ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?


Märtt
Postitusi: 211
Liitunud: 30 Mär 2013, 22:17
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 25 korda

Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?

Lugemata postitus Postitas Märtt »

urmas66 kirjutas: 20 Mär 2019, 19:53
Spoiler
Märtt kirjutas: 20 Mär 2019, 13:50

Alustuseks võiks ütelda, et IGA turvalisust lisav muutuja päästab rohkem elusid kui ta kedagi tapab. Seda eriti teema algatajat silmas pidades.

Selles on sul kindlasti õigus,et turvalisust suurendavad asjad on head ja olen sellega nõus. Kindlasti ei tapa need vidinad otseselt kedagi mitte kunagi,aga kas nad ka kindlalt päästavad,selles ma juba enam nii kindel pole. Päästab kaine mõistus, õige kiirus,õiged rehvid ja õiged sõiduvõtted.Kui nende nelja asjaga on kõik korras, ei tohiks ükski turvalisust toetav abiline rakenduda. Ja ABS ei ole tsiklil kindlasti seda mõõtu abiline,mida ta on tänapäevastel autodel. Kui oled juba kaldes ja pöörad ning hoog on liiga suur,siis ABS-ga pidurdamine ei päästa sind ilmselt millestki.
Esiratta pidurdad alt ära ikkagi mingi eelneva vale tegevuse tulemusel ja ABS ei kompenseeri neid eelnevaid valesid tegevusi.

Kõik õige. ABS ei ole ilmtingimata elupäästja ja tsiklit selle järgi ei vali, kui hinna erinevus on suur, kuna kindlasti on rattal omadusi, mis kaalub selle ABS-i olemasolu üle. Ka ilma ABS-ita autoga annab tänapäeval väga turvaliselt liigelda kui sõidukogemus seda lubab. Lülitatav (just, et säiliks ka mingi metsavõimekus) ABS on tsiklisõidu turvalisuse tulevik ja suunatud just neile, kes igapäevaselt ratast sõiduvahendina ei kasuta ja kellel puudub kogemustepagas.

Olen omanud rattaid ABS-iga ja ilma ja sattunud ka korduvalt olukordadesse, kui ilmselgelt ebaõigete sõiduvõtete kasutamise pärast libedaga on esiratas pidurdamisel libisema hakanud värske kattega asfaldi peal või õliloigus. Seeläbi ei päästa ABS mitte õnnetusest, vaid tuletab meelde, et peaksin enda sõiduvõtteid muutma sellistes olukordades, kus see tärisema hakkab. Kui ratas kaldes, siis loomulikult on hilja ja selle jaoks ei ole ainult ABS, vaid erinevad tänapäevased veojõukontrolli lahendused, mis võivad kukkumisest päästa. Juutuubist on ka leitavad videod.

Üldse ei taha propageerida mingeid uuendusi, sest kõige alus on olukorra ja enda sõiduoskuse õige hindamine, kuid sarnasesse arutellu langeti tõenäoliselt ka siis kui autodele igasugused sõidukontrolli lisad tulid. Praegu sõidame ja kiidame ja nii mõnedki plekid-plastikud on terved ja elud päästetud. (crash) :bsmile:

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”