Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Moderaator: Moded
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
desmorado kirjutas: ↑27 Juun 2020, 13:05Selle vidinaga mõõtmisel on tegemist dünaamilise olukorraga, mis sõltub tsikli tüübist, kaalust, rehvidest, sõitja kaalust jms. Nii kaua kui sellesse vidinasse ei sisestata korrigeerivaid parameetreid vastavalt eeltoodud mõjuritele on see sama hea kui nõuda näiteks autode puhul põdratesti läbimist ülevaatusel – porsche omanik teeb selle ühe käega ära, aga „soccermom“ oma päevi näinud mahtuniversaaliga võib vabalt ka katusel lõpetada. Väide sama – liikluses võib seda olukorda ette tulla.
Just nii ongi. Tuttav ÜV punkti ujuhataja ütles otse,et see vidin ei ole tegelikult üldse tsiklite jaoks mõeldud vaid ikkagi autodele.Mulle ta seda paagi külge ei saanud,sest polnud piisaval siledat pinda. Sõbral üldse paagil nahk kate,sinna ei hakatud proovimagi. Suurema mootori vibraga rattad ei tee ka seda testi üldjuhul üldse ära,sest vibra ajab selle aparaadi enne liikuma hakkamist hulluks.
See muidugi õige väide,et liikluses võib ka nii juhtuda, aga ÜV punkt pole ikka selle olukorra testimiseks vast õige koht.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
See kivipallur jürgo oma masendavalt lolli jutu käigus räägib (tundub, et ise ikkagi reaalsest probleemist mitte aru saades!) muuseas ka tegelikult ära tekkinud käna panemiste probleemi sisu ja põhjuse.
Ehk võetakse protseduur, mille peab läbi viima vastav AMETNIK...poogitakse sinna juurde mingi täiesti loogikavaba lauslollus ja pannakse vägisi inimene ehk ülevaatuse klient ise seda lauslollust läbima. Huvitav tõesti, mis siin võiks valesti minna?!? Ma usun, et ilmselt pea kõik, kes kunagi on ülevaatusel käinud teavad, et see on reegline ikka üks hirmus koht...asju mille kallal vinguda, nokkida ja viriseda leitakse alati. Vähemalt mina ei tea vist küll mitte ühtegi inimest, kellel poleks mõnda "huvitavat" lugu rääkida ülevaatusel käimise kohta. Nii, ja nüüd pannakse inimesed järsku vägisi mingit "piduritesti" tegema. Kas saab olla üks kuradi kivipallur jürgo VEEL lollim, et ta ei saa aru kuidas siin tekib täiesti 100% garanteeritult see efekt, et üsnagi suur protsent inimesi satub paanikasse ja hakkab seal "testil" näiteks üle pingutama, esiratast blokki pidurdama? Huvitav küll jah...et millest see ometi võiks tulla? Äkki see on sellest, et kardetakse läbi kukkuda? :O Kust kuradi tramuse august peaks üks tavainimene lampi järsku teadma, mis "piisava pidurdusjõu" ta seal imelisel testil tegelikult välja peab pressima. Küll aga võib ilma igasugusegi kahtluseta öelda, mis käib inimene peast läbi, keda kuskil ülevaatusel mingite totrustega kunagi peedistatud on. See on umbes midagi sellist - ei tahaks läbi kukkuda, nii et eks pressin siis nii kuidas vähegi suudan.
Ma ausalt öeldes imestan, et mõni juriidik pole juba kogunud kokku kõiki neid crashijaid ja teinud mingit korralikku "kutset tantsule" geeniuste vastu, kes selle idiootsuse välja mõtlemisega hakkama on saanud. Mõni tola peaks taolise palagani eest ometi vastutuse võtma. Vastasel juhul on oht, et taolisi lolluseid hakkab lisanduma ja varsti veel eriti suure tempoga.
