Kuidas saada kollektorist välja pooleks keeratud poldid

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
RRaido
Postitusi: 64
Liitunud: 16 Mai 2007, 22:45
Tsikkel: CBF600S-R6-IŽ-VTR-VL800-CBR900
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Kuidas saada kollektorist välja pooleks keeratud poldid

Lugemata postitus Postitas RRaido »

Kuidas saada kollektorist välja pooleks keeratud poldid?
Ratas Suzuki VL800. Mootor maas.
https://www.dropbox.com/s/w25fz5b6sp6pd ... 2.JPG?dl=0

NUTIKAD AUDIO-VIDEO LAHENDUSED KOJU JA KONTORISSE!
http://www.proscreen.eu
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7412
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1992 korda
Tänatud: 585 korda

Re: Kuidas saada kollektorist välja pooleks keeratud poldid

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Mina keevitaks mutrid sinna poltidele otsa(otsad on piisavalt pikad ,et seda teha) ja peale maha jahtumist, ilmselt need poldid keeravad lahti ka.Võid ka ehmatada külma veega peale keevitamist.Keevitaja peab hea olema,sest seda saad teha ainult ühe korra.Kui kehvasti keevitad ja lahti murdub,siis ei jää muud üle kui väja puurida.Keerme kohapealt enne ei hakkaks ennustama,kui poldid väljas.Täiesti võimalik,et keere jääb terveks.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Margus
Postitusi: 317
Liitunud: 15 Dets 2009, 09:46
Tsikkel: CBR600RR
Asukoht: Harjumaa

Re: Kuidas saada kollektorist välja pooleks keeratud poldid

Lugemata postitus Postitas Margus »

Mutrid võiks olla natuke suuremad siis jääb keevitamiseks ruumi rohkem (kui polt M8 siis võta mutter M10).
Veega ehmatama isiklikult küll ei hakkaks.

Tel. 56566665 Margus
Kasutaja avatar

Laur
Postitusi: 377
Liitunud: 18 Nov 2005, 18:37
Tsikkel: VTX1800R
Asukoht: Muhv nõudmiseni
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: Kuidas saada kollektorist välja pooleks keeratud poldid

Lugemata postitus Postitas Laur »

Kui asi niikaugel, et puurida vaja, siis proovi kõigepealt puurida väiksem auk poldi sisse ja löö sinna avasse torx ja proovi keerata, päris mitu nii lahti saanud. kui torxi sinna sisse pooleks keerad siis on õnn täielik :D

M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Kasutaja avatar

Põhja Siil
Postitusi: 208
Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
Tsikkel: Tiger 900 RP; GSX1400
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Kuidas saada kollektorist välja pooleks keeratud poldid

Lugemata postitus Postitas Põhja Siil »

mootori blokid on tänapäeval alumiiniumist, ja poldid tihti roostavabad. Neid keevitada on suht nüri asi.
Endal lahendasin olukorda nii, et võtsin mootori ratta pealt maha (siis on ligipääs palju mugavam), ja viisin TIG keevitusega tegutsevasse ettevõttesse (WeldMet Solution OÜ).
Töö oli suht keeruline - mutri pealekeevitamisega asja ei tulnud, sest roostevaba polt murdus üha lühemaks ja lühemaks. Siis keevitati varras otse poldi külge, ja millimeeter aavaal keerati välja. Ja muide, tööd lõpetas mitte see keevitaja, kes alustas. Nii et järeldan et väga lihtne see polnud.

Ütlen kohe, et tutvusi mul seal pole, läksin uksest sisse, rääkisin murest, inimesed leidsid aega et aidata.

Kasutaja avatar

w5l1k9
Postitusi: 217
Liitunud: 31 Juul 2015, 22:00
Tsikkel: 100% puhas rõõm

Re: Kuidas saada kollektorist välja pooleks keeratud poldid

Lugemata postitus Postitas w5l1k9 »

Dront +1

ära unusta WD40 kinni jäänud poldi/bloki vahele panna. See teeb elu lihtsamaks.

