Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 5362
- Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 396 korda
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
No ma ei ole teadlik, et ma midagi tegemata oleksin jätnud. Käisin arkis, ütlesin, et tahan sõiduki arvele võtta ja et mis selle jaoks teha tuleb. Sealt siis räägiti, et see ja see ning tehti need protseduurid ära. Riigilõiv jah kasseeriti kohapeal sisse peale protseduuride läbimist - millest mina sain aru nii, et üksiktüübikinnituse väljastamise tingimused on selleks hetkeks täidetud, asjad kõik üle kontrollitud ja nüüd nad siis peavad "ära vormistama". Mis muidugi tundus 100% täielikult absurdne...aga no kui "seadused" on sellisest valmis kirjutatud, et "vormistamiseks" on asutusel 30p aega siis mis sa teha saad?!
Vastu sain sealt paberi nimega "tehnonõuetele vastavuse kontrolli akt". Muidugi just praegu esimest korda lugesin selle akti seest kuskilt pisikese kirjaga lauset "kontrollitud, suunatud riiklikule tüübikinnitusele. sõiduki suhtes võib kehtida piiranguid, mis välistavad registritoimingud. koostati päring"
Sellise asja kohta LOOMULIKULT ei öelnud selle paberi allkirjastanud ja mulle kohapeal käest kätte üle andnud ametnik mitte ainsatki sõna! :S KURADI USKUMATU T-PEA! Rääkimata sellest, et võimatu on ette kujutada, mis piiranguid seal kehtida saaks.
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
Saad paberi ja ei loe läbi? Keegi teine peab sulle selle ette lugema?
-
- Postitusi: 1781
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
kui tähtaja jooksul konkreetset jah/ei vastust põhjendusega ei saa ja lubatakse ainult uurida, siis hea halduse tava läbi lugeda & õiguskantsler. Siiamaani on kõik asutused liigutama hakanud.
-
Teema algataja - Postitusi: 5362
- Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 396 korda
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
Ei ole jah saanud ei konkreetset ega isegi mitte ebakonkreetset vastust. Mismoodi see õiguskantsleri poole pöördumine laias laastus käib? Võtan ja kirjutan muudkui oma mure üles ning saadan kuskile meiliaadressile? Või peab see pöördumine olema nii ametlik ja spetsiaalses keeles vormistatud, et seda saab teha vaid juristi kaudu?
-
- Postitusi: 1781
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
kõigepealt vaatad järgi, milliseid hea halduse tava punkte on ARK rikkunud. (mõistlik menetlusaeg kindlasti, lisaks kõigi asjaolude arvestamine[sõiduki EL pass])
kirjutad enam-vähem vabas vormis, aga viisakalt milles probleem seisneb. Lisaks selgitad EL reegleid koos viidetega ja sellest kuidas ARK neid ignoreerib. Selgitad kuidas sinu arvates ARK käituma peaks(menetlema 30p jooksul, arvestama EL reegleid)
Ei ole põhjust juristi appi võtta, üldiselt on õiguskantsleri meeskond maalähedase suhtumisega. Samas ei tasu "närvilist" kirja kirjutada, kõik peab olema faktipõhine ja rahulik.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6745
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 443 korda
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
-
Teema algataja - Postitusi: 5362
- Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 396 korda
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
kasutaja JaakVL, kuivõrd sina selle paberi mulle koostasid siis küsiksingi siin kohe otse ära, et mis takistas informeerimast sellise "otsuse" kohta kui seda paberit üle andsid? Mitte ühtainsat sõnagi mitte mingisugustest piirangutest kui küsisin, et kas see on siis kõik mida ma pean tegema ja et mis aja jooksul võiks tüübikinnituse kätte saada. Kuna otsus on paberile kirja pandud siis pidi sel hetkel olema vastav täpsem info olemas, et mis piirangud need sellised on ja millest need saavad tuleneda.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
ARK tehnoosakonnal on ju ka telefon kuhu helistada ja oma akti nr järgi saad suht kohe teada,millises seisus sinu asja menetlus on. Kas 30p on juba möödas või juba palju rohkem? Mina olen küll sealt alati vastuse tel teel kätte saanud. https://www.mnt.ee/et/kontakt?tid_with_depth[1]=498
Iga aasta ikka mõni tüübika vormistus tuleb ette. Kui sulle on keeldtudtu miskil põhjusel,siis need tuuakse aktis ju välja ning võivad olla ju ka ilma õiguskantsleri abita teostatavad? Sinna pöördu ikka ilmse ametniku omavoli või seaduste rikkumise puhul.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
will111 kirjutas: ↑09 Okt 2019, 22:02kasutaja JaakVL, kuivõrd sina selle paberi mulle koostasid siis küsiksingi siin kohe otse ära, et mis takistas informeerimast sellise "otsuse" kohta kui seda paberit üle andsid? Mitte ühtainsat sõnagi mitte mingisugustest piirangutest kui küsisin, et kas see on siis kõik mida ma pean tegema ja et mis aja jooksul võiks tüübikinnituse kätte saada. Kuna otsus on paberile kirja pandud siis pidi sel hetkel olema vastav täpsem info olemas, et mis piirangud need sellised on ja millest need saavad tuleneda.
