Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 282
- Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
- Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 42 korda
Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
Tervitus.
Kas kellelgi on kogemust BMW airheadi siirdamisega Dnepr/Ural torude vahele?
Plaan oleks hakata ehitama külgkorviga peletist, mis kannataks pikka sõitu ja mille sõidu/remonditundide suhe oleks seejuures parem, kui 1:1 .
Mõtted liiguvad selles suunas, et kasutada R90 v R100 mootorit ja kasti, venelase reduktorit, Ette mingi lääne vedrustus ja pidurid jne. Põhjalikult.
Kas keegi oskab teemas kaasa rääkida? Kust mootorit otsima hakata? Milline airhead kõige sobilikum oleks? Mis potentsiaalsed probleemida on sellise Frankensteiniga? Kas minna korviveo teed v mitte? Kas vene reduktorid kannatavad 2x rohkem hobuseid välja? Kuidas teha nii, et kannataksid Jne.
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
Miks? Kui alles jääb ainult differ siis oleks ehk mõistlikum kohe BMW-le külgkorv külge panna
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1962
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
Mõtlesin ka sama, tolle aegne raam pole midagi erilist. Vedrustus on täielik saast ja pidurid samuti. ( Kõik muu kah. )
Motokuuris, kunagi- keegi, istutas Iz'i raamile mingi 350 japsi ja pärast kirus, kui vedelaks see muutus.
Kui on isu korvika järgi, poogi miskit tänapäevasele külge, näiteks Pannonia oma on ilusate joontega.
-
Teema algataja - Postitusi: 282
- Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
- Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
TPB kirjutas:Miks? Kui alles jääb ainult differ siis oleks ehk mõistlikum kohe BMW-le külgkorv külge panna
Arvestades, kui keeruline on leida eraldi BMW õhkjahutusega moksermootorit, siis see stsenaarium võib ka käiku minna. Idee alles algusjärgus.
Samas, Dnepri raam ja korv on olemas ning sobivad omavahel kokku. BMW raami tuleks ses osas hakata ümber tegema. Dnepri puhul on üks asi kindel - raam peab vastu . Kõik muud detailid (mis ei pea vastu) lähevad vahetusse. R100 raam on tunduvalt õrnem asi.
Põhimõtteliselt on mu idee jõuda millegi uue Urali sarnase tulemuseni - raske ja tugev raud ning militaritslik väljanägemine. Aga lihtsalt tahaks seda teha BMW südamega - kuidagi rahulikum olla kodust kaugel sellega .
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
võimsama mootori korral ja üldse maastiku jaoks esimese asjana tuleks panna tugevam tagareduktor sest originaalil tõmbab hambad maha või siis läheb reduktori korpus laiali. vanasti pandi krossi külkadele sõiduauto tigu+taldrik omavalmistatud tugevamasse korpusesse
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
BMW bokseri alternatiivina võiks ka Moto Guzzi agregaati planeerida?
-
- Mode
- Postitusi: 1004
- Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
- Tsikkel: sporta 1200
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
arvestage, et bemmi käimari väljundvõll pöörleb vastupidises suunas, st ka reduktori käbi on nö teisel pool
-
Teema algataja - Postitusi: 282
- Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
- Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
Eilse õhtu ja tänasega on mõte jõudnud küpseda, otsitud on doonorrattaid, doonormootoreid, kalkuleeritud ja ajusid ragistatud.... ja BMW/Dnepr raami kombo plaan lendas prügikasti.
Valemisse jäi järgi ainult korv, mis endiselt kuuris ootab.
Nüüd on mõte haakida see külge matkaendurokale (kuidas see asi välja hakkab nägema, ei oska praegu uneski näha). Tehnika on soodsam ja kättesaadavam, vastupidavus hea, kettülekanne lubab hõlpsasti ülekannetega mängida.
Kas keegi on selle juriidilise kadalipu läbi käinud maanteeametiga, mis kaasneb soolo ratta külkaks ümbertegemisega? On mingeid suuremaid takistusi?
