ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 27 korda
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
ABSi järele on mul reaalne vajadus 10a jooksul olnud siis, kui väiksemas kõrvaltänavas sõitsin tagarattal ja algselt üsna kaugel olnud kaubik otsustas pidurid plokki lüüa ning ilma suunatuleta teosammul kõrvaltänavasse manööverdama hakata. Ilm oli ka jahedam ja niiskemapoolne sügishommik ning esiratast maha lastes lõin mina ka kohe äkkpidurdusena esiratta plokki ning tõmbas lenksu risti. Õnneks sain enne kaubikut pidama ja midagi hullu ei juhtunud, kuid mõtlema pani küll.
Pigem häirib mind kui liitriste V2 ratastega natukene järsemalt sõita ning mootoripidurdustel tagaratast plokki tõmbab. Külm rehv, märg asfalt, kallutamised, esipiduriga veidike pidurdamine (surub raskuse esirattale ja tagaots jääb kergeks ning haarduvus on kehvem).
Veidi võtab junni jahedaks kui vihmase ilmaga Tartus Riia mäelt alla tulla ning foori all, autoridade vahel tagaratas järgi lohiseb.
Iga kell vahetaksin korraliku (sõidu)koolituse (ringrajapäeva/krossipäeva) ABSi vastu. Rinkal sõidetakse kurvi esimene pool esipiduriga (trail braking), kui ratas juba kalde all on. Mulle kui harju keskmisele tänavasõitjale tundub veidi uskumatu, kui head tänapäevased rehvid ja mootorrattad on ning kui palju nad sõiduvigu andestavad.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.