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Esitasin reedel Maanteeametile küsimuse ning teabenõude seoses nimetatud piduritestiga. Üllatavalt kiiresti helistas tehnoosakonna spetsialist, kes lubas ka kirjalikult vastata mu kûsimustele (mh soovisin teada, mitu avariid testi jooksul toimunud on, palju on MNT hinnangul toimunud õnnetusi samal ajal liikluses, mis on tingitud ebatõhusatest piduritest ning mitu % mootorrattaid on nimetatud testi põrunud). Suuliselt selgitas ametnik, et test tuleneb eurodirektiivist, mis muutub kohustuslikuks 2023 (Eesrindlikutena alustame juba 2020) ja hetkel on lubatud pidureid testida nii teekatse, seadme kui ka rullikutega, kuid see on TÜV otsustada, millist meetodit kasutada. Protseduurid peab esmajoones tegema TÜV töötaja, kuid omaniku soovil võib ta testi sooritada ise, kuid siis peab TÜV töötaja selgitama ohtusid ning vastutust. Kui saan MNT vastuse, siis kirjutan ka siia!
-
- Postitusi: 1747
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 187 korda
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Ma vaatasin seda videot ja imestasin, et hea et tüüp kanalisse ei sõitnud selle võrriga!
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Järjekordselt on kohalik agar/ogar ametnik suutnud teha püüdliku ajahüppe edasi

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
eks muud riigid ehk saavad siis meie "püüdlike" idiootide hüpete abil saavutatud statistika ning otsustavad aastaks 2023, et sellist testi ilmselt siiski ei ole mõistlik kohustuslikuks teha
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 74
- Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
- Tsikkel: zr-7, nc700sd
- Asukoht: Kuusalu
- Tänatud: 4 korda
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Tere,
Käidud selle aastal ka kahe rattaga ülevaatusel ja tehtud pidurite testi. Sõit u. 30km/h ja siis pidurit. Sain hakkama, kuigi järjekorras oodates sai seda platsi ikka pikalt uuritud, sest kõikjal oli lahtist kildu küllalt ja eks pidurduskoridor saigi selline 90/10 (lahtine kild). Mõlemal korral rattad loha ja paari-kolme meetrine triip järel.
Hiljem sai punktis juttu puhutud ja asja arutatud.
Korralikum plats pidi tulema ja aparaat oli ka juba näidisena olemas.
Küsimusena testi sooritajast - Kui ei soovi ise teha, siis ÜV ei ole tehtud.
Kiiruseks peab olema 30km/h ja distants 7m.
Hmmm.....
Siinkohal jääb paar lahtist asja.
Esmaselt - Tehno ÜV on sõiduki tehniliseseisundi kontroll, mitte juhi pädevust kontrolliv eksam (seda mõtet on siin teemas ka varem esitletud).
Teiseks - Mkm määrus nr.50 "SÕIDUEKSAMI ESIMESES JÄRGUS EKSAMINEERITAVALE ESITATAVAD NÕUDED JA TEMA TEGEVUSE HINDAMINE" Lisa 3 kehtestab A-kat eksamil pidurdamisele nõudeid. Punkt.3.5 Hädapidurdamine tehakse kiirusel 50km/h ja pidurdusmaa pikkuseks on 16m. Seega 30km/h võiks distants olla u10m, kui selline loomkatse meetod läbi euro direktiivi põhjenduse üldse jõustatakse. Vastasel juhul on ÜV nõuded kõrgemate ootustega, kui, kui A-kat eksam.
Eks esimene teemaatika saab määravaks, kui ikka ei soovi ennast testida, siis saadab edu neid ÜV-punkte kus rullikud olemas ja ÜV teostaja teeb koos omapoolse vastutusega testid ise ära.
Asi on põhimõttes. Tehno ÜV on sõidukile.
