CT 601, 2012a
-
Teema algataja - Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: CT 601, 2012a
Nüüd on küll hulk aega mõõdas viimasest postitusest. Vahepeal on 2012 aasta ratas sõitnud ca 300km ja nendest viimased 200km selle aasta sügisel. Põhjuseks on nii ajapuudus kui ka Eestist ära viibimine ning mõned aastad sai ka motospordiga tegeletud ja sealt kõrvalt enam tänavale ei kippunud.
Igatahes ei olnud see projekt kindlasti mitte väga hästi õnnestunud. Kuna nüüd on mõned aastad mõõdunud ja kogemuste pagas oluliselt suureneneud siis loodan ratta "õigeks" ehitada.
Ratta stiili tahaks muuta flat trackeri või scrambleri sarnaseks. Kaalu alandus 150kg pealt vähemalt 130kg peale.
Mul on jäänud võistlemisest üle jooks alpina supermoto velgi ning reguleeritavad traaversid. Veljed on tubelessid ja kaaluvad tunduvalt vähem kui esialgsed veljed. Boonuseks on suuremad pidurikettad nii ees kui ka taga. Alaneb vedrutamata ja ringlev mass. Juhitavusele väga suur pluss. Traaversite vahetamise peamiseks põhjuseks on soov saavutada suurem ruum esiveljele. Kuna uued traaversid on oluliselt laiemad siis rehv enam amorditoru ei riiva.
Faori traaversitel on võimalik esiosa kaldenurka muuta ning lenksu kaugust reguleerida.
Kahjuks nad ei sobi vanade traaversite asemele, kuna võll on niipalju jämedam. Alumine koonuslaager sobis aga ülemine jääb väikseks ning lähim standardis saadav laager vajab suuremat pesa. Seega sai treitud uus laagripesa.
Natukene lõikamist ja keevitamist ning traaversid paigas.
Sellega ei olnud veel amordid paigas, vaja oli veel valmistada puksid, et traaversi jaoks väiksemaid amorte kasutada. Puksid tegin POM plastist, ei kriibi paigaldades torusid ja on piisavalt jäigad.
Siis jäi üle rattad alla saada ning selleks mõned puksid treida. Esirattale leidsin varude hulgast vana KTM-i alumiiniumist tagarattavõlli. Istus täpselt laagrisse ning pikkus oli ideaalne. Vahepeal veab ka, ainuke modifikatsioon oli see, et vasakpoolse amordi ava tuli suuremaks puurida.
Tähelepanelikum lugeja juba märkas et raami on kõvasti lõigatud. Ära lõikasin sabaraami ja esimese mootori kinnituse toru. Kaalu vähendamiseks ja ette oli vaja ruumi uuele õlipaagile. Plaan on teha alumiinium õlipaak jahutusribidega ning uputada see traaversi taha raami vahele. Iste raam tuleb samuti alumiiniumist ja summuti kolib saba alt, tagakiige paremale küljele. Selleks tuleb alumine raami osa saledamaks teha et summuti toru jookseks võimalikult kompakselt, vastasel korral kallutan ma selle vastu maad. Samuti olen ma vahepeal tõstnud jalarauad kõrgemale ja taha poole. Kõik see aga takistab kick starteri kasutamist. Olemas on ka elektristarter ja ükski terve mõistusega inimene ei taha, 601cc ühe silindrilist millel surveaste tõstetud 12:1 , käima lüüa. Aga kuna mul ta sinna siiski paigaldatud on siis tuleb teha nii et oleks võimalik ka vajadusel kasutada. Jalaraua teen löögi ajaks ülesklapitava ning summuti panen ka jooksma nii et oleks ikka võimalik käima lüüa. Vanad jalaraua kinnitused on vaja nagunii eemaldada.
Varem oli probleem ka käivitus hoova hõõrumine vastu raami, seega tegin raami sisse süvendi
Nüüd pean alustama projekteerimisega, valmis tuleb mõelda uus kütusepaak, sabaraam, tagapiduri kinnitus, esimene pidurikinnitus, õlipaak. Kõik loetletud detailid valmistan alumiinium lehest ja laserlõikusega. Kuna seekord ei ole seatud endale ulmelist tähtaega siis võtan rahulikult ja üritan laskuda võimalikult palju detailidesse.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.