BMW R1200GS vs Honda VFR 800
Moderaator: Moded
BMW R1200GS vs Honda VFR 800
Lugu selline, et suve lõpus õnnestus mul suurt Gessut proovida. Kuna sõidu käigus võrdles minu keha Gessut ikka koduse VFR’iga, siis sellest ka pealkiri.
Ilmseltgelt need 2 ratast omavahel otstarbelt päris võrreldavad ei ole. Kõige ühisem on vast see, et mõlemaga saab pikki vahemaid läbida, seejuurest VFR eelistab selgelt asfalti ja muu pinnas on suhteliselt ‘pain’. Gessu saab hakkama nii asflalti, kruusatee kui ka palju hullemaga.
Aga algusesse. Gessu teeb häält nagu traktor. Loomulikult ei saa 2 silindrit vastu 4-se käiguühtlusele. Sama jätkub ka sõidu ajal mil bokser mõnusalt uriseb ja veidi väristab. Kõik on siiski mõistuse piires, ei midagi häirivat.
Gessu peale ronimiseks peab veidi vaeva nägema. Istumine on kõrgel. Aga jalatallad saab kenasti maha kuna istumise kõrgus on sätitav. Samuti ei sega kõrgus sõidu ajal kuna mootor ja raskuskese on madalal. See laseb end aegalselt manööverdades ja ka kurvisõidus kindlalt tunda.
Lenks on VFR-iga võrreldes ikka väga lai aga see kulub metsas marjaks ära. Käed on suht kõrgel aga ka pikema otsa korral ei ole see kuidagi väsitav. Istumine ise on Gessu peal veelgi püstisem kui VFR-il. Mugav, lai ja avar olek. Veidi nagu suures tugitoolis!
Sõitu! Esimesed pool tundi ei saa naeratust kuidagi näolt ära. Mootoril on momenti hullupööra. Möödasõit käib kiirelt ja ohutult pea iga käiguga. Kõike seda saadab paras traktori hääl! Käiguvahetus ise on veidi puine aga sellega harjub ruttu. Sidur on kerge ja rahulik. (VFRi puhul on pikem linnasõit või Poola külade läbimine vasakule käele päris väsitavad). Hea momendiga mootor koostöös kerge siduriga on väga abiks aeglastel metsateedel. Mootor veab praktiliselt igal kiirusel. VFRi puhul on mul täislastis (kohvriring + naine) serpentiinil 180kraadiseid aeglaseid pöördeid tehes sellega veidi probleeme ning vahel peab sidurit libistama. Gessul seda häda ei ole.
Maantekiirusel jookseb tuulemüra kõrva. Sätitavad esiklaasi asendid lasevad seda veidi leevendada kuid VFR-i vastu ikkagi ei saa. Viimane on suuremate kiiruste jaoks tehtud ja pakub ka meie tavakiiruste juurest head (ja vaikset) tuulekaitset. Eks palju on inimese pikkuses (minul 184 cm) ja sõiduasendis kinni.
Üks keskmine või halvemgi kodumaine kruusatee on kindlasti Gessu element. Väga mugav ja kindel sõita. Veojõukontroll ja ABS on ainult abiks. Nupust sätitav vedrustus laseb sõidu pealt leida sobiva rezhiimi. Omamoodi huvitav on sõit püstiasendis mis annab hea ülevaate ja stabiilsuse. Püstisõidul ja üldse metsas/mudas olid abiks Motorradi jalatoed kus piltlikult öeldes puurivad suure naela moodi teravikud saapataldadesse.
Metsateedel tunneb Gessu end koduselt. Ega mul selles elemendis suuremat kogemust ei ole (VFRiga on metsateee praktiliselt välistatud ☺) . Suurepoolne mass on BMW’l hästi juhitav ja otseselt hätta ei jäänud kusagil. Vahel küll saba libises aga selle vastu saanuks parema mustriga rehvidega. Muus osaks oli suurimaks piduriks ikkagi sadula ja lenksu vaheline tihend. Veebis on hulganisti videosid kus õppinud mehed selliste masinatega väikeseid imesid teevad. Minul said igatahes oskused ja julgus enne otsa kui masinal võimed.
Elektroonikast – ABSist ja veojõu kontrollist oli juba juttu. Vedrustuse sättimine nupust on tõhus ja on suur vahe mis seades mis pinnasel sõita. Tuled on head (kuigi ka VFRi omade üle väga ei nurise, va. ehk see, et puudub võimalus kõrgust sättida koormusest sõltuvalt). Käepidemete soojendus oli Gessul üks tänuväärt lisa. Väga tõhus kui pead 0C lähedal või vihmas pikemalt sõitma. Külmas jääb käsi ilma lisasoojenduseta ikka väga tuimaks. Ainus häda Gessu puhul oli see, et kuidagi ei leidnud sobivat soojenduse asendit pikemaks sõiduks. Kord oli liiga soe, siis jälle veidi jahe. Aga võimalus ise on väga teretulnud.
Kahtlesin alul, kui janune võiks selline suur mootor ka olla. BMW on tublit tööd teinud ja asi on vägagi kontrolli all. Konktreetseid numbreid ei mäleta aga kulu oli väiksem kui VFRil, seejuures kubatuuris on 1200 vs 800 cm3! Integreeritud GPS ja selle juhtimine vasaku käe all olevalt rullikult on BMW-l hästi läbi mõeldud. Mugav ja turvaline on GPSi majandada ilma kätt lenksult tõstmata. (VFRile aretasin ise Garmini Zümo peale – pole paha aga kindas käega kindlasti mitte nii mugav kui Gessul.)