-
- Postitusi: 522
- Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
- Tsikkel: D Monster
- Asukoht: Tartu/Riia
- Tänanud: 78 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Pidurdusmaa ei suurene kiirusega lineaarselt. 30km/h 7m ja 50km/h 16m ongi suhtkoht sama tugev pidurdus. Aga ülevaataja tehku seda tõesti ise.
-
- Postitusi: 323
- Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
- Tsikkel: Honda VT600 Shadow
- Tänanud: 94 korda
- Tänatud: 56 korda
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
No ei tea.... omanik tunneb oma ratast vast paremini, kui ülevaataja. Ma küll rõõmus ei oleks, kui ülevaataja eksituse tõttu jalameheks jääksin...
Üleüldse kuulsin, et tegelikult pidi see piduritest olema tehasepoolt ABS'iga ratastele, kuna ABS'i kiputakse mahakeerama. Aga meie ülipüüdlikuse juures peavad kõik, ka vanade aparaatide omanikud, selle pulli kenasti preisi täpsuse ja slaavi idiootsusega kaasa tegema.
Hmm, täitsa huvitav, kuidas vanad, NL'i trummelpiduritega rattad selle kunsttükiga toime tulevad? Liikluses sa ju tunned oma ratta võimeid, hoiad pikivahet, arvestad ette...
-
- Postitusi: 1781
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
zombi kirjutas: ↑30 Juun 2020, 18:43No ei tea.... omanik tunneb oma ratast vast paremini, kui ülevaataja. Ma küll rõõmus ei oleks, kui ülevaataja eksituse tõttu jalameheks jääksin...
Üleüldse kuulsin, et tegelikult pidi see piduritest olema tehasepoolt ABS'iga ratastele, kuna ABS'i kiputakse mahakeerama. Aga meie ülipüüdlikuse juures peavad kõik, ka vanade aparaatide omanikud, selle pulli kenasti preisi täpsuse ja slaavi idiootsusega kaasa tegema.
Hmm, täitsa huvitav, kuidas vanad, NL'i trummelpiduritega rattad selle kunsttükiga toime tulevad? Liikluses sa ju tunned oma ratta võimeid, hoiad pikivahet, arvestad ette...
Jah, tehasest on isegi nupp ette nähtud ABS'i maha keeramiseks...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
simp kirjutas: ↑30 Juun 2020, 19:10zombi kirjutas: ↑30 Juun 2020, 18:43No ei tea.... omanik tunneb oma ratast vast paremini, kui ülevaataja. Ma küll rõõmus ei oleks, kui ülevaataja eksituse tõttu jalameheks jääksin...
Üleüldse kuulsin, et tegelikult pidi see piduritest olema tehasepoolt ABS'iga ratastele, kuna ABS'i kiputakse mahakeerama. Aga meie ülipüüdlikuse juures peavad kõik, ka vanade aparaatide omanikud, selle pulli kenasti preisi täpsuse ja slaavi idiootsusega kaasa tegema.
Hmm, täitsa huvitav, kuidas vanad, NL'i trummelpiduritega rattad selle kunsttükiga toime tulevad? Liikluses sa ju tunned oma ratta võimeid, hoiad pikivahet, arvestad ette...Jah, tehasest on isegi nupp ette nähtud ABS'i maha keeramiseks...
Olete ikka kindlad,et ABS-i saab piduristendil kontrollida? Kuidas saab ABS üldse rakenduda,kui tsiklil teine ratas või autol teine sild paigal seisab? ABS-i jaoks see auto või tsikkel seisab.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
urmas66 kirjutas: ↑30 Juun 2020, 20:08simp kirjutas: ↑30 Juun 2020, 19:10zombi kirjutas: ↑30 Juun 2020, 18:43No ei tea.... omanik tunneb oma ratast vast paremini, kui ülevaataja. Ma küll rõõmus ei oleks, kui ülevaataja eksituse tõttu jalameheks jääksin...