See mees,kes paberi tegi lõpetas sellega oma osa selles protsessis ära. Tema tegi esmase üv ja edasi liiguvad dokud tehnoosakonda,kus spetsailistid nüüd selgitavad,kas on piiranguid on või mitte ja kas on sellisel rattale ka enne eestis EL tüübikat tehtud jne.Kas sellel rattal üldse on EL tüübikas võimalik ilma ümberehituseta jne. Sellekohta pead saa saama vastuse vist 30p jooksul. Kui ratas vastab tingimustele,siis saad tüübikoodi ja lähed regama.Kui ei vasta siis siit edasi hakkab keberniit selle ratta nõuetele vastavaks saamisega koos ekspertiiside ja muu sadomasoga.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
Võin öelda selle piirangute kohta niipalju, et kui me peale kontrollakti koostamist ei maini selle kohta midagi, siis on registrite andmebaasis informatiivne märge. Programm tõlgendab selle trükkimisel automaatselt ümber.
Täpsemate küsimuste korral võid PS-i saata. [mention]will111[/mention]
-
- Postitusi: 1781
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
pole mõtet kohalike omavoliga kaasa minna, kui rattal on EU ühtsetele nõuetele vastav registreerimistunnistus ei saa nõuda üksiktüübikinnitust, teste vms välja arvatud juhul kui sõiduk kujutab tõsist ohtu rahvatervisele. (parafraseerin, täpne sõnastus erineb natuke)
Kui valik on taaskord nuumata testijaid ja tüübikinnituse vorpijaid või juristi, siis ma valiks igal-juhul juristi, ehk lõppeb kunagi see jama ära.
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
Üksikkinnitus ei kao mitte kuhugi, nii Eestist kui mujalt Euroopast. Vähemalt seni kui nõuded sõidukitele on teatud määral erinevad eri maailma otsades. Kui nõuded muutuksid ühtseks igal pool, poleks teste vaja.
Leedu ongi eriline riik, kus ei nõuta mingeid teste ja muud tõestust. Sellega tulebki arvestada kui osta sealt mõni USA-kas.
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
simp kirjutas: ↑09 Okt 2019, 23:57pole mõtet kohalike omavoliga kaasa minna, kui rattal on EU ühtsetele nõuetele vastav registreerimistunnistus ei saa nõuda üksiktüübikinnitust, teste vms välja arvatud juhul kui sõiduk kujutab tõsist ohtu rahvatervisele. (parafraseerin, täpne sõnastus erineb natuke)
Ei ole olemas EU ühtsetele nõuetele vastavat registreerimistunnistust.
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
simp kirjutas: ↑27 Juul 2019, 16:25tähtis on aru saada, kas on uue tüübi pass(ilmselt on). Kui on siis head lugemist:
viewtopic.php?f=56&t=99743&p=796119&hil ... CK#p796111
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 2007SC0169TLDR: kui uue tüübi pass on olemas on see pmst ainus mida ARK nõuda tohib.
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
Selles simpi postitatud lingis Tshehhi kohtu otsuse kohta räägitakse ilmselt siiski tüübikinnitusest, mitte registreerimistunnistusest. Seega kui Leedukad on nii lahedad tüübid ja võtavad iga ratastel sõiduki lihtsalt arvele, aga jätavad tüübikinnituse tegemeta, siis selle Leedu reg. tunnistuse väärtus on umbes samas suurusjärgus, kui WC paber. Registreerimistunnistus on põhimõtteliselt dokument, mis näitab kellele trahv saata vajaduse korral, lisaks veel ehk mõned andmed COC-st.
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
Mina sain sealsetest väljavõtetest aru (natuke võib ka edasi kerida), et kui see EU vormis pass on olemas, siis pole kellelgi midagi öelda.