Ja loomulikult igasugune kaasamõtlemine, tagasiside on teretulnud... kui olen doonori ära ostnud, kolin teemga projektipäevikute alla.
Hetkel on jäänud sõelale 3 doonorimõtet enne 2000. aasta ratastest:
- Africa Twin - tundub kõige parem tehniliselt, aga ka kõige kallim
- TransAlp - natuke lahjem, parem hind, hea vastupidavus
- Yamu XTZ750 Super Tenere - Africa Twini power, TransAlpi hind (vist? palju liikvel ei ole, mõne kuulutuse põhjal), vähem levinud, kas on suuremaid vigu?
- Yamu XTZ660 Tenere
Nende rataste ühisosa see, et ketiratas asub vasakul küljes. BMW F650-l, Aprililial paremas. Seda ei tahaks korviga hooldada.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
Minu arvamus,et kõik sinu valikud on suht lahjade mootoritega, nii raske projekti jaoks.Miks mitte mõni tonnine vaadata.Näiteks Varadero või midagi sarnast.Või mõni chopperi laadne või suurem naked V2 mootoriga.Mootoril peaks ikka väänet ja jõudu ka,seda kombot vedada olema.Tehes ülekande aeglaseks ulub ta sul juba 70-ga nii,et kõrvad haiged.Sinu pakutud variandid on minu arust kohvrite ja kahe inimese jaoks juba lahjavõitu.Need kõik ühemehe rattad ja selleks mitte kehvad rattad.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
Mis tast reaalselt saama peaks? Pigem huvitav eksperiment või tõsine matkaratas, millega Eesti või eurotripile minna? Reisikski siis kolmekesi või jääks külka pigem nodi täis toppimiseks?
PhunkT kirjutas:Kas keegi on selle juriidilise kadalipu läbi käinud maanteeametiga, mis kaasneb soolo ratta külkaks ümbertegemisega? On mingeid suuremaid takistusi?
Tuletab mulle ehedalt meelde seda keppi, kui aastal 1995 ARK-iga jagelesin, et Dnepr'i passis soolo oleks ja külka kuradile saata...
-
Teema algataja - Postitusi: 282
- Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
- Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
Ütleme nii, et inspiratsioon ja mõte tuli siit:
http://www.dailymail.co.uk/travel/trave ... DECAR.html
Tulemus peaks olema selline, et terve pere rattale, nodi rattale ja pikemale tripile (mitte vast 14 000 miili, aga 5000-6000 ikka) ja erinevatele maastikele.
600ste Endurode puhul kardan ise ka natuke seda jõuprobleemi. Varadero toorikud vist ka pisut kallid, kuigi see oleks ideaalne variant (kuna ei ole selle maailmaga palju kokku puutunud, ei tulnud meeldegi). Põhimõtteliselt saaks ka Yamu TDM 850le kodarveljed ja karvasemad rehvid alla keerata?
-
- Postitusi: 23
- Liitunud: 19 Veebr 2013, 11:10
- Tsikkel: Honda
- Tänatud: 1 kord
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
Aga kui natuke raamidest välja mõelda, siis miks mitte Honda VFR 750 rc24? Pommikindel tehnika, V4 mootor, piisavalt võimas, VÄGA hea väändega madalatel pööretel võrreldes R4 mootoritega, suhteliselt kerge. Uuemad on monokiigega, ei oska öelda, kas selle projekti puhul oleks see plussiks või miinuseks. Kui neid müügis on olnud, on hinnaklass alla 1000.
Mõte tekkis sellest, et hiljuti oli müügis VFR-st tehtud endurokas, miks siis ei võiks sellele ka korvi külge pookida
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
Kirjuta kasutajale Kalle. Tal korviga matkaratas olemas, mahub terve pere sinna ära. Võibolla Kalle viskab ise mõne pildi siia.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1962
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
Täitsa olemas, kusjuures.