Üleüldse kuulsin, et tegelikult pidi see piduritest olema tehasepoolt ABS'iga ratastele, kuna ABS'i kiputakse mahakeerama. Aga meie ülipüüdlikuse juures peavad kõik, ka vanade aparaatide omanikud, selle pulli kenasti preisi täpsuse ja slaavi idiootsusega kaasa tegema.
Hmm, täitsa huvitav, kuidas vanad, NL'i trummelpiduritega rattad selle kunsttükiga toime tulevad? Liikluses sa ju tunned oma ratta võimeid, hoiad pikivahet, arvestad ette...Jah, tehasest on isegi nupp ette nähtud ABS'i maha keeramiseks...
Olete ikka kindlad,et ABS-i saab piduristendil kontrollida? Kuidas saab ABS üldse rakenduda,kui tsiklil teine ratas või autol teine sild paigal seisab? ABS-i jaoks see auto või tsikkel seisab.
Kui sa tagaratta ABS välja lülitad ja tagaratta loha pidurdad, siis esiratta ABS töötab ikka. Ma mõtlen nt Honda AT tüüpi rattal.
-
- Postitusi: 1747
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 187 korda
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
See piduritesti soga on umbes sama nagu covid69, mis ikka ja jälle üles tõmmatakse, kui muust enam rääkida pole.
-
- Postitusi: 1781
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Henn kirjutas: ↑30 Juun 2020, 20:35Spoiler
urmas66 kirjutas: ↑30 Juun 2020, 20:08simp kirjutas: ↑30 Juun 2020, 19:10zombi kirjutas: ↑30 Juun 2020, 18:43No ei tea.... omanik tunneb oma ratast vast paremini, kui ülevaataja. Ma küll rõõmus ei oleks, kui ülevaataja eksituse tõttu jalameheks jääksin...
Üleüldse kuulsin, et tegelikult pidi see piduritest olema tehasepoolt ABS'iga ratastele, kuna ABS'i kiputakse mahakeerama. Aga meie ülipüüdlikuse juures peavad kõik, ka vanade aparaatide omanikud, selle pulli kenasti preisi täpsuse ja slaavi idiootsusega kaasa tegema.
Hmm, täitsa huvitav, kuidas vanad, NL'i trummelpiduritega rattad selle kunsttükiga toime tulevad? Liikluses sa ju tunned oma ratta võimeid, hoiad pikivahet, arvestad ette...Jah, tehasest on isegi nupp ette nähtud ABS'i maha keeramiseks...
Olete ikka kindlad,et ABS-i saab piduristendil kontrollida? Kuidas saab ABS üldse rakenduda,kui tsiklil teine ratas või autol teine sild paigal seisab? ABS-i jaoks see auto või tsikkel seisab.
Kui sa tagaratta ABS välja lülitad ja tagaratta loha pidurdad, siis esiratta ABS töötab ikka. Ma mõtlen nt Honda AT tüüpi rattal.
Urmas mõtles pigem seda, et kust see liikumisinfo tulema peaks, kui stendi peal esimene ratas anyway seisab...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Henn kirjutas: ↑30 Juun 2020, 20:35urmas66 kirjutas: ↑30 Juun 2020, 20:08simp kirjutas: ↑30 Juun 2020, 19:10zombi kirjutas: ↑30 Juun 2020, 18:43No ei tea.... omanik tunneb oma ratast vast paremini, kui ülevaataja. Ma küll rõõmus ei oleks, kui ülevaataja eksituse tõttu jalameheks jääksin...
Üleüldse kuulsin, et tegelikult pidi see piduritest olema tehasepoolt ABS'iga ratastele, kuna ABS'i kiputakse mahakeerama. Aga meie ülipüüdlikuse juures peavad kõik, ka vanade aparaatide omanikud, selle pulli kenasti preisi täpsuse ja slaavi idiootsusega kaasa tegema.