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
Seal on ju ilusti kirjas, et registreerimine on kolmeastmeline protsess, mis need astmed on, ja mis nõudeid-piiranguid saab riik kehtestada. Registreerimistunnistus tuleb mängu alles kolmandas astmes, hetkel on pall kinni esimeses astmes...
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
national authorities may not request the EC certificate of conformity for vehicles previously registered in another Member State if the previous registration certificate of the vehicle fully complies with the model in Directive 1999/37/EC. Pursuant to Article 4 of the Directive, the registration certificate issued by a Member State must be recognised by the other Member States for the re-registration of the motor vehicle in those States
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
Jah, ja see ongi kolmanda sammu all, 3.5. The registration of the motor vehicle. Enne seda tuleb läbida 3.3. The approval of the technical characteristics of the motor vehicle ja 3.4. Roadworthiness testing of used vehicles. Kui seda vabastust ei oleks, siis sa peaks Saksast sõidukit tuues ka ARK-i angaaris neile CoC-i hammaste vahele pistma - kui paljud inimesed seda dokumenti füüsiliselt üldse näinud on?
Ma olen sellel teemal simp-ile vist oma viis korda vastu kirjutanud ja seletanud, rohkem ei viitsi - kui keegi tahab oma aega ja raha kulutada nende usakatega jändamise peale, siis ei aita siin ei sõna ega ussirohi.
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
no tegelikult võikski otse registreerima minna selle passiga. a miks kolmandas astmes alles see coc jutt?
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
ttt kirjutas: ↑10 Okt 2019, 11:42national authorities may not request the EC certificate of conformity for vehicles previously registered in another Member State if the previous registration certificate of the vehicle fully complies with the model in Directive 1999/37/EC. Pursuant to Article 4 of the Directive, the registration certificate issued by a Member State must be recognised by the other Member States for the re-registration of the motor vehicle in those States
Kas Leedu pass vastab sellele direktiivile?
-
- Postitusi: 1781
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
Jesper kirjutas: ↑10 Okt 2019, 11:52Jah, ja see ongi kolmanda sammu all, 3.5. The registration of the motor vehicle. Enne seda tuleb läbida 3.3. The approval of the technical characteristics of the motor vehicle ja 3.4. Roadworthiness testing of used vehicles.
Kui seda vabastust ei oleks, siis sa peaks Saksast sõidukit tuues ka ARK-i angaaris neile CoC-i hammaste vahele pistma - kui paljud inimesed seda dokumenti füüsiliselt üldse näinud on?
Ma olen sellel teemal simp-ile vist oma viis korda vastu kirjutanud ja seletanud, rohkem ei viitsi - kui keegi tahab oma aega ja raha kulutada nende usakatega jändamise peale, siis ei aita siin ei sõna ega ussirohi.
Spoiler
Samas pole sa kunagi suutnud regulatsioonist välja tuua punkti mis selle ka reaalselt ümber lükkaks. Nii ka seekord.
3.4'a sooritamisel on lisatingimus.
According to the jurisprudence of the Court of Justice (22), Member States may therefore require that motor vehicles previously registered in the same or in another Member State undergo roadworthiness testing prior to registration, provided that this inspection is obligatory for any transfer of ownership of any similar motor vehicle or for any change of holder of the registration certificate, regardless whether the motor vehicle was registered in the same or in another Member State.
Ehk siis, kas kohaliku ost-müük tehingu puhul käid sama kadalipu läbi? Minuteada ei käi, seega ei saa seda ka uue passiga leedu rataste puhul nõuda.
Samamoodi on 3.3'es lisatingimused
(c) the procedure must be one which is readily accessible and can be completed within a reasonable time, and, if it leads to a refusal, the decision of refusal must be open to challenge before the courts. The procedure must be expressly provided for in a measure of general application which is binding on the national authorities. Moreover, a national approval procedure does not comply with the fundamental principles of the free movement of goods if its duration and the disproportionate costs to which it gives rise deter the owner of the motor vehicle from seeking the approval of the motor vehicle.
The technical requirements of the receiving Member State must not unnecessarily require the motor vehicle to be modified. The fact that the motor vehicle was already registered in another Member State means that its competent authorities considered that the motor vehicle satisfied the technical requirements applicable there. The approval of a motor vehicle already approved in another Member State, whether the vehicle was already registered or not, may therefore only be refused by the competent national authorities if the motor vehicle poses a genuine risk to public health.