Aga seal kirjutanu läks lihtsamat teed, jutt sai alguse siit
http://vfrworld.com/forums/showthread.p ... 164975099e
Ning tüüp ostis mingi pea-aegu valmis lahenduse, mis tuli VFr'le ise külge nuputada.
http://www.basicsidecars.com/
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
...no pange google otsingusse enduro sidecar ja tuleb kõiksugu pilte korviga enduurokatest ja muudest peletistest nii, et vähe pole...
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
PhunkT kirjutas:600ste Endurode puhul kardan ise ka natuke seda jõuprobleemi. Varadero toorikud vist ka pisut kallid, kuigi see oleks ideaalne variant (kuna ei ole selle maailmaga palju kokku puutunud, ei tulnud meeldegi). Põhimõtteliselt saaks ka Yamu TDM 850le kodarveljed ja karvasemad rehvid alla keerata?
Kodarvelg ei anna sulle midagi juurde kui külgkorv juba on, paned kõrgema rehvi ja piisab. Mul on praegu 140/80 ees ja võin ( peaaegu ) hooga äärekividest üle panna.
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
petz kirjutas:...no pange google otsingusse enduro sidecar ja tuleb kõiksugu pilte korviga enduurokatest ja muudest peletistest nii, et vähe pole...
Panin siis ka... Pikemaks reisuks pole 3x lame autoratas (või vähemalt rehv) üldse halb mõte. Külka (nii tsikli kui külka) all sõidad tsiklirehvid niikuinii kohe kandiliseks ära. Mingit kallutamist praktiliselt ei esine. Õõtshargi geomeetria on ka külka jaoks natuke etem, aga kärab ka teleskoop.
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
Kui mina seda teeks siis võtaks ilmselt tonnise maanteeratra ja nullist korvi nii nagu vaja
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
Iga liтs kiidab oma pеrsеt:
Ma võtaks mingi kardaanülekandega suurema mootoriga chopperi või matkatsikli, teeks selle üleliigsete ilu- ja mugavusvidinate eemaldamisega niipalju kergemaks, kui võimalik, pikema käiguga vedrustus ja kitsamad-karvasemad rehvid alla, et saaks ka väljaspool asfalteeritud maailma liikuda ja sinna korv külge. Oskuste või võimaluste olemasolu korral võib vajadusel teha veel ka kahvlinurga püstisemaks, kuna mõnel chopperil on see ikka üsna horisontaalne.
Guugeldasin näiteks "goldwing enduro" sõnaühendit jutumärkides, et võimalikult täpseid vasteid saada ja valisin pildiotsingu. Vastuseks tuli mõni päris huvitav asi, siin lätlaste saidil näiteks on enduroks ehitatud Goldwingist pilt. Siin saidil on kõvasti muudetud disaininga külgkorviga Goldwing.
Aga ükskõik, mida teed, arvesta sellega, et kui kuskil 500+ km kaugusel kodust mingi kodugaraažis või eritellimusel tehtud jupp ära peaks lagunema, pole sul kuskilt uut võtta. Seega pikka otsa planeerides soovitan vähemalt tehnika osas koostada tsikkel standartsetest osadest. Ja sõidule minnes üksikasjalik skeem koos legendiga kaasa, et kus mida on kasutatud. Usu mind, sa ei pruugi paar kuud hiljem enam mäletada, misasi kuhugi külge keeratud sai. Aga legendi järgi vähemalt oskad vastavast poest küsida konkreetse tsikli, auto või lennuki juppi, mis tee peal töölepingu üles ütles.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
Black kirjutas:petz kirjutas:...no pange google otsingusse enduro sidecar ja tuleb kõiksugu pilte korviga enduurokatest ja muudest peletistest nii, et vähe pole...