Oma VFRi peale tagasi istudes tundus kõik kuidagi väike aga kompaktne. Muidu suht püstine asend tundus kuidagi allapoole vajunud olevat ja põlvedki tiba konksus. Aga asfaldil oli tunne tuttav, tugev, tahe ja konkreetne.
Kokkuvõtteks: Suur Gessu on igati väärt aparaat ja omas elemendis väga tugev. Kui huvid ja teed pigem kruusased ja metsased, siis kindlasti on GS esimene eelistus. Ka pikad vahemaad ning asfalt on selle masina jaoks hästi söödavad. Puhtalt asfaldil motomatkamise tarbeks sobib minu juba aastates VFR mulle endiselt väga hästi. Minu puhul oleks GS või selle väiksem vend sobiv pigem teiseks rattaks. See teine ratas on majanduslikus mõttes küll ebaratsionaalne. Aga eks kogu see tsikli pidamine meie tingimustes ongi üks parasjagu ebapraktiline tegevus (vähemalt enamuse pühapäevasõtjate jaoks). Õnneks ei saa kõiki maailma asju ainult rahas mõõta! ☺
Tänud BMW Peetri keskuse rahvale Gessu proovimise võimaluse eest!
Ohutuid ja rõõmsaid kilomeetreid kõigile kahel rattal!
-
andu
- Postitusi: 340
- Liitunud: 11 Juun 2014, 10:05
- Tsikkel: dr800, fjr1300p
- Asukoht: tallinn-riia-tartu-põlva
- Tänanud: 99 korda
- Tänatud: 47 korda
- Kontakt:
Re: BMW R1200GS vs Honda VFR 800
kas r1200rt poleks sarnasem vfr800-ga ?
tänan hea võrdluse ja lugemise eest ![]()
eksarmukesed: thunderace, er6n, k1200rs, gsxf600, fjr1300(gen2), r6, fz6, dr650, vtr1000, f650gs, vfr800, fjr1300(gen1), fzs600, fjr1300p(gen1), ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125, sv1000
hetkel südant soojendamas: dr800, fjr1300p(gen3)
Re: BMW R1200GS vs Honda VFR 800
Mitte, et see emba-kumba ratast paremaks või kehvemaks teeks, aga lihtsalt infoks, et võrreldi siis kõige uuemat GSi(2013-) ja minuteada mitte kõige uuemat VFRi(2002-)
Uue GSiga olen ise ka sõitnud ja on tõesti hea ratas, esimene endurokas mis mu "kõrvu liigutas"..
siiani on sedasorti rattad mind suht külmaks jätnud.
Tubli kirjatükk ja tänud autorile ![]()


-
franz125
- Postitusi: 3244
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 228 korda
Re: BMW R1200GS vs Honda VFR 800
Ega vist uut 1200 VFR-i pole mõtetki Gessuga võrrelda.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: BMW R1200GS vs Honda VFR 800
Bastard kirjutas:Braavo
![]()
Järgmiseks palun GS vs 1290 AdventureEdu!
Miks ka mitte. Andke ainult ratast ja ilma! ![]()
Re: BMW R1200GS vs Honda VFR 800
andu kirjutas:kas r1200rt poleks sarnasem vfr800-ga ?
tänan hea võrdluse ja lugemise eest
Tänud.
Õige tähelepanek ja R1200RT'd sai ka küsitud. Kahjuks ei olnud viimast võrdluseks saada. Ilmselt põhjuseks R1200RT müügimaht, vähemalt koduse tänavapildi järgi otsustades.
Ilmselt veelgi adekvaatsem võrdlus on siis juba R1200RT vs VFR1200. Need enamlevinud suuremate matkarataste ülevaated on kindlasti ajakirjanduses saadaval.
Edu!
Re: BMW R1200GS vs Honda VFR 800
CB500 kirjutas:Mitte, et see emba-kumba ratast paremaks või kehvemaks teeks, aga lihtsalt infoks, et võrreldi siis kõige uuemat GSi(2013-) ja minuteada mitte kõige uuemat VFRi(2002-)
Uue GSiga olen ise ka sõitnud ja on tõesti hea ratas, esimene endurokas mis mu "kõrvu liigutas"..siiani on sedasorti rattad mind suht külmaks jätnud.
Tubli kirjatükk ja tänud autorile
Tänud pildimaterjali lisamise eest! Asi sai kohe palju ülevaatlikum. Andmed täiesti õiged st. võrdluses olid 2013 Gessu ja 2004 VFR (st. 2002+ mudel).
Re: BMW R1200GS vs Honda VFR 800
Aha kirjutas:Ilmselt veelgi adekvaatsem võrdlus on siis juba R1200RT vs VFR1200.
Edu!
Kindlasti, mitte ilmselt. Kuigi R1200RT võrdluseks läheks Hondal paremini vast ST1300 Pan-European ja Gessu võrdluseks ikka pigem VFR1200 Crosstourer.
-
urmas66
- Toetajaliige
- Postitusi: 7439
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 2011 korda
- Tänatud: 598 korda
Re: BMW R1200GS vs Honda VFR 800
Kui võrrelda VFR1200 Crosstoureiga ,siis oleks jutud äkki teised?Pakun,et Honda ei jää ilmselt millegagi BMW-le alla.Mulle isiklikult meeldib rohkem.Need oleks ka võrreldavad suurused.Praegune võrdlus VFR800-ga tuli pigem selline,et BMW on uuem ja hoopis teistsugune.
Hondast väike ülevaade
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: BMW R1200GS vs Honda VFR 800
TM 2012 testis Honda võitis Gessu ees. Aga peale seda on Gessu uuenenud
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.