Hmm, täitsa huvitav, kuidas vanad, NL'i trummelpiduritega rattad selle kunsttükiga toime tulevad? Liikluses sa ju tunned oma ratta võimeid, hoiad pikivahet, arvestad ette...Jah, tehasest on isegi nupp ette nähtud ABS'i maha keeramiseks...
Olete ikka kindlad,et ABS-i saab piduristendil kontrollida? Kuidas saab ABS üldse rakenduda,kui tsiklil teine ratas või autol teine sild paigal seisab? ABS-i jaoks see auto või tsikkel seisab.
Kui sa tagaratta ABS välja lülitad ja tagaratta loha pidurdad, siis esiratta ABS töötab ikka. Ma mõtlen nt Honda AT tüüpi rattal.
Selleks pead sa ikka sõitma mingigi kiirusega, et ABS üldse tööle hakkaks. See nupust ABS välja lülitamine tagarttalt, ilmselt ikkagi signaali ratta anduril ära ei katkesta vaid lülitab välja sellele rattale rakendumise. Ja piduri stendis ei hakka sul see kuidagi tööle. Kui ei usu,mine sinna Peetri ÜV punkti ja lase ära kontrollida. Piduri stendis seisavad mõlemad rattad ja siis käivitatakse ainult üks ratas korraga rullikutel,mis ei käivita ABS tööd kohe mitte kuidagi.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
simp kirjutas: ↑30 Juun 2020, 20:54Urmas mõtles pigem seda, et kust see liikumisinfo tulema peaks, kui stendi peal esimene ratas anyway seisab...
Ok. Ma sain aru, et kui tagaratas seisab TÜV betoonil ja esiratas veereb rullidel, et kas siis ABS toimib.
-
- Postitusi: 1528
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 232 korda
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Pange tähele.. selle hala lõpptulem on kallimad ülevaatustasud... kuna kõik ÜV punktid peavad endale lõpuks ostma stendid...
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 1010
- Liitunud: 08 Mär 2019, 21:39
- Tsikkel: Tomos Funsport/ Montesa NT700V
- Asukoht: Veelinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 27 korda
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Hinnad tõusevad ilma selle halatagi! Turg meil ju alamõõduline ja praeguseks osad kohad enam motikatele "ajutiselt" teenust ei paku.
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Mina käisin 2019 juulis Tähnase teel ülevaatusel ja seal pandi ratas pidurdustestiks samasse pukki kus autod. Ülevaataja ise istus sangas. Nii sai täpselt ette ja taha vastavad protsendid teada. Varem polnud kusagil pidureid kontrollitud, aga see oli minu jaoks pigem positiivne üllatus.
-
- Postitusi: 1747
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 187 korda
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Kui osadel on juba olemas need stendid ja nad seda tööd pigem omale tahavad, siis las teised tõstavad.
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Sain täna Maanteeametilt vastuse:
Mootorratta pidurikatse mõõtemetoodikas toimus kevadel muutus selles osas, et pidurdusmaa mõõtmine asendati aeglustusmõõtja mõõtetulemuse fikseerimisega. Varasemalt kasutusel olev pidurite kontroll teekatsetuse metoodikal tuli sõiduk peatada 7 meetri jooksul kiiruselt 30km/h. Aeglustusmõõturi mõõtetulemus on võrdväärne varasema väärtusega ning Maanteeamet ei näinud kuidas antud katse saaks ohtlikumaks muutuda. Lisaks on tehnoülevaatuspunktidel võimalik mootorratta pidureid kontrollida rullstendil alates 26.08.2019. Seega kas mootorratta pidureid kontrollitakse katsepidurdamisega või staatiliselt rullstendis sõltub tehnoülevaatuspunkti otsusest, millist metoodikat kasutada. Kindlasti on rullstendil mootorratta pidurite kontrollimine palju ohutum, kuna sel juhul mootorratas seisab paigal ja oht saada vigastada on minimaalne. Osad tehnoülevaatuspunktid kontrollivadki sel põhjusel mootorratta pidureid ainult rullstendil.