Panin siis ka... Pikemaks reisuks pole 3x lame autoratas (või vähemalt rehv) üldse halb mõte. Külka (nii tsikli kui külka) all sõidad tsiklirehvid niikuinii kohe kandiliseks ära. Mingit kallutamist praktiliselt ei esine. Õõtshargi geomeetria on ka külka jaoks natuke etem, aga kärab ka teleskoop.
mobecendurocross3.jpg
http://www.mobec-international.com/
See pildil on ju Varadero.Aga TDM-i ma jätaks ka välja.Lihtsam oleks ilmselt sellise rattaga,millel on raam ka mootori alt läbi,aga eks kõike annab ka ise juurde ehitada.Varaderol ei ole ka mootori all raami,aga tal on natuke rohkem võimalusi juurde keevitamiseks vist kui TDM-l.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
Mõni Adventureline KTM? Neid ju tehtud küll alates LC4 kuni... rahakott kannatab.
Kas uuema Jawa korv poleks esteetilisem?
G
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
Uurisin seda eelpool mainitud lehte http://www.mobec-international.com/ ja selline haldex lahendus jäi silma.Ilmselt siin on juhitavus juba hoopis midagi muud,kui tavalisel külkal,see juba pigem nagu kolmerattaline auto,sest kogu asja kandvaks osaks ehk raamiks on külka ise.Vedrustus sõltumatu,mis peaks ilmselt väga mugav sõita olema.
http://www.mobec-international.com/tech ... aldex.html
Aga siit saad ideid lahenduste osaks küll ja veel.Analoogset süsteemi võib ka ilmselt ainult tagaveolisena teha,aga just see vedrustuse osa on väga äge minu arust.Põhimõtteliselt võid sinna peale ükskõik,mis tsikli kere ehitada.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 282
- Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
- Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
Väga lahe, et teema paljudele nii huvitav tundub. See Mobeci stiilis lahendus tundub hetkel natuke liiga karm ettevõtmine minu jaoks. Ja polaarjoone taha ma temaga ilmselt lähiajal ei läheks ka . Ilmselt.
Toruraamiga, st raamiga, millel torud ka mootori alt jookseksid, olen otsinud tõesti selle mõttega, et oleks lihtsam kinnitada.
Kui juba suurte maanteerataste peale jutt läks (mis ei pruugi üldse halb variant olla), siis mida arvata vanemast Honda ST1100 Pan Europeanist antud kontekstis?
Viskaks rasva maha, paneks karvasemad rattad alla? Tõstma vist isegi väga ei pea. Vedrustus kannatab välja, väänet on madalatel pööretel, läbisõitu kannatab, mingi toru jookseb ka kuskilt silindrite alt läbi (mitte päris karteri alt).
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
- Tsikkel: HD Bobik 103
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
http://www.auto24.ee/used/2301451
Selline monster siis Eestis värskelt müügis. Kahtlane, kas ise ehitades tuleb ikka oluliselt odavam kui poes uus Ural, seda näiteks Läti esindusest ettevõttele ostes saab veel ilma käibekata kahh.
Jhh, sorry urmas66, päris uue puhul see ei toimi jahh. Kirjutades oli meeles ühe sõiduki ostmislugu EU-riigist aga too polnud uus...
HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
v301060 kirjutas:http://www.auto24.ee/used/2301451
Selline monster siis Eestis värskelt müügis. Kahtlane, kas ise ehitades tuleb ikka oluliselt odavam kui poes uus Ural, seda näiteks Läti esindusest ettevõttele ostes saab veel ilma käibekata kahh.
Kuidas see täiesti ilma käibekatta ost võiks välja näha?Kui Eestis arvele tahad ,pead ikka algul siin ära maksma.Aga praegusel ajal võtta omale firmasse asi,
mis EMTA-le nagu kärbse paber.Ma arvan,et ei taha keegi sel teemal nedega vaielda,kui just tsiklite rendiga ei tegele.
