Viha vasemäärde vastu ehk millega määrida
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Viha vasemäärde vastu ehk millega määrida
PRSE, keeruliseks läheb, parem needin kinni..
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Viha vasemäärde vastu ehk millega määrida
Tuleks teema juuurde tagasi.
Kuna vasemääre kutsub sirutama kätte kabuuuri poole siis millega määrida? Näiteks polte, veljeflantse või piduritükke?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3137
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 486 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Viha vasemäärde vastu ehk millega määrida
Nagu öeldud, kes mida. Pane tõrva, tavaotti, grafiiti, vaseliini.
Kes on vaske kasutanud, kasutab seda edasi, kes vihkab võtab eelpool mainitud reast miskit.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Viha vasemäärde vastu ehk millega määrida
Poltidele panen Motip White greaset ja sinna kus liiga soe ja soolane(pidurid,ratta poldid) keraamilist,veljeflantsidele molübdeeni möksi.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Viha vasemäärde vastu ehk millega määrida
Mina olen piduri liuguritel kasutanud silikoonmääret ja veermiku poltidel tavalist tuubist pärinevat liitiummääret.
Liitiummääre oli kaks aastat hiljem täitsa alles sõltuvalt poldi asukohast. Allpool olevad ehk rohkem vett saavad poldid oli veel korralikult rasvased. Üleval pool olevad poldid oli paksult määrdega koos.
Liuguritel olen puhastanud ja määret uuendanud ca kolme aasta tagant.
Vasemääre seisab riiulis ja ootab jumal teab mida. Kui vag grupi masina ostsin, siis oli keegi seda tagapidurite liugurites kasutanud ning ühel pool oli pidur peal, teisel pool jällegi ei tahtnud liugur liuguda korralikult ehk ketas oli roostene.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3137
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 486 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Viha vasemäärde vastu ehk millega määrida
Vasemääre ei ole tööpindade määre! Piduri liuguritele oli siin pandud teises teemas pilt (vaseliin) suure kirjaga pidurivaseliin, noolega kuhu panna.
Samuti ei kõlba see aftersheiviks, koera pesuk, puidu liimimiseks ega pannkoogi katteks!
Kui õige möks õigesse kohta panna siis ei tohiks selliseid teemasi tekkida.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Viha vasemäärde vastu ehk millega määrida
No mina ei tea, mul vask kodus suht tihe külaline-probleemivabalt!
Pidurid saavad iga suvi/talv veljesatsiga oma osa- ei mingid oksidatsiooni ega kinnikiilumist.
Mootori kokkulappimisel on abiks ABRO copper casket spray.
Võtame suvalise tootja koos infoga:
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... emaare_70g
edu
Re: Viha vasemäärde vastu ehk millega määrida
no ja sealsamas on ju lausa 3 või 5 korda vist selgelt öeldud, et mõeldud on ta nö. kinnikiilumise vastu ja toime on kinnikiilumist takistav ning korrosiooni eest kaitsev. kas see on nüüd keeleliselt ja loogiliselt võttes kõige õigem termin, see on iseasi kuid peaks olema ometi täitsa selge, et vasemääre ei ole mõeldud kuskile pidevas liikumises pindade vahele või nende määrimiseks. liikumatud metall-metall ühendused on ikka see peamine koht, kus sellist määret kasutatakse.
miks ei võiks polte (sh. rattapolte) või näiteks teatud piduriosasid vasepastaga määrida on minu jaoks küll müstika...pole suht mitmekümne aasta jooksul seni veel näinud, et õige kasutuse korral see kuskil miskit halba oleks teinud. kasu on olnud aga ilmselgelt
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Viha vasemäärde vastu ehk millega määrida
Oleneb, mida täpselt määrida tahad ja mis on määrimise eesmärk. Enamus polte käib tsikli külge puhtalt, määrida tuleb neid, millel on manualis eriline jõumoment ja erimärkus määrimise kohta. Enamasti need mootorisisesed poldid/mutrid.
Veljeflants on mis? Tsikli juures mõtled distantspukse? Neid ei määri, käivad külge kuivalt. Määrides hakkavad koguma tolmu ja sodi. Määrida tuleks simmeri tööpinda, et vältida liigset hõõrdetakistust distantspuksi (paigal) ja simmeri (pöörleb) vahel ja sinna sobib mistahes laagrimääre. Ise kasutame "Castrol High temperature grease" nimelist. Rattavõll ise on küll detail, mis käib sisse määrdega. Mõistlik kasutada aerosoolis, et oleks lihtne peale kanda. Meie näiteks kasutame PTFE aerosoolõli või -määret. Ka mingi HHS tüüpi määre igati OK, näiteks Würthi valikust.