Peale esimeste kukkumiste teadasaamist tühistati aeglustusmõõturi kasutamise kohustus teekatsetusel ja otsiti lahendust olukorrale. Aeglustusmõõturi kasutamine pidurite kontrollimisel teekatsetuse metoodikal oli kohustuslik 4 päeva alates 06.04.2020 kuni 09.04.2020. Alates 01.02.2020 tuli kasutada aeglustusmõõturit indikaatorvahendina kui teostati pidurite kontrollimine teekatsetuse metoodikal ja alates 09.04.2020 võis kasutada endist pidurite kontrollimise teekatsetuse metoodikat kus sõiduk tuli peatada 7 meetri jooksul kiiruselt 30km/h. Indikaatorvahendina kasutamise eesmärk oli tuua välja aeglustusmõõturi puudused teekatsetusel. Aeglustusmõõturi kasutamise juhend on koostatud koostöös Eesti Tehnoülevaatajate Liiduga.
Katset ei pea sooritama sõiduki omanik, tehnoülevaataja viib läbi kogu tehnoülevaatuse protsessi, kaasaarvatud pidurite tõhususe ja toimimise kontrolli.
Pidurite kontroll teekatsetuse metoodikal juhtunud õnnetuse tagajärgede eest vastutab sõidukit juhtinud juht.
Maanteeamet on väljastanud kirja seoses pidurdusaeglustus mõõturi kasutamisega 20.01.2020 milles kehtestati ajavahemik 01.02.-30.04.2020 piduriaeglustuse mõõturi kasutamise nn testperiood, mille jooksul tuleb ülevaatusel seadet kasutada indikaatorvahendina, kuna polnud võimalik Eestis kalibreerida pidurdusaeglustus mõõturit. 02.04.2020 on saadetud kõikidele tehnoülevaatuspunktidele kiri sisuga, et “Teekatusetusel pidurite kontrollimine aeglustusmõõturiga juhend” rakendatakse alates 06.04.2020. 09.04.2020 edastati teine kiri milles lükati edasi juhendi rakendamise tähtaega ja võis kasutada varasemalt kastusel olnud pidurite kontroll teekatsetuse metoodikat, milles tuli sõiduk peatada 7 meetri jooksul kiiruselt 30km/h.
Maanteeametile on teada antud 3-st või 4-st juhtumist, mis on toimunud teekatsetusel pidurite kontrollimisel aeglustusmõõturiga. Kahjuks puudub Maanteeametil sellekohane statistika mitu liiklusõnnetust on toimunud mootorratastega mitte korras pidurite tõttu.
Mootorrataste pidurisüsteemide rikete protsent on 0,15%.
Maanteeamet on soovitanud ja soovitab ka edaspidi kasutada mootorratta pidurite kontrollimisel pidurite rullstendi.
Carl Joosep Piirfeldt
Maanteeameti klienditugi
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 74
- Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
- Tsikkel: zr-7, nc700sd
- Asukoht: Kuusalu
- Tänatud: 4 korda
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Tere,
Hetkeks nagu ongi vastus olemas.
Nüüd võiks selle MNT vastuse panna antud teemale kusagile nähtavasse kohta ja lisada loendina ÜV punkte kus on rullik olemas.
Karusemad vennad võivad ÜV-l jätkuvalt teha ise piduri testi ja siis siia kribada mitme meetriga pidama said või kui suure G kätte said, oleneb mida fikseeritakse.
-
- Postitusi: 1781
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
[mention]Micy[/mention] ole hea ja pane sinna lõppu ka see kes maanteeametist vastas, siis on vajadusel lihtsam viidata. Tavaliselt kirja lõpus
"xxx spetsialist"
Jaan
vms...
-
- Postitusi: 1010
- Liitunud: 08 Mär 2019, 21:39
- Tsikkel: Tomos Funsport/ Montesa NT700V
- Asukoht: Veelinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 27 korda
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Soovitus on sutsakas sõnandeid, kasu temast pole!