Siin vist teema sellest ka üleval,et tegelasel näpud sügelevad,tahaks midagi ehitada
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 282
- Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
- Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
Aga ise ehitamine on minimaalselt pool asja võlu. Mu mure ongi see, et mulle meeldib ehitada natuke rohkem kui sõita .
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
Henn kirjutas:Kirjuta kasutajale Kalle. Tal korviga matkaratas olemas, mahub terve pere sinna ära. Võibolla Kalle viskab ise mõne pildi siia.
Muidugi ma võin siia pilte visata, aga algne idee tundub minu teemast veidi mööda minevat, kuigi vaatan teema arenedes oled algsest ideest päris kaugele läinud.
Mis on aga selle idee juures kõige olulisem:
PhunkT kirjutas:Tulemus peaks olema selline, et terve pere rattale, nodi rattale ja pikemale tripile (mitte vast 14 000 miili, aga 5000-6000 ikka) ja erinevatele maastikele.
Kui terve pere tähendab ka lapsi, siis usu mind sellisel juhul kujuneb kogu projekt nende huvisi jälgides. Siin aga oleneb väga palju juba lastest. Võib vabalt juhtuda, et lõpuks pole sul seda maastikusuutlikust nende vedamiseks lihtsalt vaja. Siinkohal soovitan projekti selles võtmes väga põhjalikult läbi mõelda. St kelle jaoks sa tegelikult midagi teed ja kas KÕIK on rahul;)
Nii, aga kui minu piltidest alustada, siis need on ka siit varem läbi käinud.
Sai just tehtud u 2000km tripp koos lastega ja vaikselt hakkab tunduma, et ilma nendeta ei oskagi enam kodust kaugemale minna:) Kui lastele selline tegevus meeldib ja sobib ja sõit on osatud sättida neid silmas pidades, siis on nad ikka uskumatult tublid matkasellid..usun, et paljud, mitte ainult meie omad:)
Aga ehitamise kogemusete kohalt ütleks, et siikohal on nii, et kuna korvid võivad olla väga erinevad, siis otsest nõu on raske anda. Minu korv on kunagi väikses seerias käsitööna tehtud ja kõik kinnitused jm jne on unikaalne ja pidin kogu projekti tegema korvi järgi, mitte vastupidi. Aga nagu siin juba öeldud, siis vedaja osas eelista kardaaniga ratast ja mootorit, millel on väänet.. ja seda laias vahemikus. Selles osas on ST1100 mootorilt jm ideaalne variant. Kõik mis puudutab:
PhunkT kirjutas:Viskaks rasva maha, paneks karvasemad rattad alla? Tõstma vist isegi väga ei pea. Vedrustus kannatab välja, väänet on madalatel pööretel, läbisõitu kannatab, mingi toru jookseb ka kuskilt silindrite alt läbi (mitte päris karteri alt).
Siis seda temat juba osalt puudutasin, aga üldiselt, väike vihje..PS on abiks ja tule tutvu, kui huvi:) Aga kui mõte on endine, siis tõstmine on ilmselgelt päevakorras ja tänu kaalule ka vedrustus jne jne. Sellisel juhul soovitan sul mõelda algset mõtet R100 suunal
urmas66 kirjutas:Uurisin seda eelpool mainitud lehte http://www.mobec-international.com/ ja selline haldex lahendus jäi silma.Ilmselt siin on juhitavus juba hoopis midagi muud,kui tavalisel külkal,see juba pigem nagu kolmerattaline auto,sest kogu asja kandvaks osaks ehk raamiks on külka ise.Vedrustus sõltumatu,mis peaks ilmselt väga mugav sõita olema.
