb selles artiklis reklaamiks, aga mõned mõistlikud seletused ja põhjendused keti hooldamise ja õlitamise vajalikkusest. Isiklikult küll eelistan tihedamini ketti ja hammakaid vahetada, kui iga mõnesaja kilomeetri järel nühkida, pühkida ja määrida.
-
- Postitusi: 1436
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 280 korda
- Tänatud: 225 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
[mention]will111[/mention] minu kogemuses (suurusjärk 200 000km) hakkab kulunud kett just eksponentsiaalselt pikenema.
[mention]Härg[/mention] lisas väga põnevat lugemist. Seal ka öeldakse nii:
“
Usually chain wear is not a linear function that can be measured and calculated. If one link starts to wear and “stretch” chain wear is accelerated throughout the chain and follows an exponential curve.
”
Re: Keti hooldus ja eluiga
Esiteks, pole mõtet mingit järjekordset legendi toota, venimine on tõmbe või surve mõjul pikemaks või laiemaks muutumine.
Teiseks on ka minu kogemus see, et stiilis reede õhtul kontrollides on kett veel igatpidi trammis ja pärast tegusat nädalavahetust kraabin esmaspäeval leti taga, et palun uut. Ilmselgelt ma ei oska normaalselt sõita ka muidugi
Re: Keti hooldus ja eluiga
morse...no kui on juba kulunud ehk oma eluea tegelikult ära elanud, siis võibolla tõesti hakkab juba ka eksponentsiaalse kiirusega minema asi. pole isiklikult nii "üle" vist ühtegi ketti lasknud. ja sa vist mõtlesid siis ikkagi eksponentsiaalse kiirusega edasi kulumist (või venimist või pikenemist, kuidas iganes keegi siin seda nimetada siis soovib). eksponentsiaalselt pikenemine oleks ikka juba väga kahlane. kuhu sellel ketil niiväga eksponentsiaalselt pikeneda ikka on...a'la 10cm jagu pikemaks üks kett ikka ei "veni"
aga lahtise keti puhul, eelkõige, on sellele eksponentsiaalsele kiirusele üsna loogiline selgitus vist olemas küll. nimelt mida rohkem kulunud pin pesas on, seda suurem on lõtk või siis nö. "vahe" nende pindade vahel. seda rohkem mahub sinna vahele töötades ja eriti kuskil mudas paugutades igasugust abrasiivi ja seda rohkem ja võimsamalt mootor vedades neidsamu pin'e paugutab ja raksutab.
eks igasugused ühepütased suure kubatuuriga masinad, mis töötavad veel ka suht madalatel pööretel ja millega istutakse kuskil mudas ning vedu on paras raksutamine, need kulutavadki ketid muidugi kiirelt läbi. ma ütleks, et 10kkm sellise sõidu puhul on ikka vabsee hästi saadud!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.