Selle % kohta kah, et lahendus probleemile on hullem kui probleem ise.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6745
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 443 korda
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
"Mootorrataste pidurisüsteemide rikete protsent on 0,15%."
Naaah seda siis kontrollida
Kas tõesti arvatakse, et tänapäeva tsiklitel toimub veel tallapidurdus "Tartu tossuga"?
-
- Postitusi: 323
- Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
- Tsikkel: Honda VT600 Shadow
- Tänanud: 94 korda
- Tänatud: 56 korda
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
100% nõus. Enamik rikkeid siiski lenksu ja sadula vahel ...
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Käisin täna Ehitajate teel Husqvarna 701 supermotoga. Piduritesti tegi ülevaataja rullikutel ise, sellega probleemi polnud, aga kukutati muude asjadega läbi. Akrapovic db killeritega tegi liialt lärmi.
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Kiks kirjutas: ↑29 Juun 2020, 00:02Spoiler
Tere,
Käidud selle aastal ka kahe rattaga ülevaatusel ja tehtud pidurite testi. Sõit u. 30km/h ja siis pidurit. Sain hakkama, kuigi järjekorras oodates sai seda platsi ikka pikalt uuritud, sest kõikjal oli lahtist kildu küllalt ja eks pidurduskoridor saigi selline 90/10 (lahtine kild). Mõlemal korral rattad loha ja paari-kolme meetrine triip järel.
Hiljem sai punktis juttu puhutud ja asja arutatud.
Korralikum plats pidi tulema ja aparaat oli ka juba näidisena olemas.Küsimusena testi sooritajast - Kui ei soovi ise teha, siis ÜV ei ole tehtud.
Kiiruseks peab olema 30km/h ja distants 7m.
Hmmm.....
Siinkohal jääb paar lahtist asja.
Esmaselt - Tehno ÜV on sõiduki tehniliseseisundi kontroll, mitte juhi pädevust kontrolliv eksam (seda mõtet on siin teemas ka varem esitletud).
Teiseks - Mkm määrus nr.50 "SÕIDUEKSAMI ESIMESES JÄRGUS EKSAMINEERITAVALE ESITATAVAD NÕUDED JA TEMA TEGEVUSE HINDAMINE" Lisa 3 kehtestab A-kat eksamil pidurdamisele nõudeid. Punkt.3.5 Hädapidurdamine tehakse kiirusel 50km/h ja pidurdusmaa pikkuseks on 16m. Seega 30km/h võiks distants olla u10m, kui selline loomkatse meetod läbi euro direktiivi põhjenduse üldse jõustatakse. Vastasel juhul on ÜV nõuded kõrgemate ootustega, kui, kui A-kat eksam.
Eks esimene teemaatika saab määravaks, kui ikka ei soovi ennast testida, siis saadab edu neid ÜV-punkte kus rullikud olemas ja ÜV teostaja teeb koos omapoolse vastutusega testid ise ära.
Asi on põhimõttes. Tehno ÜV on sõidukile.
Ma saadaks sihukesse üv punkti kasvõi pulli pärast oma tsikli koos mõne sõbraga, kellel A kat puudub. Auto taga käru peal kenasti. Ülevaataja ei saa kohustada ilma A katita tegelast pidurduskatset tegema. Ja igasugused ülevaataja poolsed sellealased pretensioonid pareerikski retoorilise küsimusega, et kas tüv on sõidukile või juhile. Autoga tüv-le minnes ülevaataja isegi ei luba sõiduki ülevaatusele esitajal ise piduristendis pidurduskatset teha näiteks.
Aga Soomes puudub tsiklitel üldse ülevaatus. Niipalju, kui ma selle kohta lugenud olen, kavatsevad nad edaspidigi ignoreerida euroliidu nõudeid-soovitusi tsiklitele tüv kohustuslikuks teha.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.