Piduritükkide määrimise vajadus? Oled vaadanud tehasest uutel ratastel küljes olevaid pidurisadulaid koos sisuga (klotsid, tiftid, vedruplekid)? Oled märganud mingit määret? Mina mitte ja seal on määrdel taas nagatiivne tolmu korjamise aspekt. Tiftid käivad sisse puhtalt ja kuivalt, samuti vedruplekid. Kui üldse siis mingi "kuivmääre". Määret tuleb panna liuguritele, mis on kasutusel poolujuvatel sadulatel ja mille peal on kummikatted, mis ei lase tolmu ligi ja määret välja. Sinna käib pidurivaseliin.
Pidurisadulapolte ei ole vaja millegagi määrida, peavad olema puhtad. Vanematel tsiklitel kinnikeeramisel tilk keermeliimi, uuematel radiaalpidurisadulatel pole tihti ka seda märganud, kuigi ka tootjad ise toimetavd äärmusest-äärmusesse loogika alusel. Näiteks uued BMW R1250GS mudelid ei kasuta poltidel ei määret ega ka lukustust (keermeliimi) aga uued KTM-id samasuguste radiaalpiduritega panevad poltidele keermeliimi nii ohtralt, et see täidab keermepesad ja poldikeermed lootusetult. See kuivanud keermeliimijääk tuleb suures osas enne poldi tagasikeeramist eemaldada. Ilmselgelt on töötegijale BMW lahendus rohkem meeltmööda. Kui võrrelda rehvivahetusel esiratta altvõtu-tagasipaneku tööaega, siis uhiuuel KTM-il on see tänu eelnimetatud nüansile 3x ajamahukam kui BMW-l.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 755
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: Viha vasemäärde vastu ehk millega määrida
Autodel on flantsi ja velje vahel veel ka piduriketas reeglina ning kummalegi poole ei tohi panna mingit määret. Kuivalt ja puhtalt tuleb kokku panna. See teadmine on Brembolt läbi edasimüüjate.
-
- Postitusi: 436
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 49 korda
- Tänatud: 92 korda
Re: Viha vasemäärde vastu ehk millega määrida
Ulme jutud ikka, erinevad metallid reageerivad flantside vahel? Millise valemiga, teil on flantsidesse mingid õhusooned lõigatud, et jahutust ja oksüdatsiooni toota? Normaalsetel velgedel on muuseas poldiavadesse pressitud terashülsid, et need pesad peale teist rehvivahetust ära kulunud poleks ja et poldi/mutrikoonus tegeleks velje tsentreerimise ja kinnihoidmise, mitte tikkpoldi/poldi poolitamisega, halvimal variandil keerad poldi/mutri lõpuni kinni ja ratas on tegelikult lahti all, sest koonus ei ulata enam (hiina veljed ilma polditsentri tugevamast materjalist sisudetta), selles süsteemis ju ei puutugi kokku erinevad värvilised metallid? Normaalses flantsühenduses ei ole puutepindadel õhku vahel, sama on mutterühenduses, miks ei peaks sinna vask sobima? Ise olen kasutanud seda, mida parasjagu on, eelistan ka vana juba pooljäigaks muutunud grafiiti pintsliga ja panen seda suht igale poole, kui potsku on kaugel, võtan miski muu määrde. Minu kogemus on see, et kui ei määri, jääb kinni, kui määrid, siis enamasti ei jää ja kogu lugu. Vask kärab minujaoks suht igale poole, eriti kohtadesse, mis kuumaks lähevad va pidurisadulate liugurid. P.S vihake hoopis igasuguseid spreisid, sisult on enamus õhk või mingi muu kasutu gaas ning tilk nänni, saate rahaliselt peksa kordades, tünnikene ilma õhuta toodet tuleb pikas plaanis oluliselt kasumlikum, lisaks on asja tihedus teisest maailmast, ehk siis määre pole liiga vedeldatud selleks, et pisikesest spreiaugust välja saada...
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Viha vasemäärde vastu ehk millega määrida
Tõrv kõlbab hästi sinna, kuhu vesi otseselt peale ei käi ja kinnistesse aukudesse. Seal see ei kuiva nii lihtsalt, vaid muutub vaid veidi tihkemaks. Ratta poltidele olen avastanud hea veekindla TYGRIS-e White Grease with PTFE (aerosool). Ka rummu ja velje vahele sobib ja ei lase rooste ja kärna minna. Selle vee ja niiskuse kindlus on üllatavalt hea. Küünla keermel kasutan lihtsalt sama mootori õli, mille leiab õli tikult, kuna see sobivalt käepärast ju. Alati lihtsalt lahti tulnud. Kusjuures ma vasekat ei vihka, aga ei oska seda vist õiges kohas kasutada...
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.