"Never listen to people who don't like you"
Kasutaja avatar

Raits66
Postitusi: 274
Liitunud: 08 Mai 2009, 19:17
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 14 korda

Re: Kuidas saada kollektorist välja pooleks keeratud poldid

Lugemata postitus Postitas Raits66 »

See junn on nagu vene rulett, kas tuleb lahti või siis ei tule ja murdub too imeriist sinna poldi sisse.
Kui ära murdub siis seda sealt enam kätte ei saa ja puurida ei ole ka teda ka võimalik.
Mina laseks sinna mutri keevitada, nagu eespool soovitatud ja leotaks seda mingi asjalikuma vedeliku kui wd40. Würthil on selline asi nagu rost off plus millega on seni kõik poldid lahti saadud.
Ja kui ikka ei tule siis puuriks välja ja paneks helicoili sisse ( juhul muidugi kui ruumi on)

Kasutaja avatar

Teema algataja
RRaido
Postitusi: 64
Liitunud: 16 Mai 2007, 22:45
Tsikkel: CBF600S-R6-IŽ-VTR-VL800-CBR900
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kuidas saada kollektorist välja pooleks keeratud poldid

Lugemata postitus Postitas RRaido »

Tänud kõigile kes kaasa mõtlesid (w) (w) (w)

Probleem lahendatud:
Saagisin poldi otsad maha, kärniga väike sälk sisse võimalikult keskele (poldid olid tõesti roostevabast).
Puurisin 3,5mm ja 5mm tagusin torxi sisse aga see hakkas ringi käima
Tundub, et WD seekord ei aidanud.
Puurisin 6,5mm ja keermestasin.

Polnudki nii keeruline kui eile õhtul avastasin sellise jama, nimelt mooror saabus USAst sellisena et kaks polti sees.
Nüüd mootor peale ja saab see aasta ehk veel mõne tiiru teha :D

https://www.dropbox.com/s/7ioro5kf0t2fj ... n.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/41czo0rpmg742 ... n.jpg?dl=0

NUTIKAD AUDIO-VIDEO LAHENDUSED KOJU JA KONTORISSE!
http://www.proscreen.eu

Erci
Postitusi: 755
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kuidas saada kollektorist välja pooleks keeratud poldid

Lugemata postitus Postitas Erci »

Ikka mutri peale keevitamisega olen 99% välja nii saanud. Ja on kordi, kus tuleb üle 10 x uus ja uus mutter otsa keevitada (iga kord võib poldi ots natuke lühemaks minna, aga kui keevitada saab veel pole probleemi). Kuumus on see, mis seal tööd hakkab tegema. Lahti keerama hakates kindlasti 0,5 mm haaval edasi tagasi liigutustega proovida liikuma saada. Kui kohe raksuga lahti hakkad keerama, siis murdub tõesti iga kord.

No hiljaks jäin...

___________________________
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Kuidas saada kollektorist välja pooleks keeratud poldid

Lugemata postitus Postitas pühak »

Nii pikki asju olen lahti saanud isegi sedaviisi, et pisikesed käsikruustangid keeran toore jõuga poldiotsa külge ja hakkan vaikselt loksutama, enne ja vahepeal muidugi õli ja muu jamaga leotades. Õnnestumisprotsent kuskil 60-70 kanti, ülejäänud juhtudel on poldiots ära murdunud ja siis läheb puurimiseks.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

zombi
Postitusi: 335
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänanud: 103 korda
Tänatud: 66 korda

Re: Kuidas saada kollektorist välja pooleks keeratud poldid

Lugemata postitus Postitas zombi »

hiinlasel oli mul komme leegitoru polte regulaarselt murda. sestap oli standartvarustuses istme all väike viil ja kullinokad. murdund poldi otsa viilisin pisut lapikuks ja kullinokkadega keerasin silindrist poldid välja. õnneks oli tegu kuueste poltidega, eriti vastupanu ei osutanud.

Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
Kasutaja avatar

tali
Postitusi: 1404
Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Kuidas saada kollektorist välja pooleks keeratud poldid

Lugemata postitus Postitas tali »

Comma Release Oil on täielik võluvahend, kui miskit vaja lahti saada, mis korralikult kinniroostetanud või -paakunud. Julgen soovitada, olen abi saanud.

18-aastane pereliige: "Äratuse helin on see n..ss, mis sul magada ei lase". :)
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”