It cannot reasonably be argued that the mere fact that a vehicle has been approved according to the rules of another Member State and possibly (but not necessarily) has certain technical characteristics that differ from those laid down in the law of the Member State of destination or from those of the equivalent type approval in that State constitutes a serious risk to human health and life or to the environment.
Uued passid mis leedus välja antakse vastavad. Eeldatavasti on ka konkreetsel sõidukil see pass olemas, kui ei ole, siis on lugu hoopis teine.
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
pass olemas ja enne ostu sai ka kontrollitud, et ikka oleks selles ühtses vormis.
registreerimiseelses kontrollis käis, kuigi suunatulede peale oleks võinud ka punkt 3.3-le näidata.
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
Simp, roadworthiness test on Eesti kontekstis tehnoülevaatus - will pole nagu sinna levelile üldse jõudnudki veel. Sa lihtsalt kopeerid neid ühtesid ja samu kontekstist välja rebitud lauseid, mis su teesi toetavad, selle asemel et dokument ilusti läbi lugeda ja aru saada, et Euroopa kultuuriruumis jookseb kiri vasakult paremale ja ülevalt alla, mitte siksakis suva radu mööda. Hetkel aktuaalne samm on 3.3.2. National approval, ja seal ei ole kuskil kirjas, et kui leedukas usakale mingeid teste ei tee, mingeid nõudeid ei esita, jne, siis eestlane peab selle peale kulpi lööma ja lihtsalt tehnilise passi olemasolu fakti põhjal eeldama, et sõiduk vastab kõigile EL-i normidele. Kui see punkt on läbitud, siis saab edasi minna. Üldiselt meil ei tehtagi registreerimisel mingit "roadworthiness testi", kui selleks mitte lugeda angaaris toimuvat mokalaata, ja ühtse EU tehnilise passi teema on pmst see, et sa ei pea rootslaselt mingit imelist passi "teist poolt" kaasa manguma või siis ootama kuni ARK seda kontrollib, mis see lubatud haakekonksu otsas rippuv mass ikka täpselt on. Kõigis riikides on see dokument sarnaselt vormistatud, samade andmetega, jne.
Ma ei tea, miks ma jälle vaevusin, nagunii tuleb jälle vastuseks viis tsitaati sellest pühast EL-i Jumalasõnast... Aga no kui füüsiliselt inimesed ikkagi panevad oma raha põlema, sest sina oskad foorumis hästi keerutada, siis kas natuke ei hakka kelluke helisema, et sa teed heade kavatsustega kindof halba hetkel?
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
kas registreerimiseelne kontroll/tehnoülevaatus, kus kontrollitakse kõiki e-tähiseid, tulesid-vilesid jms ei ole roadworthiness test? misasi siis on? see piltide saksamaale saatmine ja heitgaasi paberi ostmine?
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
Ei ole, pmst kõik ARKis E-tähtede ümber toimuv on see, ehk kontrollitakse, kas sõiduk vastab oma algsel, tootja poolt ette nähtud kujul nõuetele:
- the approval of the technical characteristics of the motor vehicle, which in many cases will be the EC-type approval. Some types of motor vehicles, however, are still subject to national approval procedures,
Roadworthiness test kontrollib seda, kas konkreetsel isendil on tehase poolt ette nähtud tehniline seisukord kasutamise käigus säilinud, ehk sisuliselt tehnoülevaatus:
- roadworthiness testing of used vehicles, the objective of which is to verify for purposes of protecting the health and life of humans, that the specific motor vehicle is actually in a good state of repair at the moment of registration,
Minuarust see dokument on väga kergesti loetav, ärge otsige sealt üksikuid teese, vaadake tervikut.
-
- Postitusi: 1781
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
Jesper kirjutas: ↑10 Okt 2019, 13:47Simp, roadworthiness test on Eesti kontekstis tehnoülevaatus - will pole nagu sinna levelile üldse jõudnudki veel. Sa lihtsalt kopeerid neid ühtesid ja samu kontekstist välja rebitud lauseid, mis su teesi toetavad, selle asemel et dokument ilusti läbi lugeda ja aru saada, et Euroopa kultuuriruumis jookseb kiri vasakult paremale ja ülevalt alla, mitte siksakis suva radu mööda. Hetkel aktuaalne samm on 3.3.2. National approval, ja seal ei ole kuskil kirjas, et kui leedukas usakale mingeid teste ei tee, mingeid nõudeid ei esita, jne, siis eestlane peab selle peale kulpi lööma ja lihtsalt tehnilise passi olemasolu fakti põhjal eeldama, et sõiduk vastab kõigile EL-i normidele. Kui see punkt on läbitud, siis saab edasi minna. Üldiselt meil ei tehtagi registreerimisel mingit "roadworthiness testi", kui selleks mitte lugeda angaaris toimuvat mokalaata, ja ühtse EU tehnilise passi teema on pmst see, et sa ei pea rootslaselt mingit imelist passi "teist poolt" kaasa manguma või siis ootama kuni ARK seda kontrollib, mis see lubatud haakekonksu otsas rippuv mass ikka täpselt on. Kõigis riikides on see dokument sarnaselt vormistatud, samade andmetega, jne.