Siinkohal ütleks nii, et sõltumatu on verustus ka nö tavalise süsteemi puhul. Selle haldexi süsteemi põhiline point on ikka korvi vedu, mis aitab ilmselt kurvisõidu mugavuse läbi palju kaasa.. Aga vaadates selle süsteemi keerukust ja aimates hinda, siis mina isiklikult ei näe selles suurt pointi. Tegelikult on muidugi küsimus lõpuks rahas ja see number oleks mulle lihtsalt ebareaalne. Aga kui selles poleks küsimus, siis ikkagi liiguks mõte just selles osas, mida sa sellise summa eest vastu saad vs nö tavaline süsteem. Tahaks proovida, siis saaks öelda. Lisaks oleks ma väga õnnetu sellise ruumi kao juures, mis seal esimesel pildil paistab.
Olen nüüd enda omaga u 16000km läbi sõitnud ja vägagi mugav on endiselt:)
Kk
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
PhunkT kirjutas:Kas kellelgi on kogemust BMW airheadi siirdamisega Dnepr/Ural torude vahele?
Airhead istub Dnepr/ural torude vahele - isegi mootori poldivahe on sama. Karteripõhi jääb liiga madalale, kuna nukkvõll on airheadil väntvõlli all, mitte üleval nagu vene mootoritel.
Hea, et sul see mõte prügikasti lendas, kuna igasugune vene jupp seal mootori otsas kaua vastu ei pea.
Leia doonor, kleebi korv sinna külge - soovitavalt urali plekk-vann. Velorex on raske mootorratta jaoks liiga kerge, tühja korviga paremkurve võttes on korv kohe püsti. Urali vannil on korv tagant avatav. Võta iseehitatuna arvele.
Kandilised rehvid on "way to go" kusjuures korviratas võiks olla nii kitsas kui võimalik.
Korviratta vedu vajad sa kohe, kui peaksid üritama mingis pehmemas soustis sõita. Paksem lumi, pori, liiv jms. Korviratta tekitatavat takistust ei kompenseeri lihtsalt esirattaga keeramisega, esiratta pidamine kaob ja kisub masina paremale ära. Ühesõnaga - alajuhitavus.
Tagurpidikäigust tunned puudust igal parkimisel ja ka siis, kui oled liiga paksu sousti sisse "parkinud".
Pan European on üsna hea valik. Esimene käik võiks paigaltvõtuks ja essu sees sõitmiseks olla umbes 2 korda aeglasem aga seda vist naljalt ringi teha ei saa. Off-roadikat sellest loomulikult ei saa.
Eelpooltoodu siis lihtsalt minu personaalne arvamus.
-
Teema algataja - Postitusi: 282
- Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
- Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: Adventure külka ehitus Ural/Dnepr/BMW tehnikale
kalle, suured tänud info eest. Tõepoolest plaan on ka lapse/lastega (kes teab, palju neid ratta valmimise ajaks on, hetkel üks sõita, seega pean nendega arvestama.
Olen saanud päris palju ideid ja hüva nõu siit foorumist ja jõudnud oma mõtetega päris kaugele algsest.
Kui ma asjaga pihta hakkan, siis heameelega, kalle , saaksin sinuga kokku, vaataksin ja kuulaksin detailselt, mis sinu kogemused ütlevad.
Leidsin veel mõned huvitavad doonori mõtted, mis tooksid algse kulu päris alla ja on toruraamidega (väga lihtne korvi külge pookida):
Yamaha XS1100 (stilistiliselt sobib päris hästi, aga algsest adventure/maastiku rattast muidugi väga kaugel):
[img=https://s32.postimg.org/4oyfj5qch/yamaha_Dnepr_Rig_0011.jpg]
Veel jäid soodsad toorikud Saksamaal silma (kardaaniga ja toruraamiga jällegi): Honda VF750 (V mootor, kardaan, toruraam), Yamaha XJ900F... ja mitte toruraamiga on suht hea hinnaga ka BMW K100.
Kui CBF500 ostja leiab, teen otsuse ja hakkan pihta, seega asjatundlikud kommentaarid seniajani väga teretulnud.
Ja suured tänud kõigile... ei oleks arvanud, et teema nii hästi käima läheb.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.