Ma ei tea, miks ma jälle vaevusin, nagunii tuleb jälle vastuseks viis tsitaati sellest pühast EL-i Jumalasõnast... Aga no kui füüsiliselt inimesed ikkagi panevad oma raha põlema, sest sina oskad foorumis hästi keerutada, siis kas natuke ei hakka kelluke helisema, et sa teed heade kavatsustega kindof halba hetkel?
jah, National approval'i sooritamine on ARK'il täitsa lubatud, kuid protsess ei tohi nõuda sõiduki modifitseerimist juhul kui sõiduk ei kujuta ohtu rahvatervisele. National approval ei tohi kujuneda rahaliseks ja protsessiliseks barjääriks sõiduki importimisel. Need tingimused on seal samas 3.3.2'es täitsa must-valgelt kirjas.
Kusjuures 3.3.2 ütleb väga selgelt, et kui leedukas usakale mingeid nõudeid ei esita, siis eestlane peab selle peale kulpi lööma kui antud nõude mittetäitmine ei ole tõsiseks ohuks rahvatervisele. (ma siis ei too "piiblist" taaskord seda kohta välja, kuna see pole antud juhul sinu arust oluline?)
ARK peab keeldumisel selgelt välja tooma mis tingimustele sõiduk ei vasta, kaaluma kas antud tingimused on tõsiseks ohuks rahvatervisele, kui on nõudma modifitseerimist, kui ei, sõiduki registreerima. Pelgalt asjaolu, et sõiduk vastab teise liikmesriigi tingimustele ei tähenda automaatselt seda, et sõidukist tuleneks tõsine oht rahvatervisele.
3.4 puhul nõustun, tegu on sisuliselt ülevaatusega ja osades riikides nõutakse ÜV'd koos omanikuvahetusega. St, see ei puutu siinkohal asjasse, kuid sina tõid selle sisse, mitte mina. Ma näitasin faktiliselt miks see antud juhul asjasesse ei puutu.
Minuarust on laialdane oma õiguste ja kohustuste teadmine pigem kasulik, kui kahjulik. Iga inimene otsustab ise kas ta võtab selle ristiretke ette või mitte, iga tegelasega kes seda teeb muutub ka ARK natukene teadlikumaks/mõistlikumaks.
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
tundub et see national approval on pigem ikkagi just raha tegemise koht neil kuna keegi ju ei tea, kuidas asjad olema peaks.
Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.
Üldiselt neid osi, mida loetakse rahvatervisele mitte ohtu tekitada võivaks, ei vaevugi keegi sertifitseerima ega kontrollima. Näiteks amordid, sadul, käepidemekummid, suunatule lüliti jne. Ja selles veendumiseks, kas kujutab ohtu või mitte, ongi üksiktüübikinnituse protsess - kust sa võtad, et kontrollida ka ei tohi? Ei tohi nõuda juba tehtud protseduuride kordamist, aga kui leedukas midagi teinud pole, siis ei ole ka midagi mida korrata. Vt eespool on ka kirjas ARKi vastus, et "Näiteks Saksamaal ja Lätis tehakse neid teste ja siis me neid ka aktsepteerime (kui vaja, küsime vastavast registrist)."
Muideks siin tuleb veel üks huvitav teema sisse, millega kokku puutumise tõenäosus on küll väike, aga mitte olematu - kui näiteks ameeriklane tassib kolides oma sõiduki mõnda EL-i riiki, siis tema käest ei tohi keegi ühtegi testi nõuda ega peas karva kõverdada, ümberasuja vara. A kui sina selle talt ära ostad ja siis üritad Eestis registreerida, siis saad viuksu ikka täie raha eest - sina ju ei ole ümberasuja. Saksamaal on neid USA sõjaväelaste sõidukeid üsna palju müügil, ma praktikas ei tea, mis paberid neil on, aga caveat emptor.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.